djjean Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Helló - Sziasztok !!!! Corsa B ügyben szeretném a tanácsotokat kérni. Felnivásárlás előtt állok,csak nem tudom milyen legyen 14-15",és milyen ET-vel. Esetleg tapasztalatok érdekelnének,és ha van,képek is !!! :-) danyi82@citromail.hu Köszönet,előre is....... Hali! Nekem most egy 14" van rajta ET38-as felni. Lényeg hogy 4X100-as és 56,5mm-es legyen minmium a középfurata, ha nagyobb az nem akkora baj csak kell hozzá tehermentesítő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pistiv Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Rájöttünk, h nálam a "nyihu-nyihu" hangot mi adja ki bal elől! :) A Bal lengőkar szilent.. Szerintetek okoz valami problémát, ha az kicsit nyikorog? Persze majd cserélem, de nem érzem ezt olyan komoly problémának, h most neki essek. Bizonytalan úttartás nincs bár a kormány egy kicsit húz balra . Gondolom emiatt.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 C20NE vagy C20XE legalább? :D C14SE, nekem nem kell nagy blokk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Nem kisblokk? Ahhoz miért kellett bántani a bakot? A leömlőd milyen fordulatú nyomatékcsúcsra van méretezve? Kisblokk, csak át lett alaktva a nyúlvány, hogy a servos motortartó bakot tudja fogadni, ne a simát. Ilyenre alaktottam. A kipuff az c20xe gyári leömlőből van átalakitva. A tök se tudja hol muzsikál jól, de jobb mint az öntvény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Leömlő számolgatáshoz tapasztalati képletek: P=(((850*Kny)/rpm)-3)*2.54 ahol P: a leömlő csőhossza cm-ben (P mint primer cső, az első eleme a rendszernek) Kny: 180° + ahány fokkal az alsó holtpont előtt nyit a kipufogószelep rpm: a fordulatszám-tartomány, ahová a leömlőt hangolod, azaz ahova a nyomatékcsúcsot szeretnéd A hossz és egy henger űrtartalma ismeretében ki lehet számolni a célszerű belső csőátmérőt: ID=négyzetgyök(cm3/((P+3)*25))*5.33 ahol ID: a belső csőátmérő cm-ben cm3: egy henger térfogata köbcentiben P: a fent megkapott csőhossz Forrás: Karotta blog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Rájöttünk, h nálam a "nyihu-nyihu" hangot mi adja ki bal elől! :) A Bal lengőkar szilent.. Szerintetek okoz valami problémát, ha az kicsit nyikorog? Persze majd cserélem, de nem érzem ezt olyan komoly problémának, h most neki essek. Bizonytalan úttartás nincs bár a kormány egy kicsit húz balra . Gondolom emiatt.... Szerintem az bajt nem okoz amíg csak nagyon halkan hallod, bár sokáig ne halaszd mert lehet tönkre vág mást is egy idő után. Hallanád haverom Fiat Uno-ját, jobb első felfüggesztés majdnem szétesik fordulásnál :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Leömlő számolgatáshoz tapasztalati képletek: P=(((850*Kny)/rpm)-3)*2.54 ahol P: a leömlő csőhossza cm-ben (P mint primer cső, az első eleme a rendszernek) Kny: 180° + ahány fokkal az alsó holtpont előtt nyit a kipufogószelep rpm: a fordulatszám-tartomány, ahová a leömlőt hangolod, azaz ahova a nyomatékcsúcsot szeretnéd A hossz és egy henger űrtartalma ismeretében ki lehet számolni a célszerű belső csőátmérőt: ID=négyzetgyök(cm3/((P+3)*25))*5.33 ahol ID: a belső csőátmérő cm-ben cm3: egy henger térfogata köbcentiben P: a fent megkapott csőhossz Forrás: Karotta blog. Nekem a könyv van meg. :) Majd szánok rá időt kiszámolom a dolgokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április2, 2012 Megoszt Elküldve Április2, 2012 Nekem a könyv van meg. :) Majd szánok rá időt kiszámolom a dolgokat. Kedvenc esti mesekönyvem: Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Április3, 2012 Megoszt Elküldve Április3, 2012 Alexander Graham Bell: Four stroke performance tuning Bár az okosok azt mondják már vannak újabb, jobb elvek is amiket a motorépítők alkalmaznak, és jobb teljesítményt hoznak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április3, 2012 Megoszt Elküldve Április3, 2012 Alexander Graham Bell... :blink: Hö? Az öreg benne volt a tuningtémában is? Én azt hittem ő a telefont találta fel... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi1973Wien Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 - a lokharitok / sarvedoszelesitesek feketeseget vissza lehet adni vmilyen modon? az elso lokost cserelni a fogom, de a tobbi cucc jo allapotban van, csak napszittak..... - melyik a duda biztositekja? levettem a kapcsolotablat, de nem tudom beazonositani, irodalmam meg nincsen... es sajna nem szol a duda, de mielott lebontanam a kocsi elejet, hogy hozzaferjek, megneznem, hogy a biztosito okes-e... vagy van valamilyen egyeb trukkje/hibaja? - van valami tuti opeles szerelo helyetek? vszinuleg pesten fogok gumit szereltetni, es egyuttal beallittatnam a futomuvet is Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Haverhoz hoztak egy x12xe corsát,hogy rángat meg leáll. De csak néha. Hiába ment vele neki nem csinálta. Szólt nekem,mert tudta jól,hogy alattam a legkisebb bujkáló hiba is rögtön előjön egy autóból. Természetesen így is lett,már úgy jöttem vissza,hogy alapjárat sem volt. :D Nekem egr szagú volt a dolog,x10xe egr volt kéznél,ami pont tökéletes volt két menet vágása után. Az ezresé a két L-alakú lyukból engedi a gázt az 1.2-én meg hátul van egy cső két torxxal odafogva ami megy a szívósorra (aki látott már ilyen agr-t az tudja miről beszélek). Az x10xe-n meg ez vakon végződik,erre két menet lett fúrnva és egyúttal a ledugózás is meg lett oldva. Alapjárati pillangószelep-nyomkodó motort meg a pillangószelepházzal együtt kitakarítottuk. Hosszú motorfék,alacsony,magas fordulaton is tökéletesre vizsgázott -alattam-,tehát biztosan az. ECU-t nem zavarja a vak EGR. Amúgy ez alatt is 236 tömör tárcsa volt,ugyanolyan mint az enyémen és ez tényleg botrányosan nyúlós volt. Enyém elöl hátul új,a fékfolyadékkal együtt és úgy fog ahogy kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Volu Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen... De akkor sok értelme volt letagadni, ha ők is járnak itt az oldalon és meglátják a hozzászólásod :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen... Aztán mennyire sikerült neki a nagyblokkosítás 150ft törtrészéből? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen... akkor nem én voltam :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 akkor nem én voltam :D Te csak pár sör után vagy zsibbadt! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Te csak pár sör után vagy zsibbadt! :D még csak négyet ittam :D szomorú vagyok :( de van még sör :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Ma már volt 250 km az új blokkban. Gyorsan ki is cseréltem a 150cc-s injektorokat 175-ösökre. Ezek sajna rövidebbek és dundibbak mint a másik, a benzinhíd csatlakozására kellett 2 új furatot tenni, hogy a kicsi injektorokat is fogja, az injektor testről pedig a bordákat el kellett némileg távolítani, így már jól befért. Azonnal érezhető volt a változás, már nem dadog annyira, csak ritkán, és van nyomaték is. Programozásik maradnak ezek bent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Ma már volt 250 km az új blokkban. Gyorsan ki is cseréltem a 150cc-s injektorokat 175-ösökre. Ezek sajna rövidebbek és dundibbak mint a másik, a benzinhíd csatlakozására kellett 2 új furatot tenni, hogy a kicsi injektorokat is fogja, az injektor testről pedig a bordákat el kellett némileg távolítani, így már jól befért. Azonnal érezhető volt a változás, már nem dadog annyira, csak ritkán, és van nyomaték is. Programozásik maradnak ezek bent. Képeket...képeket... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 Kicsi a 175-ös injektor is, szegény a keverék. Holnap rakok bele 210-est, majd kiderül ami beborul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pistiv Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen... Remélem nem én voltam.. Vagy Te voltál az a segítőkész benzinkutas? :DDD Link to comment Megosztás: More sharing options...
Volu Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 Remélem nem én voltam.. Vagy Te voltál az a segítőkész benzinkutas? :DDD :) nem vagyok benzinkutas,amúgy ma jött a következő felvonás,de erről inkább már nem írok... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pistiv Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 :) nem vagyok benzinkutas,amúgy ma jött a következő felvonás,de erről inkább már nem írok... :D Tudom! :) A WC-s nénit említeni sem mertem! :) Ha már így beleizgatsz minket a sztoriba, akkor ne legyél az a tipikus irodalmi egyén, h ránk hagyd az ötletelgetés! :) Valamit ossz meg, persze kulturált körülmények között, akár csak felszínesen. Viszont azt megkérdezhetem, h Neked mennyit fogyaszt ez az "úJ" motor? (Gondolom még bejárats) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts