Technodome Elküldve Július6, 2012 Megoszt Elküldve Július6, 2012 Elvileg egy Ó gyűr van alatta, mielőtt leszeded, jelöld össze a vezérműházzal, hogy a gyújtás a visszarakás után is pontos maradjon. Miért akarod kicserélni? Ha másikat teszek fel akkor is jelöljem ? A vezérműházra a fém részre gondolsz ahova felrakom, felfogatom? Ugye van ez a menet közben leállós problémám. Fogja magát a kocsi és menet közben ránt egyet aztán rövid időn belül leáll. Check lámpa folyamatosan ég, fordulat leesik teljesen, gázadásra sem reagál (volt olyan hogy igen, akkor magához tért és ment tovább) és leáll. Ha újra indítózok akkor csak teker, de semmi. Van amikor beindul de akkor is durrog a kocsi, és leáll. Ilyenkor szoktam azt hogy leszedem a kábeleket visszadugdosom, leszedem a jeladónál is a kábel és vissza. Kb 5perc elteltével beindul és mehetek tovább. Lehet kábelhiba, vagy mondták, hogy lehet jeladó. Most kaptam kölcsön egy gyújtást, ezt akarnám kicserélni és majd megnézzük, hogy ettől van e vagy ha nem akkor valamerre másfele kell nézelődni. Töltésem van, világítás ha leáll a kocsi akkor is van szóval nem tudom mitől lehet :P Kb ennyi :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július6, 2012 Megoszt Elküldve Július6, 2012 Korábban (fél éve kb) írtam ide nektek, hogy, ha bemelegedett a motor (C12NZ), akkor alapjáraton durrog a kipuffogóm, és olyan egyenetlennek tűnik az alapjárat. Amíg az automata szivató megy, addig nincs gond. Plusz motorféknél apró rángatásokat vélek felfedezni, minden fokozatban. Írtátok is, hogy mik lehetnek a bajai, gyújtás, gyertyák, stb, gyertyák cserélve lettek, alapjárati motor meg lett tisztítva mindent megcsináltam amit mondtatok, de a hiba maradt. Nekem már akkor is az volt a gyanum, hogy valami gond a hengerfejjel lehet. Mintha az egyik kipuffogó szelep nem jól, nem időben zárna. Ettől van az a lökéshullám, az a durrogás a kipuffogóban. Most az előbb mentem egyet a kocsival, és elég jól kipörgettem, minden fokozatban, 4,5-5 ezerig biztosan. Utánna néztem a kipuffogót, és nem durrog, hanem szépen egyenletesen jön belőle a gáz. Nos, szerintem be lehet égve, kormolódva az egyik vagy több kipuffogószelep, és most orvosolta ez a meghajtom/kikormolom módszer. Hengerfej felújítás oldaná meg végleg, szerintem. Vélemény? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Július6, 2012 Megoszt Elküldve Július6, 2012 Korábban (fél éve kb) írtam ide nektek, hogy, ha bemelegedett a motor (C12NZ), akkor alapjáraton durrog a kipuffogóm, és olyan egyenetlennek tűnik az alapjárat. Amíg az automata szivató megy, addig nincs gond. Plusz motorféknél apró rángatásokat vélek felfedezni, minden fokozatban. Írtátok is, hogy mik lehetnek a bajai, gyújtás, gyertyák, stb, gyertyák cserélve lettek, alapjárati motor meg lett tisztítva mindent megcsináltam amit mondtatok, de a hiba maradt. Nekem már akkor is az volt a gyanum, hogy valami gond a hengerfejjel lehet. Mintha az egyik kipuffogó szelep nem jól, nem időben zárna. Ettől van az a lökéshullám, az a durrogás a kipuffogóban. Most az előbb mentem egyet a kocsival, és elég jól kipörgettem, minden fokozatban, 4,5-5 ezerig biztosan. Utánna néztem a kipuffogót, és nem durrog, hanem szépen egyenletesen jön belőle a gáz. Nos, szerintem be lehet égve, kormolódva az egyik vagy több kipuffogószelep, és most orvosolta ez a meghajtom/kikormolom módszer. Hengerfej felújítás oldaná meg végleg, szerintem. Vélemény? Inkább vezérműtengely, ahogy nálam is volt, semmi nem oldotta meg nálam semmi, kiderül hfezésnél hogy rommá van kopva a vezérműtengelyem, köszönhető az előző osztrák tulaj baszok rá módszerének, amióta kicseréltem azóta nincs durrogás... Igazából ha leveszed a szelepfedelet látod ha baj van vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Július6, 2012 Megoszt Elküldve Július6, 2012 Nekem hidrotőke miatt durrogott. Most is egyenetlen az alapjárat a sportosabb vez.tengely miatt,de férfiaknak nem kell alapjárat. :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Július6, 2012 Megoszt Elküldve Július6, 2012 Nekem hidrotőke miatt durrogott. Most is egyenetlen az alapjárat a sportosabb vez.tengely miatt,de férfiaknak nem kell alapjárat. :evilgrin: Ha a hidrotőke szar akkor csattogni szokott általában, az előbbi hozzászólásomat kiegészíteném annyival hogy vezérműtengely és a himbák együtt okoznak ilyen bajt, mivel ha az egyik kopik megy a másik is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Július7, 2012 Megoszt Elküldve Július7, 2012 Az x12sz lesz,azért eco,mert nagyon hosszú váltója van és az ötödik még hosszabb. 100nál 2500-at forog. Az lesz az, bár nem találtam még meg a kódot a motoron. Maaaaaj' megnézem, hol is kellene keresnem :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
eric89 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Sziasztok! 1995-ös b corsámban(x12) az irányjelző furcsán(rohadt idegesítő módon) viselkedik: -néha, ha kapcsolom valamelyik irányba, semmi jelzés, a kijelzőn pedig folyamatosan világit a visszajelző zöld fény, relé kattogó hangja se hallatszik. -van hogy menet közben hallom hogy kattog a relé miközben döcög az autó(nem tudom eközben az index villog-e) -a vészvillogóm jó, működik, még akkor is ha az index épp a hibát produkálja, van hogy a vészvillogó kapcsolása után megjavul az index Azt mondták az index relé a szar, cserélve is lett, de kb 1 hónap telt el és újra ezt csinálja. Érintkezési hibára gyanakszom, de érdekel volt-e valakinek hasonló hiba? esetleg tudja-e valaki a pontos okot, vagy hol kezdjem el keresni a hibát? köszi! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Sziasztok! 1995-ös b corsámban(x12) az irányjelző furcsán(rohadt idegesítő módon) viselkedik: -néha, ha kapcsolom valamelyik irányba, semmi jelzés, a kijelzőn pedig folyamatosan világit a visszajelző zöld fény, relé kattogó hangja se hallatszik. -van hogy menet közben hallom hogy kattog a relé miközben döcög az autó(nem tudom eközben az index villog-e) -a vészvillogóm jó, működik, még akkor is ha az index épp a hibát produkálja, van hogy a vészvillogó kapcsolása után megjavul az index Azt mondták az index relé a szar, cserélve is lett, de kb 1 hónap telt el és újra ezt csinálja. Érintkezési hibára gyanakszom, de érdekel volt-e valakinek hasonló hiba? esetleg tudja-e valaki a pontos okot, vagy hol kezdjem el keresni a hibát? köszi! Üdv! Ha állandóan világít a visszajelző vagy nagyon gyorsan villog, akkor az testelési hibára is utalhat, végig kell menni az összes lámpán és ellenőrizni a csatlakozókat, kontakt spray-vel befújni, illetve megcsiszolni ha szükséges. A másik hiba lehet a bajuszkapcsoló, mivel 1 relé van a bal és jobb indexhez is, így a bajuszkapcsoló választja szét a megfelelő irányt, ha ez bebolondul szintén érintkezési hiba miatt akkor ez is okozhat gondot. Először az első lépést ajánlanám hátha megoldja a gondot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
eric89 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Köszi, megpróbálom ezek szerint orvosolni, majd írok mire jutottam Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabee3 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Sziasztok ! Hol találom pontosan a termosztátot ? Illetve mennyire nehéz a cseréje, ha fennt van a hengerfej ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Sziasztok ! Hol találom pontosan a termosztátot ? Illetve mennyire nehéz a cseréje, ha fennt van a hengerfej ? Attól függ milyen blokkod van, ha C**NZ akkor a vezérlés alatt van, le kell bontanod a vezérlést, annak a házát, hogy ki tudd cserélni, ami vastag cső meg a vezérlés ház alá annak a végén van a termosztát. Ha X**XE blokkod van akkor ott van bal oldalt elöl a blokkon, minden plusz bontás nélkül cserélni tudod, cserébe jó szar helyen van a generátor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabee3 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Attól függ milyen blokkod van, ha C**NZ akkor a vezérlés alatt van, le kell bontanod a vezérlést, annak a házát, hogy ki tudd cserélni, ami vastag cső meg a vezérlés ház alá annak a végén van a termosztát. Ha X**XE blokkod van akkor ott van bal oldalt elöl a blokkon, minden plusz bontás nélkül cserélni tudod, cserébe jó szar helyen van a generátor. Bocsi, a lényeg valóban lemaradt. 1,5 TD isuzu motor. Gondolom akkor a második bekezdés érvényes rám :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Bocsi, a lényeg valóban lemaradt. 1,5 TD isuzu motor. Gondolom akkor a második bekezdés érvényes rám :D Nem. Az isuzu motor egy teljesen más állatfaj, mint az opel motorok. Itt minden máshol van. A termosztát a motor váltó felőli oldalán van, a váltó felett. Elég könnyen hozzáférhető helyen van, könnyű cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Attól függ milyen blokkod van, ha C**NZ akkor a vezérlés alatt van, le kell bontanod a vezérlést, annak a házát, hogy ki tudd cserélni, ami vastag cső meg a vezérlés ház alá annak a végén van a termosztát. Ha X**XE blokkod van akkor ott van bal oldalt elöl a blokkon, minden plusz bontás nélkül cserélni tudod, cserébe jó szar helyen van a generátor. Gondolom ugyanez érvényes az X14NZ, és az X12SZ-re is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kucu32 Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Sziasztok! 1995-ös b corsámban(x12) az irányjelző furcsán(rohadt idegesítő módon) viselkedik: -néha, ha kapcsolom valamelyik irányba, semmi jelzés, a kijelzőn pedig folyamatosan világit a visszajelző zöld fény, relé kattogó hangja se hallatszik. -van hogy menet közben hallom hogy kattog a relé miközben döcög az autó(nem tudom eközben az index villog-e) -a vészvillogóm jó, működik, még akkor is ha az index épp a hibát produkálja, van hogy a vészvillogó kapcsolása után megjavul az index Azt mondták az index relé a szar, cserélve is lett, de kb 1 hónap telt el és újra ezt csinálja. Érintkezési hibára gyanakszom, de érdekel volt-e valakinek hasonló hiba? esetleg tudja-e valaki a pontos okot, vagy hol kezdjem el keresni a hibát? köszi! Üdv! Hali!!! A vészvillogó kapcsolója érintkezését is nézd meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Ma volt nálunk az si korzám gazdája,140ekm-rel adtam el,május 23.-án. Most 149ekm-nél állt a számlálója. :o Pest-Érd-Batta. Sokszor. Nulla hibával. Tőlem nem lehet sz@rt venni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabee3 Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Sziasztok ! Vettem tömités szettet az 1,5 TD motoromhoz. Az alábbi dolgokról sajnos fogalmam sincs, h mi micsoda. Ebben tudnátok segíteni ? http://kephost.hu/share-6803_4FFB0BC2.html Illetve leszedtem az olajhűtőt is, ami így nézett ki : http://kephost.hu/share-26F1_4FFB0C07.html Mindkét vége zárt, gondolom ennek így semmi értelme. Viszont mikor levettem, olaj és víz folyt ki belőle. Vissza akarom rakni, de majd beköttetem hozzáértővel. Kell ebbe nekem vizet öntenem ? Köszönöm szépen előre is a válaszokat ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocogo Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Sziasztok! Légyszi segítsetek ha tudtok! Van egy Opel Corsa B 1.4 16V 1996-os (X14XE), az a problémám, hogy egy vidéki körüt során egyik alkalommal a vasúti átjárónál leállítottam a motor és mikor indúlhattunk volna egyszerűen nem indúlt el, félretoltuk az útról és kb 10 perc próbálgatás és várakozás után elindúlt, ezután megtettünk vele 200km-t probléma nélkül, kb. kétszer áltunk meg de elindúlt rendesen. Másnap ismét eljátszotta ugyanezt, csak akkor hiába vártunk 1 órát nem indúlt, otthagytuk, másnap mikor elmentünk megnézni mi a helyzet elindúlt, hazajöttünk vele. Kb. két napig nem használtuk, amikor viszont szerettük volna egyáltalán nem indult, ekkor gondoltam az AC pumpa szívhat fel valami koszt és az a gond, szivattyú ki koszt kitakarít a tankból majd vissza, visszarakás után el is indult rendesen többször is egymás után, ez tegnap este volt, ma reeggel azonban csak annyit produkál, hogy elindúl, majd egyből le is áll, mintha nem kapna benzint, hiába próbálok gázt adni akkor is leáll. Ha valaki tud segíteni annak előre is köszönöm a választát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Sziasztok! Légyszi segítsetek ha tudtok! Van egy Opel Corsa B 1.4 16V 1996-os (X14XE), az a problémám, hogy egy vidéki körüt során egyik alkalommal a vasúti átjárónál leállítottam a motort [...] Hüh, hát elég sok baja lehet, feltehetőleg valami egyszerűbb - hacsak nem pl. traktorhanggal kék füstöt eregetve jártál eddig, de hát csak nem. ;) Hibalámpa nem világít? A nem indul gondolom azt jelenti, hogy az indítómotor teker-teker, de semmi eredménye. Elsőnek megnézném, hogy indítózás közben nem szakad-e meg a gyújtóáramkör, magyarul van-e szikra a gyertyákon. Több ötletet majd adnak a nálam okosabbak :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Nem vagyok okosabb,de én indítózás után megnézném,hogy van-e az injektorhídban nyomás. (Szemből nézve bal oldalt a szívócsonk alatt van egy szelep betekerve az injektorhídba,elvileg van rajta egy porvédő szelepsapka,azt letekerve és a szelepet megnyomva vagy spriccel a benzin vagy nem,tehát egyből kiderül,hogy eljut-e a benzin idáig.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Sziasztok! Légyszi segítsetek ha tudtok! Van egy Opel Corsa B 1.4 16V 1996-os (X14XE), az a problémám, hogy egy vidéki körüt során egyik alkalommal a vasúti átjárónál leállítottam a motor és mikor indúlhattunk volna egyszerűen nem indúlt el, félretoltuk az útról és kb 10 perc próbálgatás és várakozás után elindúlt, ezután megtettünk vele 200km-t probléma nélkül, kb. kétszer áltunk meg de elindúlt rendesen. Másnap ismét eljátszotta ugyanezt, csak akkor hiába vártunk 1 órát nem indúlt, otthagytuk, másnap mikor elmentünk megnézni mi a helyzet elindúlt, hazajöttünk vele. Kb. két napig nem használtuk, amikor viszont szerettük volna egyáltalán nem indult, ekkor gondoltam az AC pumpa szívhat fel valami koszt és az a gond, szivattyú ki koszt kitakarít a tankból majd vissza, visszarakás után el is indult rendesen többször is egymás után, ez tegnap este volt, ma reeggel azonban csak annyit produkál, hogy elindúl, majd egyből le is áll, mintha nem kapna benzint, hiába próbálok gázt adni akkor is leáll. Ha valaki tud segíteni annak előre is köszönöm a választát! AC csere és az elindult, nem hosszú Ú, nyelvtan 1-es! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Illetve leszedtem az olajhűtőt is, ami így nézett ki : http://kephost.hu/sh...1_4FFB0C07.html Mindkét vége zárt, gondolom ennek így semmi értelme. Viszont mikor levettem, olaj és víz folyt ki belőle. Vissza akarom rakni, de majd beköttetem hozzáértővel. Kell ebbe nekem vizet öntenem ? Köszönöm szépen előre is a válaszokat ! Hogyne lenne! Ez egy kicsi hőcserélő, ami a hűtővíz és a motorolaj közti hőcserét oldja meg. A víz előbb eléri az üzemi hőfokot, ezért az olajat is melegíteni kezdni. Mikor meg az olaj túl forró lenne, visszahűti üzemi hőmérsékletre. Ez egy igen praktikus dolog. A bekötéseit úgy építsd vissza, ahogy volt. Semmi ne önts bele. Része a hűtőkörnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabee3 Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Hogyne lenne! Ez egy kicsi hőcserélő, ami a hűtővíz és a motorolaj közti hőcserét oldja meg. A víz előbb eléri az üzemi hőfokot, ezért az olajat is melegíteni kezdni. Mikor meg az olaj túl forró lenne, visszahűti üzemi hőmérsékletre. Ez egy igen praktikus dolog. A bekötéseit úgy építsd vissza, ahogy volt. Semmi ne önts bele. Része a hűtőkörnek. Szia ! Tudom, hogy egy praktikus dolog, viszont úgy vettem az autót, h nem volt bekötve. A képen is látszik is ,h a két gumicsonk vége bevan tömve. Gondolom annak nem úgy kellene lennie, vagy a termosztátra vagy a hűtőre menne a cső egy-egy csatlakozója. Csak azt nem értem ,hogy miért volt benne víz ha a rendszerre nem volt rá kötve ? Vissza rakni mindenféleképpen vissza fogom, mert ebbe tekerem be az olajszűrőt. Csak nem tudom, hogy fel kell-e önteni vízzel, vagy sem ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocogo Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Sziasztok! Először is köszönöm az eddigi válaszokat! A gyújtást egyelőre nem tudom ellenőrizni, mert az kétszemélyes. De elindulni most elindul csak azonnal le is áll, viszont utána megint egyből elindul. Az injektor híd végében lévő szelepet megtaláltam, levettem a szelepsapkát, és egy indítás után gyorsan kiszálltam, megnyomtam a szelepet, de nem mondhatnám, hogy spriccelt inkább csak kibuggyant rajta a benzin. Van benne benzin de gondolom ennél nagyobb nyomás kellene legyen, vagy tévedek? Hogyan tudnék meggyőződni arról, hogy valóban az AC pumpa a rossz? Ha nem azzal van a gond, akkor nem szívesen vennék egyet. Benzinszűrő nem okozhat ilyen problémát? Ha volt is cserélve valaha, biztos hogy nem az utóbbi öt évben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Benzinszűrő nem okozhat ilyen problémát? Ha volt is cserélve valaha, biztos hogy nem az utóbbi öt évben. Van vagy 1500Ft a szűrő, kezd annak a cseréjével. Ha nem hoz sikert, akkor érdemes lenne egy benzinnyomás mérés, a szelepen keresztül. Esetleg lehet azzal is próbálkozni, hogy az AC relét állandóra kötöd, ergo folyamatosan fog menni az AC pumpa és úgy ellenőrizni indul-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts