Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy az akadozó zárakkal mit lehet kezdeni?

A zárolajozó segít neki vagy cserélni kell? A csomagtér ajtó nagyon akad a többivel nincs probléma esetleg arra gondoltam hogy egy távirányítós központi zár beszerelése segít rajta mondjuk kicsit költségesebb megoldás, de ha megoldja a végelgesen a problémát akkor még komfortosabb is mint állandóan bezárogatni az ajtókat.

Esetleg valakinek van tapasztalata ezekről az utángyártott kp. zárakról vagy érdemesebb bontani egyet?

Előre is köszi a segítséget.

Akadozó zár alatt mit értesz? Ahova bedugod a kulcsot, az nehezen fordul, vagy az egész mechanika?

Ha a mechanika akkor sok mindent nem tudsz javítani!

Amúgy egy központival valóban jobban boldogulnál!

Nekem is hasonló van bennt csak nekem 2 vezérlő motor van hogy az anyós oldal felöl is ki tudjam nyitni! mai napig tök jól műxik, és már vagy 6-7 éves..

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/centralzar_kozpontizar_szett_taviranyitoval_is_1701199634.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nézegettem a használtautón Corsa-kat, és találtam egy Swing felszereltséget, ABS-sel és vezető oldali légzsákkal. Gondolom gyárilag nem létezett ilyen, mert nekem is Swing van, és sajnos ez nincs benne. Utólagos lenne? G.

1., Amennyire tudom '94-től általános volt aminimum vezetőoldali légzsák a Corsában, Swing fantázianevű felszereltséget meg ennél később is gyártottak, tehát nem lehetetlen a légzsákos Swing...

2., ...de ha gyárilag nem lett volna ilyen, kellő elhatározás esetén akkor is be lehetett volna szerelni: csak másik kormánykerék, kormányoszlop meg légzsákvezérlő és kábelek kellenek hozzá, és máris van utólagos légzsákos Swing Corsád.

3., Aztán voltak piaconként is eltérések, adott esetben egy magyarországi Swing nem ugyanazokat a felszereltségeket tartalmazta, mint egy Németországban eladott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy az akadozó zárakkal mit lehet kezdeni?

A zárolajozó segít neki vagy cserélni kell? A csomagtér ajtó nagyon akad a többivel nincs probléma esetleg arra gondoltam hogy egy távirányítós központi zár beszerelése segít rajta mondjuk kicsit költségesebb megoldás, de ha megoldja a végelgesen a problémát akkor még komfortosabb is mint állandóan bezárogatni az ajtókat.

Esetleg valakinek van tapasztalata ezekről az utángyártott kp. zárakról vagy érdemesebb bontani egyet?

Előre is köszi a segítséget.

Én ősszel szereltem univerzális központi zárat a kocsiba (5 ajtós)

6500 Ft volt a 4 ajtós zár szett (4 zár+2 távirányító), és 4000 Ft volt a bontott csomagtérajtó zár (Astra F-é), Szóval 10500 Ft és 1-2 napos szívás árán belekerült a centrál.

A csomagtérajtó zár problémádat ki tudod küszöbölni az Astra F zárral. NYitott állapotba kell állítani a kulcsot, és ha bezárod távkapcsolóval, akkor egy kis rudat tol be a nyomógomb útjába, így nem nyitható.

Link to comment
Megosztás:

Akadozó zár alatt mit értesz? Ahova bedugod a kulcsot, az nehezen fordul, vagy az egész mechanika?

Ha a mechanika akkor sok mindent nem tudsz javítani!

Amúgy egy központival valóban jobban boldogulnál!

Nekem is hasonló van bennt csak nekem 2 vezérlő motor van hogy az anyós oldal felöl is ki tudjam nyitni! mai napig tök jól műxik, és már vagy 6-7 éves..

http://auto-motor.va...1701199634.html

Igen bedugom a kulcsot és nehezen tudom elfordítani a végpontoknál olyan mintha beragadna:(((

Én erre gondoltam:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/biztonsagtechnika/egyeb/univerzalis_taviranyitos_kozponti_zar_ca_010_003_1696979192.html

Nem drága és maradna még a csomagtartóra is:)))

Ma voltam a bontóba vettem pár cuccot ajtózsebek, stb.

Egész baráti áron mérték a srácok, a baj csak az hogy az ajtózsebekkel jó mgszívtam mert valami régebbi modellből volt és kevesebb karmatyú volt rajta mint az enyémen, meg két csavarhely picit más volt (az enyémbe sülyesztett volt itt meg nem)

Persze összeraktam, de a kevesebb karmantyú miatt picit eláll a hangszoró után egy 3-4centis helyen.

Kicsit olyan mintha csináltam is volna valamit meg nem is:))))

Max visszamegyek és megpróbálom kicserélni, de lehet nem fogok olyat találni ami megfelel mert az enyém utolsó szériás darab:((((

Link to comment
Megosztás:

Én ősszel szereltem univerzális központi zárat a kocsiba (5 ajtós)

6500 Ft volt a 4 ajtós zár szett (4 zár+2 távirányító), és 4000 Ft volt a bontott csomagtérajtó zár (Astra F-é), Szóval 10500 Ft és 1-2 napos szívás árán belekerült a centrál.

A csomagtérajtó zár problémádat ki tudod küszöbölni az Astra F zárral. NYitott állapotba kell állítani a kulcsot, és ha bezárod távkapcsolóval, akkor egy kis rudat tol be a nyomógomb útjába, így nem nyitható.

Na ez az Astra F-s zár dolog érdekel.

Ha jól értem az egész zárat cseréled (tehát a csomihoz más kulcs kell) és ha úgy lövöd be a kp. zárat akkor tudja nyitni zárni "belülről" úgy hogy mindíg nyitott állapotba van ha esetleg valami gond lenne a kp. zárral???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ma történt egy érdekes dolog a kocsival. Hússzú állás után nem indult, úgyhogy bikázás lett a vége, mondjuk erre számítottam, ugyanis az utólag beszerelt riasztó már nem nyitotta a kocsit, úgyhogy kulccsal kellett nyitni. Ez még működött is, be is indult a gép, mentem vele pár kört, had töltsön. Mikor viszont leraktam a kocsit, ráriasztottam, nem húzta be a központit, még ez sem lenne akkora baj, mondom bezárom kulccsal. Na ekkor jött a gebasz, hiába forgatom a kulcsot, nem történik semmi. Gondoltam lenyomom a gombot, majd az segít, de az sem, sőt, meg sem moccan. Csak annyit érezni, hogy halik alatta az a fém pálca, ami belemegy a központimotorba. Ilyenkor mi van? Mi lehet a baja? Próbálkoztam vcele egy darabig, de semmi változás. esetleg ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ma történt egy érdekes dolog a kocsival. Hússzú állás után nem indult, úgyhogy bikázás lett a vége, mondjuk erre számítottam, ugyanis az utólag beszerelt riasztó már nem nyitotta a kocsit, úgyhogy kulccsal kellett nyitni. Ez még működött is, be is indult a gép, mentem vele pár kört, had töltsön. Mikor viszont leraktam a kocsit, ráriasztottam, nem húzta be a központit, még ez sem lenne akkora baj, mondom bezárom kulccsal. Na ekkor jött a gebasz, hiába forgatom a kulcsot, nem történik semmi. Gondoltam lenyomom a gombot, majd az segít, de az sem, sőt, meg sem moccan. Csak annyit érezni, hogy halik alatta az a fém pálca, ami belemegy a központimotorba. Ilyenkor mi van? Mi lehet a baja? Próbálkoztam vcele egy darabig, de semmi változás. esetleg ötlet?

Találkozatam ilyennel én is igaz nem opel volt, de a lényegen nem változtat!

Ott az volt a probléma hogy elég rövid volt a gyárilag hozzá adott mazzag ami ment a központi motorhoz, és az ajtó nyitás csukására egy szál elszakadt! Pont a pozitiv ami működteti a vezér mocit!

Hogy ezt kizárjuk próbáld meg azt hogy oldalkárpit leszed, vezérlő moci nak egy direkt áramot adni és ha megy akkor valami ilyesmi ha nem akkor...

Lehet még vezérlő elektronika(kicsi, nekem fekete doboz) ami kinyiffanhatott!

Vagy maga a vezérlő motor.

Link to comment
Megosztás:

Találkozatam ilyennel én is igaz nem opel volt, de a lényegen nem változtat!

Ott az volt a probléma hogy elég rövid volt a gyárilag hozzá adott mazzag ami ment a központi motorhoz, és az ajtó nyitás csukására egy szál elszakadt! Pont a pozitiv ami működteti a vezér mocit!

Hogy ezt kizárjuk próbáld meg azt hogy oldalkárpit leszed, vezérlő moci nak egy direkt áramot adni és ha megy akkor valami ilyesmi ha nem akkor...

Lehet még vezérlő elektronika(kicsi, nekem fekete doboz) ami kinyiffanhatott!

Vagy maga a vezérlő motor.

Hát nem tudom, de ez azt eredményezi, hogy az ajtógombot is hiába nyomkodom? Olyan mintha el lenne akadva. Mikor lenyomom, érződik, hogy görbül alatta a fém pálca.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, de ez azt eredményezi, hogy az ajtógombot is hiába nyomkodom? Olyan mintha el lenne akadva. Mikor lenyomom, érződik, hogy görbül alatta a fém pálca.

Az hogy lenyomod (nyomnád) és nem működik a motor az akkor normális ha nincs a motornál áram, mert ha lenyomod akkor a motorban lévő végállás kapcsoló indítja be a többi követőmotort, és így működne a központi!

Na a zár mechanikája meg megint egy fura dolog számomra mert ha lenyomom a gombot akkor ha becsukom az ajtót vissszanyomja a gombot, de csak félig pont addig hogy ki lehet nyitni, viszont a motort pont annyira nem hogy kinyissa mindet!

Ezt nálam úgy lehet kiküszöbölni hogy lenyomom a gombot gond nélkül, és felhúzott kilincsel csukom be az ajtót akkor nem nyomódik fel a gomb és marad zárva az ajtó!

Esetleg hátha valami ilyesmi lehet nálad is, próbáld meg azt hogy húzod a kilincset miközben nyomod le a gombot...

De okosabb lenne ha levennéd a kárpitot és mindjárt lehetne látni mi a baj..

Link to comment
Megosztás:

Na ez az Astra F-s zár dolog érdekel.

Ha jól értem az egész zárat cseréled (tehát a csomihoz más kulcs kell) és ha úgy lövöd be a kp. zárat akkor tudja nyitni zárni "belülről" úgy hogy mindíg nyitott állapotba van ha esetleg valami gond lenne a kp. zárral???

Nem. Maradt az eredeti csomagtér zár, az eredeti kulcsával. Ehhez lett hozzá illesztve egy zár motor, ami egy F Astrából lett kibontva.

A csomagtér zárak olyanok, hogy van külön egy zárszerkezet, és külön egy motor. A gyárilag nem központizáras zárhoz hozzá tudsz illeszteni egy bontott zár motort, és máris kész a központizár.

Több fajta (min 2, de lehet, hogy több) zárszerkezettel szerelték a B Corsákat is. Ezek közül az egyik típusnak a zár motorja egyezik a korai F Astrákkal.

Ez a zár motor:

IMG03002-20120917-2009-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zárt állapotban:

IMG03007-20120918-2211-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nyitott állapotban:

IMG03009-20120918-2212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A csomagtér ajtón, és a zár motoron semmit nem kellett alakítani. A két csavarnak a furat pont jó helyen volt, és a kis rudat is a megfelelő helyre nyomja be a motor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Valakinek volt már problémája a hátsó ablakmosó spicnihez vezető csővel? Asszem az enyémet valaki szétszedte, vagy legalábbis a csö szét van csúszva, mert valahonan folyik az ablakmosó, csak nem a spriciből :) Csomagtartótfelnyitva és a gumiharangot levévefent megtaláltam a fekete csövet, amiben kéne mennie a folyadéknak a fejhez, de az odavezető csőnek se híre.. se hamva..

Ha valaki látott már bontva Corsát azon a részen akkor segítsen, hogy mihez nyúljak, hol keressem a csövet!

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Valakinek volt már problémája a hátsó ablakmosó spicnihez vezető csővel? Asszem az enyémet valaki szétszedte, vagy legalábbis a csö szét van csúszva, mert valahonan folyik az ablakmosó, csak nem a spriciből :) Csomagtartótfelnyitva és a gumiharangot levévefent megtaláltam a fekete csövet, amiben kéne mennie a folyadéknak a fejhez, de az odavezető csőnek se híre.. se hamva..

Ha valaki látott már bontva Corsát azon a részen akkor segítsen, hogy mihez nyúljak, hol keressem a csövet!

Köszi.

Ez jellemző hiba ebben a típusban, ott a gumiharangnál szokott elszakadni a cső és rosszabb esetben úgy szakad el hogy "visszalövi" magát belülre. Sajnos le kell bontani az A B C oszlopokat és félrehúzni a tetőkárpitot, az alatt megtalálod a csövet, ha már szétbontottad érdemes egyben kicserélni az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Ez jellemző hiba ebben a típusban, ott a gumiharangnál szokott elszakadni a cső és rosszabb esetben úgy szakad el hogy "visszalövi" magát belülre. Sajnos le kell bontani az A B C oszlopokat és félrehúzni a tetőkárpitot, az alatt megtalálod a csövet, ha már szétbontottad érdemes egyben kicserélni az egészet.

És ha már lebontottad, a tetőkárpitot, érdemes behúni pár szál vezetéket, hátha késöbb kitalálsz valami + extrát!

Tapasztalat...:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy optikai tuning kérdésem lenne hozzátok. Szeretnék a B Corsámba a km órahoz króm karikát de rs shop és hasonló oldalakon durva árakat találtam. Nem tud vki vmi olcsóbb megoldást(sufni) vagy esztergáltassak ? :) Köszi ha válaszoltok :)

Ha mondasz pontos méreteket, én leesztergálom rozsdamentes acélból, felpolírozva ócsóé :D

Link to comment
Megosztás:

Ma volt egy kis időm elkeztem kideriteni a magas fogyasztás okát nem adta magát könnyen de meg van a kartelgázcsö volt a ludas, a szivosor és a trafo között van felhozva(benyomorítva) hát persze , hogy kikopott de olyan észrevétlen maradt, széfujtam 2 doboz féktisztitot mire meglet.

Köszönöm a segítséget!

Johnny sokat segített köszönöm neki is.

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne hogy a belinkelt képen:

http://www.google.hu...21&tx=124&ty=47

Az én autómban a jobb oldali (kép alapján) toronynál nálam van egy kis pöcök amire rámenne elméletileg 2darab vákumcső, de nálam ez le van kötve.De ezen a képen pl nincs ilyen dolod???? :((

A kérdésem az hogy ez pontosan mi célt szolgál és miért szokták kikötni??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne ismét egy kérdésem.Vki szedett már szét km orát jobban mondva a km óra plexi burkolatát? Én szem szerint azért akarnám levenni mert króm karikát szeretnék bele. Csak kérdés h tudom össszerakni.

apró darabokra szedtem a sajátom. Teljesen be lett ledezbe . Ha jól emlékszem csak fülek tartják a helyén. Amire nagyon figyelni kell az a km spirál, a kormány műanyag pöckei, meg olyan csavarhúzó amivel oda férsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne ismét egy kérdésem.Vki szedett már szét km orát jobban mondva a km óra plexi burkolatát? Én szem szerint azért akarnám levenni mert króm karikát szeretnék bele. Csak kérdés h tudom össszerakni.

A plexit körben, körmök tartják a ház többi részén finoman alányúlsz és körkörösen kiemelve lejön szépen. Visszarakásnál csak bepattintod.

üdv ,kellene kis tanács. Meg kell bontanom a csomagtartót. ugye 3 ajtós b corsa. Sajnos kiszakadt a hátsó lengéscsillapíto a felső felfogása. A csomagtérbe a műanyag burkolatot akarom kiszedni. Mire vigyázzak h ne törjem rommá?

2 helyen van kis "ajtó" azokat kipattintod, aztán tele van torx csavarokkal, van az ajtók mögötti részen, süllyesztve, illetve van 3 patent a lámpától középre. Azokat csak ki kell mozgatni belőle és kijönnek. Illetve az ülést előre döntöd és mögötte van egy nagy takaró sapka, benyúlsz belülre összenyomod a körmeit és kipattan, az az 5 ajtós verzió rögzítő tüskéjének a helye, de 3 ajtósban ugye egy pontig állítható a dőlés ezért az le van dugózva. Aztán ennyi is, simán kiveszed, csak a csomagtér ajtógumira vigyázz, mert könnyen szakad, ki kell bújtatni alóla.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Kérdésem az lenne, hogy a fordulatszámmérős óracsoportban lévő T5 izzók azok bele vannak forrasztva a foglalatba vagy simán cserélhetőek?

Találtam használható izzókat , csak sajna nincs hozzá foglalat :P ( http://leddiszkont.hu/autos-ledek/autos-led-t5-canbus-muszerfal-vilagitas-3-led-piros-life-light-led/LLAT5M%C5%B0CAN3L3528R/adatlap.html)

Esetleg honnan tudnék beszerezni ilyen foglalatot, elvileg régi swift-ek km órájában is az volt/van, de talán vki tud egy egyszerűbb megoldást

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.