Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Hali! Milyen et-s szám felnik férnek be b corsák alá? Jelenleg et49-es van de kevés ilyen jellegű felni van. Milyen fajták férnek fel alá ami kb 14"-es?

nekem et38 as 6,5coll-os még ültetve is aláfért de most et49 6coll van ezzel a 8cm-es ültetést is bírja napi használatban amugy ha érdekel van egy garnitúra nyomtávszélesítőm 4x100 a sajátomhoz csináltam még sosem volt használva (olcsóbb mint egy szélesebb aluszett)

Link to comment
Megosztás:

nekem et38 as 6,5coll-os még ültetve is aláfért de most et49 6coll van ezzel a 8cm-es ültetést is bírja napi használatban amugy ha érdekel van egy garnitúra nyomtávszélesítőm 4x100 a sajátomhoz csináltam még sosem volt használva (olcsóbb mint egy szélesebb aluszett)

Szerelőmet kérdeztem, azt tanácsolta h ha et49 van alatta akkor olyat is nézzek és max 14esbe mert a 15ös már sokat elvesz az erejéből. Ha egy olyan et 38ast teszek fel akkor nem lesz az kicsi az et szám miatt? Kell még rá szélesítés akkor vagy egyéb?

Link to comment
Megosztás:

Szerelőmet kérdeztem, azt tanácsolta h ha et49 van alatta akkor olyat is nézzek és max 14esbe mert a 15ös már sokat elvesz az erejéből. Ha egy olyan et 38ast teszek fel akkor nem lesz az kicsi az et szám miatt? Kell még rá szélesítés akkor vagy egyéb?

minnél kisebb az et szám annál kintebb kerülnek a kerekek a kerékagyhoz képest nekem 15ös felnik vannak rajta de nem veszek lényeges külömséget ennél a blokknál a régi 45 pacit már jobban megfogta amúgy van egy garnitúra 14 es bbs felniszetem még 185/60 gumikkal(gyári vw)

Link to comment
Megosztás:

minnél kisebb az et szám annál kintebb kerülnek a kerekek a kerékagyhoz képest nekem 15ös felnik vannak rajta de nem veszek lényeges külömséget ennél a blokknál a régi 45 pacit már jobban megfogta amúgy van egy garnitúra 14 es bbs felniszetem még 185/60 gumikkal(gyári vw)

Most milyen moci hajtja?

Link to comment
Megosztás:

Akkor maradok az erlingnél. Egy tömités szettben miáll pontosan ? Kb milyen árban mozoghat?

hengerfej tömítés, szelepfedél tömítés, szívósor és kipufogósor tömítés, szimmering, hengerfejcsavar készlet (lehet valamit kihagytam)

árban teljesen változó. (10-15 körül mozog a szett) Persze ez is attól függ hol veszed, van kedvezmény stb...

Link to comment
Megosztás:

Ha síkit a szervó az mitől lehet? koppig kitekert kormánynál nagyon erős.

Új szíj, Új olaj, használt teszteletlen szervó szivattyú.

Ezt a szívattyú okozhatja, ha igen akkor mi lehet? Valamint ez javítható lehet, vagy egyben kuka?

Nem csúszik az ékszíj? Új, az egy dolog, de ha nincs megfeszítve rendesen, akkor ugyanúgy sikít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

milehet az oka annak hogy a gyújtást stroboszkóppal be lett állítva de így torpan meg nem akarmenni ahova be lett állítva onnan visszáb tekerem 10mm előgyújtásra akkor megy de akkor se nagyon. Elektroműszerész meg állapítota hogy rosz a lambda szonda kicseréltem és még kicseréltem a rotort a gyújtás nál az elosztó fedelet .Valaki segítsen milehet az oka hogy nem megy az autó :S

Link to comment
Megosztás:

hengerfej tömítés, szelepfedél tömítés, szívósor és kipufogósor tömítés, szimmering, hengerfejcsavar készlet (lehet valamit kihagytam)

árban teljesen változó. (10-15 körül mozog a szett) Persze ez is attól függ hol veszed, van kedvezmény stb...

Köszönöm a segitséget. Szét szedésnél megnézem akkor a tömitések állapotát, és ha kívánja akkor szettet veszek.

Egy másik fontos dologgal küzködök még. Otthon akarom ezt elvégezni kis segitséggel. De nincs semmilyen ötletem, hogy hogyan is tudnám pontosan megmérni a dugattyúk előállását. Valakinek valami hasznos tipp ?

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot mindenkinek!

Végre meg volt az alapjárati motor tisztítása a kis Corsaban. A gond csak annyi, hogy a jelenség ugyan az. Indít, pörög, kb 5 mp után visszaáll. Ilyenkor mit lehet tenni? Leírom, hogyan is volt a dolog. Kiszedtem szépen az alapjáratit, megtisztítottam féktisztítóval, majd ahogy az a leírásban is szerepel, rádugtam a csatit és gyújtás fel, gyújtás le. Nah, nekem ekkor golyószerűen lövellt ki a kúpos rész és a rugó együtt... Utána összehúzattam úgy, hogy mikor rajta volt a gyújtás akkor dugtam rá a csatit és a gyújtás levételénél mindig húzott egy kicsit beljebb rajta. Így összehúzattam 27 mm-re. A leírás szerint 24-28 mm az intervallum, ami optimális. Összeraktam, kocsi pöccre indul, de pörög... Mit lehet ezzel kezdeni... A furcsa még az, hogy amikor összeraktam pöccre indult, semmi prüszkölés, dadogás semmi, mint ha semmit nem csináltam volna. Ugye írtam ,hogy egy cső el van törve, nah kicseréltem, de semmit nem változott. Két azonos motorral rendelkező kocsim van, az egyikről lehúztam a csövet, pörgött mint állat és nem nagyon állt vissza. A "betegen" ha van cső ha nincs kb 5 mp pörgés és visszaáll.

Bocs hogy ilyen hosszú lett... Kérlek, aki tud valamit, segítsen... Előre is köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Nem csúszik az ékszíj? Új, az egy dolog, de ha nincs megfeszítve rendesen, akkor ugyanúgy sikít.

Szervótól jön hang, de ellenőrizni fogjuk a szíjat. Köszi

A gond csak annyi, hogy a jelenség ugyan az. Indít, pörög, kb 5 mp után visszaáll. Ilyenkor mit lehet tenni? Leírom, hogyan is volt a dolog. Kiszedtem szépen az alapjáratit, megtisztítottam féktisztítóval, majd ahogy az a leírásban is szerepel, rádugtam a csatit és gyújtás fel, gyújtás le. Nah, nekem ekkor golyószerűen lövellt ki a kúpos rész és a rugó együtt... Utána összehúzattam úgy, hogy mikor rajta volt a gyújtás akkor dugtam rá a csatit és a gyújtás levételénél mindig húzott egy kicsit beljebb rajta. Így összehúzattam 27 mm-re. A leírás szerint 24-28 mm az intervallum, ami optimális.

A vége kicsit zavaros lett. :)

24mm a gyári érték. Valószínűleg romlott az alapjáratid. Ha két azonos motorú autód van akkor tedd át a másikat ebbe és próbáld ki. Ha ugyanez a jelenség akkor más lesz a hiba. Vákuum csöveket nézd meg féktisztító fújással és fújj az alapjárati köré is. Tőmítés van benne?

Kiszedtem szépen az alapjáratit, megtisztítottam féktisztítóval, majd ahogy az a leírásban is szerepel, rádugtam a csatit és gyújtás fel, gyújtás le. Nah, nekem ekkor golyószerűen lövellt ki a kúpos rész és a rugó együtt...

Ez mit jelent, h "lövellt ki" ? Szétesett vagy a mozgására értetted(?), mert ha szétesett akkor már az nem jó! Amíg nincs másik akkor próbáld beljebb tenni, h 27 helyett közelebb legyen a 24-hez. Ha még nem esett szét akkor ne is változtass, se tekergess rajta, mert akkor jobban elromlik.

Am ez a felpörgés nem csak az alapjáratitól lehet, hanem fesz. ingadozástól is.

Link to comment
Megosztás:

Van benne tömítés! Szétesett, a kúpos rész és a rugó kilőtt! De összeraktam és ugyan olyan mint volt, sztem abban nem keletkezett kár, mert nem lett rosszabb. Egyébként hogyan lehet szétszedni? Ha le van véve az injektor tetejéről az a fekete fedél, akkor is fújhatom a féktisztítót? Nem lesz a motornak baja? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Van benne tömítés! Szétesett, a kúpos rész és a rugó kilőtt! De összeraktam és ugyan olyan mint volt, sztem abban nem keletkezett kár, mert nem lett rosszabb. Egyébként hogyan lehet szétszedni? Ha le van véve az injektor tetejéről az a fekete fedél, akkor is fújhatom a féktisztítót? Nem lesz a motornak baja? Köszi! G.

Ha jól értelmezem a kúp, a szár és a rugó is kirepült az alapjáratiból, az ugyan az mintha szét szedted volna, nem szabad szétszedni, ergo szétesés után is már bajos a cucc, próbálj meg kölcsönkérni egy alapjáratit egy teszt ereéig vagy ahogy Pistiv is írta, ha azonos a kettő járgány blokkja tedd át. De ha neked 1.4-es a másik 1.2-es akkor is jó illetve fordítva is, mert ennek a kettőnek megegyezik az alapjáratija.

Féktisztító nem okoz gondot ha a szívóba kerül, benzin stb. alapanyagú cucc tehát elpárolog. Azért mondjuk nem kell telibe fújni a fojtót...

Link to comment
Megosztás:

Ez a része ok, de azt nem értem, hogy a tisztítási leírásban is szét van szedve. Igaz, hogy én nem szándékosan szedtem szét, de akkor a leírásban miért van szétszedve? Akkor megpróbálom letisztítáni meg a falsot megnézni. Köszi szépen a tippeket! Átrakom és kiderül! Az lehet, hogy a vákuum cső helyére nem gyári csövet raktam, pontosabban a könyök vége nem gyári, és ezért játszik...? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Ez a része ok, de azt nem értem, hogy a tisztítási leírásban is szét van szedve. Igaz, hogy én nem szándékosan szedtem szét, de akkor a leírásban miért van szétszedve? Akkor megpróbálom letisztítáni meg a falsot megnézni. Köszi szépen a tippeket! Átrakom és kiderül! Az lehet, hogy a vákuum cső helyére nem gyári csövet raktam, pontosabban a könyök vége nem gyári, és ezért játszik...? Köszi! G.

A leírásban csak bemutató jelleggel van szétszedve, azért hogy látható legyen a felépítése, a tisztítása nem szétszedett állapotban történik. Tudom hogy nem direkt szedted szét, csak sajnos az már valószínűleg halott ezért cserélni kellene, vagy legalábbis tesztelni egy jóval. A nem gyári cső is ok lehet a fals levegőre, ez a tesztel majd kiderül, legtöbbször a fékrásegítőtől a szívó felé tartó csövön lévő visszacsapó illetve leágazónál szokott baj lenni, érdemes azzal kezdeni a keresést, utána szívósor tömítésnél, majd a tankszellőztetőt, le is lehet húzni a csövet pl a tankszellőztetőnél ha széndarabkák vannak bent tropára ment az aktív szénszűrőd, az is okozhatja ezt a gondot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.