Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Hali!

Megnéztem mindent amit írtál, de nem találtam semmi rendelleneset. Minden a helyén van, nincs repedés laza bilincs, látszólag minden oké!

Valami egyéb ötlet?

Szívótorok tiszta? Leveszed az injektorfedelet és ráhúzod a gáz kézzel (ne járjon a motor természetesen) így belátsz a szívótorokban, teljesen tisztának kell lennie, ha feketés/szürkés koszt látsz bent ki kell takarítani.

Link to comment
Megosztás:

Szívótorok tiszta? Leveszed az injektorfedelet és ráhúzod a gáz kézzel (ne járjon a motor természetesen) így belátsz a szívótorokban, teljesen tisztának kell lennie, ha feketés/szürkés koszt látsz bent ki kell takarítani.

Patyolat! :D Azt is megnéztem az előbb!

Link to comment
Megosztás:

4X100 legyen és 56.5mm középagyméretű tehát opel.

A fordot az pl tudom,hogy 56mm középagya van,suzukinak is kisebb,mint 56.5,mert nem megy fel,aztán a fiatok 4X98asok szoktak lenni 58mm-es középpel,tehermentesítő gyűrű nincs 56.5-58ra tehát fiat felejtő.

Lehet létezik 4X100 60mm furatú felni,de mivel 1000ft/db értékű felnikről van szó,ezért visszatérhetünk az első mondatomra.

Akkor opel!Bármelyik 13 as jó?Kadett,astra,stb.

Ja ás az a baj 1000ft/db ért nekem még senki nem adott :-).

Link to comment
Megosztás:

Boldog Új Évet! Mindenkinek, új év új motor gondoltam visszateszem a régi 1.2 est az legalább megbízható volt mégha gyenge is. Töb mint 1 évig ki volt szerelve ezért gondoltam mi előtt visszarakom a kocsiba kitisztítom kívül belül, tömítéseket cserélek rajta. A vezérműszíjat kompletten vízpumpástól feszítőgörgőstől is le szeretném cserélni de még nem csináltam ilyet, valamint a hengengerfejet is le szeretném venni és, ha kérhetnék jó tanácsokat a vezérműtengely szereléséhez meg úgy a komplett szétszereléshez összerakáshoz annak nagyon örülnék. Persze kivéve: "ha nem értesz hozzá vidd inkább szerelőhöz" szöveget. Mert arra sajnos nem telik örülök ha az alkatrészekre futja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden Tagnak! Új fiú vagyok és elkéne majd némi segítség, mivel vettem egy Opel Corsa b járművet, szép állapotban de azért műszakilag rendbe kéne szedni. Első dolog amivel foglalkozok a a vezérmű szíj kicsréltetése csak előtte szeretném tudni, hogy hány km-t is "egészséges" megtenni egy vezérműszíjjal? És a szervízbe nagyjából mivel jár egy ilyen procedúra, tudjátok hogy ne haljak meg hülyén.

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden Tagnak! Új fiú vagyok és elkéne majd némi segítség, mivel vettem egy Opel Corsa b járművet, szép állapotban de azért műszakilag rendbe kéne szedni. Első dolog amivel foglalkozok a a vezérmű szíj kicsréltetése csak előtte szeretném tudni, hogy hány km-t is "egészséges" megtenni egy vezérműszíjjal? És a szervízbe nagyjából mivel jár egy ilyen procedúra, tudjátok hogy ne haljak meg hülyén.

Szia!Én is nemrég vettem egy corsa b-t én nem szervizbe viszem hanem egy szerelőhöz(olcsóbb)habár sosem voltam szervizbe :-).A vezérlésről annyit mindegy mit mond az eladó mikor lett kicserélve az nem támpont azt minden vásárláskor cserélni szokták.Én eddig akár hány autót vettem a kötelező dolgokat mindig kicseréltem ezek :vezérműszíj,feszítő(ha van,Opelnél van),vízpumpa,szűrők esetleg olaj,termosztát.Így egy csomó fontos dolog miatt már nem lesz hibalehetőségem ezek miatt pedig lehet.Ez az én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Vákuum probléma lehet, legtöbbször a fő vákuumcsőnél jelentkezik ez a hiba, ez a cső a fékrásegítő és a szívócsonk között megy. Legjellemzőbb hiba a felénél található osztó/visszacsapó szelepnél szokott lenni, a tankszellőztető egyik csöve onnan van leágaztatva és ott szív fals levegőt, végig kell nézni ezeket a csatlakozásokat, a rásegítőnél is meg kell nézni a helyén van-e, az injektor fedélnél is van 2 hátul, a légszűrőház oldalán a zsalu mozgatónál (piros vagy néha fekete cső), érdemes utánahúzni a szívócsonknál hátha kilazult.

Szívó oldali tömítésnél tud még szívni, vagy a tankszellőztetődnél.

Ami a legrosszabb verzió, hogy szétesett az aktív szénszűrőd és a széndarabok elindultak a csövekben, úgy tudod kideríteni ha a tankszellőztetőnél a vastag csövet lehúzod és belenézel, ha hullik belőle a szén akkor ott a baj.

Nálam nem teljesen így van. Nálam az osztótól egy vékony kis cső indul el, és az injektorfedélbe megy be hátulról (tőzfal felől), közvetlen mellőle pedig egy ugyanilyen vékony cső megy a légszűrőházon lévő vákuum munkahengerre. Ez a munkahenger zárja el a légszűrőházba bemenő hideg levegő útját. Ilyenkor csak a kipuffogótól tud szívni meleget a motor.

Nekem ez a rendszer okozott fals levegőt. Tegnap lekötöttem a vákuum cső leágazásról a kis csövet, ami innen az injektor fedélbe megy. A motor "szivatóval" járt. Először csak megtörtem a csövet a kezemmel, a fordulatszám érzésre kb 150-200-at lecsökkent. Mikor lehúztam a csövet, a fordulatszám emelkedett kb 350-400-at.

Meg annyit megnéztem még, hogy a légszűrőházon a rugó hova húzza a kis terelő lapátot, ha nincs vákuum. Szerencsére nem "csak" a kipuffogótól szívja ilyenkor a forró levegőt, mert az nem lett volna jó. Később majd megpróblom javítani ezt is, viszont egyelőre így marad!

A légszűrőházon lévő vákuum cucc működik, külső vákuumszivattyúval próbáltam. Szóval ez nem lehet hibás. Akkor kizárásos alapon az injektorfedélnél lehet a hiba?

Szerintetek ennek a kiiktatása okoz bármiféle problémát, túlfogyasztást, egyebet?

Amúgy érdekes, amit a msanyesz ír, nekem is alapjárat, meg durrógó kipuffogó problémám volt tegnapig, meg motorféküzemben rángatás. Viszont azt sose tudtam figyelni, hogy ha ilyenkor kiveszem a gurulok, akkor magasabb-e a fordulatszám, mert nincs fordulatszámmérőm.

Hali!

Megnéztem mindent amit írtál, de nem találtam semmi rendelleneset. Minden a helyén van, nincs repedés laza bilincs, látszólag minden oké!

Valami egyéb ötlet?

Szóval az én tanácsom a légszűrőházon lévő vákuum cucc, illetve ennek a vákuumnak a "kapcsolójának" az ellenőrzése az injektor fedélen. Nálam ez volt a gond. Azóta egyenletes az alapjárat, és szépen jön a cucc a kipuffogóból. Nincs durrogás.

Első körben kösd le a kis osztóból elmenő vákuumcsövet, és dugózd le. Ha semmisem változik, akkor kösd le az egész fő vákuumcsövet, és dugózd le. Majd próba. De ebben az esetben vigyázz a fékkel, mert szart sem fog majd :)

Link to comment
Megosztás:

Elég, ha egy cső csak enyhén repedt. Tapasztalatból: a Mapsenzor csöve is okozhat ilyet. Kicsit öreges az enyém, de féktisztító fújkálásra semmi komoly változás. Gondoltam azért kicserélem, de előtte körbe ragasztom szigetelő szalaggal a csövet, h vétel előtt azért rájöjjek, h biztos jó lesz-e párszázat kidobni az ablakon.

Hát végül nem vettem új csövet azóta pedig kellene, de az alapjárat javult, s hiba mentes. Szóval egy öregedő map sensor cső is okoz ilyet!

Sőt a potmeter csere is érett nálam ki is jött 1x hibaként. Aztán azóta karbantartva, tisztogatva a környéke, stb.. stb... nem jött elő a hiba.

Egyenlőre még várok a cserével, mert utángyári sem biztos, h jobb, v biztosabb... ez mégis csak gyári és 2 havonta 1x rájön az 5perc és szívat, de aztán meg elmúlik. Egyenlőre nekem jó, de azért vedd figyelembe ezeket vákuum csöves tanácsokat is. Az öregedő, de jól kinéző cső is lehet kuka!

2.

Gergő91-nek üzenem, h vidd el szerelőhöz inkább! :DDD

Használd a szerelési kézikönyv útmutatását, Vízpumpa erőszakosan jön ki, fezsítő, meg a szíj levétel értelemszerű lesz. A lényeg a fogaskerekek jelre forgatása, még FENTLÉVŐ SZÍJJAL, majd aztán onnan se -, se + a forgatás tilos! 1mm sem mozdíts el, ha megoldható. A vezérműtengelyt a fogaskerekénél, a főtengelyt a lendkeréknél kell ékelni! Ajánlott hozzá 1 segítőkéz!

Még ajánlottabb olyan ember aki már csinált is ilyet, vagy legalább alap fogalma van róla!

Termosztátot se felejts el cserélni, mert azt később nehezebb, ha most nem teszed meg!

Valamint jegyezd vagy jelöld magad számára minden pozíciót, hátha elrontasz vmit akkor vissza tudj állítani alap állapotba, főleg, ha nem csináltál még ilyet. Ha a hengerfejet is leszeded akkor minden tömítést cserélj!!!!

Ha pénz szűkében is vagy, de a szíj márkájára mindenképp adj!

Gates, v Continental. Tőmítésből is jobb a jobb, mert az olcsóbban nem mindig jutsz előrébb...., sőt..

Márkára még kellékekből, Victor REINZ, persze vannak még jók, v jobbak, de ha ezekből rakod össze akkor problémád nem lesz. Nem mindegyik ÚJ utángyári ér fel a benne lévő tizen*éves gyárival, szal ha hozzányúlsz meggondolandó, h hogy, s mint!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Kicsit utánaolvasva látom nem vagyok-voltam egyedül :).

Ha újra nálam lesz az autó megpróbálok egy légtömegmérő tisztítást, ha sikerül kiszerelnem.

Persze nem értek hozzá, de talán a szonda OK, mert nincs hideg-meleg indítási probléma, gyorsulásán minden ismerősön csak csodálkozik és a fogyasztás is jó (nyáron 5,2-5,4 télen 5,6-5,8 körül, de a Pécs-Budapest autópálya 130, Pesti furikázás esetében is 6 alatt marad).

Meg tudom én a szondát és a légtömegmérőt vizsgálni lelkes amatőrként?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Elég, ha egy cső csak enyhén repedt. Tapasztalatból: a Mapsenzor csöve is okozhat ilyet. Kicsit öreges az enyém, de féktisztító fújkálásra semmi komoly változás. Gondoltam azért kicserélem, de előtte körbe ragasztom szigetelő szalaggal a csövet, h vétel előtt azért rájöjjek, h biztos jó lesz-e párszázat kidobni az ablakon.

Hát végül nem vettem új csövet azóta pedig kellene, de az alapjárat javult, s hiba mentes. Szóval egy öregedő map sensor cső is okoz ilyet!

Na most ezzel bogarat ültettél a fülembe... Lehet, hogy nagy hülyeséget kérdezek, de van felszerelve a kiegyenlítő tartály félig mögé, illetve félig fölé egy fekete alkatrész, amire megy egy cső, meg egy többcsatlakozós vezeték.

Ez nem a MAP szenzor véletlenül? Azt nem néztem, hogy a cső hova megy róla, de mehet simán a szívósorra, hogy a fojtószelep és a motor közötti részen az abszolút nyomást mérje, ami a MAP szenzor dolga lenne.

Régebben egyszer járó motornál lehúztam a csövet, akkor lefulladt a motor, erre emlékszem. Nekem az arra menő cső szanaszét van repedezve. Még anno kellett is vágnom belőle egy darabot, mert annyira szar volt hogy visszadugtam a helyére, és leesett. Ezért meg kellett toldanom, jobb híjján egy darab diesel résolajcsővel. De a teljes csőszakasz 90%-a szanaszét van töredezve.

A képen középtől kicsit jobbra, (kocsi menetiránya szerint balra) a kiegyenlítő és az injektorfedél között lévő alkatrészről beszélek, amire egy cső, és egy zöld csatlakozó megy:

x12sz.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na most ezzel bogarat ültettél a fülembe... Lehet, hogy nagy hülyeséget kérdezek, de van felszerelve a kiegyenlítő tartály félig mögé, illetve félig fölé egy fekete alkatrész, amire megy egy cső, meg egy többcsatlakozós vezeték.

Ez nem a MAP szenzor véletlenül? Azt nem néztem, hogy a cső hova megy róla, de mehet simán a szívósorra, hogy a fojtószelep és a motor közötti részen az abszolút nyomást mérje, ami a MAP szenzor dolga lenne.

Régebben egyszer járó motornál lehúztam a csövet, akkor lefulladt a motor, erre emlékszem. Nekem az arra menő cső szanaszét van repedezve. Még anno kellett is vágnom belőle egy darabot, mert annyira szar volt hogy visszadugtam a helyére, és leesett. Ezért meg kellett toldanom, jobb híjján egy darab diesel résolajcsővel. De a teljes csőszakasz 90%-a szanaszét van töredezve.

A képen középtől kicsit jobbra, (kocsi menetiránya szerint balra) a kiegyenlítő és az injektorfedél között lévő alkatrészről beszélek, amire egy cső, és egy zöld csatlakozó megy:

Igen az a fekete kis alkatrész az, a cső ha jól emlékszem a fojtószelepház hátuljára megy rá valahol középtájon. Egyébként valóban befolyásolja az alapjáratot és a motort is, én is cseréltem, egy natúr benzincső néven futó csövet sikerült vennem, talán 100-150 ft ha volt, tehát senkit nem vág földhöz szerintem és egy hibával kevesebb....

Link to comment
Megosztás:

Igen az a fekete kis alkatrész az, a cső ha jól emlékszem a fojtószelepház hátuljára megy rá valahol középtájon. Egyébként valóban befolyásolja az alapjáratot és a motort is, én is cseréltem, egy natúr benzincső néven futó csövet sikerült vennem, talán 100-150 ft ha volt, tehát senkit nem vág földhöz szerintem és egy hibával kevesebb....

Hétvégén cserélni fogom, az lesz az első dolgom! Elvileg elsődleges jel az ECU számára a MAP jele a kiokoskodott benzin mennyiséghez, légtömegmérő hiányában. Minden más szenzor jele csak korrigáció.

Van nekem is jófajta benzincsövem, az fog menni a helyére. A lényeg, hogy ne lapuljon össze a vákuumtól.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem van egy x14xe corsám aminek a fogyasztása nagyon nyugdìjas tempoban sem

megy 10 liter alá (egy fél éve ez mondjuk 5.5-6 l volt) a gond az hogy lövésem sincs mitöl van.

aktívszêntartàlyt cseréltem, vezérlés a helyén, lambdát mértem nem lomha, az üzemanyagnyomás 2.2-3 közöt vàltozik a vákum függvényében, gyertyák ùjak, hiba nincs, amit tapasztaltam, hogy büdös a füstgàz meg ha meleg induláskor könnyen lefullad.

Ha valakinek van valami ötlete szivesen veszem. Elöre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Az IHI turbókról mik a vélemények? Elvileg ez az a fajta ami jó az X17D-s isuzu dízel motorokba... 2000-es évjáratú, Corsa B-be lenne...

Jók az IHI turbók, én semmi rosszat nem hallottam róla. Két Isuzu B Vectrám van, egyikben 284 ezer (ez valós) másikban 230 ezer van, ez valószínű tekert. Mindkét turbó köszöni, jól van.

Néhány dolgot hadd fűzzek a turbósításhoz. Sokmindent kell cserélned, és mivel gyári B Corsa nincs 1.7 TD-vel, néhány dolgot alakítanod is kell. De mielőtt nekiállsz, nem árt megnézni, hogy tudod megoldani a turbó nyomásos olajkenését. Van-e a kipuffogósor alatt ledugózott furat, ami erre alkalmas. És van-e visszafolyó, ahol a turbóhoz nyomással kijuttatott olajat vissza tudod vezetni a karterba. Ha ezek nincsenek, akkor megoldható-e a turbó olajkenése a generátoron lévő vákuumszivattyú olajcsöveivel? De úgy, hogy a vákuumszivattyúnak is megmaradjon a kenése? Nem tudom, de bennem ezek a kérdések merülnek fel egypár dolgot már látott X17DT tulajdonosként.

Tegyük fel az olajzás megoldható! Menjünk tovább.

Kipuffogó oldal: Szükséged lesz egy X17DT kupuffogósorra, turbóval együtt. Kipuffogó csövet hozzá kell faragni. Kezdődnek a bonyodalmak. Ez a turbó vízhűtéses, meg kell oldani a hűtőkörbe való kötését. Cserélni kell a motoron lévő hűtővízcső csonkokat, egy X17DT F Astráé, vagy egy B Vekiéről, mert ott gyárilag meg van oldva a turbó vízhűtése. Vagy házilag átfaragni a dolgokat.

8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt egy rajz, hogy van megoldva a turbó vízhűtése. A 19-es alkatrész megy a turbóra.

A turbóhoz le kell vezetni a levegő szívócsövet az alumínium szívócsonktól (ezen megy keresztül a légszűrőháztól induló cső). Majd a turbótól a nyomócsövet felvezetni vissza a szívósorra. Itt annyi a bökkenő, hogy az 1.7 TD turbó nyomó része lefelé áll, nekünk meg felfelé kellene állnia (mint a cooler nélküli 1,5 TD-é), valami csővel vissza kell fordítani, majd felvezetni. Vagy cooler beépítés, erről még írok a végén.

Szívó oldal: EGR csövet kidobni. Cserélni kell a szívósort, az alumínium tömbre.

Üzemanyag ellátó rendszer: Cserélni kell az adagolót, és valószínűleg a porlasztócsúcsokat is. (Utóbbiban nem vagyok biztos, ezt meg kellene nézni). A szívósort össze kell kötni egy levegőcsővel az adagolóval, hogy a szívósorban fellépő nyomásra az adagoló dúsítson. Ez a TD "lelke" a turbó mellett.

Ezzel még nem lesz meg az X17DT 82 lóereje, mert corsában nincs cooler. Erre nincs gyári megoldás, valamit ki kell találni. Esetleg F Astra vagy 1.5 TD E kadett koplett hűtő-cooler egységét bele faragni.

Kellően sikerült elvennem a kedvedet? :)

Link to comment
Megosztás:

A legegyszerűbb megoldás a motorcsere 1.5 TDre vagy 1.7 TDre az utobbi már macerás mert új kihajtást kell gyártatni új agyak kerékcsapágyak és stb... F16 váltós nagy blokkosítás..

A Corsájában jelenleg X17D-s Isuzu motor van, és ezt kellene X17TD-re cserélni. A két blokk ugyanaz. fizikailag össze fog menni az F13WR váltójával. Ami kritikus lehet, az a motor nyomatéka, de ha nem szerel fel coolert, akkor kb 75 LE-nél és 150 Nm-nél lesz, amit még talán kibír az F13WR.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.