Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Összeraktam, beállítottam a hátsó fékeket, kitűnően fognak, mentem vele egy próbakört, viszont nem sikerül rendesen lelégteleníteni. Első próbálkozáskor jobb hátulja sikerült, bal hátulja sokára de sikerült, jobb eleje nem sikerült. Akkor abbahagytam, majd ma megint nekifogtam! jobb hátulja nem sikerült, csak jön és jön a levegőt valahonnan, bal hátulja nem levegősödött vissza, elejét már nem is próbáltam, hiszen a hátulja sem jó! Szerintetek mi lehet a baj? Sosem volt levegős a rendszer, cseréltem tavaly fékolajat is, akkor is sikerült kilégteleníteni. Mi lehet a probléma? Már több, mint 1 liter olajat nyomkodtam ki belőle, de mindig levegős! Cserélve volt egy fékcső (réz) illetve a kér munkahenger is! Ja a másik: hogy foghat jól, ha levegős? Köszi előre is! G.

ABS-es a verda?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítség, vagyis információ kellene. Adott egy W1150 fordulatszámmérős spirálos kilóméteróra. A kérdés az hogy honnan kapja a napi illetve az össz kilóméter a jelet. Ha jól figyeltem ki, akkor a spirál a segességet adja. Ezt abból gondolom hogy gyorsam fogatva mutató kileng, megy, kommunikál. Szóval honnan tudja az óracsoportom hogy haladok, teszem a távolságot. Mert most olyan mintha nem tudná. vagy csak kampec lett neki...... előre is köszönöm válaszaitokat.

kj

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítség, vagyis információ kellene. Adott egy W1150 fordulatszámmérős spirálos kilóméteróra. A kérdés az hogy honnan kapja a napi illetve az össz kilóméter a jelet. Ha jól figyeltem ki, akkor a spirál a segességet adja. Ezt abból gondolom hogy gyorsam fogatva mutató kileng, megy, kommunikál. Szóval honnan tudja az óracsoportom hogy haladok, teszem a távolságot. Mert most olyan mintha nem tudná. vagy csak kampec lett neki...... előre is köszönöm válaszaitokat.

kj

Abból tudja, hogy forog a spirál, illetve a sebességéből tudja, hogy épp mennyit teszel meg. A W-s óra sima spirál így a km számlálója is mechanikus.

A spirál másik vége a váltóba megy, ergó ha a váltóban jár a fogaskerék amihez csatlakozik a spirál vége akkor mozog az autó, az őt nem érdekli, hogy te kézzel, fúrógéppel vagy bármivel hajtod.

Elektromosnál más a helyzet, ott egy jeladó van a váltóban amiből tudja, hogy mennyit forog, és az óra elektromos meghajtású.

Link to comment
Megosztás:

Hülye kérés, de hátha: nem csak arról van szó, hogy valahogyan elfelejtetted visszarakni a csatlakozót?

Ha nem, akkor villogtasd ki a hibakódot, ha a te járgányodban lehet.

A csati rajta, ugy tudom hogy az obd2 nem lehet villogtatni egyszer probaltam de nem azt csinálta amit kellet össze vissza villogott. :-(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

B corsa első ködlámpa kapcsolója és a hátsó között van különbség?

Nekem gyárilag csak hátsó van, az első ködlámpa kapcsoló helyén egy led visszajelző van (sztem a gyári riasztóé lehetett)

Van egy tartalék ködlámpa kapcsolóm, azt elméletileg használhatom elsőként?

Bekötésileg meg lehet oldani ezt valahogy, mert sztem a kapcsolóba ahol a led van oda nincs behúzva semmi kábel.

Vagy van az első és hátsó között vmi különbség?

images__3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Pfűűű Gyorsan ledumáltatok az elektroturbóról :D :D

Köszi, marad a mini optimalizálás, reszelés, jó bendzin :D

Peace

khmm maga az elgondolás jó, mármint a motor teljesítmenyét valóban meg lehet növelni így. Csak nem ezekkel a elektronikus turbo val. Oda kéne szerintem egy min. 3KW os villany motor ami kb 10.000-20.000 fordulaton megy. Jóindulattal a motor generátora 1KW lehet kb (hatalmas jóindulattal). Tehát kell a csomagtartóba is 2-3 db 120Ah aksi. A cucokk kb 100kg-200kg között lenne súlyba. 1.4 motor mellé nincs értelme talán 3000cm3 körül esetleg. A másik buktató villanymotornál elérni a szükséges fordulatszámot....... szóval :-D

Link to comment
Megosztás:

B corsa első ködlámpa kapcsolója és a hátsó között van különbség?

Ha ez olyan mint a Calibra ködlámpakapcsolója (ránézésre legalábbis olyan), akkor emlékeim szerint nem egyezik a lábkiosztásuk, pontosabban a lábak elrendezése nem ugyanúgy van a két kapcsoló hátoldalán, ergo nem fogod tudni betenni az egyiket a másik helyére. De ha kipattintod a sajátodat meg azt a ledet akkor meglátod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

B corsa első ködlámpa kapcsolója és a hátsó között van különbség?

Nekem gyárilag csak hátsó van, az első ködlámpa kapcsoló helyén egy led visszajelző van (sztem a gyári riasztóé lehetett)

Van egy tartalék ködlámpa kapcsolóm, azt elméletileg használhatom elsőként?

Bekötésileg meg lehet oldani ezt valahogy, mert sztem a kapcsolóba ahol a led van oda nincs behúzva semmi kábel.

Vagy van az első és hátsó között vmi különbség?

images__3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha ez olyan mint a Calibra ködlámpakapcsolója (ránézésre legalábbis olyan), akkor emlékeim szerint nem egyezik a lábkiosztásuk, pontosabban a lábak elrendezése nem ugyanúgy van a két kapcsoló hátoldalán, ergo nem fogod tudni betenni az egyiket a másik helyére. De ha kipattintod a sajátodat meg azt a ledet akkor meglátod.

Az hátsó és az első kapcsoló nem azonos, van bent középen egy műanyag pöcök, ami másképp áll mindkettőben, így a foglalatban az, ha mókolni akarsz be lehet építeni, mert működik vele, csak a foglalatban kell középen kifúrni azt a részt és kész is.

Egyébként a Cali kapcsolója is ugyan ez.

Ja és az a led ami neked bent van, nem gyári, hanem valami univerzális riasztó ledje, jellemzően oda kerül a ledjük, ha gyári lenne akkor az elakadásjelző kapcsolójában lenne felül a visszajelző led.

Link to comment
Megosztás:

Az hátsó és az első kapcsoló nem azonos, van bent középen egy műanyag pöcök, ami másképp áll mindkettőben, így a foglalatban az, ha mókolni akarsz be lehet építeni, mert működik vele, csak a foglalatban kell középen kifúrni azt a részt és kész is.

Egyébként a Cali kapcsolója is ugyan ez.

Ja és az a led ami neked bent van, nem gyári, hanem valami univerzális riasztó ledje, jellemzően oda kerül a ledjük, ha gyári lenne akkor az elakadásjelző kapcsolójában lenne felül a visszajelző led.

Ez elég finoman hangzik :)

Elméleti tervem az lett vonla, van egy pluszba ködlámpa kapcsolóm, azt bekötöm a led helyére és az fogja kapcsolni az első ködöket.

Nagyon necces betenni még egy hátsót és elsőnek bekötni vagy nézelődjek körbe gyári első ködlámba kapcsoló iránt?

Annó amikor szétkaptam a kapcsolót, nekem semmi kábel nem volt behúzva az elsőhöz, csak a hátsóhoz.

Lehet vhol találni kapcsolási rajzot vagy vmi segédanyagot?

Nem akarom gányolni, autóvillamossági emberkével akarom megcsináltatni, csak előtte inkább megkérdeztem hátha csinált már ilyesmit valaki

Link to comment
Megosztás:

Ez elég finoman hangzik :)

Elméleti tervem az lett vonla, van egy pluszba ködlámpa kapcsolóm, azt bekötöm a led helyére és az fogja kapcsolni az első ködöket.

Nagyon necces betenni még egy hátsót és elsőnek bekötni vagy nézelődjek körbe gyári első ködlámba kapcsoló iránt?

Annó amikor szétkaptam a kapcsolót, nekem semmi kábel nem volt behúzva az elsőhöz, csak a hátsóhoz.

Lehet vhol találni kapcsolási rajzot vagy vmi segédanyagot?

Nem akarom gányolni, autóvillamossági emberkével akarom megcsináltatni, csak előtte inkább megkérdeztem hátha csinált már ilyesmit valaki

Nem necces, csak gányolás, meg a kis ikon sem azonos, mert hátul olyan mint a refi csak hullámosan áthúzva, elől pedig olyan mint a tompított csak hullámosan áthúzva.

Bekötéshez, nem kell nagy szaktudás, a kapcsolónak van egy háttérvilágítása, annak adsz pozitívot a helyzetjelző után, a negatív, ha jól emlékszem közös, van neki egy bekapcsolt állapota, és egy kapcsolt pozitívja.

Gyári relét is be lehetne tenni, de nagy szopás, szerintem egyszerűbb egy külsővel megoldani.

Az meg egy natúr relé, adsz neki egy negatívot, meg egy kapcsolt pozitívot, aztán a relé kapcsolt szálára ráteszed a két ködlámpát párhuzamos kötésben.

Én a ködösök negatívját meg vagy lekötöd a kasztnira, vagy felhozod az akksira, utóbbi jobb, mert nem lesz testhibás soha, ha lent bekötöd a hűtőrács mögé akkor később szívhatsz vele.

Röviden ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Figyelgetem közben hogy reagál az autò valószinű hogy lemostam a kokszot a kuprol aztán most nem tömít probálkozik inditás után felegy a fordulat lemegy de feladja dobja a sárga lámpát.

Arra gondoltam kiveszem bekenem szelepcsiszolo pasztával aztán forgatás még nem zár tökéletesen. szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Ez elég finoman hangzik :)

Elméleti tervem az lett vonla, van egy pluszba ködlámpa kapcsolóm, azt bekötöm a led helyére és az fogja kapcsolni az első ködöket.

Nagyon necces betenni még egy hátsót és elsőnek bekötni vagy nézelődjek körbe gyári első ködlámba kapcsoló iránt?

Annó amikor szétkaptam a kapcsolót, nekem semmi kábel nem volt behúzva az elsőhöz, csak a hátsóhoz.

Lehet vhol találni kapcsolási rajzot vagy vmi segédanyagot?

Nem akarom gányolni, autóvillamossági emberkével akarom megcsináltatni, csak előtte inkább megkérdeztem hátha csinált már ilyesmit valaki

Ha szeretsz othol barkácsolni, és megfelel ez is akkor tess:

Primitiv_k_d_l_mpa_rajz_www.kepfeltoltes.hu_.png

Link to comment
Megosztás:

Ha szeretsz othol barkácsolni, és megfelel ez is akkor tess:

Primitiv_k_d_l_mpa_rajz_www.kepfeltoltes.hu_.png

jó a rajz! Csak még elbírna pár olvadó bisztit! :) Lehetőleg minnél közelebb az aksihoz. Talán még a reléhez is. Nem lenne jó ha letestelne és égne a vezeték. Fontos az is h jól méretű vezetéket használj! pl 16A célszerű 1,5mm2, 20 A 2mm2

Link to comment
Megosztás:

jó a rajz! Csak még elbírna pár olvadó bisztit! :) Lehetőleg minnél közelebb az aksihoz. Talán még a reléhez is. Nem lenne jó ha letestelne és égne a vezeték. Fontos az is h jól méretű vezetéket használj! pl 16A célszerű 1,5mm2, 20 A 2mm2

A rajz teljesen jó, csak úgy kell érteni, hogy a 30-asat nem direktben az akksiról veszed, hanem a bizti tábláról, egy biztisíték utánról. A 85-öset pedig szintén bizti utánról veszed le (gyújtás pozitívról) :)

Link to comment
Megosztás:

Elöl az Opel embléma miként van felrakva? Nem a külön levehető díszrácsos, hanem a lökőssel együtt lévőben, fekete alap benne az Opel jel. Mert nekem hiányzik, de azt sem tudom, honnan tudnék szerezni.

Az egy műgyantába öntött sima embléma ami csak fel volt ragasztva, azt hiszem egy irányzó tüske volt még rajta hogy ne legyen ferde, de a neten párszáz ft-ért kapsz másikat, akkora méretben.

Lenne még egy kérdésem, a 3 és 5 ajtós corsa kalaptartója különbözik vagy egyforma?

A 3 és az 5 ajtós különbözik, a 3 ajtósé szűkebb, és a vége is befelé hajlik az 5 ajtósé végig egyenes.

Link to comment
Megosztás:

Sziaszztok!

Csak azért írok ide mert egy X12XE motoros astrám van és hát itt a corsások körében jobban elterjedt motor ez.

Ingadozik az alapjáratom ill. nagyon leengedi a kuplung benyomásánál pl váltáskor (350-400). Na tegnap este annyira leengedte hogy le is fulladt. Utána gond nélkül indult. Általában meleg motornál fordul elő de akkor se mindíg (bár mostanában egyre sűrűbben ). Tanácsolta valaki hogy a folytószelepház koszos és azért, de levettem kipucoltam és ugyanolyan sz@r :-S Voltam szerelőnél de hibakód nincs ill az értékek jók. Valami ötlet a hibára?

Link to comment
Megosztás:

Sziaszztok!

Csak azért írok ide mert egy X12XE motoros astrám van és hát itt a corsások körében jobban elterjedt motor ez.

Ingadozik az alapjáratom ill. nagyon leengedi a kuplung benyomásánál pl váltáskor (350-400). Na tegnap este annyira leengedte hogy le is fulladt. Utána gond nélkül indult. Általában meleg motornál fordul elő de akkor se mindíg (bár mostanában egyre sűrűbben ). Tanácsolta valaki hogy a folytószelepház koszos és azért, de levettem kipucoltam és ugyanolyan sz@r :-S Voltam szerelőnél de hibakód nincs ill az értékek jók. Valami ötlet a hibára?

alapjárati motor? vagy map senzor is csinálhatja szerintem, ha nem majd javítanak a többiek. ha elengeded a gázt az alapjárati motor felel az alapjáratért, ha a map senzor /ha nem légtömegmérös nekem X14Xe van az mapos/ akkor mikor nincs gáz tuzottan elveszi a kaját, de várd meg még megerősitenek vagy azt mondják mellék uton járok nem vagyok szerelő de sztem valami ilyesmi lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziaszztok!

Csak azért írok ide mert egy X12XE motoros astrám van és hát itt a corsások körében jobban elterjedt motor ez.

Ingadozik az alapjáratom ill. nagyon leengedi a kuplung benyomásánál pl váltáskor (350-400). Na tegnap este annyira leengedte hogy le is fulladt. Utána gond nélkül indult. Általában meleg motornál fordul elő de akkor se mindíg (bár mostanában egyre sűrűbben ). Tanácsolta valaki hogy a folytószelepház koszos és azért, de levettem kipucoltam és ugyanolyan sz@r :-S Voltam szerelőnél de hibakód nincs ill az értékek jók. Valami ötlet a hibára?

Elsőkörben mindenféleképpen az alapjárati motort nézném/tisztítanám meg a helyedben.

Nekem az csinált hasonló problémát, tisztítás után helyreállt a dolog....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.