Pistiv Elküldve Április16, 2012 Megoszt Elküldve Április16, 2012 Kicsit meghíztak a dugók benne. ^_^ gyárilag a tiédnek milyen értékei vannak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr.Drummer Elküldve Április16, 2012 Megoszt Elküldve Április16, 2012 Ezeket az aprólékokat pontosan nem tudom, de pl a Müller autón múltkor találkoztam kisebb patentokkal, meg hasonlókkal, szóval biztosan lehet kapni, hát az ár meg bolt függő. Az új lökös természetes gond nélkül felmegy a régebbi típusra is, élő példa rá a sajátom, nemrég került fel rá, itt láthatod: A koptatóra azért nem mondanám, hogy felesleges, hiszen pont az a célja, hogy ne a lökhárítót vágd tönkre ha elkapod a padkát, hanem azt a gumit, az meg úgysem törik, hanem először hajlik. Azért hajtom én is, mert amint látható a képen a jobb oldali (szemből) sajnos sérült, hiányzik belőle egy jó darab. Nagyon jól néz ki az új lökös! ;) Szép munka! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi1973Wien Elküldve Április16, 2012 Megoszt Elküldve Április16, 2012 koszi skacok. akkor már csak 1 uj tipusu elso lokos kell (szerencsere akad), meg egy nagykupac patent. a patentdepo tok buli, belekukkantottam, brutal, mekkora valasztekot tolnak :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 gyárilag a tiédnek milyen értékei vannak? 71le@5000 128Nm@3000 De amikor beletettük,-aztán 1000km-en- ,megevett 1liter olajat,akkor szerintem volt vagy 63LE is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pistiv Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 71le@5000 128Nm@3000 Áhá..:) Ahhoz képest jobb! Mind1 is akárki akármit mond, a lényeg, h neked tetsszen! :) Nem raksz fel róla képet? Akár milyet amit megosztanál velünk? Autó, motor, belső, akármi.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Motoros állítású első lámpát tudok használni ha nincs állítómotorom? Igazából csak azért érdekelne mert lenne jóáron síküveges, fekete lámpa csak az a bibi hogy motoros állítású :P Nekem gyárilag nem az és ezért kérdezem :) Be tudod tenni minden gond nélkül, annyi hogy az állítók a levegőben lógnak kb, mert nem tudod állítani őket, viszont a legtöbben ott a komplett vezeték köteg, csak ezt sokan nem tudják, vagy nem látják :) Vissza van hajtva a kötegbe ami megy előre és le van szalagozva, az elméletileg egészen a bal oldali (belül, vezető oldalon) nagy csatlakozóig beér, ott kiméregeted szerzel egy magasságállítós kapcsolót, rajza bent a szervizkönyvben, bár nagyon nem kell hozzá, aztán beépíted, máris lehet állítani a fényszórókat :) Nagyon jól néz ki az új lökös! ;) Szép munka! Köszi :) Ma ha minden jól megy elkészülök Opel Műhelyen a galériával oda felnyomok minden képet, meg remélem te is :D Aztán lehet csemegézni :) koszi skacok. akkor már csak 1 uj tipusu elso lokos kell (szerencsere akad), meg egy nagykupac patent. a patentdepo tok buli, belekukkantottam, brutal, mekkora valasztekot tolnak :-) Ha véletlen találkoznál egy 97' utáni lökösre való használt alsó koptatóval, szólj kérlek, mert jó lenne egy, legalább a jobb oldali :) Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyunyi Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 .... ........lenne jóáron síküveges, fekete lámpa ....... ha nem titok, mennyi az annyi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi1973Wien Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Ha véletlen találkoznál egy 97' utáni lökösre való használt alsó koptatóval, szólj kérlek, mert jó lenne egy, legalább a jobb oldali :) Köszönöm! rendben, majd megmondom neki, hogy udvozlod es hivogatod, ha belemegy, akkor elhozom, es eljuttatom hozzad :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 rendben, majd megmondom neki, hogy udvozlod es hivogatod, ha belemegy, akkor elhozom, es eljuttatom hozzad :-) Rendben, azért majd az árat puhatold ki :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április19, 2012 Megoszt Elküldve Április19, 2012 Áhá.. :) Ahhoz képest jobb! Mind1 is akárki akármit mond, a lényeg, h neked tetsszen! :) Nem raksz fel róla képet? Akár milyet amit megosztanál velünk? Autó, motor, belső, akármi.. A képen nem látszik semmi. Az 1.2-hez képest vagy 2cm-rel hosszabb a blokk,meg nagyobbak benne a dugattyúk. Az,hogy nem az eredeti motor van benne talán csak az szúrná ki aki nap-mint nap központi injektoros opel motorokat szerelget. :D Jó ez így,ha si-re alakítanám akkor lenne 100ló,de 5800-nál lenne 100ló,meg nem 3000nél,hanem 3500nál lenne a nyomatékcsúcs (egyformán kb.135Nm),tehát 500rpm-mel kellene feljebb járatni ha azt akarom,hogy húzzon. Éppen ezért a gyorsulásán,rugalmasságán (amit hétköznap használ az ember) alig lenne érezhető az erőnövekedés. Persze ha egy nagy gyorsulási verseny lenne az egész közlekedésem és 4000-6000 között járatnám akkor megérné. :goofy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
PankAtis Elküldve Április20, 2012 Megoszt Elküldve Április20, 2012 Sziasztok! Itt a tavasz, megnézettem a légkondit. Gáz nem sok volt benne. Feltöltettem, viszont akkor olyan problémát produkált a technika, h. folyamatosan ki-be kapcsolgatott. Lehetett hallani, ahogy kapcsol egy relé, valahol a kesztyűtartó környékén kattogott :). Utána egyszer csak megjavult. Mondom okés, de 3 a Magyar. És láss csodát, megint ezt a hibát produkálta. Szerintetek kontakthiba lehet a kapcsolónál?? Valaki tapasztalt már hasonlót, esetleg találkozott már olyannal, aki szintén találkozott valakivel, aki már hallott róla??? Üdv: Atis Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április20, 2012 Megoszt Elküldve Április20, 2012 Sziasztok! Itt a tavasz, megnézettem a légkondit. Gáz nem sok volt benne. Feltöltettem, viszont akkor olyan problémát produkált a technika, h. folyamatosan ki-be kapcsolgatott. Lehetett hallani, ahogy kapcsol egy relé, valahol a kesztyűtartó környékén kattogott :). Utána egyszer csak megjavult. Mondom okés, de 3 a Magyar. És láss csodát, megint ezt a hibát produkálta. Szerintetek kontakthiba lehet a kapcsolónál?? Valaki tapasztalt már hasonlót, esetleg találkozott már olyannal, aki szintén találkozott valakivel, aki már hallott róla??? Üdv: Atis Ha elektromosan minden rendben van, nem kontakthiba, vagy reléhiba, akkor a következő lehet: Víz került a rendszerbe, ami jéggé fagyva eltömíti az expanziós szelepet. Nyomás megnőtt, nyomáskapcsoló leoldott= klíma kikapcsolt. A jéggé fagyott csepp felengedett, a nyomás újra beállt normálisra, ezért újra indult a klíma. Majd ez megismétlődött. Oka: a töltés közben a levegő jutott be a rendszerbe, annak páratartalma kicsapódott, elég egy csepp víz is, hogy galibát okozzon. A túltelített szárítószűrő már nem tudja kiszűrni ezt (bizonyos időközönként cserélni kell) Ki kellene cserélni a szárítószűrőt, kinitrogénezni a rendszert, majd újra feltölteni. Sajnos a műhelyek úgy érzik, hogyha van egy automata klímatöltő gépük, akkor már mindent tudnak a klímáról, de sajnos messze nem így van. Nem lehet elégszer elmondani, a klíma egy nagyon-nagyon érzékeny szerkezet, ezernyi buktatóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PankAtis Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 Ha elektromosan minden rendben van, nem kontakthiba, vagy reléhiba, akkor a következő lehet: Víz került a rendszerbe, ami jéggé fagyva eltömíti az expanziós szelepet. Nyomás megnőtt, nyomáskapcsoló leoldott= klíma kikapcsolt. A jéggé fagyott csepp felengedett, a nyomás újra beállt normálisra, ezért újra indult a klíma. Majd ez megismétlődött. Oka: a töltés közben a levegő jutott be a rendszerbe, annak páratartalma kicsapódott, elég egy csepp víz is, hogy galibát okozzon. A túltelített szárítószűrő már nem tudja kiszűrni ezt (bizonyos időközönként cserélni kell) Ki kellene cserélni a szárítószűrőt, kinitrogénezni a rendszert, majd újra feltölteni. Sajnos a műhelyek úgy érzik, hogyha van egy automata klímatöltő gépük, akkor már mindent tudnak a klímáról, de sajnos messze nem így van. Nem lehet elégszer elmondani, a klíma egy nagyon-nagyon érzékeny szerkezet, ezernyi buktatóval. Szia! Érdekes lehet, amit leírtál a hibajelenséggel kapcsolatban. Nem tudom, hogy a vízcsepp okozta probléma, mekkora sebességgel mozgatja a relét. Mert ez nálam 1 másodpercen belül történik. Ki-be kapcsolgatja, és lehet hallani, amint a kompresszor beindul és egyből le is áll. Szinte villog a klímakapcsolón a hópihe piktogram. Segített valamennyire, hogy részletesebben leközöltem? Nekem az a legfurcsább, hogy a klímakapcsolóban lévő jelző fény is villog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Henk Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Hello! Lenne egy kérdésem valaki olyan illetőhöz aki cserélt már motort a Corsa-ban de Astra (esetemben c16se) motorra. Ilyenkor nyílván ecu-t és kábelköteget is kell cserélni. Na most úgy rémlik az ecu-ra 2 csati megy, elég azt a köteget cserélni ami a motortérbe megy és a másiknak a csatija komptibilis az új ecu-val és csak át kell dugni vagy azt is át kell fűzni? A másik asszem a műszerfal alatt megy talán a biztosítéktáblához. A másik dolog, hogy az immo is problémát okoz. Elég a transpondert cserélni meg a kulcsban a chip-et vagy ez, hogy működik? Ja és az üzemanyag szivattyút is cserélni kell, ott is simán megy a csere vagy valamit faragni kell? Köszi előre is aki tud segíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Immonál mindent cserélni kell,karikát a zárbetét körül meg a chipet is a kulcsban. ECU-nál meg ha az egyik csati nem megy rá,akkor a másik sem fog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Henk Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 ECU-nál meg ha az egyik csati nem megy rá,akkor a másik sem fog. Ezt nem teljesen értem. A motorhoz menő köteget nyilván ki kell cserélni mert azon egy csomó + csati van a régihez képest és ez rámegy az ecu-ra. De a másik köteg ami a kasztniban van annak a csatija meg a lábkiosztása egyforma az Astra-val tehát az simán rámegy az új ecu-ra vagy azt is át kell rakni az Astra-ból? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Vagy mindkettőnek stimmel a csatlakozója vagy egyiknek sem. Tehát a belső kábelének a lábkiosztása más minimum,de más nem hiszem,hogy különbözik csak a lábosztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Henk Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Vagy mindkettőnek stimmel a csatlakozója vagy egyiknek sem. Tehát a belső kábelének a lábkiosztása más minimum,de más nem hiszem,hogy különbözik csak a lábosztás. Te a motorcserekor cseréltél ecu-t meg a kábelkötegeket is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 ecu-t azt igen kábelköteg az ugyanaz. Viszont ma kecskeméti reptérnél a yard fiat uno nyitott motorháza mellett rádióztak nagyon..kpm sem volt sehol. lehet be kéne iratnom a motorkódot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabee3 Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Sziasztok ! Sikerült vásárolnom egy 93as Opel Corsa-t Joy felszereltséggel, 1,5 TD motorral. Korábban még nem volt dízel autom, így nem vagyok jártas a megfelelő üzemeltetésében. Leginkább a kis fogyasztása miatt vettem meg, bár a közel 70lóerős motor eléggé lomhának tűnik, de nem versenyzésre vásároltam autót. Főleg városba használom, heti egyszer-kétszer nagyobb távokra ( 50km ) A kérdéseim a következők lennének : Mit lenne célszerű átnézeni ? Milyen fordulatszámon érhető el a legjobb fogyasztás ? Mennyire szabad pörgetni ? Mekkora fordulaton kezd el kapcsolni, vagy rásegiteni a turbó ? Kisebb távok megtétele után szükséges-e járatni pár percet alapjáraton a motort, mielőtt leállitom ? Köszönöm szépen előre is a hozzáértő válaszokat ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Henk Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 ecu-t azt igen kábelköteg az ugyanaz. Viszont ma kecskeméti reptérnél a yard fiat uno nyitott motorháza mellett rádióztak nagyon..kpm sem volt sehol. lehet be kéne iratnom a motorkódot... C16se-t nem tudom beiratni, nem típusazonos. Motorszám nélkül a rendőr nem tudja megmondani a típusát, legfeljebb a felügyelet de ő is csak azt látja, hogy hengerenkénti befecskendezős. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 C16se-t nem tudom beiratni, nem típusazonos. Motorszám nélkül a rendőr nem tudja megmondani a típusát, legfeljebb a felügyelet de ő is csak azt látja, hogy hengerenkénti befecskendezős. Az előző motorkódodat beíratod,mert természetes elhasználódás miatt nem olvasható. A hengerfejed meg elrepedt és hengerenkéntit találtatok. :D Am lehet a sünök csak megérezték a gázszagot,hivatalosan nem gázos autóból... Hol találtál jó c16se-t,én is kerestem,de csak hulladékok voltak. Viszont olyan x16sz-t találtam ami 5000nél füstölt kicsit,sokat állt. A füstölés nem múlt el csak gyűrű-csapágysor,HF-felújítás után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Szia! Érdekes lehet, amit leírtál a hibajelenséggel kapcsolatban. Nem tudom, hogy a vízcsepp okozta probléma, mekkora sebességgel mozgatja a relét. Mert ez nálam 1 másodpercen belül történik. Ki-be kapcsolgatja, és lehet hallani, amint a kompresszor beindul és egyből le is áll. Szinte villog a klímakapcsolón a hópihe piktogram. Segített valamennyire, hogy részletesebben leközöltem? Nekem az a legfurcsább, hogy a klímakapcsolóban lévő jelző fény is villog. Sajnos látatlanban így többet nem tudok mondani. Csak mondtam egy lehetséges hibát, ami ki-be kapcsolgathatja a klímát, és nem elektromos jellegű hiba okozza. És erre nem sokan gondolnának. Az is okozhatja, hogy a szervizben túltöltötték a klímát, nagyobb a nyomás a rendszerben, mint kellene, ezért mikor benyomod a klímát, az elkezdi a gáz összesűrítését, amitől túlságosan megnő a nyomás a nyomó oldalon, ez azonnal oldja a kompresszort. A nyomás vissza lecsökken, ezért a kompresszor újra bekapcsol, és így tovább ismétlődik ez a ki-be kapcsolgatás. Ha kiderült, hogy elektromos jellegű a hiba, akkor át kell nézni a klíma elektromos vezérlését, hogy kiderüljön hogy nem-e érintkezési hiba van-e a rendszerben. Az első relétől kezdve a hőkapcsolókon, nyomáskapcsolókon keresztül mindent. Tudom, hogy ez nem egyszerű, mert ehhez ismerni kell a teljes klíma vezérlést. Pl nekem hetekbe került, mire megértettem a B veki 1.7 diesel manuál klíma vezérlése hogy működik. Nem elég, hogy minden autótípusban ez más, még a különböző motoros modellekben is másképp lehet. Másrészről ez azért nehéz, mert ha pl kiiktasztt egy nyomáskapcsolót, hogy megnézd, az okozza-e a hibát, és az előző hozzászólásomban leírt hiba áll fent, azzal egy pillanat alatt haza lehet küldeni a kompresszort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Sziasztok ! Sikerült vásárolnom egy 93as Opel Corsa-t Joy felszereltséggel, 1,5 TD motorral. Korábban még nem volt dízel autom, így nem vagyok jártas a megfelelő üzemeltetésében. Leginkább a kis fogyasztása miatt vettem meg, bár a közel 70lóerős motor eléggé lomhának tűnik, de nem versenyzésre vásároltam autót. Főleg városba használom, heti egyszer-kétszer nagyobb távokra ( 50km ) A kérdéseim a következők lennének : Mit lenne célszerű átnézeni ? Milyen fordulatszámon érhető el a legjobb fogyasztás ? Mennyire szabad pörgetni ? Mekkora fordulaton kezd el kapcsolni, vagy rásegiteni a turbó ? Kisebb távok megtétele után szükséges-e járatni pár percet alapjáraton a motort, mielőtt leállitom ? Köszönöm szépen előre is a hozzáértő válaszokat ! 1,7 TD Isuzu motoros Vectrám van, de a motor a lökettérfogatát kivéve ugyanaz az 1.5-ös is. 2200-2400 1/ min között kezd tölteni a turbó, innentől kezdve kezd el húzni a gép. A fogyasztást úgy tudod a leginkább alacsonyan tartani, ha a turbó bekapcsolása alatt tartod a fordulatszámot, tartós tempóban és váltásokkor egyaránt (2500-nál elváltasz). Ezekkel a régebbi, kamrás dieselekkel lendületből kell vezetni, nem érdemes pörgetni őket. Egyébként szerintem azzal a motorral a B Corsa viszonylag jól megy, kis fogyasztás mellett. Hidegen nem szabad pörgetni a motort, 2000-nél jobban ne forgasd, amíg be nem melegszik. Ha tartósan 2500-3000 1/min felett forgattad a motort (pl pálya tempó, majd pálya pihenőben állsz meg, akkor leállítás előtt menjen a motor 1-2 percig alapjáraton, vagy annak közelében (pl utánna városi közlekedés). Azt hiszem úgy nagyjából ennyi. Olajcsere 10-15 ezer km-enként, előbbi városozás, utóbbi országutazás esetén. Olaj, 10W40, vagy 5W40, ami neked szimpatikusabb. Ha előtted nem küldték szét a motort a kocsi előző gazdái, és megfogadod, amiket írtam, akkor hálás jószág lesz nálad az biztos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Henk Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Az előző motorkódodat beíratod,mert természetes elhasználódás miatt nem olvasható. A hengerfejed meg elrepedt és hengerenkéntit találtatok. :D Am lehet a sünök csak megérezték a gázszagot,hivatalosan nem gázos autóból... Hol találtál jó c16se-t,én is kerestem,de csak hulladékok voltak. Viszont olyan x16sz-t találtam ami 5000nél füstölt kicsit,sokat állt. A füstölés nem múlt el csak gyűrű-csapágysor,HF-felújítás után. Nem diesel volt a Fiat? Mert az étolajozásra vannak ráállva nagyon a rendőrök, mondjuk egy km-ről lehet is rajtuk érezni. Régóta nézegetem én is az ezzel a motorral szerelt Astra-kat, de eddig nem láttam megfelelőt. Aztán most egyik ismerősöm árul egyet itt helyben, kintről behozott. Mondjuk csak képen láttam de úgy szép az egész autó, valamikor elmegyek aztán megnézem élőben. Bár arra gondoltam mielőtt berakom gyűrűk, hajtókarcsapágyak meg az összes tömítés, szimering csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts