vargazs Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Hali, csak épp az indításnál kell neki egy minimális gáz, aztán ha elengeded már nem áll le a motor. Menet közben szokot olyat produkálni, hogynéha- néha megrántja magát, aztán megint megy tovább minden gond nélkül. Amúgy akkor az AGR szelep tiszítása megoldhatja a problémám? Már sokmindent olvastam és hallottam. Ki szeretném deríteni mi okozhatj a problémát. Üdv. Zs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Hali, csak épp az indításnál kell neki egy minimális gáz, aztán ha elengeded már nem áll le a motor. Menet közben szokot olyat produkálni, hogynéha- néha megrántja magát, aztán megint megy tovább minden gond nélkül. Amúgy akkor az AGR szelep tiszítása megoldhatja a problémám? Már sokmindent olvastam és hallottam. Ki szeretném deríteni mi okozhatj a problémát. Üdv. Zs. Gyújtógyertyák mikor lettek cserélve utoljára? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vargazs Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Ezt már körbejártam, de amúgy 2 hete kb. :) Meg benzinszűrő is. Nem itt van a gond, sztem vagy a légtömegmérő, vagy a folytószelep, vagy valami ilyesmi okozza a szerencsére még kisebb gondokat. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpetya Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Elolvastam ezt az autóhifis oldalt. Még egyszer köszönöm, sokat segített!!! Olyasmi oldalt tudna nekem valaki linkelni, ahol esetleg színenként fel van sorolva a Corsa/Tigra rádió kábelei??? Az a helyzet, hogy ezt az autót olyan állapotban vettem, hogy mikor menet közben kinyitottam a kesztyű tartót, leesett a fordulatszám mérő (nem állt le az autó), az üzemanyagmutató is leszökött nullára és a fenti höm. dátum kijelzőm is elsötétült... Hogy értsétek a helyzetet, egy igen ramatyul összekókányolt szekeret próbálok most helyre hozni. Előre is köszönöm segítségeteket. Üdv. Killerman Astrához tartozó kapcsolási rajz, a harmadik oldalon a rádió bekötésével: http://dl.puissance-auto.com/Vauxhall_Astra_91-95.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
obil04 Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Hello Lenne egy olyan problémám hogy a bal féltengelyem eltört, használtan ajánlotak egy stra f ét hozzá beszerelhetö a kocsiba vagy nem paszol hozá? Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 A DIS gyújtás honnan tudja, hogy éppen melyik hengerbe kell adni a ménküt? Csak azért kérdezem, mert gyújtás témában vitába keveredtem egy ismerősömmel, aki azt állítja, hogy az off autóján (renault twingo) a gyújtás úgy működik, hogy a sűrétés ütem végén felső holtpont előtt lévő hengerrel együtt az összes henger egyszerre kap szikrát. Szerinte fordulatonként kétszer van szikra minden hengerben, de csak abban a hengerben hasznosul a szikra, amelyik éppen sűrítés végén FH előtt van. Ezt abból gondolja, hogy a gyújtótrafora egy db szenzor jele megy, és szerinte így a gyújtás másképp nem oldható meg, csak a fent leírt módon. Ez persze marhaság, teljesen lehetetlenné válna így a motor működése. Kérdeztem látott-e már Trabanton elektronikus gyújtást, mert az a szerencsétlen is csak tudja, melyik hengerbe kell gyújtani éppen, két egymástól 180 fokkal eltölt hall jeladóval. A twingon is hasonló gyújtás van, mint a DIS, csak az nem a vezérműtengely végén van, hanem külön, megy rá egy szenzor, és jön ki belőle a 4 gyújtáskábel. Véleményem szerint ez úgy van megoldva, hogy a jeladó keréken van 90 fokokkal eltolva 1, majd 2, majd 3, majd 4 bevágás, ezt a szenzor meg tudja különböztetni, és tudja mikor melyik hengerbe kell adni a szikrát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Falazásra az X10XE check lámpával fog visítani. Az X10XE légtömegmérős, klasszikus alapjárati motorja nincs. A pillangószelepet megkerülve egy kis mellékágon keresztül ad levegőt az alapjárat tartásához. Érdemes az egész folytószelepházat levenni és kitakarítani. Néha, menet közben rángatós x12xe-n próbálkoztunk anno csere légtömegmérővel,lambda-szondával,egr falazással (motorfékre sem gyújtott lámpát),másik komplett fojtószelepegységgel. Hiba maradt. Utánaolvasva azt tudom mondani,hogy kipuff szelep anomália. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Néha, menet közben rángatós x12xe-n próbálkoztunk anno csere légtömegmérővel,lambda-szondával,egr falazással (motorfékre sem gyújtott lámpát),másik komplett fojtószelepegységgel. Hiba maradt. Utánaolvasva azt tudom mondani,hogy kipuff szelep anomália. Anomália? A szelep vagy zár vagy nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 A DIS gyújtás honnan tudja, hogy éppen melyik hengerbe kell adni a ménküt? Csak azért kérdezem, mert gyújtás témában vitába keveredtem egy ismerősömmel, aki azt állítja, hogy az off autóján (renault twingo) a gyújtás úgy működik, hogy a sűrétés ütem végén felső holtpont előtt lévő hengerrel együtt az összes henger egyszerre kap szikrát. Szerinte fordulatonként kétszer van szikra minden hengerben, de csak abban a hengerben hasznosul a szikra, amelyik éppen sűrítés végén FH előtt van. Ezt abból gondolja, hogy a gyújtótrafora egy db szenzor jele megy, és szerinte így a gyújtás másképp nem oldható meg, csak a fent leírt módon. Ez persze marhaság, teljesen lehetetlenné válna így a motor működése. Kérdeztem látott-e már Trabanton elektronikus gyújtást, mert az a szerencsétlen is csak tudja, melyik hengerbe kell gyújtani éppen, két egymástól 180 fokkal eltölt hall jeladóval. A twingon is hasonló gyújtás van, mint a DIS, csak az nem a vezérműtengely végén van, hanem külön, megy rá egy szenzor, és jön ki belőle a 4 gyújtáskábel. Véleményem szerint ez úgy van megoldva, hogy a jeladó keréken van 90 fokokkal eltolva 1, majd 2, majd 3, majd 4 bevágás, ezt a szenzor meg tudja különböztetni, és tudja mikor melyik hengerbe kell adni a szikrát. Kétszikrás (elosztó nélküli) gyújtás elvi felépítése Az egyik csoportot az ún. kétszikrás rendszerek alkották, melyet csak két-, négy- vagy hathengeres motoroknál alkalmaztak. Ennél a rendszernél a gyújtótekercsek egy időpontban két szikrát adott: egyet abban a hengerben, ahol a kompresszió ütem vége volt, ill. a munkaütem következett, a másik szikra egy olyan (másik) hengerben keletkezett, ahol a kipufogás zajlott. Az utóbbi szikrának ugyan nem volt hatása, de így egy gyújtótekerccsel két hengert lehetett működtetni. A négyhengeres motorokban két gyújtótekercset alkalmaztak két kimenettel, vagy egy speciális gyújtótekercset építettek be négy magasfeszültségű csatlakozással. A dupla gyújtásmodulban két kapcsoló tranzisztor volt, vagy két modult alkalmaztak, mindegyiket egy-egy végtranzisztorral felszerelve. Az elosztó nélküli üzem megbízhatósága többszöröse lett, mint amilyen a klasszikus gyújtásrendszeré volt. A másik csoporthoz tartoztak az ún. henger-szelektív (individuális) rendszerek (38. ábra), ahol minden egyes hengerhez tartozott egy-egy gyújtótekercs és kapcsolótranzisztor. A legmodernebb, miniatürizált gyújtótekercseket, sőt a tranzisztorokat is a gyertyacsatlakozóba építették be. Így nem csak az elosztók estek ki, hanem a magasfeszültségű vezetékek is, vagyis minden magasfeszültségű 38 alkatrész, melyek korábban a legtöbb zavar okozói voltak. A gyertya a gyújtótekerccsel közvetlen összeköttetésbe került, ezért ezt a rendszert direktgyújtásnak is nevezték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 A twingo az utóbbi csoportba tartozik, a gyertyapipában van a mini trafo. Ezen kívül van egy "központi egység", amiből kijön a 4 gyertyára menő kábel, meg megy bele egy szenzor vezeték. Viszont még mindig nem értem, hogy ez honnan tudja, mikor melyik hengerbe kell gyújtani. Visszatérve az opelekre, a DIS-es gyújtású opelekben, ahol magasfeszültségű kábel van, és a trafo nem a gyertyapipába van építve, ez a kétszikrás gyújtás rendszer van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Visszatérve az opelekre, a DIS-es gyújtású opelekben, ahol magasfeszültségű kábel van, és a trafo nem a gyertyapipába van építve, ez a kétszikrás gyújtás rendszer van? Igen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Különbségek az 1.5 D és az 1.5 TD Isuzu motorok között, ha valaki turbósítani akarja az 1.5D-jét, akkor ezeket tartsa szem előtt - Dugattyúcsapszeg 3 mm-rel vastagabb - Izzítógyertyák 8 mm-rel rövidebbek - Vízhűtéses olajhűtő, termosztáttal szabályozva - Üzemanyagszűrő fűtés - Adagoló a töltőnyomástól függő szabályozású - Turbó vízhűtéssel Utóbbi kettő mondjuk magától értetődő volt eddig is, viszont a többi nem biztos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery82 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Sziasztok! Tudnátok nekem abba segítni ,hogy hívják azt az alkatrészt ami (próbálom leírni) . Amikor váltani akartam nem vett be egy sebbeséget sem! aláfeküdtem a kocsi alá és a váltórudazat végén van egy valami gömbfej ennek nem tudom a nevét ebbe kéne segíti,hogy hívjak! És a lényeg az hogy aláfeküdtem és ki volt csúszva ez a gömbfej visszaraktam de valószínű,hogy kikopott mert újra kijött! Most gyorskötözővel van felfogatva és 2-esmeg 4-es van a kocsin! Nemtudom mi annak a neve és így nem alkatrészt se venni!!! Nagyon köszönöm ha tudsz ebbe segíteni! Köszönettel Fekete Gergely Link to comment Megosztás: More sharing options...
piszter29 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Sziasztok!Hengerfej tömítésnél mit kell figyelembe venni ha cserélek?Vannak különböző vastagságúak vagy amit a motorkód szerint kidob egy alkatrészes oldal az jó.Az autó corsa b 1.4i 1995 c14nz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok!Hengerfej tömítésnél mit kell figyelembe venni ha cserélek?Vannak különböző vastagságúak vagy amit a motorkód szerint kidob egy alkatrészes oldal az jó.Az autó corsa b 1.4i 1995 c14nz szia Szerintem vedd meg hozzá az erling tömitést. Meg ha cserélve lesz akkor célszerű t többit is megvenni! Arra figyelj hogy árulnak szettben is csak nem biztos hogy úgy olcsóbb mintha megvennéd külön ami kell :-D Aztán a hengerfejnél az olajfolyást nem feltétlenül a rossz tömitést okozza. Ha ez meg van bontva célszerű tisztítani az alapjárati motort is, vizpumpa cseréjét is szeretik elkerülni, termosztátot meg sohasem cserélnek hacsak nem rossz. Elvileg a vezérléssel együtt kellene azt is. Esetleg szimeringcsere se árthat :) Valamit kihagytam vagy butaságot írok valaki szóljon rám, de én így csinálnám Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 üdv. Olyan kérdésem lenne mi történik akkor ha a x14xe motoros corsa b be kiveszi valaki a katalizátort és gázgyorsitot vagy csövet tesz a helyére? :) Sokmindent olvastam, sok pozitív dolgot írtak csak nekem butaságnak tűnik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 szia Szerintem vedd meg hozzá az erling tömitést. Meg ha cserélve lesz akkor célszerű t többit is megvenni! Arra figyelj hogy árulnak szettben is csak nem biztos hogy úgy olcsóbb mintha megvennéd külön ami kell :-D Aztán a hengerfejnél az olajfolyást nem feltétlenül a rossz tömitést okozza. Ha ez meg van bontva célszerű tisztítani az alapjárati motort is, vizpumpa cseréjét is szeretik elkerülni, termosztátot meg sohasem cserélnek hacsak nem rossz. Elvileg a vezérléssel együtt kellene azt is. Esetleg szimeringcsere se árthat :) Valamit kihagytam vagy butaságot írok valaki szóljon rám, de én így csinálnám A kérdése szerintem nem erre vonatkozott. Hanem arra, hogy milyen vastagságú tömítés kell. Az biztos, hogy ha síkolva volt a hengerfej, főleg, ha többször, akkor nem lehet visszatenni a gyári vastagságú hengerfej tömítést, hanem annyival vastagabbat kell rakni, amennyi el lett véve a hengerfejből. Különben megváltozik a kompresszió. A Corsa könyvben az Isuzu motornál le van írva, hogy pontosan ezt hogyan kell meghatározni. Mindenféle dolgokat kell ott mérni, ami otthoni módszerekkel nemigen lehetséges. Szerintem: Ha most először van síkolva a hengerfej, akkor vagy a gyári méret, vagy ennél 1 tizeddel vastagabb tömítés. Ha már többször volt síkolva a HF, akkor mindenképpen 1-el magasabb tömítés. A lényeg, hogy a kompresszió ne legyen kisebb, mint a gyári, ha kicsit növekszik, az nem olyan nagy baj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Üdv néktek...jól látom hogy az X12XE-re az EGR-szelepre megy egy vízcső? Meg mintha egyvezetékes vízhőfok jeladót látnák az első részén. Ezek szerint ha leveszem akkor előtte le kell ereszteni a hűtővizet. Makacsul vigyorog a csekendzsin most már rángat is. Kivillogtatni még most sem sikerült,a fék+gáz és gyujtás sem hozott eredményt. Én úgy láttam nem elektromos gázpedál van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Technodome Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok Nálam a pirossal karikázott rész "zörög". Azt láttam hogy csavarok fogják, ha kicsavarom akkor az egész lejön vagy csak a burkolat? Mit lehetne tenni zajcsillapítás érdekében? (nem saját motortér) (Eléggé melegszik ott az a rész ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! Fékjavítás közben megszivattam magam, mert a hátsó munkahengerbe csatlakozó fékolajcső anya része lesarkallódott, így nem tudom levenni, illetve ha valahogy leszenvedném, akkor nem tudnám tökéletesen visszarakni. A kérdés az, hogy honnan tudok ilyen csövet szerezni? Járt már így valaki? Köszi előre is! G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Üdv néktek...jól látom hogy az X12XE-re az EGR-szelepre megy egy vízcső? Meg mintha egyvezetékes vízhőfok jeladót látnák az első részén. Ezek szerint ha leveszem akkor előtte le kell ereszteni a hűtővizet. Makacsul vigyorog a csekendzsin most már rángat is. Kivillogtatni még most sem sikerült,a fék+gáz és gyujtás sem hozott eredményt. Én úgy láttam nem elektromos gázpedál van benne. Ha a hűtőkör nincs megbontva (értsd: kupa a helyén) túl sok víz nem folyhat el, mert szinte a legmagasabb pontján van a motornak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok Nálam a pirossal karikázott rész "zörög". Azt láttam hogy csavarok fogják, ha kicsavarom akkor az egész lejön vagy csak a burkolat? Mit lehetne tenni zajcsillapítás érdekében? (nem saját motortér) (Eléggé melegszik ott az a rész ) Az egy hőterelő lemez, hogy a leömlő forrósága ne a hűtőt érje, másrészt a leömlő hamarabb melegszik, ergo az előfütetlen lambda hamarabb melegszik fel, hamarabb tudja figyelni az ECU, kevesebb fogyasztás hideg indítás után. Veszel nagyobb alátétet a rögzítő csavarjai alá (ha még kiszedhetők és nem törtek bele) és felrögzíted erőből. Vagy corzásan kib@szod a pitsába onnan! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! Fékjavítás közben megszivattam magam, mert a hátsó munkahengerbe csatlakozó fékolajcső anya része lesarkallódott, így nem tudom levenni, illetve ha valahogy leszenvedném, akkor nem tudnám tökéletesen visszarakni. A kérdés az, hogy honnan tudok ilyen csövet szerezni? Járt már így valaki? Köszi előre is! G. Jobbféle vízpumpafogóval kioperálnám, aztán írány a régi csővel az első jobb autósbolt. Veszel új csövet és behajtogatod a régi helyére. Én anno előre gyártattam csöveket hidralikacsövesnél, számítottam a begyógyult csavarokra. Aszem 2EFt volt a két cső hátra. Hollander méretekre figyelj, mert van ahol eltérő a két végén, de ez függ attól is, hogy szabályzott a hátsó fékerő elosztód vagy fix patronos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Technodome Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Az egy hőterelő lemez, hogy a leömlő forrósága ne a hűtőt érje, másrészt a leömlő hamarabb melegszik, ergo az előfütetlen lambda hamarabb melegszik fel, hamarabb tudja figyelni az ECU, kevesebb fogyasztás hideg indítás után. Veszel nagyobb alátétet a rögzítő csavarjai alá (ha még kiszedhetők és nem törtek bele) és felrögzíted erőből. Vagy corzásan kib@szod a pitsába onnan! :D Ez tetszik :D Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! Tudnátok nekem abba segítni ,hogy hívják azt az alkatrészt ami (próbálom leírni) . Amikor váltani akartam nem vett be egy sebbeséget sem! aláfeküdtem a kocsi alá és a váltórudazat végén van egy valami gömbfej ennek nem tudom a nevét ebbe kéne segíti,hogy hívjak! És a lényeg az hogy aláfeküdtem és ki volt csúszva ez a gömbfej visszaraktam de valószínű,hogy kikopott mert újra kijött! Most gyorskötözővel van felfogatva és 2-esmeg 4-es van a kocsin! Nemtudom mi annak a neve és így nem alkatrészt se venni!!! Nagyon köszönöm ha tudsz ebbe segíteni! Köszönettel Fekete Gergely Azt hiszem hogy Váltó kulisszának mondják de az lehet még az utastérben is a váltó rúd háza is!(egyszerűbb ha körbeírod az eladónak..) Amúgy erre gondolsz? Van hozzá javító készlet is.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts