Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

426323_315526431834568_100001316424973_793240_1999804173_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

[OFF] ELADÓ egy garnitúra ebből a HIBÁTLAN szépségből. Opel corsa A gyári GSI felnije RONAL márka 14" 4*100 ET 35 ha minden igaz! 20 pénz. Eladtam a kocsit így ezt is el kellene. [/OFF] remélem nem zavar de itt többen látják és nem bánnám ha valaki másnak is örömet okozna...

Link to comment
Megosztás:

Uhh, anno mit hajtottam ilyet... Aztán amikor meglett, akkor meg elhagytam róla az egyik csavartakarót, akkor meg olyat kerestem égen-földön. Tudtad hogy csak annak a csavartakaró műanyagnak ~5e Ft darabja? És muszáj megvenni gyáriban, mert a formája miatt semmi mással nem helyettesíthető. A lényeg az hogy ez egy kincs (pláne ilyen állapotban) és sztem sokkal többet érne, de egyelőre csak kevesen értékelik...

A méretadatoknak nézz utána újra, mert az ET tuti nem jó. Kétféle létezett belőle, de egyik sem ET35-ös, hanem ET49, illetve ET47.5 volt. Lehet a szélességük is más, azt nem tudom. Nekem az ET47.5-ös volt, az 5.5" széles volt.

Link to comment
Megosztás:

Olyanról hallottatok már,hogy a benzinpumpa relétől nem húz rendesen? :huh:

Bendiul,kattan,nem áll le,csak sz@rul megy...torpan.

Már nem merem leírni,hogy ez volt a baj,de kicseréltem a relét gyári bontottra,és 100km alatt egyszer sem tudtam elhozni a szokásos hibáját.

Szét is szedtem ami benne volt de nem látszik rajta semmi.Érdekes...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1996-os 1.5 TD (x15td) Corsám van, és nem működik a fordulatszámmérőm. Olyat mondtak nekem, hogy a generátorhoz kellene csatlakoznia 3 szál vezetéken keresztül. Teljesen átböngésztem a generátort, nem találtam olyan csatlakozót. Külön kerestem egy 3-as csatlakozót a motortérben, hátha valaki másfajta generátort rakott volna a kocsiba, és ezért nem működik. Nem találtam azt se. Elkezdtem nézegetni a váltót, mivel anno a kadettomban ott volt a jeladója a fordulatszámmérőnek. Találtam is egy csatit, rámértem járó motornál, és nem adott ki semmi jelet. Elképzelhető, hogy az lenne amit kerestem??

Ha valakinek lenne ehhez a típushoz pdf-ben magyar kézikönyve, vagy szerelési útmutatója, megköszönném ha küldene egyet... :)

Nekem 1,7 TD Isuzu motoros Vectrám van. Ebben egy 2 pólusú csatlakozó megy rá a generátorra, erről kapja a műszeregység a fordulatszám jelet.

Link to comment
Megosztás:

Első kerékcsapágy csere esetén kell még, érdemes valamit cserélni pluszba? (c12nz 1.2)

Milyet érdemes venni ? (márkára gondolok)

Neked van hátul szárnyad az autón?

SKF/Ruville/Flennor--->Figyelni? Ne húzd túl és párban érdemes.

Hy all!

Bp-n belül hol lehet kapni olyan apróságokat mint az ablakmosó spricnik illetve ajtópatentokat/bolhákat.

Sehol nem találok, ablakmosó fúvóka esetén csak ilyen univerzális króm szutyok van mindenütt.

Fúvóka:

Egyik Másik

Ajtópatent/Bolhák:

Egyik Másik Harmadik Negyedik Ötödik

Módosítva : Pistiv
Link to comment
Megosztás:

Nekem 1,7 TD Isuzu motoros Vectrám van. Ebben egy 2 pólusú csatlakozó megy rá a generátorra, erről kapja a műszeregység a fordulatszám jelet.

Ahhan. Köszönöm a választ! Elvileg ugyan az a motor, ha jól látom... Csak a tiéd gyárilag 1.7-re fel lett fúrva. A generátoron nekem is van egy 2 pólúsú csatlakozó. Kihúztam a csatit, és nem világított a töltésvisszajelző. Anno a Kadettomban 1 szálas volt a töltésvisszajelző. Lehet itt is 1 szálas, a másik meg a fordulatszámmérőé lenne??
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat! :) A csapágynál tuti mind a 2 oldalt cserélni kell, csak nem vágtam mit érdemes mert van egy jó pár féle-fajta :P

Hátsó szárny ? Nincs, 5 ajtósom van, de nincs rajta.

Láttam már olyat aki 5 ajtósra a 3ajtós hátsó szárnyát varázsolta rá :) Érdekes :P

A gyári hátsó szárny tetszik de elég drága....bontottan nem nagyon láttam még sehol

Link to comment
Megosztás:

Hy all!

Bp-n belül hol lehet kapni olyan apróságokat mint az ablakmosó spricnik illetve ajtópatentokat/bolhákat.

Sehol nem találok, ablakmosó fúvóka esetén csak ilyen univerzális króm szutyok van mindenütt.

Esetleg vkinek valami tipp?

Előre is köszi

Ablakmosó fúvókát én utoljára gyáriban vettem márkaszervizben, talán párszáz Ft volt darabja, szóval ott sem drága. Esetleg még a Csergő a Teve utcában.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat! :) A csapágynál tuti mind a 2 oldalt cserélni kell, csak nem vágtam mit érdemes mert van egy jó pár féle-fajta :P

Hátsó szárny ? Nincs, 5 ajtósom van, de nincs rajta.

Láttam már olyat aki 5 ajtósra a 3ajtós hátsó szárnyát varázsolta rá :) Érdekes :P

A gyári hátsó szárny tetszik de elég drága....bontottan nem nagyon láttam még sehol

Csak mert tegnap a Pesti úton jött velem szembe egy hasonló színű, ugyanúgy morcosított tetős,mint a tiéd és hátsó szárnnyal... Ami szerintem teljesen elrondította a kocsit... Jó, hogy nem Te voltál, mert akkor negatív véleményem lett volna a kocsid hátuljáról! :)

Egy elméleti kérdés, ha valaki tudja rá a pontos választ arra kíváncsi lennék, elképzeléseim vannak, de ha valaki okosabb, mint egy ötödikes biztos tudja a korrekt magyarázatot.

Guminyomásom, súlytól, időtől függően 1.9--->2.2 ig szokott lenni. Most visszaraktam a nyári gumit, mentem a kútra ellenőrizni, s persze 14-es a nyári, hangosabb, mint a 13-as... fura is volt megint... Beállok nézem a nyomás. 2.5 hátul.., másik..2.6..2.5.. mindegyiken visszavettem.

Ez mitől lehet? Kb 2.0 és 2.2-el tettem el őket, állt kint az udvaron, zárt sufniban, de a sufni ajtón a szél bemegy körbe kb. 5cm-en.

És ezért zörgött ennyire, úgy hirtelen az egész.. :)

Link to comment
Megosztás:

...

Egy elméleti kérdés, ha valaki tudja rá a pontos választ arra kíváncsi lennék, elképzeléseim vannak, de ha valaki okosabb, mint egy ötödikes biztos tudja a korrekt magyarázatot.

Guminyomásom, súlytól, időtől függően 1.9--->2.2 ig szokott lenni. Most visszaraktam a nyári gumit, mentem a kútra ellenőrizni, s persze 14-es a nyári, hangosabb, mint a 13-as... fura is volt megint... Beállok nézem a nyomás. 2.5 hátul.., másik..2.6..2.5.. mindegyiken visszavettem.

Ez mitől lehet? Kb 2.0 és 2.2-el tettem el őket, állt kint az udvaron, zárt sufniban, de a sufni ajtón a szél bemegy körbe kb. 5cm-en.

És ezért zörgött ennyire, úgy hirtelen az egész.. :)

rosszul emlékszel, vagy nem jó az óra a kúton :)

Link to comment
Megosztás:

Csak mert tegnap a Pesti úton jött velem szembe egy hasonló színű, ugyanúgy morcosított tetős,mint a tiéd és hátsó szárnnyal... Ami szerintem teljesen elrondította a kocsit... Jó, hogy nem Te voltál, mert akkor negatív véleményem lett volna a kocsid hátuljáról! :)

Tuti nem én voltam mert tegnap még a műszakis emberkénél volt.

Sztem láttam már azt a verdát amire gondolsz :)

Majd egyszer talán ha odakerülök akkor lesz fent szárny de az is csak az 5 ajtós gyárija.

Most apróbb dolgokat kéne megcsinálni, ha már itt a jó idő :) (kerékcsapágy csere, hátsó féket meg kéne nézni, műanyag patentokat kicserélni ahol kell, lassan a központizár is belekerül.... van mit csinálni :) )

Link to comment
Megosztás:

rosszul emlékszel, vagy nem jó az óra a kúton :)

Emlékeim jók én is az óra csalásra gondoltam, azért megnézem másik kúton is. Am az lenne az értelmes magyarázatom erre, h viszonylag későn tértem át téligumra, már olyan 0fokok voltak nagyban, csak még hó nem volt és akkor rátoltam 0.1barral többet, akkor volt 2.1 2.3 most meg melegedett az idő és gondolom tágul a levegő, most plusz 10-15fokkal több van és ami hidegben annyi volt, most melegben több lett. Erre gondoltam még, talán ez az értelemszerű.

Majd egyszer talán ha odakerülök akkor lesz fent szárny de az is csak az 5 ajtós gyárija.

Én nem gyári szárnyat láttam, hanem egy ß@szott nagyot hátul, szerintem baromi csúnya volt! Nekem nincs, de ha feltennék, akkor is max. a gyárit! Ami nem lenne rossz, az a műanyag küszöb ami a GSI-n van, vagy olyan amelyik a G-Astrán! Nem tuning csodaként, hanem a küszöb védelme miatt!

A GSI-s drága, annyit nem ér amennyiért adjak, pluszban fújassam le, meg ilyenek, ami az astrán van az nem rossz, csak az vajon passzolna-e.. Meg átalakítani... Lehet, h annyit nem ér az egész.

Link to comment
Megosztás:

Jó pár oldallal korábban beszélgettetek páran a vezérműtengely cseréről és felvetődött egy kép amin egy hidrotőke félrenyomó "csodaszerkezet" látható, megtaláltam azt a képet, azonban nem tud valaki több képet mutatni róla amiről le lehetne másolni vagy esetleg valami boltot, stb, ahol kapható ilyen, tervezem én is, hogy kicseréltetném a vezérműtengelyem aztán a szerelőm nálam is azt mondta, hogy komplett hf szétdöntés már megint, de sokan mondtátok, hogy nem kell levenni hozzá csak a szelepfedelet, ezért gondoltam utánajárok aztán rákérdezek képekkel alátámasztva hogy lebontás nélkül is megoldható-e, mert feleslegesen nem szeretnék még egyszer több ezret kiadni tömítésekre amikor a mostaniak szinte újak.

Szóval ha valaki tud ezzel a szorító félrenyomó akármi szerkezettel kapcsolatban infót képet, stb, az kérem ossza meg velem!

Köszönöm! :)

[OFF]

Ha valakit érdekel pár kép az új Ampera-ról, két "ősrégi" opel csodáról, illetve az első Mo.-n készült Astra motorteréről akkor katt erre a linkre:

http://opelmuhely.com/galeria

Hozzáteszem a két ősopel több mint 100 éves és a saját kerekükön érkeztek meg Szentgotthárdra az Opel gyárba a Közlekedés Múzeumból az első Mo.-n készült Astrával együtt! :)

[/OFF]

Link to comment
Megosztás:

426323_315526431834568_100001316424973_793240_1999804173_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

[OFF] ELADÓ egy garnitúra ebből a HIBÁTLAN szépségből. Opel corsa A gyári GSI felnije RONAL márka 14" 4*100 ET 35 ha minden igaz! 20 pénz. Eladtam a kocsit így ezt is el kellene. [/OFF] remélem nem zavar de itt többen látják és nem bánnám ha valaki másnak is örömet okozna...

irtam privit, vinném a cuccost :-D

Link to comment
Megosztás:

Jó pár oldallal korábban beszélgettetek páran a vezérműtengely cseréről és felvetődött egy kép amin egy hidrotőke félrenyomó "csodaszerkezet" látható,

Kell egy mentes szár,amit a szelepfedél csavarok menetébe tekersz bele. Ennek a tetjébe csinálsz egy vágatot,hogy csavarhúzóval tudd ki-be tekerni.

Meg kell egy laposvas,amit Z alakúra hajtogatsz. A Z felfső szárát kifúrod,hogy a szelepfedél-csavarok helyére tekert meneten egy ugyanolyan belső menetű anyával tudd leszorítani a vasat. A szeleptányért nyomkodó végét meg félhold alakúra kell vágni,hogy ne akadjon semmibe. Havernál van ez a szerszám,hétfőig biztos nem tudom megmondani a pontos méreteit,de az alapötlet megvan, megfogod a vasat,aztán kb.ra úgy hajtod,hogy jó legyen. :D

Link to comment
Megosztás:

Kell egy mentes szár,amit a szelepfedél csavarok menetébe tekersz bele. Ennek a tetjébe csinálsz egy vágatot,hogy csavarhúzóval tudd ki-be tekerni.

Meg kell egy laposvas,amit Z alakúra hajtogatsz. A Z felfső szárát kifúrod,hogy a szelepfedél-csavarok helyére tekert meneten egy ugyanolyan belső menetű anyával tudd leszorítani a vasat. A szeleptányért nyomkodó végét meg félhold alakúra kell vágni,hogy ne akadjon semmibe. Havernál van ez a szerszám,hétfőig biztos nem tudom megmondani a pontos méreteit,de az alapötlet megvan, megfogod a vasat,aztán kb.ra úgy hajtod,hogy jó legyen. :D

Ez már jó alap, de örülnék, ha egypár fénykép lenne róla illetve méretek a lemásoláshoz, de köszönöm az eddigieket is! :)

Közben változott a helyzet, megnéztem ma a blokkot és kiderült hogy a szelepház és a hengerfej között engedi az olajat (ugye ott fém a fémen "tömít") úgy sajnos szét kell venni az blokk felső részét ha tetszik ha nem, így már nem lényeges a szerkezet amiről beszéltünk, azért köszönöm az információkat!

Hirtelen számolással kb 30-35 ezer forintomba fog fájni ez megint cakk-pakk, de legalább ki lesz cserélve a vezérműtengelyem egy normálisra és talán beáll az alapjáratom 850-ről a normális 900-as körüli fordulatra! :)

Link to comment
Megosztás:

Ez már jó alap, de örülnék, ha egypár fénykép lenne róla illetve méretek a lemásoláshoz, de köszönöm az eddigieket is! :)

Közben változott a helyzet, megnéztem ma a blokkot és kiderült hogy a szelepház és a hengerfej között engedi az olajat (ugye ott fém a fémen "tömít") úgy sajnos szét kell venni az blokk felső részét ha tetszik ha nem, így már nem lényeges a szerkezet amiről beszéltünk, azért köszönöm az információkat!

Hirtelen számolással kb 30-35 ezer forintomba fog fájni ez megint cakk-pakk, de legalább ki lesz cserélve a vezérműtengelyem egy normálisra és talán beáll az alapjáratom 850-ről a normális 900-as körüli fordulatra! :)

Azt a 850-et mivel mérted?

Másrészt OP-commal írható az alapjárat. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez már jó alap, de örülnék, ha egypár fénykép lenne róla illetve méretek a lemásoláshoz, de köszönöm az eddigieket is! :)

Közben változott a helyzet, megnéztem ma a blokkot és kiderült hogy a szelepház és a hengerfej között engedi az olajat (ugye ott fém a fémen "tömít") úgy sajnos szét kell venni az blokk felső részét ha tetszik ha nem, így már nem lényeges a szerkezet amiről beszéltünk, azért köszönöm az információkat!

Hirtelen számolással kb 30-35 ezer forintomba fog fájni ez megint cakk-pakk, de legalább ki lesz cserélve a vezérműtengelyem egy normálisra és talán beáll az alapjáratom 850-ről a normális 900-as körüli fordulatra! :)

Az enyém FBS ragasztóval van összerakva,sehol nem ereszt,ugyanígy van a karter,váltó tömítés is. Én azzal ajánlom összerakni,ökök élet +1nap.

Link to comment
Megosztás:

Laccci garniturajanak hala, lesz felnim :icon10: - koszi :hiya:

GUMIKERDES:

a korabi irasok es javaslatok alapjan ugy dontottem, hogy maradok a gyarilag megadott 165/65/r14 meretnel (gondolom attol hogy gsi felni, még siman jo ra ez a gumimeret)...

ki milyen guminyomassal jarkal? olvastam a leirast a tanktakaron, de vmi brutal nyomast ir, amit kisse furcsalok....

gumibol az idei testelt-javasolt gumik kozul a barum brillantis2-t neztem ki, korrekt aron van, korrekt tudasal - valakinak van vele tapasztalata? (telinek barumot hasznalok, es meg vagyok vele elegedve)

Link to comment
Megosztás:

gumibol az idei testelt-javasolt gumik kozul a barum brillantis2-t neztem ki, korrekt aron van, korrekt tudasal - valakinak van vele tapasztalata? (telinek barumot hasznalok, es meg vagyok vele elegedve)

Elöl 2.1, hátul 1.9 barral járok.

A kopottas,öreg gumi után szinte bármilyen új abroncs sokkal-sokkal jobb lesz. Kivéve a nagyon noname kínai szarokat természetesen.

Link to comment
Megosztás:

nekem a tansapka takaro belso oldalara 2,1-et ir elore es 2,4et ir hatra (3emberig) es 2,4elol - 2,8hatul teljes terhelesnel... ezt meglehetosen soknak talalom...

avon gumikkal vettem a kocsit, még szinte szorosek voltak (gyari 13'' felnin, teligumik), de nem volt veluk kulonosebb problemam...

nyarinak barum brillantis 2öt tervezek, 14'' 165/65r14 meretben, sztem eleg jo a minosege...

...a guminyomas idegesit, hogy ilyen magasnak kell(ene) lennie, illetve varom, hogy van-e vkinek tapasztalata az altalam megvasarolni tervezett gumikkal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.