Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2012. 12. 18. at 17:35, opelowner írta:

A gond az, hogy a középső motortartó bakon keresztül is fogja 2 csavar..... :)

Ez valóban gond...lenne, de mivel a motor és a váltó nincs az autóban így aligha az tartja, ennyire azért nem vagyok hülye!

A motor és a váltó között már kb. 20mm rés van látszik a lendítőfogaskerék és ott akad a dolog.

Elküldve

Sziasztok!Corsa b c14nz a motor hangja olyan és olyan a járása mintha nem menne egy henger.Elkezdtem lehúzogatni a gyertyapipákat és a 4. hengernél( az olajbeöntő alatti) nem változott semmit a motor járása.Szikra van a gyertya is tökéletesen működik a másik hengerbe annyit vettem még észre hogy a 4-es hengerben a gyertya barnás a többibe pedig szürkés.Ötletek???Most vettem a kocsit még nem volt corsam úgyhogy úgy álljatok a kérdéshez.Köszönöm.

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy az ablaktörlő a szakaszos törlésnél akadozik, és nem is megy teljesen vissza az alaphelyzetbe.

Valami megoldás jó lenne a problémára.

Elküldve
  On 2012. 12. 20. at 15:33, piszter29 írta:

Sziasztok!Corsa b c14nz a motor hangja olyan és olyan a járása mintha nem menne egy henger.Elkezdtem lehúzogatni a gyertyapipákat és a 4. hengernél( az olajbeöntő alatti) nem változott semmit a motor járása.Szikra van a gyertya is tökéletesen működik a másik hengerbe annyit vettem még észre hogy a 4-es hengerben a gyertya barnás a többibe pedig szürkés.Ötletek???Most vettem a kocsit még nem volt corsam úgyhogy úgy álljatok a kérdéshez.Köszönöm.

Hengerfej-tömítés?

Elküldve
  On 2012. 12. 20. at 20:08, LököttZsiráf írta:

Hengerfej-tömítés?

Vagy szelepzárási hiba, vagy fals levegőt szív a szívósornál. Csak alapjáraton csinálja, vagy fordulaton is?

Elküldve

Sziasztok!

Új vagyok, remélem még működik a fórum.

Van egy 1999-es b corsa-m, nemrégen egy fagyos földesúton belementem egy gödörbe és odacsapta az alját. Azóta olyan könnyű tekerni a kormányt, mintha szervo lenne az autóban és többet is kell tekerni a kanyarodáshoz. A futóművet megnézettem és beállítattam, de ezen nem segített. Mi lehet a gond?

Köszönöm a válaszokat!

Elküldve
  On 2012. 12. 20. at 23:04, Adam1 írta:

Vagy szelepzárási hiba, vagy fals levegőt szív a szívósornál. Csak alapjáraton csinálja, vagy fordulaton is?

Szia!Amíg hidegen jár gondolom szívatóval addig simán jár a motor szépen.Amint felmelegszik üzemi hőmérsékletre elkezd rángatózni a motor és elő jön a traktor hang a vezetésben nem zavar csak csattogó hangot ad meg a fogyasztás szerintem több.

Elküldve
  On 2012. 12. 21. at 10:12, bazsikem írta:

Sziasztok!

Új vagyok, remélem még működik a fórum.

Van egy 1999-es b corsa-m, nemrégen egy fagyos földesúton belementem egy gödörbe és odacsapta az alját. Azóta olyan könnyű tekerni a kormányt, mintha szervo lenne az autóban és többet is kell tekerni a kanyarodáshoz. A futóművet megnézettem és beállítattam, de ezen nem segített. Mi lehet a gond?

Köszönöm a válaszokat!

Szia!Meg kéne keresni mit ütött meg akkor kb.tudod mi deformálódhatott vagy hajlott meg.

Elküldve
  On 2012. 12. 21. at 13:54, piszter29 írta:

Szia!Amíg hidegen jár gondolom szívatóval addig simán jár a motor szépen.Amint felmelegszik üzemi hőmérsékletre elkezd rángatózni a motor és elő jön a traktor hang a vezetésben nem zavar csak csattogó hangot ad meg a fogyasztás szerintem több.

Nekem ugyanez. Csak azért annyira nem vészes a dolog, mint ahogy leírtod, picit érezni, hogy egyenetlenül jár a motor, és a kipuffogó durrogó hangot ad. Motorféküzemben egy bizonyos fordulatszám tartományban rángatás van. De azért traktor hang nincs. :) C12NZ.

Csak nekem egyelőre nem sikerült kiderítenem egyik hengerről sem, hogy szar, mert igaz, hogy már régen csináktam, de mindegyiknél változik a motor járása, ha lehúzom a gyertyapipát. Nekem azt tanácsolták, hogy nézzem át az összes vákuum csövet, ami az injektorházra megy. Meg állítólag a szívósor ahol a bal oldali hengerre megy, a tömítés szokott átereszteni. Itt fals levegőt szív. Neked azt hiszem pont ez a henger szarakodik. És ahogy írtad, ennek a gyertyája barnás, valószínűleg több levegőt kap, mint kéne. Ezért alapjáraton, mikor kevés a benzin, ehhez sok a levegő, túl szegény a keverék. Szivatóval meg helyre áll az egyensúly.

Elküldve
  On 2012. 12. 21. at 15:53, Adam1 írta:

Nekem ugyanez. Csak azért annyira nem vészes a dolog, mint ahogy leírtod, picit érezni, hogy egyenetlenül jár a motor, és a kipuffogó durrogó hangot ad. Motorféküzemben egy bizonyos fordulatszám tartományban rángatás van. De azért traktor hang nincs. :) C12NZ.

Csak nekem egyelőre nem sikerült kiderítenem egyik hengerről sem, hogy szar, mert igaz, hogy már régen csináktam, de mindegyiknél változik a motor járása, ha lehúzom a gyertyapipát. Nekem azt tanácsolták, hogy nézzem át az összes vákuum csövet, ami az injektorházra megy. Meg állítólag a szívósor ahol a bal oldali hengerre megy, a tömítés szokott átereszteni. Itt fals levegőt szív. Neked azt hiszem pont ez a henger szarakodik. És ahogy írtad, ennek a gyertyája barnás, valószínűleg több levegőt kap, mint kéne. Ezért alapjáraton, mikor kevés a benzin, ehhez sok a levegő, túl szegény a keverék. Szivatóval meg helyre áll az egyensúly.

Köszi ezt a szívócsonkos balhét megnézem meg a vákuumcsöveket is valahol keresek egy képet hogy hány megy rá amit meg kell nézni.A traktorhang persze nem durva csak a motor alaphangjához képest hangos :-)Ha lesz valami írok addig is köszönöm.

Elküldve
  On 2012. 12. 21. at 18:11, Adam1 írta:

'98-as évjáratú Corsa B fordulatszámmérős műszeregysége jó lehet az én '93-as autómba?

Nem! Ugyanis kb 96 körül már elektromossal szerelték... Elől megnézed a tied W-s vagy K-s és kiderül.. de 90%, hogy nem mert 98asban nem nagyon szokott spirálos lenni. Keress tigra fordulatszámmérősöket azok elektromosak K betűt kell rajta nézni.

Elküldve

Sziasztok

Véleményetekre lennék kíváncsi. Adott egy 96-os b corsa. Gondom az hogy ha nem használom pár napig lemerül az akis. Tegnap voltam vele autóvillamossági szerelőnél ,méregettet rajta ezt-azt de semmi hibát nem talált,ugyanerre jutottam én is itthon a multiméterrel. Mivel nem talált semmit a szerelő mondta hogy lehet valami néha bekapcsol vagy zárlatos lesz,ha valaki tud tippet hogy mit nézzek nagyon megköszönném.

Az aksija egy banner 55Ah pont 1 éve vettem. Reggel vettem le a töltőről, levételkor 12.7V benne,a lakásban tárolva kb 3 órát ez leeset 12.4-re. Lehet meghalt az aksi...csajom kocsija kint áll az udvaron (Tigra) több mint 1 hete annak az aksiva egy Varta kb. 3 éves és 12.55V. Mocim aksija lakásban tárolva 2 hónapja és 12.59V.

Köszi

Üdv

Elküldve
  On 2012. 12. 21. at 22:17, opelowner írta:

Nem! Ugyanis kb 96 körül már elektromossal szerelték... Elől megnézed a tied W-s vagy K-s és kiderül.. de 90%, hogy nem mert 98asban nem nagyon szokott spirálos lenni. Keress tigra fordulatszámmérősöket azok elektromosak K betűt kell rajta nézni.

Az enyém W-s, ezért gondolom spirálos.

Megkérdem az eladót, ha az is W-s, akkor az jó lesz nekem, nem?

Elküldve
  On 2012. 12. 22. at 8:33, szabb47 írta:

Sziasztok

Véleményetekre lennék kíváncsi. Adott egy 96-os b corsa. Gondom az hogy ha nem használom pár napig lemerül az akis. Tegnap voltam vele autóvillamossági szerelőnél ,méregettet rajta ezt-azt de semmi hibát nem talált,ugyanerre jutottam én is itthon a multiméterrel. Mivel nem talált semmit a szerelő mondta hogy lehet valami néha bekapcsol vagy zárlatos lesz,ha valaki tud tippet hogy mit nézzek nagyon megköszönném.

Az aksija egy banner 55Ah pont 1 éve vettem. Reggel vettem le a töltőről, levételkor 12.7V benne,a lakásban tárolva kb 3 órát ez leeset 12.4-re. Lehet meghalt az aksi...csajom kocsija kint áll az udvaron (Tigra) több mint 1 hete annak az aksiva egy Varta kb. 3 éves és 12.55V. Mocim aksija lakásban tárolva 2 hónapja és 12.59V.

Köszi

Üdv

Szia.Mivel van lehetőséged egy másik akksit kipróbálni(csajodét)tedd bele a kocsidba és ki fog derülni hogy az autóban keresd a hibát mert ezt is leszívja vagy az akksid szar.Vagy tedd bele a tiedét az ővébe és teszteljétek abba jó e.Elsőre ez jutott eszembe.

Elküldve

Szia

Igen ez ésszerűnek tűnik,csak sajnos ő megy melózni Ausztriába és kell neki a kocsi. Nem akarom kockáztatni ha az aksi a rossz nehogy valahol ottmaradjon,de azért köszi a választ.

Üdv

  On 2012. 12. 22. at 20:56, piszter29 írta:

Szia.Mivel van lehetőséged egy másik akksit kipróbálni(csajodét)tedd bele a kocsidba és ki fog derülni hogy az autóban keresd a hibát mert ezt is leszívja vagy az akksid szar.Vagy tedd bele a tiedét az ővébe és teszteljétek abba jó e.Elsőre ez jutott eszembe.

Elküldve
  On 2012. 12. 22. at 8:33, szabb47 írta:

Sziasztok

Véleményetekre lennék kíváncsi. Adott egy 96-os b corsa. Gondom az hogy ha nem használom pár napig lemerül az akis. Tegnap voltam vele autóvillamossági szerelőnél ,méregettet rajta ezt-azt de semmi hibát nem talált,ugyanerre jutottam én is itthon a multiméterrel. Mivel nem talált semmit a szerelő mondta hogy lehet valami néha bekapcsol vagy zárlatos lesz,ha valaki tud tippet hogy mit nézzek nagyon megköszönném.

Az aksija egy banner 55Ah pont 1 éve vettem. Reggel vettem le a töltőről, levételkor 12.7V benne,a lakásban tárolva kb 3 órát ez leeset 12.4-re. Lehet meghalt az aksi...csajom kocsija kint áll az udvaron (Tigra) több mint 1 hete annak az aksiva egy Varta kb. 3 éves és 12.55V. Mocim aksija lakásban tárolva 2 hónapja és 12.59V.

Köszi

Üdv

Egyébként tényleg gond van (Nem indul el az autó?), vagy csak zavar, hogy 12,4-re merül az akksi?

12,4 V már nem az igazi, messze van a jótól, de annál még gond nélkül elindul az autó. érdés, hogy merül-e tovább. Nekem van egy 70 Ah-s akksim, ami 12,35-ig merül lakásbantárolva, de gond nélkül indítja a diesel vectrát. Egy pár hete bent volt a kocsiban, az meg kint állt 0..-5ben, de akkor is simán indította.

Hány mA-t fogyaszt leállított motornál, bezárt ajtóknál, mikor minden ki van kapcsolva?

Nemtudom milyen utólagos extrák vannak bekötve utólag, de ha semmi, akkor nem olyan misztifikus autó ez, hogy néha bekapcsolódó fogyasztók lemerítik.

Elküldve

Sziasztok! Valaki segítsen nekem legyen oly kedves! 1.4 16V Corsa B (X 14 XE). A probléma a következő: menet közben kigyullad a chack engine lámpa, és amint benyomom a kuplungot a motor leáll. Utána rögtön, simán indul, a lámpa elalszik és megy tovább mintha semmi nem történt volna. Valaki tudja, hogy mi lehet a gondja-baja? Előre is köszönöm a segítséget!!!

Üdv: Alexandra

Elküldve
  On 2012. 12. 23. at 10:01, Alexandra90 írta:

Sziasztok! Valaki segítsen nekem legyen oly kedves! 1.4 16V Corsa B (X 14 XE). A probléma a következő: menet közben kigyullad a chack engine lámpa, és amint benyomom a kuplungot a motor leáll. Utána rögtön, simán indul, a lámpa elalszik és megy tovább mintha semmi nem történt volna. Valaki tudja, hogy mi lehet a gondja-baja? Előre is köszönöm a segítséget!!!

Üdv: Alexandra

Adja magát a kérdés: hibakód kivillogtatás (ha nálad lehet), vagy kiolvasás?

Elküldve
  On 2012. 12. 23. at 11:38, LököttZsiráf írta:

Adja magát a kérdés: hibakód kivillogtatás (ha nálad lehet), vagy kiolvasás?

X-es motornál sajnos már nem lehet, csak diag készülékkel. De én is mindenképpen azt javaslom, mert sok minden okozhatja.

Elküldve
  On 2012. 12. 23. at 12:02, csigi18 írta:

X-es motornál sajnos már nem lehet, csak diag készülékkel. De én is mindenképpen azt javaslom, mert sok minden okozhatja.

Köszönöm a válaszokat!

Elküldve
  On 2012. 12. 23. at 12:28, Alexandra90 írta:

Köszönöm a válaszokat!

Egy ötlet, ami majdnem kuruzslás, de hátha mégis segít: nyisd fel a motorháztetőt, és figyelmesen nézelődj: nincs-e valahol szétcsúszott elektromos kábelcsatlakozás, vákumcső, akármi. Szinte biztosan nem lesz, de egy esélyt adjunk neki, elvégre ingyen van.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.