Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Jaja, amivel a világítást kapcsolod azt kell kihúzni.

Na én megnéztem a kábelek testelését. Pozitiv saru a lámpán a negatívon pedig egy szál drót. kasztnihoz rakom világít! :)

Hozzárakom a hozzátartózó negatívhoz fent világít. Kiszedtem az ajtó kapcsolót mellettem 2 drót van. Szürke és kék. Szürke jön fel a tetőkárpit alatt(gondolom) hozzáérintem a kábelt és világít.. szal ez a kábel az ajtókapcsoló és a belsővilágítás között vhol testel.

Jön a kék.. világít.. Pedig le van kapcsolva a kapcsolón.. szal az is testel vhol.

Ok. jön a másik oldali kapcsoló. Ott is van 2 kábel, de csak 1 van rákötve a kapcsolóra...

Próba a kékkel és szürkével, szintén mind a 2nél világít...

Ok. Akkor jön az, h a lámpa kapcsolót tesztelem, mert a kéknek akkor kéne testelnie, ha fel van kapcsolva, kihúzva.. Akkor lehet, h a kapcsoló rossz.

Ugye, ha leveszem a gombot, azt helyzetjelző állásban tom, szal világít az autó. Aztán, ha kiszedem maga a az egész kapcsolót akkor elsötétednek a lámpák, vagyis megszakítom az áramkört. Lekapcsol a helyzet jelző és le kellene a belsővillnek is és akkor kiderül, h a kapcsoló rossz.

Na próba megint mind a 2-2kábelen a 2-2 oldalon és még mindig világít mindegyiken...............

Az agyam eldobom... mindegyik testel valahol, de hol?!..... az egyik az tuti, h a tetőkárpit felett(szürke), de a kék?!?!... :icon11: :pinch: áhhhh

Link to comment
Megosztás:

Jaja, amivel a világítást kapcsolod azt kell kihúzni.

Na én megnéztem a kábelek testelését. Pozitiv saru a lámpán a negatívon pedig egy szál drót. kasztnihoz rakom világít! :)

Hozzárakom a hozzátartózó negatívhoz fent világít. Kiszedtem az ajtó kapcsolót mellettem 2 drót van. Szürke és kék. Szürke jön fel a tetőkárpit alatt(gondolom) hozzáérintem a kábelt és világít.. szal ez a kábel az ajtókapcsoló és a belsővilágítás között vhol testel.

Jön a kék.. világít.. Pedig le van kapcsolva a kapcsolón.. szal az is testel vhol.

Ok. jön a másik oldali kapcsoló. Ott is van 2 kábel, de csak 1 van rákötve a kapcsolóra...

Próba a kékkel és szürkével, szintén mind a 2nél világít...

Ok. Akkor jön az, h a lámpa kapcsolót tesztelem, mert a kéknek akkor kéne testelnie, ha fel van kapcsolva, kihúzva.. Akkor lehet, h a kapcsoló rossz.

Ugye, ha leveszem a gombot, azt helyzetjelző állásban tom, szal világít az autó. Aztán, ha kiszedem maga a az egész kapcsolót akkor elsötétednek a lámpák, vagyis megszakítom az áramkört. Lekapcsol a helyzet jelző és le kellene a belsővillnek is és akkor kiderül, h a kapcsoló rossz.

Na próba megint mind a 2-2kábelen a 2-2 oldalon és még mindig világít mindegyiken...............

Az agyam eldobom... mindegyik testel valahol, de hol?!..... az egyik az tuti, h a tetőkárpit felett(szürke), de a kék?!?!... :icon11: :pinch: áhhhh

Szerintem ezt eléggé túlbonyolítottad :D

Az ajtókapcsolók párhuzamosan vannak kötve a felső lámpához, ha jól emlékszem a szürke megy fel ami végül is a kapcsolt szál, az ajtóélben található nyomógomb "kigombként" viselkedik, tehát ha be van nyomva a gomb (azaz csukva az ajtó) akkor szakítja az áramkört és nem kap negatívot a lámpa amint kinyitod záródik és ég, lényegtelen hogy melyik ajtónál mert párhuzamos lekötés, tehát függetlenek egymástól (néhány régebbi riasztónál bonyolították ezt ott már nem így van).

Ha jól látom azt írtad, hogy hozzátetted a negatívot a szürkéhez és a kékhez is, szürkén természetesen világít mert az megy fel és olyankor direkt áramot kapott, viszont írtad hogy kékre tetted akkor is ment, de gondolom a nyomógombot nem nyomtad be, ha nem nyomtad be akkor zárva volt az áramkor tehát olyan mintha ott sem lett volna a kapcsoló és egyből a szürkére tetted volna a negatívot. Nyomd be a gombot és úgy tedd a kékre akkor nem világíthat elvileg....

Igazából nem tudtam kihámozni mi is a gond a világításoddal csak az utolsó kérdésedre próbálok válaszolni :D

Elvileg úgy van a bekötés ahogy leírtam, de lehet tévedek, kb fél éve foglalkoztam vele utoljára amikor belső világítás késleltetőt szereltem be :)

Link to comment
Megosztás:

Ma megint tankoltam e85-öt,eddig olyan 75-25 arányban volt benne etanol-benzin,most a benzin aránya lement 10% környékére az e85höz viszonyítva.

10.3liter ment bele 118km-re az kb. 8.7liter. Ez tisztán város,előváros elég gyakori nyélgázon. Ami azért nagyon érdekes,mert ennyit kért ugyanilyen körülmények között a 1.2-es is meg az 1.6-is még 98,100-as benzinből is.

Tehát olcsóbban járok a mostani 1.6-tal tisztán etanolozva,mint az 1.2-t benzinnel hajtva. Reggel 6fokos garázsból is ugyanúgy indul,mint benzinnel. Egyedül melegedés közben butábban reagál,de akkor úgysem cipőzöm meg 2000 fordulat alatt ha hirtelen lepadlózom,akkor központi injektor kialakítása miatt pillanatra elszegényedik a cefre keverék,így ránt egyet,de 2000felett vagy fokozatosan lenyomott pedálnál nincs ilyen. Összesen ennyi hátrányról tudok beszámolni egyelőre. Felül is jól húz,oda is tud eleget nyomatni az 1.8-as injektor,3baros pumpa meg a lambda tuning chip kombó.

Katalizátor nélkül meg hmmm bourbon whiskey illata van a kipufogógáznak,ami nem csoda,mert mindkettő nagyon hasonló techológiával kukoricából készül. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma megint tankoltam e85-öt,eddig olyan 75-25 arányban volt benne etanol-benzin,most a benzin aránya lement 10% környékére az e85höz viszonyítva.

10.3liter ment bele 118km-re az kb. 8.7liter. Ez tisztán város,előváros elég gyakori nyélgázon. Ami azért nagyon érdekes,mert ennyit kért ugyanilyen körülmények között a 1.2-es is meg az 1.6-is még 98,100-as benzinből is.

Tehát olcsóbban járok a mostani 1.6-tal tisztán etanolozva,mint az 1.2-t benzinnel hajtva. Reggel 6fokos garázsból is ugyanúgy indul,mint benzinnel. Egyedül melegedés közben butábban reagál,de akkor úgysem cipőzöm meg 2000 fordulat alatt ha hirtelen lepadlózom,akkor központi injektor kialakítása miatt pillanatra elszegényedik a cefre keverék,így ránt egyet,de 2000felett vagy fokozatosan lenyomott pedálnál nincs ilyen. Összesen ennyi hátrányról tudok beszámolni egyelőre. Felül is jól húz,oda is tud eleget nyomatni az 1.8-as injektor,3baros pumpa meg a lambda tuning chip kombó.

Katalizátor nélkül meg hmmm bourbon whiskey illata van a kipufogógáznak,ami nem csoda,mert mindkettő nagyon hasonló techológiával kukoricából készül. :D

Nekem kb 100-as benyával menne így szerintem, viszont az ára jobb....és még környezetet is védek vele! :)

Link to comment
Megosztás:

de gondolom a nyomógombot nem nyomtad be, ha nem nyomtad be akkor zárva volt az áramkor tehát olyan mintha ott sem lett volna a kapcsoló és egyből a szürkére tetted volna a negatívot. Nyomd be a gombot és úgy tedd a kékre akkor nem világíthat elvileg....

Igazából nem tudtam kihámozni mi is a gond a világításoddal csak az utolsó kérdésedre próbálok válaszolni :D

De benyomtam.

Az a baj, h folyamatosan világít. Úgy oldom meg, h kapcsoló van a lámpára szerelve, de meg szeretném csinálni normálisra.

Szal. A szürke/test kábelt levettem a lámpáról és rákötöttem egy másikat, amivel tesztelem, h hol szünik meg a testelés, de nem szűnik meg.

Ami fent van az testel állandóan.

Az ajtókapcsoló meg működik, mert a szürke a kapcsolón, és a lehúzott új szál amivel tesztelem, azt a másikra teszem és benyomom akkor nem világít. Magyarul újszálat kellene húznom a lámpától a kapcsolóig és így ajtónyitásra bekapcsolna, de... maga a világítás kapcsolót, ha kihúzom, benyomom nem reagál semmire. alap esetben világít.

Új szálat viszek az ajtókapcsolóba, s benyomom akkor nem világít, de a kapcsolóról sem tom kapcsolni, sehogy...

A lényeg a lényeg, h az ajtókapcsolók jók., de világít folyamatosan mégis. Ennyi a bajom :)

Link to comment
Megosztás:

De benyomtam.

Az a baj, h folyamatosan világít. Úgy oldom meg, h kapcsoló van a lámpára szerelve, de meg szeretném csinálni normálisra.

Szal. A szürke/test kábelt levettem a lámpáról és rákötöttem egy másikat, amivel tesztelem, h hol szünik meg a testelés, de nem szűnik meg.

Ami fent van az testel állandóan.

Az ajtókapcsoló meg működik, mert a szürke a kapcsolón, és a lehúzott új szál amivel tesztelem, azt a másikra teszem és benyomom akkor nem világít. Magyarul újszálat kellene húznom a lámpától a kapcsolóig és így ajtónyitásra bekapcsolna, de... maga a világítás kapcsolót, ha kihúzom, benyomom nem reagál semmire. alap esetben világít.

Új szálat viszek az ajtókapcsolóba, s benyomom akkor nem világít, de a kapcsolóról sem tom kapcsolni, sehogy...

A lényeg a lényeg, h az ajtókapcsolók jók., de világít folyamatosan mégis. Ennyi a bajom :)

Ja már értem, egyszerű kideríteni, hogy testzárlatos-e a szürke vezeték, lehúzod fent a lámpáról, illetve a nyomógombokról is a stekkereit, aztán az egyik végére a műszer egyik tüskéjét teszed, a másik tüskét meg a kasztni valamelyik pontjára ahol tiszta fém van, pl ajtó zsanér környéke, aztán ha a műszer szakadáson sípol akkor valahol hozzáér a szürke vezeték a kasztnihoz, a oszlop műanyag bontása aztán lehet keresgélni :D

Vagy megpróbálod fűzőszálként használni és ráteszel az ajtónál egy új vezetéket, és azzal együtt áthúzod az oszlopon fel a lámpáig, csak ez necces mert az ajtóban több vezeték is megy és tuti össze vannak szalagozva, tehát a bontás a biztosabb, úgy meg nem is biztos, hogy cserélni kell ha megtalálod a hibát, csak az is számítana, hogy bal oldali vagy jobb oldali részen van a baj...

Link to comment
Megosztás:

94-es évjáratban a vezetőoldali ülést fel lehet cserélni az anyósüléssel? Nagyon megkopott már a vezető oldalon és lassan ki fog szakadni, gondoltam, ha felcserélhető, akkor az elkövetkező években a másik ülést koptatnám.

Elméletileg fel lehet, de a kiveszem átrakom módszer nem működik, mert ott az öv foglalat helye, ha kicserélnéd bal oldalon lenne :D

Másrészt ha pl magasságállítós a vezetőülés...

De ha kiveszed és át lehet tenni a kipárnázott részt akkor azt kell kicserélni, tehát az ülés váza maradna, ez az egy jöhet szóba, vagy egy másik vezetőoldali ülésre cseréled, esetleg üléshuzatot veszel.

Igazából soha nem néztem meg, hogy lehetséges-e csak leírtam amit gondolok hátha ;)

Link to comment
Megosztás:

94-es évjáratban a vezetőoldali ülést fel lehet cserélni az anyósüléssel? Nagyon megkopott már a vezető oldalon és lassan ki fog szakadni, gondoltam, ha felcserélhető, akkor az elkövetkező években a másik ülést koptatnám.

ha jól emlékszem az ülésről lelehet csavarozni a sin részét

Link to comment
Megosztás:

94-es évjáratban a vezetőoldali ülést fel lehet cserélni az anyósüléssel? Nagyon megkopott már a vezető oldalon és lassan ki fog szakadni, gondoltam, ha felcserélhető, akkor az elkövetkező években a másik ülést koptatnám.

Igen fel lehet. Annyi ,hogy amikor kiveszed akkor az alsó vázszerkezetet kell cserélni és kész.

Plusz a háttámla állító a másik oldalon lesz mint ami megszokott :)

Link to comment
Megosztás:

Igen fel lehet. Annyi ,hogy amikor kiveszed akkor az alsó vázszerkezetet kell cserélni és kész.

Plusz a háttámla állító a másik oldalon lesz mint ami megszokott :)

Akkor jól gondoltam :D Tehát lehetséges csak fordított háttámla állítód lesz én mondjuk kicserélném vagy üléshuzat rosszabb esetben :)

Link to comment
Megosztás:

Előszőr is: Dirty is megszerette volna mutatni, h milyen lett az autóján a változás, 40/40-essel, valamint az én kezem is jócskán benne van, úgyhogy a munkánkat megmutatom!

Szerintem ez a 40/40 passzol legjobban egy Corsához! Lent van, de mégsem annyira, hogy felkarcold a betont vagy fekvőrendőrön akadjon az ember és óriásit dob az autón. Autó kinézete van! :) Én nem voltam vele próbakörön, mert "későn" végeztünk, de ő dícsérte, hogy így már nincs az a "halálfélelem" nagy tempónál, nem imbolyog úgy az autó és a körforgalomban sem csúszik ahogy eddig. Bátrabban lehet vele ott is közlekedni, csak az út minőségét jobban megérzi, mint ahogy mások is mondták sportfutóműnél.

Egy link:

Kép előtte:

2ap7oihe6z2bvaaichhk.jpg

Kép utána:

vo4lovjuoa8cihp7dvh5.jpg

Link to comment
Megosztás:

Előszőr is: Dirty is megszerette volna mutatni, h milyen lett az autóján a változás, 40/40-essel, valamint az én kezem is jócskán benne van, úgyhogy a munkánkat megmutatom!

Szerintem ez a 40/40 passzol legjobban egy Corsához! Lent van, de mégsem annyira, hogy felkarcold a betont vagy fekvőrendőrön akadjon az ember és óriásit dob az autón. Autó kinézete van! :) Én nem voltam vele próbakörön, mert "későn" végeztünk, de ő dícsérte, hogy így már nincs az a "halálfélelem" nagy tempónál, nem imbolyog úgy az autó és a körforgalomban sem csúszik ahogy eddig. Bátrabban lehet vele ott is közlekedni, csak az út minőségét jobban megérzi, mint ahogy mások is mondták sportfutóműnél.

Egy link:

Szép munka :) Jól néz ki ;)

Link to comment
Megosztás:

Előszőr is: Dirty is megszerette volna mutatni, h milyen lett az autóján a változás, 40/40-essel, valamint az én kezem is jócskán benne van, úgyhogy a munkánkat megmutatom!

Szerintem ez a 40/40 passzol legjobban egy Corsához! Lent van, de mégsem annyira, hogy felkarcold a betont vagy fekvőrendőrön akadjon az ember és óriásit dob az autón. Autó kinézete van! :) Én nem voltam vele próbakörön, mert "későn" végeztünk, de ő dícsérte, hogy így már nincs az a "halálfélelem" nagy tempónál, nem imbolyog úgy az autó és a körforgalomban sem csúszik ahogy eddig. Bátrabban lehet vele ott is közlekedni, csak az út minőségét jobban megérzi, mint ahogy mások is mondták sportfutóműnél.

Egy link:

Kép előtte:

Kép utána:

Valahogy nem ez jött le...és nem csak nekem.

Egyébként nem én tiltottam most sem, bőven van itt olyan, akinek beszólt.

Annyira nagy volt a szájja, hogy majd ő külön fórumot csinál, oldalt stb. , de mégis mindig visszatalál ide.

Abba a tálba nem szarunk, amiből eszünk! ;)

Link to comment
Megosztás:

Valahogy nem ez jött le...és nem csak nekem.

Egyébként nem ét tiltottam most sem, bőven van itt olyan, akinek beszólt.

Annyira nagy volt a szájja, hogy majd ő külön fórumot csinál, oldalt stb. , de mégis mindig visszatalál ide.

Abba a tálba nem szarunk, amiből eszünk! ;)

Én nem folyok bele, mint eddig sem... Csak ez lett a munkánk gyümölcse! :)

AM THX Drummer!

Link to comment
Megosztás:

Én nem folyok bele, mint eddig sem... Csak ez lett a munkánk gyümölcse! :)

AM THX Drummer!

Most őszintén johhny, nem beszólni akarok... de tudtom szerint te moderátor vagy itt az oldalon, egyik lényeges dolog lenne, hogy ne szemeteljék tele oda nem illő hozzászólásokkal az adott topic-ot, de valamiért te pont az ellenkezőjét csinálod, nem kíváncsi szerintem senki a köztetek lévő "vitákra", ahelyett hogy erre pazaroljuk a karaktereket inkább segítsünk a kérdező emberkéknek, vagy legalább témába vágó dolgokról társalogjunk!

Tudom, hogy a vélemény olyan mint a s*ggly*uk, mindenkinek van de senki sem kíváncsi a másikéra... de azért én leírtam, viszont nem beszolás céljából!

Link to comment
Megosztás:

Hát ha gyárilag 1.2-es volt akkor biztos jó sok mindent cserélni kellett :)

Fékek, futómű, meg hát a többi móka. Nem is értem miért ilyen olcsó :D

Ha jól tudom a motor összes in és outputját mókolni kell. Bakok, valamint a nagyblokkos váltó féltengelyei sehogy nem jönnek össze a corsa nyomtávjával ha jól értelmeztem ezt a problémát. Ezen kívül még a váltó kapcsolószerkezete tök más meg a fűtőradiátor csatlakozója. Valamint a nagyblokkot csúnyán megfogná a kisblokkos kipufogórendszer. Gondolom más típusét felmókolni értelmetlen,ezért leömlőtől komplett rendszert érdemes csináltatni. Szerintem erősebb rugókra is szükség lehet no meg 256 hűtött fékekre. Kábelezésnél is biztosan vannak feladatok. Eszembe jutott nekem is ilyet csinálni,de 250e elég szűken takarja be úgy számoltam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.