Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha Istent ismertek, légyszi segítsetek. Írtam korábban, hogy nem indul a Combo-m. Átcseréltem az akksit, semmi, átcseréltem az önindítót, semmi. Ezután néztem üzemanyagot, hogy eljut-e a motorig, levettem az injektor fedelet (az a fekete műanyagot, ami megy a légszűrőházhoz) ott indítózásnál köpi a benzint. Néztem szikrát, lehúztam a pipákat, tettem bele egy gyertyát és végignéztem, mindegyik szikrázik. Aztán átcseréltem ezeket az alkatrészeket, amiket bekarikáztam a képen, de még mindig semmi. Mit tudtok még tanácsolni? Ha indítózok és utána abbahagyom, akkor valami cirippel 3-4szer és elhallgat. Lehet hogy ennek is köze van hozzá, nem tudom! Nagyon kérlek segítsetek, mert szerdán mennem kell vele melózni! Jah még annyi, hogy az autó az utóbbi időkben néha nhezebben indult, és most állt öt napig, és azután nem indul be. Köszi előre is! G:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Könyörgöm, ha segítséget vársz, legalább azt írd le rendesen, milyen tünteketet produkál az autó.

Először azt írtad szar az akksi, ajánlottunk újat. Majd azt írod, szar az önindító, át lett cserélve az önindító. Megy az ész nélküli cserélgetés. Ha valaki nekiáll autót szerelni, akkor legalább azt tudja eldönteni, hogy az akksi rossz, az indítómotor rossz, vagy a motor egyéb okok miatt nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Könyörgöm, ha segítséget vársz, legalább azt írd le rendesen, milyen tünteketet produkál az autó.

Először azt írtad szar az akksi, ajánlottunk újat. Majd azt írod, szar az önindító, át lett cserélve az önindító. Megy az ész nélküli cserélgetés. Ha valaki nekiáll autót szerelni, akkor legalább azt tudja eldönteni, hogy az akksi rossz, az indítómotor rossz, vagy a motor egyéb okok miatt nem indul.

De azért megnézett már olyan dolgokat is,ami már mutatja,hogy nem csak távgyógyítást szeretne,nem a "nem indul segíccsetek lécci mi lehet a baja" típusú versenyző,aki talán addig eljut,hogy felnyitja a géptetőt.

Viszont okosat nem igen tudok hozzászólni,mert ha benzines autóban van szikra és ráadásul DIS-es,tehát ha van akkor az is biztos,hogy jó időben van szikra. Meg azt mondja benzin is van. Tehát benya,szikra,szufla check-list alapján csak a kompresszió lehet nullához konvergáló,olyat meg megint csak nehezen tudok elképzelni négy hengerben egyszerre.

Link to comment
Megosztás:

De azért megnézett már olyan dolgokat is,ami már mutatja,hogy nem csak távgyógyítást szeretne,nem a "nem indul segíccsetek lécci mi lehet a baja" típusú versenyző,aki talán addig eljut,hogy felnyitja a géptetőt.

Viszont okosat nem igen tudok hozzászólni,mert ha benzines autóban van szikra és ráadásul DIS-es,tehát ha van akkor az is biztos,hogy jó időben van szikra. Meg azt mondja benzin is van. Tehát benya,szikra,szufla check-list alapján csak a kompresszió lehet nullához konvergáló,olyat meg megint csak nehezen tudok elképzelni négy hengerben egyszerre.

Valahogy nekem furcsa volt, hogy egy majdnem akksi csere után derül ki, hogy nem az akksi a rossz, majd ezután egy önindító csere után megint kiderül, hogy nem a cserélt alkatrész volt rossz. Azért addig illene eljutni, hogy ha teker az a szerencsétlen indító, akkor nem az akksi a rossz, de nem is maga az indító :)

Valahol olyan mértékű falsot szív, ami elég a be nem induláshoz.

Link to comment
Megosztás:

Viszont okosat nem igen tudok hozzászólni,mert ha benzines autóban van szikra és ráadásul DIS-es,tehát ha van akkor az is biztos,hogy jó időben van szikra. Meg azt mondja benzin is van. Tehát benya,szikra,szufla check-list alapján csak a kompresszió lehet nullához konvergáló,olyat meg megint csak nehezen tudok elképzelni négy hengerben egyszerre.

Az addig oké hogy van szikra (időben) meg benzin is, de korántsem biztos hogy elég. Lehet hogy halovány a szikra ami már nem elég a benzin/levegő begyújtásához, vagy túl sok benzint (esetleg épp keveset ahogy előttem is írták) kap. A biztos induláshoz nem elég a szikra-benzin-levegő szentháromság, az se mindegy hogy melyikből mennyi... Ha ezek rendben vannak, szvsz nem létezik olyan kevés kompresszió amivel egy benzinmotor ne indulna be (a zérót leszámítva, de az meg motorgenerált jelent és kellett hogy legyenek előzményei).

Innentől viszont a netes távgyógyítás tényleg nem működik, szétszedni és mérni kell (a "spricceli a benzint" nem elég, pontosan mennyi a benzinnyomás pl? Lehet hogy kevés, vagy épp belefullad az autó a benzinbe, azért nem indul...).

Link to comment
Megosztás:

Innentől viszont a netes távgyógyítás tényleg nem működik, szétszedni és mérni kell (a "spricceli a benzint" nem elég, pontosan mennyi a benzinnyomás pl? Lehet hogy kevés, vagy épp belefullad az autó a benzinbe, azért nem indul...).

Elég jól ismerem ezeket a központi injektoros,főleg a dis gyújtásos SZ motorokat.

Vagy egyáltalán semmi szikra (ilyenkor vagy a főtengely jeladó adta fel a harcot teljesen vagy a dis kocka testje nincs a helyén a 4-es henger szívósorának felső csavarján.) Teljesen, mind a négy hengernél sztrájkoló DIS kockát sem láttam,lévén,hogy kettesével van benne gyújtómodul.

Esetleg az összes gyertya egyszerre se kép-se hang adta meg magát? elég esélytelen ez is.

Hideg motor befullasztásához gyári egy szem központi injektor fizikailag képtelen sok anyagot nyomni (egyszer nem jól tettem bele a hídba,mellette gyakorlatilag ömlött a benzin rá a fojtószelepre,és ez az "apró" hiba még egy dús keverék hibakódhoz sem volt elég,ha rajta az injektorfedél talán észre sem veszem csak a 13l/100km fogyasztásból,h valami nem kerek.

Ha meg tol de nagyon keveset,akkor is pár mp alatt összegyűlik annyi a hosszú szívósorban,hogy beröffenjen,aztán álljon le.

Szóba jött még rengeteg fals levegő, az összes hely,ahol ilyen lehet az a

-fékvákuumcső a 4-es hengernél,teljesen kitekerve is csak a 4-ik henger nem fog menni és az is életre kel pörgetve.

-MAP-szenzor vákuumcsöve,járó motornál lehúzva,dob egy MAP szenzor hibakódot,haverom így szétszakadt csővel München mellől jött haza c12nz corsával,világító check lámpával és 6liter környéki pályás fogyasztással. Tehát nagyon ez sem hatja meg ha kiesik a körből.

-A szívósor tömítés semmit nem tömít: ilyet sem láttam még,jellemzően le-fel szerelésnél adódhat olyan,hogy nem tömít rendesen,de leginkább csak alapjárati problémákat szokott csinálni ha alig vannak a csavarok lehúzva adott hengernél.

-EGR-nél,ugye az felragadt állapotban tud teljes üzemképtelenséget csinálni,de mivel nézte működő cseredarabbal is,így az is kizárható.

-A szívósorból letört egy darab,más fals levegő miatti nem indulás elképzelhetetlen.

Ha nincs rajta a fojtószelep csati akkor hibakód,meg alsó fordulaton gyenge,rángatózó motor,ha alapjárati nincs rajta,akkor hibakód+nem lesz alapjárat.

Száz szónak is egy a vége ha jön benzin az injektorból (esetleg gázolaj,víz vagy egyéb van a tankban?) meg szikra is van,akkor ennek valami életjelet muszáj adnia.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen a tippeket, meg lett a hiba. A szelepfedél volt tele olapára + kondenzvíz alkotta trutymóval, és valószínűleg ez nem engedte, hogy beinduljon a vas. Kitakarítottam a szelepfedelet, és kis erőlködés után sikerült neki beindulni, legnagyobb örömömre. Mit tudnék tenni a keletkező trutyi ellen? Az autót csak városban használjuk minden nap. Köszi még1x mindent, és bocs, ha annyira nem vágom a témát, de nem vagyok szerelő, csak szeretném megoldani a gondokat, mert már nem egy szerelő próbált át****ni. G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen a tippeket, meg lett a hiba. A szelepfedél volt tele olapára + kondenzvíz alkotta trutymóval, és valószínűleg ez nem engedte, hogy beinduljon a vas. Kitakarítottam a szelepfedelet, és kis erőlködés után sikerült neki beindulni, legnagyobb örömömre. Mit tudnék tenni a keletkező trutyi ellen? Az autót csak városban használjuk minden nap. Köszi még1x mindent, és bocs, ha annyira nem vágom a témát, de nem vagyok szerelő, csak szeretném megoldani a gondokat, mert már nem egy szerelő próbált át****ni. G.

Azért van tele, mert csak városban használjátok, rövid távokon, így nem melegszik be a motor rendesen, belül lecsapódik a pára és attól lesz az a kávéhab szerű olajsár. A megoldás a hosszú távú használat lenne. Nyáron el fog tűnni a hab télen, hidegben, rövid távon ott lesz.

Egyébként vized vagy az olajad nem fogy véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

Elég jól ismerem ezeket a központi injektoros,főleg a dis gyújtásos SZ motorokat.

Vagy egyáltalán semmi szikra (ilyenkor vagy a főtengely jeladó adta fel a harcot teljesen vagy a dis kocka testje nincs a helyén a 4-es henger szívósorának felső csavarján.) Teljesen, mind a négy hengernél sztrájkoló DIS kockát sem láttam,lévén,hogy kettesével van benne gyújtómodul.

Esetleg az összes gyertya egyszerre se kép-se hang adta meg magát? elég esélytelen ez is.

Hideg motor befullasztásához gyári egy szem központi injektor fizikailag képtelen sok anyagot nyomni (egyszer nem jól tettem bele a hídba,mellette gyakorlatilag ömlött a benzin rá a fojtószelepre,és ez az "apró" hiba még egy dús keverék hibakódhoz sem volt elég,ha rajta az injektorfedél talán észre sem veszem csak a 13l/100km fogyasztásból,h valami nem kerek.

Ha meg tol de nagyon keveset,akkor is pár mp alatt összegyűlik annyi a hosszú szívósorban,hogy beröffenjen,aztán álljon le.

Szóba jött még rengeteg fals levegő, az összes hely,ahol ilyen lehet az a

-fékvákuumcső a 4-es hengernél,teljesen kitekerve is csak a 4-ik henger nem fog menni és az is életre kel pörgetve.

-MAP-szenzor vákuumcsöve,járó motornál lehúzva,dob egy MAP szenzor hibakódot,haverom így szétszakadt csővel München mellől jött haza c12nz corsával,világító check lámpával és 6liter környéki pályás fogyasztással. Tehát nagyon ez sem hatja meg ha kiesik a körből.

-A szívósor tömítés semmit nem tömít: ilyet sem láttam még,jellemzően le-fel szerelésnél adódhat olyan,hogy nem tömít rendesen,de leginkább csak alapjárati problémákat szokott csinálni ha alig vannak a csavarok lehúzva adott hengernél.

-EGR-nél,ugye az felragadt állapotban tud teljes üzemképtelenséget csinálni,de mivel nézte működő cseredarabbal is,így az is kizárható.

-A szívósorból letört egy darab,más fals levegő miatti nem indulás elképzelhetetlen.

Ha nincs rajta a fojtószelep csati akkor hibakód,meg alsó fordulaton gyenge,rángatózó motor,ha alapjárati nincs rajta,akkor hibakód+nem lesz alapjárat.

Száz szónak is egy a vége ha jön benzin az injektorból (esetleg gázolaj,víz vagy egyéb van a tankban?) meg szikra is van,akkor ennek valami életjelet muszáj adnia.

Ezt a kettő állítást meg kell cáfoljam, mert ha kitekerem teljesen, alapjáraton azonnal lefullad a motor. És ugye ha csak a 4-es hengert cseszné el, akkor nem fulladna le :) Meg nem próbáltam így elindítani, de a hirtelen lefulladásból ítélve szerintem nem sikerült volna. A vákuumcsövet járó motornál csavartam le, és elsőre nem tudtam olyan gyorsan ujjal befogni, hogy ne fulladjon meg a motor :) Ez a múltkor történt, mikor rájöttem, hogy a falsot mi okozza.

Nekem az a megérzésem, hogy valahol a fékvákuum rásegítés környékén kellene nézelődnie. Kiszakadt a cső, kidörszölődött, átszakadt a membrán, valahogy ez a tippem :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen a tippeket, meg lett a hiba. A szelepfedél volt tele olapára + kondenzvíz alkotta trutymóval, és valószínűleg ez nem engedte, hogy beinduljon a vas. Kitakarítottam a szelepfedelet, és kis erőlködés után sikerült neki beindulni, legnagyobb örömömre. Mit tudnék tenni a keletkező trutyi ellen? Az autót csak városban használjuk minden nap. Köszi még1x mindent, és bocs, ha annyira nem vágom a témát, de nem vagyok szerelő, csak szeretném megoldani a gondokat, mert már nem egy szerelő próbált át****ni. G.

Nekem friss olajjal,100ekm-t sem futott motornál is keletkezik ilyen hab az olajsapka környékén 200km folyamatos út után is.

92fokos termosztát jól működik,fagyálló nem fogy.

Rövid távon is keletkezik,hosszú távon is,úgy vettem észre,hogy fagypont alatt. Ha melegebb van,akkor rövid távokon sem lesz trutymós.

Másik kopott motornál érdekes,hogy soha nem volt ilyen. Az alu szelepfedeles volt,a mostani meg műanyag. Lehet a műanyag eltérő hővezetése is rájátszik,hogy ott csapódik ki a pára.

Szerintem a trutymós szelepfedélnek semmi köze a nem induláshoz.Nagyon hiperextrém esetnek kell lennie,hogy az a trutymó bekerüljön a hidrotőkékbe,amelyek így kitámasztanak. ott máshogy ettől a trutymótól nem igazán tudnak kitámasztani a szelepek és gondolom tőkéket nem szedted szét,tehát a két dolog sehogy nem függ össze.

Link to comment
Megosztás:

ez egy érdekes megközelítés ..

hogy milyen fedél van...

a Gnél volt takony (műanyag)

a vekinél nincs (alu)

ugyan az az olaj mindkét esetben ..

Én még mindig azt kérdem: ki szereti, ha a saját szarát, vagy annak szagát az orrába vezetik futás közben? :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy a két dolog nem függ össze, de akkor mitől indult be egyszercsak az autó? Előtte próbáltam nem is egyszer, eredménytelenűl. A vizem most már nem fogy, eddig a vízpumpánál folyt picit, de azt már jó múltkorában kicseréltem, az olajat pedig nem eszi, nem hiányzik belőle, viszont ahogy alul néztem tegnap a dekni elég olajos. A víz vagy olajfogyásnak lehet köze a nem induláshoz vagy a trutyihoz? G.

Link to comment
Megosztás:

:D :D

hüle :)

még nem látom ezt a motort át :) vannak olyan csövek hogy mi és hogyan és fogalmam sincs :)

Ez egy folyamatos vita a cégnél is, van aki szerint vissza kell kötni a szívósorba nyomás kiegyenlítés miatt, de szerintem jobb külön lecsapatni.

Egyébként szerintem azért van ott sok trutyi, mert elég nagy lehet már a kartergáz nyomás és a meleg olaj/vízpárás gőz megy fel a hideg szelepfedélhez, ahol aztán a meleg/hideg gőz/olajpára találkozása gyönyörűen létrehozza az emulziót.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy folyamatos vita a cégnél is, van aki szerint vissza kell kötni a szívósorba nyomás kiegyenlítés miatt, de szerintem jobb külön lecsapatni.

Egyébként szerintem azért van ott sok trutyi, mert elég nagy lehet már a kartergáz nyomás és a meleg olaj/vízpárás gőz megy fel a hideg szelepfedélhez, ahol aztán a meleg/hideg gőz/olajpára találkozása gyönyörűen létrehozza az emulziót.

én nem értek hozzá :)

van egy olyan cső ami a nívó pálca tartó cső oldalába megy bele a másik vége meg a turbó előtt van a szívó csőbe

meg hasonló tudományos megoldások :)

Link to comment
Megosztás:

ez egy érdekes megközelítés ..

hogy milyen fedél van...

a Gnél volt takony (műanyag)

a vekinél nincs (alu)

ugyan az az olaj mindkét esetben ..

Azért azt se felejtsd el hogy egy akkora (pláne turbós) V6-osnak jóval nagyobb a hőtermelése mint egy 1.4 sor4-nek... ott nem marad meg semmiféle takony ha egyszer átmelegedett, kiég belőle még az ég alja is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy nagy kérésem. Olyan problémám van, hogy az ablaktörlő szakaszos törlésnél akadozik, és jó lenne kiszűrni a problémát, mert mondták, hogy relé, vagy bajúszkapcsoló lehet a gond. Én meg nem tudom, így kimérni, és olyasmire gondoltam, hogy ha van esetleg valaki B Corsával a 13. kerületben, hogy legalább a relét kipróbálni, hogy jó e.

Link to comment
Megosztás:

Azért azt se felejtsd el hogy egy akkora (pláne turbós) V6-osnak jóval nagyobb a hőtermelése mint egy 1.4 sor4-nek... ott nem marad meg semmiféle takony ha egyszer átmelegedett, kiég belőle még az ég alja is...

nemtom...

ugyan azon az útvonalon használom...

és baromi lassan melegszik , de lassan is hűl ki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne két rövid kérdésem.

1. Amint már bemelegedett a motor 1, 2 sebességekben hajalmos rángatni az autó (1999 city, 1,2-es 16 szelepes), elveszi a gázt majd belendül, de a szerelő haverom azt mondta az ezeknél normális, tényleg így van?

2. Nincs valakinek egy jó szerelési útmutatója magyar, angol vagy német nyelven?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.