Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

:D Na ott tényleg vagy nem tudták,hogy verseny van vagy rossz volt a VTI nagybutykök kapcsolója.

Beálltunk egymás mellé haver a muterom x14xe korzájával én az enyémmel 40környékén kettesben padló,aztán a gyárilag 75lovas a harmadik végéig (kb.130)ig vagy 20méter előnyt szedett össze.

Az x14xe sem gyári, mert egr le van falazva.120ekm-t futott ausztriából hoztam.165/70 r13 van rajta, enyémen 165/65 r14 van. Xe rövid váltós ráadásul, míg az enyém alatt wr-váltó van. 95-100le lehet.

A kulcsszó az még mindig az, hogy milyen egyenletesen adja le a nyomatékot... Minnél nagyobb egy blokk annál jobban.... Tuningolhatsz egy 1.4es fost nem nagyon fog otthagyni egy C20XE-t soha... ugyan akkor bódéban... Vagy ha igen akkor már elgurítottál rá 1 milliót kb... ja és lesz egy megbízhatatlan autód mert ilyen mértékű tuningnál már nem a megbízhatóság a szempont ugyanis nem erre tervezték gyárilag.

Erre a begányolásra meg visszatérve eszembe jutott egy ide kapcsolód sor:

Kis pénz.... Kis foci.

Link to comment
Megosztás:

A kulcsszó az még mindig az, hogy milyen egyenletesen adja le a nyomatékot... Minnél nagyobb egy blokk annál jobban.... Tuningolhatsz egy 1.4es fost nem nagyon fog otthagyni egy C20XE-t soha... ugyan akkor bódéban... Vagy ha igen akkor már elgurítottál rá 1 milliót kb... ja és lesz egy megbízhatatlan autód mert ilyen mértékű tuningnál már nem a megbízhatóság a szempont ugyanis nem erre tervezték gyárilag.

Erre a begányolásra meg visszatérve eszembe jutott egy ide kapcsolód sor:

Kis pénz.... Kis foci.

Nem is feltételeztem,hogy ettől ott fog hagyni egy c20xe-t,sőt még egy c20ne-t verő 1.6 8V is százezrekbe kerülő projekt lenne na az már tényleg elég sok kompromisszumot igényelne.

Amit én csináltam 1.6 75lóból meg a haverom 1.4 60 lóból,az tulajdonképpen SI-re alakítás egyszerűbben,olcsóbban. Ennyi. Ez volt a cél is,semmi több.

Link to comment
Megosztás:

Nem is feltételeztem,hogy ettől ott fog hagyni egy c20xe-t,sőt még egy c20ne-t verő 1.6 8V is százezrekbe kerülő projekt lenne na az már tényleg elég sok kompromisszumot igényelne.

Amit én csináltam 1.6 75lóból meg a haverom 1.4 60 lóból,az tulajdonképpen SI-re alakítás egyszerűbben,olcsóbban. Ennyi. Ez volt a cél is,semmi több.

nincs is ezzel gond :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 97es B Corsám, amit rendszeresen karbantartok.

A következő probléma:

Valami leszívja az akksit, pedig 3 hónapja vettem bele újat.

Előtte villamossági szerelővel is megnézettem, hátha van valahol valami zárlat, vagy valamilyen elektromos probléma, de semmi hibát nem talált.

Mi lehet a gond?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

A következő probléma:

Valami leszívja az akksit, pedig 3 hónapja vettem bele újat.

Előtte villamossági szerelővel is megnézettem, hátha van valahol valami zárlat, vagy valamilyen elektromos probléma, de semmi hibát nem talált.

Nos, ha a z elvileg hozzáértő villanyász a helyszínen nem talált hibát, akkor jól feladtad a távgyógyítóknak a segítséget. ;)

Tegyük fel, hogy az akku jó, töltés rendben (ellenőrizve?!), valamint nem heti egyszer indítod be másfél kilométerre az autót.

Tehát valami tényleg lopja az áramot. Én a helyedben elővenném a multiméterem, és a pozitív akkusarut levéve nyugalmi áramot mérnék az akkusaru és a levett kábel között. Ha számottevő áram folyik, miközben nincs fogyasztó bekapcsolva, akkor folytatnám a biztosítéktáblán: árammérő marad, fél szemem rajta, miközben egy-egy biztosítékot kiszedek a helyéről. Ahol leesik a mért érték, ott lesz a bűnös.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 97es B Corsám, amit rendszeresen karbantartok.

A következő probléma:

Valami leszívja az akksit, pedig 3 hónapja vettem bele újat.

Előtte villamossági szerelővel is megnézettem, hátha van valahol valami zárlat, vagy valamilyen elektromos probléma, de semmi hibát nem talált.

Mi lehet a gond?

Köszönöm a segítséget!

Nálam is volt ilyen sajnos végigmértem mindent semmi persze ez új akksival nem volt kedvem márkásat venni vettem egy gagyit lemerült az is megint méregetés semmi. vettem egy márkásat semmi baja. A töltésed renben van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Érdeklődnék, hogy 15" alufelni befér b corsa alá? ha igen akkor mekkora az ajánlott gumiméret ami még frankón elfér.

(ha egyedül, ha 4en utazunk akkor sem darálja le a kerékíveket, az autó nincs ültetve, gyári rugókkal vannak benne)

Most jelenleg 14" et35 185/60as gumikkal van a kocsi alatt, viszont ami tetszik felni (nagy peremes, azt seholsem találok 14"-esben)

Ezért kérdezem hogy gogy bírja a 15colt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 97es B Corsám, amit rendszeresen karbantartok.

A következő probléma:

Valami leszívja az akksit, pedig 3 hónapja vettem bele újat.

Előtte villamossági szerelővel is megnézettem, hátha van valahol valami zárlat, vagy valamilyen elektromos probléma, de semmi hibát nem talált.

Mi lehet a gond?

Köszönöm a segítséget!

Hogyan jelentkezik a lemerülés ? feltöltött akku 2 hét mulva nem indit? vagy méred? az öninditó nem perselyes? nehezen indul hidegen de 2 perc mulva fürgén teker ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss opelos vagyok, 97' es B corsa, 1.5TD. Illetve D, és ez itt a problémám. Elözö tulaj lekoccolta az auto elejét, turbó, hűtö törve. Leszerelték, tehát most sima szivo dizel lett az autóm. Vettem turbót hozzá. Kihez vigyem, hova, milyen szervízbe, ahol összerakják nekem gyári állapotába?

Másik kérdésem, hogy lehet-e valamilyen megoldás arra, hogy hosszabb legyen az 5. sebesség, vagy akár mindegyik, ugyanis 3000-t forog a motor, és 80-nal megyek... Szeretnék 100-as utazór úgy, hogy nem hajtom szét a motort.

Még egy apróság. A szelepfedél jobb oldalán ahol van a félkör alakú gumi dugó, szivárog az olaj. Körbe nyomtam szilikonnal, cseréltem szelepfedél tömítést, de még mindig szivárog. Gumi dugót csak ajusa márkájut lehet kapni (elfogadható áron, ami azt jelenti, hogy nem 53000 ft os tömités készlet). Tapasztalatok? Ötletek? mi lehet a gond, illetve a megoldás?

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Isti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss opelos vagyok, 97' es B corsa, 1.5TD. Illetve D, és ez itt a problémám. Elözö tulaj lekoccolta az auto elejét, turbó, hűtö törve. Leszerelték, tehát most sima szivo dizel lett az autóm. Vettem turbót hozzá. Kihez vigyem, hova, milyen szervízbe, ahol összerakják nekem gyári állapotába?

Másik kérdésem, hogy lehet-e valamilyen megoldás arra, hogy hosszabb legyen az 5. sebesség, vagy akár mindegyik, ugyanis 3000-t forog a motor, és 80-nal megyek... Szeretnék 100-as utazór úgy, hogy nem hajtom szét a motort.

Még egy apróság. A szelepfedél jobb oldalán ahol van a félkör alakú gumi dugó, szivárog az olaj. Körbe nyomtam szilikonnal, cseréltem szelepfedél tömítést, de még mindig szivárog. Gumi dugót csak ajusa márkájut lehet kapni (elfogadható áron, ami azt jelenti, hogy nem 53000 ft os tömités készlet). Tapasztalatok? Ötletek? mi lehet a gond, illetve a megoldás?

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Isti

Megbízható szerelőt maximum érden tudok.

A váltó kiosztás hosszát cserével lehet orvosolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss opelos vagyok, 97' es B corsa, 1.5TD. Illetve D, és ez itt a problémám. Elözö tulaj lekoccolta az auto elejét, turbó, hűtö törve. Leszerelték, tehát most sima szivo dizel lett az autóm. Vettem turbót hozzá. Kihez vigyem, hova, milyen szervízbe, ahol összerakják nekem gyári állapotába?

Másik kérdésem, hogy lehet-e valamilyen megoldás arra, hogy hosszabb legyen az 5. sebesség, vagy akár mindegyik, ugyanis 3000-t forog a motor, és 80-nal megyek... Szeretnék 100-as utazór úgy, hogy nem hajtom szét a motort.

Még egy apróság. A szelepfedél jobb oldalán ahol van a félkör alakú gumi dugó, szivárog az olaj. Körbe nyomtam szilikonnal, cseréltem szelepfedél tömítést, de még mindig szivárog. Gumi dugót csak ajusa márkájut lehet kapni (elfogadható áron, ami azt jelenti, hogy nem 53000 ft os tömités készlet). Tapasztalatok? Ötletek? mi lehet a gond, illetve a megoldás?

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Isti

A turbót bárki felszereli, kérdés, hogy mennyire van szétbarmolva, kipuffogósor, kupuffogócsonk mennyire van átalakítva. Ilyen kókány autót alapból nem vettem volna meg, mert aki ilyen igénytelenül javítja meg karambol után, jobb nem belegondolni, hogy máshol milyen munkát végzett az autón. Gondolom tele van az autó kontár megoldásokkal.

A jobb szelepfedél tömítésekhez hozzá jár az a félkör alakú gumi dugó is. Pl Victor Reinz Ára 2,5-3 e Ft. körül van. A szilikont felejtsd el. Jó minőségű motortömítő paszta kell, ezt a szelepfedél tömítés és a hengerfej közé kell felhordani vékonyan, a félkör alakú dugó alá és fölé is. Enélkül teljesen esélytelen, hogy megálljon szivárgás nélkül. Az évek, és a km-ek során elvetemedik a műanyag szelepfedél.

Link to comment
Megosztás:

A turbót bárki felszereli, kérdés, hogy mennyire van szétbarmolva, kipuffogósor, kupuffogócsonk mennyire van átalakítva. Ilyen kókány autót alapból nem vettem volna meg, mert aki ilyen igénytelenül javítja meg karambol után, jobb nem belegondolni, hogy máshol milyen munkát végzett az autón. Gondolom tele van az autó kontár megoldásokkal.

A jobb szelepfedél tömítésekhez hozzá jár az a félkör alakú gumi dugó is. Pl Victor Reinz Ára 2,5-3 e Ft. körül van. A szilikont felejtsd el. Jó minőségű motortömítő paszta kell, ezt a szelepfedél tömítés és a hengerfej közé kell felhordani vékonyan, a félkör alakú dugó alá és fölé is. Enélkül teljesen esélytelen, hogy megálljon szivárgás nélkül. Az évek, és a km-ek során elvetemedik a műanyag szelepfedél.

Szia! Szép állapotban van az autó, nincs kontárkodás. Sima szivo dizel kipuffogó csonkja van felrakva, a turbo csatlakozási pontjai szépen ledugózva. Hál' istennek nincs barmolás, szépen "elvarrták" a sebeket turbo kivétel után. A turbó is egyben van, szép állapotban. Mindene rajta, leömlövel együtt. Olyan szerelő kell, aki látott már opel turbót, hogy tudja mit hova kell kötni, van olaj, viz, és levegő csatlakozás a turbón. Ezt nyilván nem ujdonság számodra. :)

Köszönöm a hozzászólásod! Megkeresem ezt a tömitést amit irtál!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Két gondom van, amivel nem boldogulok.

Az egyik, hogy a külső hőmérsékletet (Opel Corsa B 1994-es évjárat Swing típus) egyszerűen nem mutatja a kocsi.

A másik, hogy szeretnék Spal AS80-as riasztót bekötni, de sehol sem találok leírást a kocsi kábelezéséről. Melyik szín mit takar, melyik az index, ... stb.

Esetleg tud valaki segíteni?

Előre is köszönöm, Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Két gondom van, amivel nem boldogulok.

Az egyik, hogy a külső hőmérsékletet (Opel Corsa B 1994-es évjárat Swing típus) egyszerűen nem mutatja a kocsi.

A másik, hogy szeretnék Spal AS80-as riasztót bekötni, de sehol sem találok leírást a kocsi kábelezéséről. Melyik szín mit takar, melyik az index, ... stb.

Esetleg tud valaki segíteni?

Előre is köszönöm, Attila

Ki kell cserélned a külső hőmérséklet szenzort, ha lenézel a lökhárítónál a középső merevítőn ott lesz a kis szenzor, azt kell cserélned.

Bekötési rajzot találsz a szervizkönyvben, ha kell írj privátban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Tegnap lettem boldog tulajdonosa, egy 94'-es 1.2i Corsa B-nek :)

Nagyon jó állapotban van az autó, de pár dolgot szeretnék benne megnézni, átnézni..

A google dobott ki linket ide az opelforumra, hogy valaki régebben feltöltött a netre pdf formába szerelési segédletként valamiféle könyvet.

Ha ez meglenne valakinek, és el tudnád küldeni emailben, vagy esetleg fel tudná tölteni valahova,azt nagyon megköszönném, sokat segítene rajtam :)

Köszi előre is!

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Tegnap lettem boldog tulajdonosa, egy 94'-es 1.2i Corsa B-nek :)

Nagyon jó állapotban van az autó, de pár dolgot szeretnék benne megnézni, átnézni..

A google dobott ki linket ide az opelforumra, hogy valaki régebben feltöltött a netre pdf formába szerelési segédletként valamiféle könyvet.

Ha ez meglenne valakinek, és el tudnád küldeni emailben, vagy esetleg fel tudná tölteni valahova,azt nagyon megköszönném, sokat segítene rajtam :)

Köszi előre is!

Zsolt

Amolyan "csináld(szereld) magad" Könyv vagy a gyári szervízkönyv érdekel hogy mi hol található?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlthéten egyszer csak valamitől legyengült a fékhatásom. Tulajdon képpen a téli "ralizás" után tűnt fel, hogy padlóig kell nyomni a pedált és úgy is éppen, hogy fog. Most nekiálltam szétszedni, azt hittem valamelyik munkahenger adta meg magát, de "sajnos" nem. Egyszerűen nem értem, azt hittem szétesett valami, de minden a helyén. Néztem a fékolajat nem hiányzik belőle, nyomogattam a pedált álló helyben, motor járás nélkül, felkeményedett és ne ment le, ha nyomva tartottam, tehát szerintem nem levegős. Mi lehet még a gixer? Csináltam róla képeket, szerintem az utánállító kis lemezke nem áll jól, de hiába igazgattam, a vége mindig ez a helyzet. Mi okozhatja ezt? Előre is köszi a segítséget! G.

http://kepfeltoltes.hu/view/130121/2013-01-21_15.07.19_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130121/2013-01-21_15.07.36_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130121/2013-01-21_15.07.48_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlthéten egyszer csak valamitől legyengült a fékhatásom. Tulajdon képpen a téli "ralizás" után tűnt fel, hogy padlóig kell nyomni a pedált és úgy is éppen, hogy fog. Most nekiálltam szétszedni, azt hittem valamelyik munkahenger adta meg magát, de "sajnos" nem. Egyszerűen nem értem, azt hittem szétesett valami, de minden a helyén. Néztem a fékolajat nem hiányzik belőle, nyomogattam a pedált álló helyben, motor járás nélkül, felkeményedett és ne ment le, ha nyomva tartottam, tehát szerintem nem levegős. Mi lehet még a gixer? Csináltam róla képeket, szerintem az utánállító kis lemezke nem áll jól, de hiába igazgattam, a vége mindig ez a helyzet. Mi okozhatja ezt? Előre is köszi a segítséget! G.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Rallizgatunk, Rallizgatunk... :icon10:

Az olaj tuti nem fogy?

Hallottam olyat hogy ha sokat van fékezve, és régi az olaj, "felforr" és levegős lesz... de szerintem te nem fékeztél annyit....

Próbáld ki hogy mind a 4 keréknél légtelenítesz hátha jön ki valami.

Esetleg közel voltál egy fékpofaelkopáshoz és a nagy Ralliban annyit használtad hogy pont akkor kopott fémig.. esetleg nézz rá a vastagságokra..

Nem biztos hogy a hátsónál lesz gond, vagy a féknél, ránézhetnél a főfékmunkahengerre is...lecsuszott, repedezett vákuumcső....

Link to comment
Megosztás:

hát... :D

Az olaj nem fogy. Cserélve tavaly lett, nem hiszem, hogy felforr, és egyébként tényleg nem fékezek annyit. Néztem a vákuumdobnál, munkahengernél, semerre nem volt folyás, csöveket viszont nem néztem. A furcsa még az, hogy eddig ugye a pára miatt, morgott reggelente, mikor elindulta, de most meg olyan sima, hogy hangja sincs, ezért gondoltam én az olajfolyást, hogy megkente a pofákat, és ezért nem morog, de sajnos nem így lett. Lemegyek, megnézem a csöveket. Köszi addig is! G.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem azt a vákuumcsövet, de az is jónak látszik ránézésre. Várom a véleményeket :icon1: Köszi! G.

Más ötlet nincs, a légtelenítést még meg bróbálnám....

Amikor a hátsó fékdobot teszed vissza könnyen a helyére megy (nagy hézag a pofa/dob között) vagy ipp hogy szépen rácsúszik?

esetleg még az hogy a hátsó fékpofák, távol vannak és az utánállító nem állít, és sokat kell nyomnia az üzemi féknek (ezáltal bennt kezd fogni) ahhoz hogy fogjon?

Kézifékkar fent fog?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.