Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Helló - Sziasztok !!!!

Corsa B ügyben szeretném a tanácsotokat kérni.

Felnivásárlás előtt állok,csak nem tudom milyen legyen 14-15",és milyen ET-vel.

Esetleg tapasztalatok érdekelnének,és ha van,képek is !!! :-)

danyi82@citromail.hu

Köszönet,előre is.......

Hali!

Nekem most egy 14" van rajta ET38-as felni. Lényeg hogy 4X100-as és 56,5mm-es legyen minmium a középfurata, ha nagyobb az nem akkora baj csak kell hozzá tehermentesítő.

Link to comment
Megosztás:

Rájöttünk, h nálam a "nyihu-nyihu" hangot mi adja ki bal elől! :) A Bal lengőkar szilent.. Szerintetek okoz valami problémát, ha az kicsit nyikorog? Persze majd cserélem, de nem érzem ezt olyan komoly problémának, h most neki essek.

Bizonytalan úttartás nincs bár a kormány egy kicsit húz balra . Gondolom emiatt....

Link to comment
Megosztás:

Nem kisblokk? Ahhoz miért kellett bántani a bakot?

A leömlőd milyen fordulatú nyomatékcsúcsra van méretezve?

Kisblokk, csak át lett alaktva a nyúlvány, hogy a servos motortartó bakot tudja fogadni, ne a simát.

Ilyenre alaktottam.

zltcsg.jpg

A kipuff az c20xe gyári leömlőből van átalakitva. A tök se tudja hol muzsikál jól, de jobb mint az öntvény.

Link to comment
Megosztás:

Leömlő számolgatáshoz tapasztalati képletek:

P=(((850*Kny)/rpm)-3)*2.54

ahol

P: a leömlő csőhossza cm-ben (P mint primer cső, az első eleme a rendszernek)

Kny: 180° + ahány fokkal az alsó holtpont előtt nyit a kipufogószelep

rpm: a fordulatszám-tartomány, ahová a leömlőt hangolod, azaz ahova a nyomatékcsúcsot szeretnéd

A hossz és egy henger űrtartalma ismeretében ki lehet számolni a célszerű belső csőátmérőt:

ID=négyzetgyök(cm3/((P+3)*25))*5.33

ahol

ID: a belső csőátmérő cm-ben

cm3: egy henger térfogata köbcentiben

P: a fent megkapott csőhossz

Forrás: Karotta blog.

Link to comment
Megosztás:

Rájöttünk, h nálam a "nyihu-nyihu" hangot mi adja ki bal elől! :) A Bal lengőkar szilent.. Szerintetek okoz valami problémát, ha az kicsit nyikorog? Persze majd cserélem, de nem érzem ezt olyan komoly problémának, h most neki essek.

Bizonytalan úttartás nincs bár a kormány egy kicsit húz balra . Gondolom emiatt....

Szerintem az bajt nem okoz amíg csak nagyon halkan hallod, bár sokáig ne halaszd mert lehet tönkre vág mást is egy idő után.

Hallanád haverom Fiat Uno-ját, jobb első felfüggesztés majdnem szétesik fordulásnál :D

Link to comment
Megosztás:

Leömlő számolgatáshoz tapasztalati képletek:

P=(((850*Kny)/rpm)-3)*2.54

ahol

P: a leömlő csőhossza cm-ben (P mint primer cső, az első eleme a rendszernek)

Kny: 180° + ahány fokkal az alsó holtpont előtt nyit a kipufogószelep

rpm: a fordulatszám-tartomány, ahová a leömlőt hangolod, azaz ahova a nyomatékcsúcsot szeretnéd

A hossz és egy henger űrtartalma ismeretében ki lehet számolni a célszerű belső csőátmérőt:

ID=négyzetgyök(cm3/((P+3)*25))*5.33

ahol

ID: a belső csőátmérő cm-ben

cm3: egy henger térfogata köbcentiben

P: a fent megkapott csőhossz

Forrás: Karotta blog.

Nekem a könyv van meg. :) Majd szánok rá időt kiszámolom a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

- a lokharitok / sarvedoszelesitesek feketeseget vissza lehet adni vmilyen modon? az elso lokost cserelni a fogom, de a tobbi cucc jo allapotban van, csak napszittak.....

- melyik a duda biztositekja? levettem a kapcsolotablat, de nem tudom beazonositani, irodalmam meg nincsen... es sajna nem szol a duda, de mielott lebontanam a kocsi elejet, hogy hozzaferjek, megneznem, hogy a biztosito okes-e... vagy van valamilyen egyeb trukkje/hibaja?

- van valami tuti opeles szerelo helyetek? vszinuleg pesten fogok gumit szereltetni, es egyuttal beallittatnam a futomuvet is

Link to comment
Megosztás:

Haverhoz hoztak egy x12xe corsát,hogy rángat meg leáll. De csak néha.

Hiába ment vele neki nem csinálta. Szólt nekem,mert tudta jól,hogy alattam a legkisebb bujkáló hiba is rögtön előjön egy autóból.

Természetesen így is lett,már úgy jöttem vissza,hogy alapjárat sem volt. :D

Nekem egr szagú volt a dolog,x10xe egr volt kéznél,ami pont tökéletes volt két menet vágása után. Az ezresé a két L-alakú lyukból engedi a gázt az 1.2-én meg hátul van egy cső két torxxal odafogva ami megy a szívósorra (aki látott már ilyen agr-t az tudja miről beszélek). Az x10xe-n meg ez vakon végződik,erre két menet lett fúrnva és egyúttal a ledugózás is meg lett oldva.

Alapjárati pillangószelep-nyomkodó motort meg a pillangószelepházzal együtt kitakarítottuk. Hosszú motorfék,alacsony,magas fordulaton is tökéletesre vizsgázott -alattam-,tehát biztosan az. ECU-t nem zavarja a vak EGR.

Amúgy ez alatt is 236 tömör tárcsa volt,ugyanolyan mint az enyémen és ez tényleg botrányosan nyúlós volt. Enyém elöl hátul új,a fékfolyadékkal együtt és úgy fog ahogy kell.

Link to comment
Megosztás:

Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen...

De akkor sok értelme volt letagadni, ha ők is járnak itt az oldalon és meglátják a hozzászólásod :D

Link to comment
Megosztás:

Ma már volt 250 km az új blokkban. Gyorsan ki is cseréltem a 150cc-s injektorokat 175-ösökre. Ezek sajna rövidebbek és dundibbak mint a másik, a benzinhíd csatlakozására kellett 2 új furatot tenni, hogy a kicsi injektorokat is fogja, az injektor testről pedig a bordákat el kellett némileg távolítani, így már jól befért.

Azonnal érezhető volt a változás, már nem dadog annyira, csak ritkán, és van nyomaték is. Programozásik maradnak ezek bent.

Link to comment
Megosztás:

Ma már volt 250 km az új blokkban. Gyorsan ki is cseréltem a 150cc-s injektorokat 175-ösökre. Ezek sajna rövidebbek és dundibbak mint a másik, a benzinhíd csatlakozására kellett 2 új furatot tenni, hogy a kicsi injektorokat is fogja, az injektor testről pedig a bordákat el kellett némileg távolítani, így már jól befért.

Azonnal érezhető volt a változás, már nem dadog annyira, csak ritkán, és van nyomaték is. Programozásik maradnak ezek bent.

Képeket...képeket... :)

Link to comment
Megosztás:

Ma letagadtam hogy opelos vagyok és hogy ismerem az opel fórumot...nem akarok bántani senkit de van egy két elképesztő zsibbadt ember innen a fórumról és pont belebotlottam ma egybe személyesen...

Remélem nem én voltam.. Vagy Te voltál az a segítőkész benzinkutas? :DDD

Link to comment
Megosztás:

:) nem vagyok benzinkutas,amúgy ma jött a következő felvonás,de erről inkább már nem írok... :D

Tudom! :) A WC-s nénit említeni sem mertem! :) Ha már így beleizgatsz minket a sztoriba, akkor ne legyél az a tipikus irodalmi egyén, h ránk hagyd az ötletelgetés! :) Valamit ossz meg, persze kulturált körülmények között, akár csak felszínesen.

Viszont azt megkérdezhetem, h Neked mennyit fogyaszt ez az "úJ" motor?

(Gondolom még bejárats)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.