Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

biztos, h jó órát vettél bele? száma ugyanaz, mitn a réginek, mert csak az azonos számúak működnek ua-ban az autóban

Nekem egy éve működik a w=1121 tigra óra a W=1150 helyett.

Elküldve

biztos, h jó órát vettél bele? száma ugyanaz, mitn a réginek, mert csak az azonos számúak működnek ua-ban az autóban

Köszi, a szám megegyezik, bár előtte nem is néztem! :omg:

De lehet, hogy 1.5TD-ben nem nagyon van más fajta!

Elküldve

Sziasztok. Másodszorra törik el a vezérmütengelyem. A csere után 2 hónapot bírta. Vlkinek esetleg egy motra eladó? Ebben c14nz van. Lehet mást pakolni bele vagy muszáj ugyanilyent?

Elküldve

Szevasztok.

Újra felmerült bennem a váltó csere gondolata valami olyanra amivel kevésbé pörögne a vas. Most F13CR374 van fent és valami hosszabb kéne. Gondolom az F13WR lenne a jó választás de több féle is létezik belőle ahogy néztem. Ebből is ugyanúgy a 374 kellene? Olyat szeretnék amivel azért érezhető lenne a változás. Most 120-nál már 3500-at pörög úgy emlékszem.

Köszi.

Elküldve

Sziasztok. Másodszorra törik el a vezérmütengelyem. A csere után 2 hónapot bírta. Vlkinek esetleg egy motra eladó? Ebben c14nz van. Lehet mást pakolni bele vagy muszáj ugyanilyent?

Hát nem tudom hogyan sikerült eltörnöd a tengelyt, nem egy vékony dolog, van rendesen kenés fent? Lehet eldugultak a járatok és nem kap olajat, szárazon futott és annyi. szelepfedelet leveszed és meglátod, használtan érdemes jobb állapotút venni, én is nem rég cseréltem igaz komplett házastól de két csavar és kint van a házból. kb 10-ért lehet venni házastól többet nem ér.

Szevasztok.

Újra felmerült bennem a váltó csere gondolata valami olyanra amivel kevésbé pörögne a vas. Most F13CR374 van fent és valami hosszabb kéne. Gondolom az F13WR lenne a jó választás de több féle is létezik belőle ahogy néztem. Ebből is ugyanúgy a 374 kellene? Olyat szeretnék amivel azért érezhető lenne a változás. Most 120-nál már 3500-at pörög úgy emlékszem.

Köszi.

Milyen motorod van, X vagy NZ? X-esek jobban pörögnek, nekem 1.4 NZ-ben 120-nál 3000-et pörög, nem biztos hogy érdemes lenne kicserélni amiatt az 500 fordulat miatt, inkább kisebb sebességeknél lenne változás, konkrétan F15-ös váltóról van szó.

Elküldve

Szevasztok.

Újra felmerült bennem a váltó csere gondolata valami olyanra amivel kevésbé pörögne a vas. Most F13CR374 van fent és valami hosszabb kéne. Gondolom az F13WR lenne a jó választás de több féle is létezik belőle ahogy néztem. Ebből is ugyanúgy a 374 kellene? Olyat szeretnék amivel azért érezhető lenne a változás. Most 120-nál már 3500-at pörög úgy emlékszem.

Köszi.

Rugdosok egy f13wr-t a garázs sarkában. A difit szedtem ki belőle, 3.94-es volt,osztrák autóból származik. A te 3.74-es difiddel még hosszabb lenne. Ha meg túl hosszú a többi,akkor meg csak az ötödik tengelyét átrakod.

8ropiért viheted.

Elküldve

A lehetséges leghosszabb a W355, 120-nál 3000-et forog vele a motor. Az mind1 hogy f15 vagy f13. Dieselekben szokott ez lenni.

f13wr 3.94-el is pont annyit.

A kettes elforog 90-ig,hármas 130,négy 180.

Elküldve

Rugdosok egy f13wr-t a garázs sarkában. A difit szedtem ki belőle, 3.94-es volt,osztrák autóból származik. A te 3.74-es difiddel még hosszabb lenne. Ha meg túl hosszú a többi,akkor meg csak az ötödik tengelyét átrakod.

8ropiért viheted.

Hát jobban örülnék egy komplett váltónak amit csak fel kell tenni nem 2-ből összefaragni, 10-15 körül már láttam őket. A végáttételnél a kisebb szám a hosszabb váltó? Mert f13wr-ből láttam 355-től 453-ig. Akkor wr-ből egy 355 vagy 374 lenne a jó választás a cr 374 helyett? Amúgy az f13 meg f15 között van eltérés a nyelesben meg a féltengely kihajtásban?

Elküldve

Hát jobban örülnék egy komplett váltónak amit csak fel kell tenni nem 2-ből összefaragni, 10-15 körül már láttam őket. A végáttételnél a kisebb szám a hosszabb váltó? Mert f13wr-ből láttam 355-től 453-ig. Akkor wr-ből egy 355 vagy 374 lenne a jó választás a cr 374 helyett? Amúgy az f13 meg f15 között van eltérés a nyelesben meg a féltengely kihajtásban?

Olajat úgyis kell benne cserélni,akkor már nem akkora mutatvány beletenni a difidet.10ért hol láttál?,Én 15alatt sehol.

Ja

Ha hosszút akarsz.

Nincs.

Elküldve

Hát jobban örülnék egy komplett váltónak amit csak fel kell tenni nem 2-ből összefaragni, 10-15 körül már láttam őket. A végáttételnél a kisebb szám a hosszabb váltó? Mert f13wr-ből láttam 355-től 453-ig. Akkor wr-ből egy 355 vagy 374 lenne a jó választás a cr 374 helyett? Amúgy az f13 meg f15 között van eltérés a nyelesben meg a féltengely kihajtásban?

Nincs különbség, belül is alig van, az f13-nak levehető a végáttétele a csoporttengelyről és a tengely vége 22-es ahol a csapággyal illeszkedik, az f15-nél egyben van a csoporttengellyel a végáttétel, és 24-es a tengely vége.

A C és a W váltók közt 17% a különbség az 5. sebességnél.

Elküldve

Olajat úgyis kell benne cserélni,akkor már nem akkora mutatvány beletenni a difidet.10ért hol láttál?,Én 15alatt sehol.

Ja

Ha hosszút akarsz.

Nincs.

Igen mindenképpen hosszabbat akarok mint a mostani. Vaterán futottam át tegnap őket 9-25-ig voltak f13-as váltók de annyira nem mélyedtem bele, hogy pontosan milyen fajták először tisztába akrtam kerülni a számozás jelentésével.

Köszi a segítséget, TomTech-nek is.

Elküldve

Sziasztok!

Elkeseredtem! Nem működött a fordulatszám mérő a corsa-ban (1.5TD) ezért vettem egy másikat. Biztosan jó volt, rendesen működött.

Beletettem az én autómba, és semmi.

Nem benzinesét tetted bele?

Elküldve

Létezhet, hogy megcsavarodik a hengerfej? Szerintem megéri újat tenni bele. Nem sokkal drágább. 2 hónappal ezelött kb 70 euróért vettem. Ha a járatok vannak eldugulva ahoz szét kell szedni az egész motort?

Elküldve

Létezhet, hogy megcsavarodik a hengerfej? Szerintem megéri újat tenni bele. Nem sokkal drágább. 2 hónappal ezelött kb 70 euróért vettem. Ha a járatok vannak eldugulva ahoz szét kell szedni az egész motort?

Megcsavarodhat igen, ha nem megfelelő sorrendben vannak meghúzva a hf csavarok, illetve szét lettek tépve, de az sem biztos hogy a hf-ed van megcsavarodva hanem a vezérműtengely háza, az a legfelső rész ami a hf-el fém a fémet tömít, lehet elég lenne azt kicserélni tengelyestől ahogy én is tettem.

Ha el van dugulva akkor le kell bontani a hfet és ott látszik ha dugulás lenne, de az is lehet ha nincs kenés, hogy elszállt az olajszivattyú.

Elküldve

Nem benzinesét tetted bele?

Szia!

Úgy tudom, hogy a benzinesé nem 6000-ig, hanem talán 7000-ig van skálázva.

De ilyen 1.5TD-ből van kivéve ez is. Ugyan olyan, mint ami benne volt. W=1150

Ha nem jól tudom, segítsetek!

Ha tudja valaki, kérem ossza meg velem, hogy hogyan lehet tesztelni a fordulatszámmérőt kiszerelt állapotban.

Elektronikailag alulképzett vagyok, de a megvalósítás már megy! :icon1:

Köszi: Peti

Elküldve

Szia!

Úgy tudom, hogy a benzinesé nem 6000-ig, hanem talán 7000-ig van skálázva.

De ilyen 1.5TD-ből van kivéve ez is. Ugyan olyan, mint ami benne volt. W=1150

Ha nem jól tudom, segítsetek!

Ha tudja valaki, kérem ossza meg velem, hogy hogyan lehet tesztelni a fordulatszámmérőt kiszerelt állapotban.

Elektronikailag alulképzett vagyok, de a megvalósítás már megy! :icon1:

Köszi: Peti

Jól tudod a dízel csak 6-ig van a benzin pedig 7-ig...

Elektromos jelet vesz és dolgoz fel, mérj rá aztán kiderül hány voltot ad ki, ha valamilyen táppal elő tudod állítani akkor le lehet próbálni.. persze ez csak elmélet de szerintem működne, mondjuk labortáp legalább kell hozzá azokat lehet tized voltokban szabályozni. bár attól függ mennyit ad ki lehet ráteszel egy AA-s elemet aztán kiugrik akkor elvileg jó csak ha túl sok neki akkor el is szállhat.

Elküldve

ma kiprobaltam orszaguton, 3000-es fordulatszamon 5ik fokozatban 110-et ment a kocsi (GPS mérés)

És az óra mennyit mutatott 3000-en ?

10-es különbség azért volt, mert az órában gyárilag van kb. 5 km-es csalás, plusz a gps méterpontosságától függően a maradék 5 km/h.

Elküldve

Megcsavarodhat igen, ha nem megfelelő sorrendben vannak meghúzva a hf csavarok, illetve szét lettek tépve, de az sem biztos hogy a hf-ed van megcsavarodva hanem a vezérműtengely háza, az a legfelső rész ami a hf-el fém a fémet tömít, lehet elég lenne azt kicserélni tengelyestől ahogy én is tettem.

Ha el van dugulva akkor le kell bontani a hfet és ott látszik ha dugulás lenne, de az is lehet ha nincs kenés, hogy elszállt az olajszivattyú.

Gondolkodom, hogy esetleg vennék egy más motort bele. Egy c14se-t belelehetne tenni? Szükség lenne változtatásokra, és ha igen akkor megérné?

Elküldve

És az óra mennyit mutatott 3000-en ?

10-es különbség azért volt, mert az órában gyárilag van kb. 5 km-es csalás, plusz a gps méterpontosságától függően a maradék 5 km/h.

nem tudom, nem megy az ora, még nem tettem bele bowdent :D

Elküldve

10688766022012-05-05_13-14-53_953_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kicseréltem ma mindent szinte és még mindig érzek bizonytalanságot, amikor a jobb kerék apró kátyúba megy...mintha valami kottyanna.

Holnap átnézem a stabrúd szilentjeit is, nekem az első keresztnyúlványon lévő szilent a tippem,de lehet hogy akormánymű szar vagy maga a nyomtávrúd jobbos belső fele kopott...

Elküldve

Kicseréltem ma mindent szinte és még mindig érzek bizonytalanságot, amikor a jobb kerék apró kátyúba megy...mintha valami kottyanna.

Holnap átnézem a stabrúd szilentjeit is, nekem az első keresztnyúlványon lévő szilent a tippem,de lehet hogy akormánymű szar vagy maga a nyomtávrúd jobbos belső fele kopott...

A tárcsát jól összezsíroztad az ujjaddal :)

Nem hiszem, h stabrúd szilent, nézz rá a lengőkarra. Az enyémben az nem jó..még nem volt időm lecserélni.. és az is csinálhat ilyet.

Ha felvan emelve a kocsi, gátló kint akkor tudod fel le mozgatni a legkönnyebben és kiderül, ha az.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.