Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Valószínűleg benyúl a műanyag alá és ennyi nem szép megoldás de lehet hasznos... Nekem ezért sem kéne ilyen kicsi motor típus a termosztát bután van elhelyezve. Egyébként cseréltem már........ Mellesleg ha minden szíj cserekor cserélnétek nem lenne gond vele...

Elvileg a C16NZ / SZ is ugyanilyen, nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám, remélem tudtok tanácsot adni a megoldásában :)

1996-os évjáratú 1.5TD Corsám van, és a hátsó fékem hamarabb kezd el fogni, mint az első. Mivel elég kopottnak láttam az első rendszert, így inkább cseréltem a tárcsát, és a betéteket is. Elvileg azokkal nem lehet gond. Állítottam a fékerőszabályzó rugóerősségén, nem-e az "lazult" ki. De nem sokra mentem vele. A kézifék első kattanásnál semmit nem fog, a másodiknál egy kicsit, majd a 3. és 4. kattanás körül rögzíti biztonságosan az autót. Ahogy utána olvastam, így ez teljesen jó. De a probléma sajnos még ugyanúgy fent áll. És ugye pont itt a tél, így még veszélyesebb...

Ha valakinek lenne valami ötlete a megoldásra, megköszönném ha leírná!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám, remélem tudtok tanácsot adni a megoldásában :)

1996-os évjáratú 1.5TD Corsám van, és a hátsó fékem hamarabb kezd el fogni, mint az első. Mivel elég kopottnak láttam az első rendszert, így inkább cseréltem a tárcsát, és a betéteket is. Elvileg azokkal nem lehet gond. Állítottam a fékerőszabályzó rugóerősségén, nem-e az "lazult" ki. De nem sokra mentem vele. A kézifék első kattanásnál semmit nem fog, a másodiknál egy kicsit, majd a 3. és 4. kattanás körül rögzíti biztonságosan az autót. Ahogy utána olvastam, így ez teljesen jó. De a probléma sajnos még ugyanúgy fent áll. És ugye pont itt a tél, így még veszélyesebb...

Ha valakinek lenne valami ötlete a megoldásra, megköszönném ha leírná!

Télen be ne húzd a kéziféket, mert vontatni fogod a hátsó kerekeidet amíg ki nem engednek a fékek :D

Link to comment
Megosztás:

Ha megállsz, akkor se húzd be, mert befagyhatnak.

Inkább kijelentő módban, mint feltételesben, vagyis kb 99%, hogy befagy, alapszabály hogy télen a kézifék tabu.

Lejtőn ellenkező irányú sebességbe kell tenni, tehát ha az orra lefelé néz akkor rückvercbe, ha a hátulra néz lefelé akkor egyesbe.

Plusz ha nagyon durva a lejtő bakot érdemes betolni a kerekekhez.

Link to comment
Megosztás:

Inkább kijelentő módban, mint feltételesben, vagyis kb 99%, hogy befagy, alapszabály hogy télen a kézifék tabu.

Lejtőn ellenkező irányú sebességbe kell tenni, tehát ha az orra lefelé néz akkor rückvercbe, ha a hátulra néz lefelé akkor egyesbe.

Plusz ha nagyon durva a lejtő bakot érdemes betolni a kerekekhez.

Kivéve, ha egy nyúlott láncú X10XE-ről, vagy X12XE-ről van szó.

Álló motornál az olajnyomás nem feszíti a láncot, a többit találjátok ki :)

Link to comment
Megosztás:

Kivéve, ha egy nyúlott láncú X10XE-ről, vagy X12XE-ről van szó.

Álló motornál az olajnyomás nem feszíti a láncot, a többit találjátok ki :)

Akkor ezeknél mi a megoldás? Kézifék tabu, sebességben hagyni szintén, akkor kerülni kell a lejtős parkolókat?

Amúgy arnie sztem úgy értette hogy parkoláskor nem használja a kéziféket (nagyon helyesen), de én például menet közben ha kapok a forgalomban egy piros lámpát akkor arra az egy percre bizony behúzom, ha jár a motor akkor úgyis van annyi hő a kocsitest alatt hogy szvsz nem tud befagyni a kézifékkötél... Egyébként meg ki kéne cserélni időben a kézifékkötelet mielőtt tönkremegy a végén az a vízzáró gumibigyó, mert ha nem jut bele a nedvesség akkor elvben nem fog az befagyni sose, csak erre senki nem figyel.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezeknél mi a megoldás? Kézifék tabu, sebességben hagyni szintén, akkor kerülni kell a lejtős parkolókat?

Ne legyen nyúlott a lánc :)

Konkrétan az 1,3-as fiat multijet diesel motorról hallottam ilyen láncátugrós esetet. :)

Amúgy arnie sztem úgy értette hogy parkoláskor nem használja a kéziféket (nagyon helyesen), de én például menet közben ha kapok a forgalomban egy piros lámpát akkor arra az egy percre bizony behúzom, ha jár a motor akkor úgyis van annyi hő a kocsitest alatt hogy szvsz nem tud befagyni a kézifékkötél... Egyébként meg ki kéne cserélni időben a kézifékkötelet mielőtt tönkremegy a végén az a vízzáró gumibigyó, mert ha nem jut bele a nedvesség akkor elvben nem fog az befagyni sose, csak erre senki nem figyel.

Senki nem mondta, hogy annyi idő alatt befagy. De ha kint rohad az autó napokig mínuszokban hóval belepve, akkor esélyes, hogy befagy.

Nekem, B Veki tárcsás hátsó fékkel+kiegészítő dobfékkel, mosás után ha behúzva hagyom, akkor felragadnak a pofák a dobra, kiengedem a kéziféket, érzem, hogy fog tovább, majd elkezdek tolatni hátra, egy nagy csattanás közben old ki a rögzítőfék :) Namost ha kint lenne az autó mínuszokban, akkor garantált, hogy nem indulnék el vele :)

A rendes dobfék kevésbé hajlamos erre, de azért az ördög nem alszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Vízpumpát és vezérkést kell cserélnem az autómban opel corsa b 1,4 i 1995 c14nz.A szíj és feszítő meg vannak.A kereső két fajta vízpumpát dob ki ehhez a típushoz egy kisebbet meg egy nagyobbat most akkor melyik a jó.Én dolz vízpumpát szeretnék bele ez a nagyobbik(AO131)a kisebb méretű Valeo(506007)most akkor melyiket?Használt vezérműtengely is kellene szelepemelőkkel és himbákkal.Melyik motoré jó még bele?Várom a segítségeteket.Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Vízpumpát és vezérkést kell cserélnem az autómban opel corsa b 1,4 i 1995 c14nz.A szíj és feszítő meg vannak.A kereső két fajta vízpumpát dob ki ehhez a típushoz egy kisebbet meg egy nagyobbat most akkor melyik a jó.Én dolz vízpumpát szeretnék bele ez a nagyobbik(AO131)a kisebb méretű Valeo(506007)most akkor melyiket?Használt vezérműtengely is kellene szelepemelőkkel és himbákkal.Melyik motoré jó még bele?Várom a segítségeteket.Előre is köszönöm!

Itt találsz egypárat, gyártófüggő a a cikkszáma de ezek jók hozzá:

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/CORSA/1995/1_4/BENZIN/motor-es-segedberendezesei/vizszivattyu-es-tartozekai/vizpumpa

Vezérműtengelyből vagy az eredeti vagy mondjuk egy 1.4Si tengely is jó bele. Ha véletlenül vezérműházastól vennéd akkor figyelj rá, hogy NE DIS kockás verzió legyen, maga a tengely ugyan az csak a háza más, ne legyen rajta csavarozási pont.

Link to comment
Megosztás:

Itt találsz egypárat, gyártófüggő a a cikkszáma de ezek jók hozzá:

http://www.bardiauto...ozekai/vizpumpa

Vezérműtengelyből vagy az eredeti vagy mondjuk egy 1.4Si tengely is jó bele. Ha véletlenül vezérműházastól vennéd akkor figyelj rá, hogy NE DIS kockás verzió legyen, maga a tengely ugyan az csak a háza más, ne legyen rajta csavarozási pont.

Az SI és az NZ vezérműtengely között van valami különbség? Ha igen, mi?

Más: Próbálkozott már valaki 12NZ/SZ-ből SI-t alakítani? Egy 1,4 SE hengerenkénti injektor sorral, illetve szívósorral, meg amit még kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Az SI és az NZ vezérműtengely között van valami különbség? Ha igen, mi?

Más: Próbálkozott már valaki 12NZ/SZ-ből SI-t alakítani? Egy 1,4 SE hengerenkénti injektor sorral, illetve szívósorral, meg amit még kell cserélni?

254 fok NZ-SZ vs. 272 az 1.4 és 274fok az 1.6si meg az Si-k 1mm-rel többet emelnek. Nagyon nagy vonalakban.

Meddő projekt. Az 1.4nek nagyobb az égéstere lesz vagy 8:1hez sűrítésű az 1.2 Si hf-fel. Ha mindenáron többet akarsz vele akkor csak si tengelyt meg 1.4 injektorfejet rakjál rá. Meg esetleg 95nél jobb benzinhez tekerj több előgyújtást.

45ből lesz vagy 65lovas is.Szal nem tudom megéri-e..botrányosan gyenge helyett csak nagyon gyenge lesz. Az Si szívósorral b*szakodni teljesen felesleges,nem egy nagy eresztés, 6000felett elfogy,addig meg pont kiszolgálja a központi szívósor nagyobb injektorral az Si tengelyt, amelynek 5800nál van teljesítménycsúcsa.

Link to comment
Megosztás:

254 fok NZ-SZ vs. 272 az 1.4 és 274fok az 1.6si meg az Si-k 1mm-rel többet emelnek. Nagyon nagy vonalakban.

Meddő projekt. Az 1.4nek nagyobb az égéstere lesz vagy 8:1hez sűrítésű az 1.2 Si hf-fel. Ha mindenáron többet akarsz vele akkor csak si tengelyt meg 1.4 injektorfejet rakjál rá. Meg esetleg 95nél jobb benzinhez tekerj több előgyújtást.

45ből lesz vagy 65lovas is.Szal nem tudom megéri-e..botrányosan gyenge helyett csak nagyon gyenge lesz. Az Si szívósorral b*szakodni teljesen felesleges,nem egy nagy eresztés, 6000felett elfogy,addig meg pont kiszolgálja a központi szívósor nagyobb injektorral az Si tengelyt, amelynek 5800nál van teljesítménycsúcsa.

Csak elméleti síkon, nem akarok ilyesmibe belevágni: A hengerfej maradna az eredeti, 12NZ, csak fel lenne síkolva a nagyobb kompresszióviszony eléréséhez.

Az 1,4-es injektorhoz kell cserélni a motorvezérlőt is hozzá valóra?

45 LE-t felfejleszteni 65 LE-re azért elég nagy előrelépés lenne :)

Link to comment
Megosztás:

Csak elméleti síkon, nem akarok ilyesmibe belevágni: A hengerfej maradna az eredeti, 12NZ, csak fel lenne síkolva a nagyobb kompresszióviszony eléréséhez.

Az 1,4-es injektorhoz kell cserélni a motorvezérlőt is hozzá valóra?

45 LE-t felfejleszteni 65 LE-re azért elég nagy előrelépés lenne :)

A kompresszió viszony növelés vihar a biliben. Nagyjából ha 10ről 11-re növeled kb. 1-2% teljesítmény növekedést ígérnek. 11 fölé mész azzal meg terheled a csapágyakat dugópalástot,gyűrűket..stb. Aztán 12sűrítés felett meg már 100-as benzin is esélyes,h becsörög.

Szívószelepek mérete is egyforma 1.2-14nz -si esetében. Az si-knek 30mm-es szívószelep csatornája van az 1.2-1.4-1.6 központisoknak meg 30X27mm-es négyszög kerek sarkokkal. Biztos van olyan pontos fékpad,ahol két szívósor különbsége (Nz-Si) kijön,szerintem felesleges b*szakodni vele.

Motorvezérlőt nem,1.2 1.4nz ecu 1.2injektorral is csúnyán bezabál,1.4-1.4 meg már be sem indul. Esetleg 3baros pumpát a 0.75ös ablakmosó-szivattyú helyett. Az előrelépés relatív,még 65le vel is beállsz a kamion mögé 80nal aztán ha sehol senki akkor eszedbe juthat megelőzni.

A központi injektorosban az a jó,hogy no pénzből lehet húzni,kabival sokkal erősebbek voltak ezek a blokkok,takarékra rakták őket,nyilván a legolcsóbban így tudták hozni az eur1-2őt.

Nekem 16szr+1.6si tengely+1.8injektorfej kompletten a nagy pillangó miatt+3baros pumpa van. (tényleg tegyél rá 1.4 injektorfejet kompletten a nagyobb pillangó miatt) Az x14xe korzámat 1mp-el elveri 0-100as sprintben,csakúgy mint egy gyári 1.6 16V f-g astrát gyorsulásmérővel mérve,innen gondolom,h megvan 100le környéke.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.