Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Hali,

csak épp az indításnál kell neki egy minimális gáz, aztán ha elengeded már nem áll le a motor.

Menet közben szokot olyat produkálni, hogynéha- néha megrántja magát, aztán megint megy tovább minden gond nélkül.

Amúgy akkor az AGR szelep tiszítása megoldhatja a problémám?

Már sokmindent olvastam és hallottam. Ki szeretném deríteni mi okozhatj a problémát.

Üdv.

Zs.

Link to comment
Megosztás:

Hali,

csak épp az indításnál kell neki egy minimális gáz, aztán ha elengeded már nem áll le a motor.

Menet közben szokot olyat produkálni, hogynéha- néha megrántja magát, aztán megint megy tovább minden gond nélkül.

Amúgy akkor az AGR szelep tiszítása megoldhatja a problémám?

Már sokmindent olvastam és hallottam. Ki szeretném deríteni mi okozhatj a problémát.

Üdv.

Zs.

Gyújtógyertyák mikor lettek cserélve utoljára?

Link to comment
Megosztás:

Elolvastam ezt az autóhifis oldalt.

Még egyszer köszönöm, sokat segített!!!

Olyasmi oldalt tudna nekem valaki linkelni, ahol esetleg színenként fel van sorolva a Corsa/Tigra rádió kábelei???

Az a helyzet, hogy ezt az autót olyan állapotban vettem, hogy mikor menet közben kinyitottam a kesztyű tartót, leesett a fordulatszám mérő (nem állt le az autó), az üzemanyagmutató is leszökött

nullára és a fenti höm. dátum kijelzőm is elsötétült...

Hogy értsétek a helyzetet, egy igen ramatyul összekókányolt szekeret próbálok most helyre hozni.

Előre is köszönöm segítségeteket.

Üdv.

Killerman

Astrához tartozó kapcsolási rajz, a harmadik oldalon a rádió bekötésével:

http://dl.puissance-auto.com/Vauxhall_Astra_91-95.pdf

Link to comment
Megosztás:

A DIS gyújtás honnan tudja, hogy éppen melyik hengerbe kell adni a ménküt?

Csak azért kérdezem, mert gyújtás témában vitába keveredtem egy ismerősömmel, aki azt állítja, hogy az off autóján (renault twingo) a gyújtás úgy működik, hogy a sűrétés ütem végén felső holtpont előtt lévő hengerrel együtt az összes henger egyszerre kap szikrát. Szerinte fordulatonként kétszer van szikra minden hengerben, de csak abban a hengerben hasznosul a szikra, amelyik éppen sűrítés végén FH előtt van. Ezt abból gondolja, hogy a gyújtótrafora egy db szenzor jele megy, és szerinte így a gyújtás másképp nem oldható meg, csak a fent leírt módon. Ez persze marhaság, teljesen lehetetlenné válna így a motor működése. Kérdeztem látott-e már Trabanton elektronikus gyújtást, mert az a szerencsétlen is csak tudja, melyik hengerbe kell gyújtani éppen, két egymástól 180 fokkal eltölt hall jeladóval.

A twingon is hasonló gyújtás van, mint a DIS, csak az nem a vezérműtengely végén van, hanem külön, megy rá egy szenzor, és jön ki belőle a 4 gyújtáskábel. Véleményem szerint ez úgy van megoldva, hogy a jeladó keréken van 90 fokokkal eltolva 1, majd 2, majd 3, majd 4 bevágás, ezt a szenzor meg tudja különböztetni, és tudja mikor melyik hengerbe kell adni a szikrát.

Link to comment
Megosztás:

Falazásra az X10XE check lámpával fog visítani.

Az X10XE légtömegmérős, klasszikus alapjárati motorja nincs.

A pillangószelepet megkerülve egy kis mellékágon keresztül ad levegőt az alapjárat tartásához.

Érdemes az egész folytószelepházat levenni és kitakarítani.

Néha, menet közben rángatós x12xe-n próbálkoztunk anno csere légtömegmérővel,lambda-szondával,egr falazással (motorfékre sem gyújtott lámpát),másik komplett fojtószelepegységgel. Hiba maradt.

Utánaolvasva azt tudom mondani,hogy kipuff szelep anomália.

Link to comment
Megosztás:

Néha, menet közben rángatós x12xe-n próbálkoztunk anno csere légtömegmérővel,lambda-szondával,egr falazással (motorfékre sem gyújtott lámpát),másik komplett fojtószelepegységgel. Hiba maradt.

Utánaolvasva azt tudom mondani,hogy kipuff szelep anomália.

Anomália?

A szelep vagy zár vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

A DIS gyújtás honnan tudja, hogy éppen melyik hengerbe kell adni a ménküt?

Csak azért kérdezem, mert gyújtás témában vitába keveredtem egy ismerősömmel, aki azt állítja, hogy az off autóján (renault twingo) a gyújtás úgy működik, hogy a sűrétés ütem végén felső holtpont előtt lévő hengerrel együtt az összes henger egyszerre kap szikrát. Szerinte fordulatonként kétszer van szikra minden hengerben, de csak abban a hengerben hasznosul a szikra, amelyik éppen sűrítés végén FH előtt van. Ezt abból gondolja, hogy a gyújtótrafora egy db szenzor jele megy, és szerinte így a gyújtás másképp nem oldható meg, csak a fent leírt módon. Ez persze marhaság, teljesen lehetetlenné válna így a motor működése. Kérdeztem látott-e már Trabanton elektronikus gyújtást, mert az a szerencsétlen is csak tudja, melyik hengerbe kell gyújtani éppen, két egymástól 180 fokkal eltölt hall jeladóval.

A twingon is hasonló gyújtás van, mint a DIS, csak az nem a vezérműtengely végén van, hanem külön, megy rá egy szenzor, és jön ki belőle a 4 gyújtáskábel. Véleményem szerint ez úgy van megoldva, hogy a jeladó keréken van 90 fokokkal eltolva 1, majd 2, majd 3, majd 4 bevágás, ezt a szenzor meg tudja különböztetni, és tudja mikor melyik hengerbe kell adni a szikrát.

Kétszikrás (elosztó nélküli) gyújtás elvi felépítése

Az egyik csoportot az ún. kétszikrás rendszerek alkották, melyet csak két-, négy- vagy

hathengeres motoroknál alkalmaztak. Ennél a rendszernél a gyújtótekercsek egy időpontban két

szikrát adott: egyet abban a hengerben, ahol a kompresszió ütem vége volt, ill. a munkaütem

következett, a másik szikra egy olyan (másik) hengerben keletkezett, ahol a kipufogás zajlott. Az

utóbbi szikrának ugyan nem volt hatása, de így egy gyújtótekerccsel két hengert lehetett működtetni.

A négyhengeres motorokban két gyújtótekercset alkalmaztak két kimenettel, vagy egy speciális

gyújtótekercset építettek be négy magasfeszültségű csatlakozással. A dupla gyújtásmodulban két

kapcsoló tranzisztor volt, vagy két modult alkalmaztak, mindegyiket egy-egy végtranzisztorral

felszerelve. Az elosztó nélküli üzem megbízhatósága többszöröse lett, mint amilyen a klasszikus

gyújtásrendszeré volt.

A másik csoporthoz tartoztak az ún. henger-szelektív (individuális) rendszerek (38. ábra), ahol

minden egyes hengerhez tartozott egy-egy gyújtótekercs és kapcsolótranzisztor. A legmodernebb,

miniatürizált gyújtótekercseket, sőt a tranzisztorokat is a gyertyacsatlakozóba építették be. Így nem

csak az elosztók estek ki, hanem a magasfeszültségű vezetékek is, vagyis minden magasfeszültségű

38 alkatrész, melyek korábban a legtöbb zavar okozói voltak. A gyertya a gyújtótekerccsel közvetlen

összeköttetésbe került, ezért ezt a rendszert direktgyújtásnak is nevezték.

Link to comment
Megosztás:

A twingo az utóbbi csoportba tartozik, a gyertyapipában van a mini trafo. Ezen kívül van egy "központi egység", amiből kijön a 4 gyertyára menő kábel, meg megy bele egy szenzor vezeték. Viszont még mindig nem értem, hogy ez honnan tudja, mikor melyik hengerbe kell gyújtani.

Visszatérve az opelekre, a DIS-es gyújtású opelekben, ahol magasfeszültségű kábel van, és a trafo nem a gyertyapipába van építve, ez a kétszikrás gyújtás rendszer van?

Link to comment
Megosztás:

Különbségek az 1.5 D és az 1.5 TD Isuzu motorok között, ha valaki turbósítani akarja az 1.5D-jét, akkor ezeket tartsa szem előtt

- Dugattyúcsapszeg 3 mm-rel vastagabb

- Izzítógyertyák 8 mm-rel rövidebbek

- Vízhűtéses olajhűtő, termosztáttal szabályozva

- Üzemanyagszűrő fűtés

- Adagoló a töltőnyomástól függő szabályozású

- Turbó vízhűtéssel

Utóbbi kettő mondjuk magától értetődő volt eddig is, viszont a többi nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem abba segítni ,hogy hívják azt az alkatrészt ami (próbálom leírni) . Amikor váltani akartam nem vett be egy sebbeséget sem! aláfeküdtem a kocsi alá

és a váltórudazat végén van egy valami gömbfej ennek nem tudom a nevét ebbe kéne segíti,hogy hívjak! És a lényeg az hogy aláfeküdtem és ki volt csúszva ez a gömbfej visszaraktam de valószínű,hogy kikopott mert újra kijött! Most gyorskötözővel van felfogatva és 2-esmeg 4-es van a kocsin! Nemtudom mi annak a neve és így nem alkatrészt se venni!!!

Nagyon köszönöm ha tudsz ebbe segíteni!

Köszönettel

Fekete Gergely

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hengerfej tömítésnél mit kell figyelembe venni ha cserélek?Vannak különböző vastagságúak vagy amit a motorkód szerint kidob egy alkatrészes oldal az jó.Az autó corsa b 1.4i 1995 c14nz

szia

Szerintem vedd meg hozzá az erling tömitést. Meg ha cserélve lesz akkor célszerű t többit is megvenni! Arra figyelj hogy árulnak szettben is csak nem biztos hogy úgy olcsóbb mintha megvennéd külön ami kell :-D

Aztán a hengerfejnél az olajfolyást nem feltétlenül a rossz tömitést okozza. Ha ez meg van bontva célszerű tisztítani az alapjárati motort is, vizpumpa cseréjét is szeretik elkerülni, termosztátot meg sohasem cserélnek hacsak nem rossz. Elvileg a vezérléssel együtt kellene azt is. Esetleg szimeringcsere se árthat :) Valamit kihagytam vagy butaságot írok valaki szóljon rám, de én így csinálnám

Link to comment
Megosztás:

szia

Szerintem vedd meg hozzá az erling tömitést. Meg ha cserélve lesz akkor célszerű t többit is megvenni! Arra figyelj hogy árulnak szettben is csak nem biztos hogy úgy olcsóbb mintha megvennéd külön ami kell :-D

Aztán a hengerfejnél az olajfolyást nem feltétlenül a rossz tömitést okozza. Ha ez meg van bontva célszerű tisztítani az alapjárati motort is, vizpumpa cseréjét is szeretik elkerülni, termosztátot meg sohasem cserélnek hacsak nem rossz. Elvileg a vezérléssel együtt kellene azt is. Esetleg szimeringcsere se árthat :) Valamit kihagytam vagy butaságot írok valaki szóljon rám, de én így csinálnám

A kérdése szerintem nem erre vonatkozott. Hanem arra, hogy milyen vastagságú tömítés kell. Az biztos, hogy ha síkolva volt a hengerfej, főleg, ha többször, akkor nem lehet visszatenni a gyári vastagságú hengerfej tömítést, hanem annyival vastagabbat kell rakni, amennyi el lett véve a hengerfejből. Különben megváltozik a kompresszió.

A Corsa könyvben az Isuzu motornál le van írva, hogy pontosan ezt hogyan kell meghatározni. Mindenféle dolgokat kell ott mérni, ami otthoni módszerekkel nemigen lehetséges.

Szerintem: Ha most először van síkolva a hengerfej, akkor vagy a gyári méret, vagy ennél 1 tizeddel vastagabb tömítés. Ha már többször volt síkolva a HF, akkor mindenképpen 1-el magasabb tömítés. A lényeg, hogy a kompresszió ne legyen kisebb, mint a gyári, ha kicsit növekszik, az nem olyan nagy baj.

Link to comment
Megosztás:

Üdv néktek...jól látom hogy az X12XE-re az EGR-szelepre megy egy vízcső? Meg mintha egyvezetékes vízhőfok jeladót látnák az első részén. Ezek szerint ha leveszem akkor előtte le kell ereszteni a hűtővizet. Makacsul vigyorog a csekendzsin most már rángat is. Kivillogtatni még most sem sikerült,a fék+gáz és gyujtás sem hozott eredményt. Én úgy láttam nem elektromos gázpedál van benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fékjavítás közben megszivattam magam, mert a hátsó munkahengerbe csatlakozó fékolajcső anya része lesarkallódott, így nem tudom levenni, illetve ha valahogy leszenvedném, akkor nem tudnám tökéletesen visszarakni. A kérdés az, hogy honnan tudok ilyen csövet szerezni? Járt már így valaki? Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Üdv néktek...jól látom hogy az X12XE-re az EGR-szelepre megy egy vízcső? Meg mintha egyvezetékes vízhőfok jeladót látnák az első részén. Ezek szerint ha leveszem akkor előtte le kell ereszteni a hűtővizet. Makacsul vigyorog a csekendzsin most már rángat is. Kivillogtatni még most sem sikerült,a fék+gáz és gyujtás sem hozott eredményt. Én úgy láttam nem elektromos gázpedál van benne.

Ha a hűtőkör nincs megbontva (értsd: kupa a helyén) túl sok víz nem folyhat el, mert szinte a legmagasabb pontján van a motornak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nálam a pirossal karikázott rész "zörög". Azt láttam hogy csavarok fogják, ha kicsavarom akkor az egész lejön vagy csak a burkolat?

Mit lehetne tenni zajcsillapítás érdekében? (nem saját motortér) (Eléggé melegszik ott az a rész )

Az egy hőterelő lemez, hogy a leömlő forrósága ne a hűtőt érje, másrészt a leömlő hamarabb melegszik, ergo az előfütetlen lambda hamarabb melegszik fel, hamarabb tudja figyelni az ECU, kevesebb fogyasztás hideg indítás után.

Veszel nagyobb alátétet a rögzítő csavarjai alá (ha még kiszedhetők és nem törtek bele) és felrögzíted erőből.

Vagy corzásan kib@szod a pitsába onnan! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fékjavítás közben megszivattam magam, mert a hátsó munkahengerbe csatlakozó fékolajcső anya része lesarkallódott, így nem tudom levenni, illetve ha valahogy leszenvedném, akkor nem tudnám tökéletesen visszarakni. A kérdés az, hogy honnan tudok ilyen csövet szerezni? Járt már így valaki? Köszi előre is! G.

Jobbféle vízpumpafogóval kioperálnám, aztán írány a régi csővel az első jobb autósbolt. Veszel új csövet és behajtogatod a régi helyére.

Én anno előre gyártattam csöveket hidralikacsövesnél, számítottam a begyógyult csavarokra.

Aszem 2EFt volt a két cső hátra.

Hollander méretekre figyelj, mert van ahol eltérő a két végén, de ez függ attól is, hogy szabályzott a hátsó fékerő elosztód vagy fix patronos.

Link to comment
Megosztás:

Az egy hőterelő lemez, hogy a leömlő forrósága ne a hűtőt érje, másrészt a leömlő hamarabb melegszik, ergo az előfütetlen lambda hamarabb melegszik fel, hamarabb tudja figyelni az ECU, kevesebb fogyasztás hideg indítás után.

Veszel nagyobb alátétet a rögzítő csavarjai alá (ha még kiszedhetők és nem törtek bele) és felrögzíted erőből.

Vagy corzásan kib@szod a pitsába onnan! :D

Ez tetszik :D Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem abba segítni ,hogy hívják azt az alkatrészt ami (próbálom leírni) . Amikor váltani akartam nem vett be egy sebbeséget sem! aláfeküdtem a kocsi alá

és a váltórudazat végén van egy valami gömbfej ennek nem tudom a nevét ebbe kéne segíti,hogy hívjak! És a lényeg az hogy aláfeküdtem és ki volt csúszva ez a gömbfej visszaraktam de valószínű,hogy kikopott mert újra kijött! Most gyorskötözővel van felfogatva és 2-esmeg 4-es van a kocsin! Nemtudom mi annak a neve és így nem alkatrészt se venni!!!

Nagyon köszönöm ha tudsz ebbe segíteni!

Köszönettel

Fekete Gergely

Azt hiszem hogy Váltó kulisszának mondják de az lehet még az utastérben is a váltó rúd háza is!(egyszerűbb ha körbeírod az eladónak..)

Amúgy erre gondolsz?

Van hozzá javító készlet is..

94bf7c8e0ad1290bde7de1b7cd19b673.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.