Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Az X-es motorok a pörgősebbek a C-sekhez képest, magyarul pont ellentétes fordulattartományban adja le a legtöbb nyomatékot, ha azt szeretnéd hogy alul húzzon akkor C-s motor kell pl C14SE de akkor felül fog elfogyni, nálam pl 4000 után mintha elefánt ülne a motorháztetőn :D De ez egy natúr C14NZ az SE azért komolyabb :)

Igazából az SE is fent él jobban.

Viszont az NZ meg sehol :)

Elküldve

Igazából az SE is fent él jobban.

Viszont az NZ meg sehol :)

A 1.2-es valóban szinte sehol, de azért egy tényleg jól karbantartott 1.4-es tud valamit, nem kell vele gyorsulgatni ezt nagyon jól tudjuk, de nem gondolkodok egy esetleges előzésen, főleg nem akkor ha mondjuk 2 kamiont kell lekapni amikor jönnek szemben :D 1.2-essel nem vállalnám be, de ezzel gond nélkül meg lehet oldani.

Egyébként a két motort 2 szélsőségként hoztam fel, mivel pont egymás ellentéte ahogy írtam is.

Elküldve

Nálam régebbi x14xe tulajoktól kérdem,hogy ez a motor direkt olyan 3000 alatt mint akit agyonvertek vagy az én készülékemben van még valami hiba? :icon11:

Konkrétan addig a fordulatig az 1.2es 45lovas rettenetre emlékeztet.

3500-nál megjön az erő,4000-6500 között faja.

Az enyémen ráadásul hosszú váltó van, óra szerint 100nál van vége a kettőnek.

én sokáig tapasztaltam a c12nz bődületes erejét és most az x14xe 3000alatt is jól megy én inkább azt vettem észre hogy addig elfogadható a fogyasztása az felett meg utazó (állandó) sebesség melett is lényegesen megnő a fogyasztás nálam pl.:85-95km/h---6-7liter folyamatos 120-130nál már 10liter

Elküldve

jövő hónapban végre kész lessz a gépezet kasztnija és erősen gondolkozom hogy majd egy modernebb c akár egy d corsa blokkot aplikáljak a motortérbe persze azért ez elég komplikált dolog de jó belegondolni :)

Elküldve

jövő hónapban végre kész lessz a gépezet kasztnija és erősen gondolkozom hogy majd egy modernebb c akár egy d corsa blokkot aplikáljak a motortérbe persze azért ez elég komplikált dolog de jó belegondolni :)

Akkor már inkább C14SE. az összes 1.4-es közül ez a legjobb és nem kell faragni mint pl egy C20XE vagy NE.

Minimális dolgokat persze kell változtatni, de tényleg ez a "régit ki másikat be" módszerrel megoldható.

Vagy beleszerválsz egy tigra motort vagy 1.6-os GSI corsa blokkot, van bőven választék :D

De 16 szelepest szerintem hanyagold ha a fogyasztással vannak gondok.

Elküldve

én sokáig tapasztaltam a c12nz bődületes erejét és most az x14xe 3000alatt is jól megy én inkább azt vettem észre hogy addig elfogadható a fogyasztása az felett meg utazó (állandó) sebesség melett is lényegesen megnő a fogyasztás nálam pl.:85-95km/h---6-7liter folyamatos 120-130nál már 10liter

Ezek szerint neked rövid váltóval van összerakva.

Az én xe-m ötödikben 100nál 2500-at pörög a wr-váltó miatt.

Elküldve

Már én is megbántam, hogy 1,2-este vettünk, igaz, bár sajnos abban az árkategóriában nemigen volt választák. Nekünk 5 ajtós kellett - most már nem ragaszkodnék hozzá - és akkor az állapot döntött ennek az 1,2-esnek a javára.

Igaz, hogy csak tartalék autó szerepét tölti be és keveset megyek vele. Olyan szempontból jó, hogy nem kell bütykölni, bent áll a garázsban, és amikor kell, akkor megy. Viszont éppen ezért, mivel keveset megyünk, és a fogyasztáés nem számít, jobb lett volna egy 1,4 vagy 1,6 SE netán C18NZ (akár corsa, akár F Astra), hogy akkor legalább menjen is.

Ráadásul a C12NZ is beveri ugyanazt a 7,5-öt, rövid távokon használva, mint amit az előbb említettek kértek volna.

Elküldve

Az X-es motorok a pörgősebbek a C-sekhez képest...

A környezetvédelmi besorolásnak (X-es vagy C-s) semmi köze ehhez, a titok nyitja a 16szelepes konstrukcióban rejlik. Motor fejlettségtől függetlenül a hengerenkénti 4 szelepes motorok mindig is magasabb fordulatszámtartományban voltak élénkebbek. Példa: ugyanazon fejlettségi szinten és generáción belül a C20XE hiába erősebb 35 lóerővel, 2000-es fordulaton mégis halott a C20NE-hez képest. 3000 felett aztán fordul a kocka, de ez már más kérdés... a 16szelepes motorok másfajta vezetési stílust igényelnek, én pl. lakott területen belül sosem váltok harmadiknál feljebb a Z18XE-vel.

Elküldve (edited)

4 szelepes

4 hengerest akartál?

az enyém 2500-től húz erősen egészen 5-6e ig, bár a felső tartományban persze gyengébb, mint 3e környékén.

Csigi közben a Te oldaladon válaszoltam neked, h megnéztem míg a te nz-d 120nál 3000pörög úgy az enyém 3750-et, de GPS szerinti 120nál pedig 4000-et.

Módosítva : Pistiv
Elküldve

A környezetvédelmi besorolásnak (X-es vagy C-s) semmi köze ehhez, a titok nyitja a 16szelepes konstrukcióban rejlik. Motor fejlettségtől függetlenül a hengerenkénti 4 szelepes motorok mindig is magasabb fordulatszámtartományban voltak élénkebbek. Példa: ugyanazon fejlettségi szinten és generáción belül a C20XE hiába erősebb 35 lóerővel, 2000-es fordulaton mégis halott a C20NE-hez képest. 3000 felett aztán fordul a kocka, de ez már más kérdés... a 16szelepes motorok másfajta vezetési stílust igényelnek, én pl. lakott területen belül sosem váltok harmadiknál feljebb a Z18XE-vel.

Tudjuk hogy az első betű a környezetvédelmi besorolás, csak azért írtam 1 karaktert mert nem volt kedvem kiírni egy konkrét motorkódot, ráadásul abba is belekötött volna valaki... Így meg mindenki tudja, hogy két különböző motorról beszélünk.

Elküldve

Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hogy 1.0-es 97-es Corsában, amiben fordulatszám nélküli műszerfal van, van üzemanyag tartalék jelző lámpa? Ha igen akkor hol? :D Köszönöm.

Elküldve

Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hogy 1.0-es 97-es Corsában, amiben fordulatszám nélküli műszerfal van, van üzemanyag tartalék jelző lámpa? Ha igen akkor hol? :D Köszönöm.

nincs benne .. :) csak a forisba

Elküldve

4 hengerest akartál?

hengerenkénti 4 szelepest írtam, olvasd el rendesen.

Méghozzá azért mert ez nem csak a 16V-re vonatkozik, hanem a V6 24V-re, illetve a sor3 12V-re is.

Elküldve

hengerenkénti 4 szelepest írtam, olvasd el rendesen.

Méghozzá azért mert ez nem csak a 16V-re vonatkozik, hanem a V6 24V-re, illetve a sor3 12V-re is.

Sor három hengerrel vitatkoznék,páratlan számú hengernek nagyon kellemes nyomatékgörbéje van.

Persze nem az 1-1.2es pöcsköszörűkön érezni igazán,hanem mondjuk az audi sor ötösén.

Elküldve

A környezetvédelmi besorolásnak (X-es vagy C-s) semmi köze ehhez, a titok nyitja a 16szelepes konstrukcióban rejlik. Motor fejlettségtől függetlenül a hengerenkénti 4 szelepes motorok mindig is magasabb fordulatszámtartományban voltak élénkebbek. Példa: ugyanazon fejlettségi szinten és generáción belül a C20XE hiába erősebb 35 lóerővel, 2000-es fordulaton mégis halott a C20NE-hez képest. 3000 felett aztán fordul a kocka, de ez már más kérdés... a 16szelepes motorok másfajta vezetési stílust igényelnek, én pl. lakott területen belül sosem váltok harmadiknál feljebb a Z18XE-vel.

Na igen :) Az X14NZ semmivel sem pörgősebb a C14NZ-nél. De felhozhatnám példának a C12NZ vs X12SZ, vagy C16NZ vs X16SZR motor típusokat. :)

A hengerenkénti injektor is beleszól ebbe a dologba picit? Mármint a fordulat - nyomaték viszonyba-

Elküldve

Ezek szerint neked rövid váltóval van összerakva.

Az én xe-m ötödikben 100nál 2500-at pörög a wr-váltó miatt.

nekem a gyári f15 vagy 25 ös van benne van ezek szerint több is? amúgy először az 1.2 es váltóját akartam berakni de nem passzoltak 100%ékban

Elküldve

Sor három hengerrel vitatkoznék,páratlan számú hengernek nagyon kellemes nyomatékgörbéje van.

Persze nem az 1-1.2es pöcsköszörűkön érezni igazán,hanem mondjuk az audi sor ötösén.

A 4-nél több hengeres soros motoroknak van egyenletesebb nyomatékgörbéje, az már mindegy, hogy 5 vagy 6.

Persze a sorhatos ott is a legjobb.

Elküldve

Akkor már inkább C14SE. az összes 1.4-es közül ez a legjobb és nem kell faragni mint pl egy C20XE vagy NE.

Minimális dolgokat persze kell változtatni, de tényleg ez a "régit ki másikat be" módszerrel megoldható.

Vagy beleszerválsz egy tigra motort vagy 1.6-os GSI corsa blokkot, van bőven választék :D

De 16 szelepest szerintem hanyagold ha a fogyasztással vannak gondok.

nem szép német autó fórumon a japánnal jönni de egy 5gen Honda Civic 1.6 vtec 120lovas gyári 16v motor 5.5-6literel eljár (havernak ilyen van) tehát a 16szelep nem feltétlen egyenlő a nagy fogyasztással az más kérdés hogy a csíkszeműek fényévekkel a többi gyártó előtt jártak mikor a válltozó szelepvezérlést kitalálták

Elküldve

Sor három hengerrel vitatkoznék,páratlan számú hengernek nagyon kellemes nyomatékgörbéje van.

Persze nem az 1-1.2es pöcsköszörűkön érezni igazán...

Az a baj hogy nincs összehasonlítási alap, én legalábbis nem tudok hengerenként kétszelepes háromhengeres motort (6V?) így hirtelen...

Az Audi öthengerese nem 20V (azaz hengerenkénti 4 szelepes) véletlenül?

Elküldve

Na igen :) Az X14NZ semmivel sem pörgősebb a C14NZ-nél. De felhozhatnám példának a C12NZ vs X12SZ, vagy C16NZ vs X16SZR motor típusokat. :)

A hengerenkénti injektor is beleszól ebbe a dologba picit? Mármint a fordulat - nyomaték viszonyba-

Nem az injektoroknál van a kutya elásva hanem a vezérműtengelynél,az Si tengelyek 1mm-rel nagyobbat emelnek és fokoltabbak is.

Több anyag kell a központisnak meg Si tengely.

Elküldve

Az a baj hogy nincs összehasonlítási alap, én legalábbis nem tudok hengerenként kétszelepes háromhengeres motort (6V?) így hirtelen...

Az Audi öthengerese nem 20V (azaz hengerenkénti 4 szelepes) véletlenül?

Igen 20V,de alul is elég élénk.

Meg hajtok 12V háromhengerest is az alul is jó,3400-nál nyomatékcsúcs 5600nál van a teljesítménycsúcs.

De az alsó nyomatékgödört ellensúlyozzák egy rövid váltóval.

Nem tudsz mutatni véletlenül egy gyári x14xe teljesítmény-nyomatékgörbét? Kerestem már sokat,de csak tuningoltakat találtam.

Mert szerintem stimmel az észrevételem,hogy 2500-3000ig olyan 90Nm környékét tudhatja,ugyanúgy,mint egy 1.2 45lovas.

Elküldve

Igen 20V,de alul is elég élénk.

Meg hajtok 12V háromhengerest is az alul is jó,3400-nál nyomatékcsúcs 5600nál van a teljesítménycsúcs.

De az alsó nyomatékgödört ellensúlyozzák egy rövid váltóval.

Mondhat bárki bármit, akkor is hiányzik onnan egy népi hangszer! :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.