Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Kínából rendeltem központi zár távvezérlőt Corsa B-mhez (1.2i 16V 2000), csak nem tudom beszerelni. Sajnos nincs egy használható leírásom az autó elektronikájához. Hozzáértő ember segítségét kérném, aki már csinált hasonló szerelést, vagy esetleg ért hozzá!

Üdvözlettel,

Tamás

Elküldve

A 0 az alapbeállítás.

Továbbiak:

0 = csak a vezetőülésen ülnek

1 = minden ülésen ülnek

2 = minden ülésen ülnek + a csomagtartó is tele van

3 = csak a vezetőülés foglalt + tele a csomagtartó.

Elküldve

Sziasztok!

Kínából rendeltem központi zár távvezérlőt Corsa B-mhez (1.2i 16V 2000), csak nem tudom beszerelni. Sajnos nincs egy használható leírásom az autó elektronikájához. Hozzáértő ember segítségét kérném, aki már csinált hasonló szerelést, vagy esetleg ért hozzá!

Üdvözlettel,

Tamás

Ha jól értem akkor vettél egy dobozt távirányítókkal, mivel 2000-es évjáratú autód van így gondolom a kulcsos kp. zár már bent van.

Viszont nem lenne muszáj bent hagyni mert amit vettél elvileg tudja kezelni közvetlen a motorokat, viszont a gyárit jobb bent hagyni.

Lényeg, hogy most felét nem használod a megvett elektronikádnak, csak villanyt kell neki adni, illetve kell keresni rajta egy kimenetet amin a zárás pillanatában van villany, ez lesz a vezérlő szálad, a hozzá kapott leírásban bent kell lennie hol vannak a kimenetei, vagy kiméred.

A kp. záron van egy szál amit a kulcs elfordításával is vezérelsz (mikrokapcsoló az ajtózárban,) ad egy negatívot és lehúznak a motorok, az előbb írt új doboz vezérlőszálát erre a szálra kell rákötnöd, amint nyomsz zárást, lehúznak a motorok, ugyan ezt fordítva is meg kell csinálni, a nyitóra.

A szálszínekre most pontosan nem emlékszem, az egyik azt hiszem kék/piros volt, de mindenképp azt ajánlom, bontsd le az egyik ajtókárpitot aztán nézd meg a szálakat a mikrokapcsolónál, pont rálátsz ha benézel a zárhoz. Pont ugyan azok a színek lesznek az eredeti kp záron is.

Ez most így lehet, hogy ködös, főleg ha nem nagyon érted a villanyos dolgokat. De ha megmondod a vezeték színeket ami nálad van illetve valami bekötési rajzot az újról akkor tudok pontosítani, jó párat bekötöttem már, ez sem lehetetlen :)

A 0 az alapbeállítás.

Továbbiak:

0 = csak a vezetőülésen ülnek

1 = minden ülésen ülnek

2 = minden ülésen ülnek + a csomagtartó is tele van

3 = csak a vezetőülés foglalt + tele a csomagtartó.

Köszönöm, nem gondoltam hogy ilyen részletes leírást kapok :)

Helyzet az hogy a jobb Valeo-s motort ki kell cserélnem, mert nem jól mozog, nagyon minimálisat megy és nincs egy szinten a másikkal, ha köztesre teszem teljesen máshol jár a kettő :D

Elküldve

Lebontottam az ajtókárpitot:

Záron lévő mikrokapcsoló vezetékei: fekete, barna, piros-sárga

Motron: Barna, barna-piros, barna-fehér, fekete-piros, fekete-sárga

Itt volna a doboz bekötési rajza: http://keptar.org/?di=1413471737172

Ebből kellene valamit összehozni :)

Egyébként a "dobozt" hová érdemes tenni? Ajtóba? Biztosítékok mellé? Esetleg más helyre?

Üdv,

Tamás

Elküldve

Lebontottam az ajtókárpitot:

Záron lévő mikrokapcsoló vezetékei: fekete, barna, piros-sárga

Motron: Barna, barna-piros, barna-fehér, fekete-piros, fekete-sárga

Itt volna a doboz bekötési rajza: http://keptar.org/?di=1413471737172

Ebből kellene valamit összehozni :)

Egyébként a "dobozt" hová érdemes tenni? Ajtóba? Biztosítékok mellé? Esetleg más helyre?

Üdv,

Tamás

Végül is úgy van ahogy mondtam, a bekötési rajzon látszik a Fig3 negatívos bekötés a záró szál a fehér, a nyitó pedig a fehér/fekete (kicsit homályos nem vagyok bent biztos de szerintem w az első betű). Ezt a két szálat kell bekötni a mikrokapcsolóval azonos 2 vezetékre, mivel a mikrokapcsoló is negatívot kapcsol ide-oda ezért kell neked is a Fig3-as negatívos vezérlés.

Előszedtem a "bibliámat" (bekötési rajzok :D), ha minden igaz a központi zár vezérlőjén (jobb oldalon a lábrésznél a műanyag burkolat mögött fent kell lennie ha gyárilag van bent.) megkeresed a piros/sárga vezetéket és erre kötöd a záró (close vezetéket), illetve a barna/fehér vezetékhez kötöd a nyitó (open) vezetéket, magának az új vezérlődnek a bekötését pedig látod a bekötési rajzon amit linkeltél azt most nem részletezem. A rajzodon a Central Locking részhez tartozó vezetékekből vannak kiemelve alul a Fig-es rajzok.

Ha mindent jól csináltál akkor tudnod kell továbbra is kulccsal zárni/nyitni, illetve a távirányítóval is működnie kell már a kp. zárnak.

De biztos ami biztos a két általam írt vezetékeket mérd ki nyitás/zárásnál hogy tényleg azok-e. Multiméterrel feszmérés, vagy 12v-os próbalámpával.

Elküldve

Végül is úgy van ahogy mondtam, a bekötési rajzon látszik a Fig3 negatívos bekötés a záró szál a fehér, a nyitó pedig a fehér/fekete (kicsit homályos nem vagyok bent biztos de szerintem w az első betű). Ezt a két szálat kell bekötni a mikrokapcsolóval azonos 2 vezetékre, mivel a mikrokapcsoló is negatívot kapcsol ide-oda ezért kell neked is a Fig3-as negatívos vezérlés.

Előszedtem a "bibliámat" (bekötési rajzok :D), ha minden igaz a központi zár vezérlőjén (jobb oldalon a lábrésznél a műanyag burkolat mögött fent kell lennie ha gyárilag van bent.) megkeresed a piros/sárga vezetéket és erre kötöd a záró (close vezetéket), illetve a barna/fehér vezetékhez kötöd a nyitó (open) vezetéket, magának az új vezérlődnek a bekötését pedig látod a bekötési rajzon amit linkeltél azt most nem részletezem. A rajzodon a Central Locking részhez tartozó vezetékekből vannak kiemelve alul a Fig-es rajzok.

Ha mindent jól csináltál akkor tudnod kell továbbra is kulccsal zárni/nyitni, illetve a távirányítóval is működnie kell már a kp. zárnak.

De biztos ami biztos a két általam írt vezetékeket mérd ki nyitás/zárásnál hogy tényleg azok-e. Multiméterrel feszmérés, vagy 12v-os próbalámpával.

Pontosan hol kellene keresnem a gyári kp zár vezérlőjét? (Anyósüllésnél jobb oldalon? Vagy pedig a sofőr üllésnél jobb oldalon -> középkonzol bal oldalán?)

Elküldve

Pontosan hol kellene keresnem a gyári kp zár vezérlőjét? (Anyósüllésnél jobb oldalon? Vagy pedig a sofőr üllésnél jobb oldalon -> középkonzol bal oldalán?)

Lehet félreérthetően írtam, anyós oldalon a lábrésznél lévő műanyag mögött lesz, de inkább feljebb a polc szintjétől.

Elküldve

Valaki tudna nekem linkelni motoros első fényszóróról robbantott rajzot? Kerestem opeloem-en de nem találtam... esetleg más oldalon.

Előre is köszöntem. :)

Elküldve

Sziasztok

Corsa B-n (X10XE) vízpumpát kell cserélnem, Mekkora meló ez mit kell lebontanom, kiszednem? Köszönöm

KB : 1 óra ha még nem csináltad :) ha opel és a vezérműszily tekeri .

De ez ugytudom csak a blokkra van csavarozva ,tehát generátor fellazitásával lazitod az ékszijat és leszereled a vizpumpárol a tárcsát.

Utána már csak a vizpumpaházat kell kiszabaditanod a rámenő csövektöl és leszerelni , Érdemes megfigyelned a fagyálló szinét és ugyanolyat beletölteni....

Elküldve

KB : 1 óra ha még nem csináltad :) ha opel és a vezérműszily tekeri .

De ez ugytudom csak a blokkra van csavarozva ,tehát generátor fellazitásával lazitod az ékszijat és leszereled a vizpumpárol a tárcsát.

Utána már csak a vizpumpaházat kell kiszabaditanod a rámenő csövektöl és leszerelni , Érdemes megfigyelned a fagyálló szinét és ugyanolyat beletölteni....

Köszönöm

Itt ha jól láttam nem a vez. szíj tekeri mert láncos motor, csak egy ékszíj hajtja. Akkor szíj levesz és simán kiszedhető a zízpumpa ha lejött a szijtárcsa róla?

Elküldve

feszító lent:) a feszítő rugóján átmenő kis femlemeznek a tetejének az elfordításával kell majd a rugót visszarögzíteni? nem megy át a kis lemezen egy kis stift? csak a lemez tetejét kell elcsvarni?

Elküldve

Hali! Cseréltem izzókat az óraegységben, miután visszatettem nem mér a nullázó és a km számláló. Mi lehet a baj?

Elektromos vagy spirálos a km órád? Illetve km mutató működik?

Elküldve

Spirálos. Minden megy kivéve a nullázó és a megtett km jelző.

Érdekes, általában ha nem ment a számláló rész a mutató sem ment, szerintem szétugrott a szerkezet a km óránál, vagy próbáld meg kivenni és újra visszatenni, hátha csak a spirál szarakodik.

Elküldve

Érdekes, általában ha nem ment a számláló rész a mutató sem ment, szerintem szétugrott a szerkezet a km óránál, vagy próbáld meg kivenni és újra visszatenni, hátha csak a spirál szarakodik.

ja ezen vagyok, sebességmérő, ford.szám mérő ok. De a számlálók nem.
Elküldve

ja ezen vagyok, sebességmérő, ford.szám mérő ok. De a számlálók nem.

Mert előtte vissza tekerték az órádat, csak rosszul rakták össze, vagy letört egy pöcök, vagy egy apró fém karika ami miatt elcsúsztak a fogak és a spirál ezért nem hajtja meg. Gyárilag magától nem megy így tönkre csak, ha babrálják.

(Persze nem azt jelenti, hogy tegnap tekerték vissza, hanem ez lehet 2-3éve is, csak most jött elő a hátránya)

Elküldve

Mert előtte vissza tekerték az órádat, csak rosszul rakták össze, vagy letört egy pöcök, vagy egy apró fém karika ami miatt elcsúsztak a fogak és a spirál ezért nem hajtja meg. Gyárilag magától nem megy így tönkre csak, ha babrálják.

(Persze nem azt jelenti, hogy tegnap tekerték vissza, hanem ez lehet 2-3éve is, csak most jött elő a hátránya)

hátuljánál nem volt érintkezve az áramkörhöz, már jó
Elküldve

Végre összedobtam gépsárkányt! :D Viszont már régebben is előfordult főleg ha odalépek neki hogy égett ola jellegű szag jön a motortérből az olaj nem szivárog a szelepfedélnél meg sehol a motortérben bár a hidrotőkék kopottak de az ott elszivárgó olajat nem kéne érezni az utastérben nem?

Elküldve

Végre összedobtam gépsárkányt! :D Viszont már régebben is előfordult főleg ha odalépek neki hogy égett ola jellegű szag jön a motortérből az olaj nem szivárog a szelepfedélnél meg sehol a motortérben bár a hidrotőkék kopottak de az ott elszivárgó olajat nem kéne érezni az utastérben nem?

Olajteknőnél sem enged? Alatta megy a kipufogó ott rámehet utána a füstnek a szagát érezheted odabent.

Ha úszik az olajban a tömítés akkor cseréld ki, első lépésben talán ez a legolcsóbb, főleg ha érik az olajcseréd is mondjuk :)

Elküldve

Esetleg akit érdekel eladósorba került a kocsi, sajna nincs nagyon kihasználva, főleg télen..

Link

(Egy szépséghibája van, hogy a gyári lökhárítóval fennakadtam, és eléggé viseltes lett, ezért cseréltem de tévedésből a szervíz az elöző széria lökhárítóját rakta fel, így maradt rajta ez. Plusz a jobb első és hátsó ajtón volt egy kis rozsda ami szakszerűen le lett kezelve, meg újra lett festve) Ára irányár, csak ha olcsón rakom fel akkor meg a kereskedők kapnak vérszemet...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.