szabee3 Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 Egyébként egy komplett motor felújitás milyen össze között van ? ( h.f. + gyűrűk,esetleg dugattyűk, hidrotőke? , főtengely köszörülés )
Volu Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 10:36, szabee3 írta: Egyébként egy komplett motor felújitás milyen össze között van ? ( h.f. + gyűrűk,esetleg dugattyűk, hidrotőke? , főtengely köszörülés ) Nemrég estem át egy teljes motorfelújításon,de le sem merem írni annyira pofátlanul ócó volt :) Szóval ez nem lenne mérvadó.
Tomi1973Wien Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 11:30, Volu írta: Nemrég estem át egy teljes motorfelújításon,de le sem merem írni annyira pofátlanul ócó volt :) Szóval ez nem lenne mérvadó. akkor az enyemet is hozzad viszem, jo? :icon10:
Tomi1973Wien Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 24. at 21:03, Pistiv írta: Ádám azt hiszem Te írtál régebben gumis, felnis, ültetős témánál biztos választ. Tudnál segíteni egy kérdésben? Szal 60/40-es ültetést elbír a gyári felni 175/65 R14-es mérettel? a gyarilag javasolt 165/65r14 gumi helyett ezek szerint siman feltolod a 175/65r14 gumit? a gyari gsi felnire felmegy ez a meret? gumimeret szempontjabol ez 2,3%os elterest mutat, tehat a gyarilag 165/65r14 szerelt gumi helyett a 175/65r14 eseten a KMóra 100nál 102,3Km/h fog mutatni... valasz lentre (elfogyott a HSZ): a totalcaron a gumidoki szamoloja dobta ki a fenti erteket, amit beirtam.... mindegy, a kerdes az, hogy felmegy-e a gyari gsi felnire, illetve mennyivel jobb nekem, ha 175 van fennt a 165 helyett?
hakapeszimaki Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 Inkább 94-95 valós helyett 97el fog menni óra szerint 100nál, nagyobb gumival.
Volu Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 12:05, Tomi1973Wien írta: akkor az enyemet is hozzad viszem, jo? :icon10: :) Ha már autós szakmában dolgozom legalább ennyi előnye legyen hogy az ilyeneket meg tudjam oldani okosba Nekem a gyári gsi felnin 165/65 R14 volt 60/40-es ültetéssel és elfért simán, 175-öt nem próbáltam :)
Robz Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 Sziasztok! Kuplung pedállal volt már problémátok? Asszony verdáján most adta meg magát a pedálon levő műanyag alkatrész, amibe a bowdent kell beakasztani. Állítólag csak pedállal együtt árulják horror pénzért. (18e) Tényleg típushiba? (Csergőék mondták) Van erre esetleg valami házi barkács megoldás? (korrekt minőségben) Egy kis műanyag kütyü miatt ekkora bontást. (pedálsor leszed, stb) Üdv: Robz
J0hnny Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 14:47, Volu írta: :) Ha már autós szakmában dolgozom legalább ennyi előnye legyen hogy az ilyeneket meg tudjam oldani okosba Nekem a gyári gsi felnin 165/65 R14 volt 60/40-es ültetéssel és elfért simán, 175-öt nem próbáltam :) 185/60 van a képen látott keréken, semmi gondom vele. Tessék már az átváltókat értelemszerűen használni. ;)
J0hnny Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 15:06, Robz írta: Sziasztok! Kuplung pedállal volt már problémátok? Asszony verdáján most adta meg magát a pedálon levő műanyag alkatrész, amibe a bowdent kell beakasztani. Állítólag csak pedállal együtt árulják horror pénzért. (18e) Tényleg típushiba? (Csergőék mondták) Van erre esetleg valami házi barkács megoldás? (korrekt minőségben) Egy kis műanyag kütyü miatt ekkora bontást. (pedálsor leszed, stb) Üdv: Robz Nem hallottam még erről, nem hiszem, hogy ez tipushiba. Én bontottat vennék.
hajdugabords Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 Valaki tudna abban segíteni, hogy a hátsó fékek dobjainak hol vannak a rögzítőcsavarjai? Hétvégén le szerettem volna szedni,, hogy megnézzem milyen állapotok vannak belül, den nem igazán találtam mit kellene kicsavarni. Előre is köszi.
TomTech Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 16:32, hajdugabords írta: Valaki tudna abban segíteni, hogy a hátsó fékek dobjainak hol vannak a rögzítőcsavarjai? Hétvégén le szerettem volna szedni,, hogy megnézzem milyen állapotok vannak belül, den nem igazán találtam mit kellene kicsavarni. Előre is köszi. Középen kupak leszed krokifogóval, alatta van koronás anya sasszeggel elbiztosítva. Ha leszeded utána okosan húzd vissza az anyát, mert be kell állítani a csapágyhézagot is.
hakapeszimaki Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 12:10, Tomi1973Wien írta: valasz lentre (elfogyott a HSZ): a totalcaron a gumidoki szamoloja dobta ki a fenti erteket, amit beirtam.... mindegy, a kerdes az, hogy felmegy-e a gyari gsi felnire, illetve mennyivel jobb nekem, ha 175 van fennt a 165 helyett? Haver srác 1.4nz-je nem nagyon megy 8liter alá,mióta fenn van a 185ös. 165tel ugyanez 6.5 volt.
tgabika76 Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 8:30, hakapeszimaki írta: Viszont te meg aláírtad,hogy a járművet megtekintett állapotban vetted,tehát így a hibáival együtt.Az elfogadott hivatalos adás-vételiben benne van ez a kitétel... De az is benne van hogy "az eladó a vevőt a jármű esetleges sérüléseiről, hibáiról tájékoztatta" illetve hogy nincsenek a járműnek eltitkolt hibái... nehéz ügy ez, maradjunk annyiban hogy nem kötelező visszavennie az autót/visszaadnia a pénzt, de ha korrekt és ügyfélközpontú, akkor megteszi. (elvégre te mint vevő úgysem tudod bebizonyítani hogy már akkor is hengerfejes volt amikor megvetted, ő meg azt fogja mondani hogy a hazafelé tartó úton hajtottad szét...)
Adam1 Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 18:01, tgabika76 írta: De az is benne van hogy "az eladó a vevőt a jármű esetleges sérüléseiről, hibáiról tájékoztatta" illetve hogy nincsenek a járműnek eltitkolt hibái... nehéz ügy ez, maradjunk annyiban hogy nem kötelező visszavennie az autót/visszaadnia a pénzt, de ha korrekt és ügyfélközpontú, akkor megteszi. (elvégre te mint vevő úgysem tudod bebizonyítani hogy már akkor is hengerfejes volt amikor megvetted, ő meg azt fogja mondani hogy a hazafelé tartó úton hajtottad szét...) Nehéz ügy ez. Én mikor eladtam a skodámat, aminek a motorja csapágyas volt, én beleírattam a szerződésbe a vevővel, hogy "tudomásul veszi, hogy a motor felújításra szorul" és ezért én a jövőben felelősséget nem vállalok. Szó nélkül beleírta, lényegében tudta mit vesz, nem új autót, hanem 50 ezerért egy 24 éveset, 1,5 év műszaki vizsgával. Maradjunk annyiban, hogy egy kevéske hozzáértéssel illik felfedezni, ha hengerfejes a motor. A turbó az annyira nem észrevehető, ha valaki nem próbált ki előtt egy ugyanilyen 1,5 TD corsát. Nincs összehasonlítási alap, hogy mennyire kell mennie.
hakapeszimaki Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 Hát ja van hogy benéz az ember dolgokat. Felírja a tanulópénz rovatba,aztán vesz egy nagy levegőt és megcsináltatja. Nem érdemes ilyeneken rugózni szvsz,ha beoptad,akkor beoptad.
Adam1 Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 Egyébként meg nem tudjuk mennyiért vette, ha pl vas árban, vagy kicsivel többért, akkor meg nem is lehet csodát várni.
Pistiv Elküldve Április25, 2012 Elküldve Április25, 2012 On 2012. 04. 25. at 12:10, Tomi1973Wien írta: a gyarilag javasolt 165/65r14 gumi helyett ezek szerint siman feltolod a 175/65r14 gumit? gumimeret szempontjabol ez 2,3%os elterest mutat, tehat a gyarilag 165/65r14 szerelt gumi helyett a 175/65r14 eseten a KMóra 100nál 102,3Km/h fog mutatni... mindegy, a kerdes az, hogy felmegy-e a gyari gsi felnire, illetve mennyivel jobb nekem, ha 175 van fennt a 165 helyett? Simán felmegy! :) Igen többet mutat a KMóra 2-4km/h-val Szélesebb a gumi.. :) A nyári szélesebb, a téli meg 165-ös R13-as. Nekem a fogyasztásom gondolom, ezért 7-8L állandóan, mert télen hideg van, de a gumi jó méretű, nyáron jobb az idő, de szélesebb a gumi.. Bár talán mintha most a Termosztát csere, meg minden féle apró mókolás után, mintha többet elmenne az autó mint eddig... Még pontosan nem mértem, csak észrevétel.. On 2012. 04. 25. at 15:06, Robz írta: Van erre esetleg valami házi barkács megoldás? (korrekt minőségben) Egy kis műanyag kütyü miatt ekkora bontást. (pedálsor leszed, stb) Bontóba bemész, leszeded magadnak, vagy úgy kéred a bontostól, mint egy jelentéktelen kis apróságot, h véletlen van olyan műanyag, mert ha van a tiéd lecseréled, mert....csúnya... :D És akkor párszáz FT-ért oda adják. Vagy ha Te szedheted ki akkor viszel pár csavart, 1-2 relét meg azt a műanyagot és a csávó nem fog elkérni sok pénzt több apró f@szságért, mintha úgy állítasz oda, h HUUUHH nekem EZ KELLL! On 2012. 04. 25. at 16:32, hajdugabords írta: Valaki tudna abban segíteni, hogy a hátsó fékek dobjainak hol vannak a rögzítőcsavarjai? Hátsó dobot, ahogy TomTech írta a kupak alatt a koronásanya tartja, azt h levedd szedd ki a sasszeget, aztán az anyát, majd a csapágyat, kerékcsavart le se vedd, hagyd rajta a kereket és úgy könnyebb lerántani, lejön a kerék a külső dobbal együtt.
Volu Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 25. at 15:32, J0hnny írta: 185/60 van a képen látott keréken, semmi gondom vele. Tessék már az átváltókat értelemszerűen használni. ;) sztem f*szságot írtam,nekem is ez a méret volt a gyári gsi felnimen :)
hakapeszimaki Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 25. at 20:42, Pistiv írta: Bontóba bemész, leszeded magadnak, vagy úgy kéred a bontostól, mint egy jelentéktelen kis apróságot, h véletlen van olyan műanyag, mert ha van a tiéd lecseréled, mert....csúnya... :D És akkor párszáz FT-ért oda adják. Vagy ha Te szedheted ki akkor viszel pár csavart, 1-2 relét meg azt a műanyagot és a csávó nem fog elkérni sok pénzt több apró f@szságért, mintha úgy állítasz oda, h HUUUHH nekem EZ KELLL! Csere-bere bontóban? pfffff most ezt a gondolatsort te komolyan is gondolod vagy csak bolondozol? Boltban lehet fizetni bontott alkatrésszel meg az ATM-be lehet bontott féltengelyt gyömöszölni,sárga cseeket fel lehet adni sárvédőből meg fényszóróból? Mert ha ez nem lehetséges,akkor valószínűleg olyan hülyét csinálsz magadból az alkatrész csere-bere-kaland próbával,hogy évekig inkontinencával küzdve fognak röhögni rajtad. De amúgy nagyon kevés ember bont korzát, lehet mert ilyen próbálkozásoktól fáj a fejük? Szal ne legyél már sz@rrágó az a hsz-em lényege....
Robz Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 8:22, hakapeszimaki írta: Csere-bere bontóban? pfffff most ezt a gondolatsort te komolyan is gondolod vagy csak bolondozol? .... Szerintem félreértetted. Arra gondolt, hogy nem kell hangoztatni, hogy ez egy drága kis alkatrész, hanem jelentéktelen apróságként sok egyéb olcsó holmival elhozni. A csere-bere szöveg arra vonatkozott, hogy a bontósnak mondasz olyat, hogy a tiédben kopik, csúnya, mittomén, ezért viszel egy ilyet is és kicseréled, ha már itt jársz.
hakapeszimaki Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 8:58, Robz írta: Szerintem félreértetted. Arra gondolt, hogy nem kell hangoztatni, hogy ez egy drága kis alkatrész, hanem jelentéktelen apróságként sok egyéb olcsó holmival elhozni. A csere-bere szöveg arra vonatkozott, hogy a bontósnak mondasz olyat, hogy a tiédben kopik, csúnya, mittomén, ezért viszel egy ilyet is és kicseréled, ha már itt jársz. Nem hülyék azok.... :D Hát lehet félreértettem, :blush: de attól még a korzások szarrágók. :hehe:
szabee3 Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Szerintem reális áron vásároltam 300+ K-ért egy 93-as autót, ami ha valóban rendbe lett volna. A korát kárpotolta volna a TD motor, legalábbis a hozzáállásom hasonló volt. Azt tudtam az autóról, hogy karcos, meg esztétikai hibái vannak,,de azzal számolni is lehetet.Sajnos korábban nem vezettem dízel corsát, sőt még nem is igazán hallottam, h hogyan kéne ketyeregnie. Kezdeti lomhaságát betudtam annak ,hogy dízeles, régi is, úgy se versenyezni akarok vele. Délutánra kész lesz az autó, jobban szemügyre vételezem majd a dolgokat. Fogyasztását tekintve nem igazán kéne 6 liternél többet ennie gondolom.
Volu Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 9:20, hakapeszimaki írta: Nem hülyék azok.... :D Hát lehet félreértettem, :blush: de attól még a korzások szarrágók. :hehe: na ezt kikérem magamnak csog :P
Pistiv Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 8:22, hakapeszimaki írta: Csere-bere bontóban? pfffff most ezt a gondolatsort te komolyan is gondolod vagy csak bolondozol? De amúgy nagyon kevés ember bont korzát, lehet mert ilyen próbálkozásoktól fáj a fejük? Szal ne legyél már sz@rrágó az a hsz-em lényege.... Pfff... :D Elment az eszed! :)))) Félreértetted, mint a huzat! Úgy gondoltam, h nem kell előadni, hogy az húh milyen értékes cucc. Am pontosan így értettem ahogy ROBZ írta! :) On 2012. 04. 26. at 8:58, Robz írta: Szerintem félreértetted. Arra gondolt, hogy nem kell hangoztatni, hogy ez egy drága kis alkatrész, hanem jelentéktelen apróságként sok egyéb olcsó holmival elhozni. A csere-bere szöveg arra vonatkozott, hogy a bontósnak mondasz olyat, hogy a tiédben kopik, csúnya, mittomén, ezért viszel egy ilyet is és kicseréled, ha már itt jársz. Az viszont, h a bontósok nem hülyék ezt megcáfolnám... Persze nem általánosítok, nem is akarok ezzel senkit sérteni, de eddig 10 emberből kb. 2 tudta, h miről is beszélek... foggggalma sem volt semmihez és az árához, meg, h mire való dolgok azok....
szabee3 Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Sziasztok Ma vissza kaptam az autót. Az autó füstöl rendesen, és érezni a füstbe, az olaj szagot. A víztartályba vhogy belekerül az olaj,amivel keveredik és úgy kering. Eddig átlett mosva 4szer, jónak tűnik most, de pár nap múlva újra átmossák. Új szelepfedelet, és tömitést is kapott. Hengerfej tömitéssel nem foglalkoztak, mivel az 23 ezer forint lett volna, és a szerelő állitása szerint felesleges arra a motorra költeni, mert nagyon a végét járja. Beinditott egy 1,7-es TD F-astrát, ami sokkal csöndesebben járt, és egyenletesen. Egyébként elég sokat teker az auto, mire beindul. Valószinű, hogy télen nem fog beröffenni egyszerűen. A blokkból hiányzott innen-onnan egy-két csavar is, és a porlasztók is rosszul voltak beállitva. Azt mondta olyan, mint amit most raktak össze, hogy gyorsan eladják. Az autó menetteljesitménye jobb, mint korábban irtam, inkább azt tapasztalom, hogy erőlködik, de ettől függetlenül megy. 140 ezer forintért lenne rá alkalmam, hogy vegyek garantáltan 120-130 ezer km-et futott motort. Jobban járok-e ezzel, mintha egy teljes motor generált csinálnék? Esetleges tippek ?
Recommended Posts