Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hogy érted, h az ellenoldalon? Azt hittem, h minden esetben a főtengelytárcsa után (forgásirányban értem) van a feszítő, hiszen a főtengely forgatja meg a vezműtengelyeket... Máshogy hogy működne megfelelően?

Miért ne működhetne megfelelően? :) Konstrukció kérdése, hogy melyik megoldást választották. Isuzu motornál a forgásirányt nézve a főtengely előtt van a feszítő. A 8 szelepes opeleknél pedig a főtengely után.

Vez_rl_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tehát mindig, minden esetben KÉSIK a vezérműtengely. Teljesen mindegy, h 1.2 v 2.0, benzines v dízel 8 v 18 szelepes...

Nem. Attól függ, hogy az állítható feszítő görgő hol van, a főtengely előtt, vagy után.

Ha után van, akkor késni fog a vezérlés hengerfej síkolást követően, ha után, akkor meg sietni fog!

Isuzunál egyébként a rugó nem feszíti után a szíjat az idő előre haladtával. Csak arra való, hogy mikor felszereled, akkor kellőképpen megfeszítse a szíjat. Miután össze szerelted, egy csavarral fixálod a feszítőgörgő helyzetét.

Elküldve

Sziasztok!!!

Szemezgetek egy Corsával, de még egyenlőre még csak távolból! Nem akarok addig rátörni az emberre, amíg nem szaglászom egy kicsit körbe! Ugyan nem eladó, talán hajlik majd rá az ipse! Szóval a kérdésem az lenne, hogy szerintetek német, vagy japó motor lehet benne. Sajna motorkódot nem tudok! Annyi infóm van, hogy 1998-as évjárat, Corsa B 1.7D, 5 ajtós, szürke!!! Tudom ez így nagyon kevés, de hátha tudtok valamit évjárat alapján!

Egyébnként ha x17dt, akkor az csak német motort takar???

Elküldve

pfff :)

most nem mindegy hogy késik vagy siet ?? :D :D

faljátok egymást két napja :)

Nem faljuk csak beszélgetünk.

Én pl tanultam belőle. :)

Elküldve

Sziasztok!!!

Szemezgetek egy Corsával, de még egyenlőre még csak távolból! Nem akarok addig rátörni az emberre, amíg nem szaglászom egy kicsit körbe! Ugyan nem eladó, talán hajlik majd rá az ipse! Szóval a kérdésem az lenne, hogy szerintetek német, vagy japó motor lehet benne. Sajna motorkódot nem tudok! Annyi infóm van, hogy 1998-as évjárat, Corsa B 1.7D, 5 ajtós, szürke!!! Tudom ez így nagyon kevés, de hátha tudtok valamit évjárat alapján!

Egyébnként ha x17dt, akkor az csak német motort takar???

Ha corsa, és 1,7 diesel, akkor az X17D lesz, és nem X17DT.

Corsába és Combo-ba 1.7-es isuzuból csak a 60 LE-s szívót raktak gyárilag.

Valamivel jobb, mint a szintén 1,7-es német szívó diesel motor.

Egyébként szerintem nagyon-nagyon jó választás lenne. Csak ajánlani tudom. Bár nem hiszem, hogy egyszerű lesz meggyőzni az ipsét, hogy adja el :)

Elküldve

Nem faljuk csak beszélgetünk.

Én pl tanultam belőle. :)

Én is. :) Nem hittem volna, h van olyan, ahol a feszítő után van a főtengely... Ebben az esetben bizonyos időközönként utána kell állítani?

Elküldve (edited)

Sziasztok urak.

Asszonykámnak van 1 Corsa b X10xe autócskája,és 99% hogy a generátor csapágy behalt,mert úgy sír mint az állat,esetleg ötlete van valakinek hogy meg lehet e csapágyazni? Vagy pedig vegyek 1 bontott generátort? Amúgy Bosch 0123100003 a generátor.

Előre is köszönöm.

Módosítva : .totesz.
Elküldve

Sziasztok urak.

Asszonykámnak van 1 Corsa b X10xe autócskája,és 99% hogy a generátor csapágy behalt,mert úgy sír mint az állat,esetleg ötlete van valakinek hogy meg lehet e csapágyazni? Vagy pedig vegyek 1 bontott generátort? Amúgy Bosch 0123100003 a generátor.

Előre is köszönöm.

Szerintem meg lehet csapágyazni, mert ez már a másik fajta mint pl ami nekem van az NZ-sekben, én mondjuk azt ajánlom előtt nézz körül hogy mennyiért tudsz beszerezni egy bontottat, mert sokszor jó állapotban lévőt lehet beszerezni és olcsóbb is lehet mintha csapágyaztatod!

Az is lehet hogy elég ha egy kis kenőanyagot adsz a csapágyaknak és megoldódik a probléma!

Elküldve

Szerintem meg lehet csapágyazni, mert ez már a másik fajta mint pl ami nekem van az NZ-sekben, én mondjuk azt ajánlom előtt nézz körül hogy mennyiért tudsz beszerezni egy bontottat, mert sokszor jó állapotban lévőt lehet beszerezni és olcsóbb is lehet mintha csapágyaztatod!

Az is lehet hogy elég ha egy kis kenőanyagot adsz a csapágyaknak és megoldódik a probléma!

Köszi.A bontott 10 körül van,1 csapágy meg szerintem 3-4 ezernél nagyon több nem lehet.

De akkor szétdöntöm és meglesem,az a biztos.

Elküldve

Sziasztok.

Lenne egy olyan kérdésem, hogy tudnátok valami jó féle pedálkészletet ajánlani? Már kezd kicsit elegem lenni, hogy folyton csúszkál a lábam a pedálokon, főleg most, ebben a szutyok időben. Valami olyanh jó lenne, amiben vannak keresztben gumicsíkok. A válasz előre is köszi.

Elküldve

Sziasztok.

Lenne egy olyan kérdésem, hogy tudnátok valami jó féle pedálkészletet ajánlani? Már kezd kicsit elegem lenni, hogy folyton csúszkál a lábam a pedálokon, főleg most, ebben a szutyok időben. Valami olyanh jó lenne, amiben vannak keresztben gumicsíkok. A válasz előre is köszi.

Vágjál 800-as vagy 1200 csiszolópapírból akkora csíkokat mint a pedálok barázdái, aztán ragaszd rá, tuti nem fog csúszkálni rajt a cipő :D Láttam már ilyet élőben is bár nem próbáltam ki milyen lehet, de ki tudja hátha... :)

Elküldve
Vágjál 800-as vagy 1200 csiszolópapírból akkora csíkokat mint a pedálok barázdái, aztán ragaszd rá, tuti nem fog csúszkálni rajt a cipő :D Láttam már ilyet élőben is bár nem próbáltam ki milyen lehet, de ki tudja hátha... :)

Gányolni nem szeretnék. Inkább akkor veszek valami gagyibb készletet. A lényeg, hogy keresztben legyen rajta csúszásgátló és ne hosszában.

Elküldve

"mackosajt" "Jean Trevor" "kucu32" "hakapeszimaki"--> Zörgő edényverős hangokra adott válaszaitok köszönöm!

A végre megtaláltam a titok nyitját:

Szal a kipufogónak van hangja. Méghozzá a gumitartó baknál. Van az alvázon egy rúd és van a kipufogón egy rúd. Erre kell ráhúzni a tartó gumibakot.

Na nekem cserélve lett a kipufogóm(Bosal) elvileg 1.5 éve és gondolom nem lett a helyére forgatva precízen a kipufogó, ugyanis a kipufogó hátsó nyaka csapódik az alvázhoz rögzitő tartó rúdhoz..

Ezt kell valahogy kiküszöbölnöm, mert ha lazább a gumibak akkor a pótkerék alatt lévő hővédőhöz csapódik(oldalirányba), ha meg szoros és fent van akkor meg az előbbi esemény jön létre(függőleges irányba..).

Már csak a megoldást kell kisakkoznom!

Elküldve

Az is lehet hogy elég ha egy kis kenőanyagot adsz a csapágyaknak és megoldódik a probléma!

Ha pár ezer km után megint ugyanez előtt a probléma előtt akar állni, akkor csak nyugodtan...

Elküldve

Sziasztok urak.

Asszonykámnak van 1 Corsa b X10xe autócskája,és 99% hogy a generátor csapágy behalt,mert úgy sír mint az állat,esetleg ötlete van valakinek hogy meg lehet e csapágyazni? Vagy pedig vegyek 1 bontott generátort? Amúgy Bosch 0123100003 a generátor.

Előre is köszönöm.

Van néhány lehetőség:

Betolod a kocsit egy generátor szervizbe, ahol korrektül felújítják neked. Megvan rá az esély, hogy ilyenkor egyéb dolgot is cserélni kell (pl csúszó gyűrű, szénkefe, illetve ékszíjtárcsa). 1 nap alatt kész van.

Veszel egy bontottat, aminek nem ismered az előéletét, és imádkozol, hogy pár ezer / pár 10 ezer km múlva ne állj ugyanígy egy széthullófélben lévő generátor csapágy előtt...

Ha van időd, kedved, és elég szerszámod, akkor szétszeded te magad, megnézed, mi a baja, és a rossz alkatrészeket cseréled.

Elküldve

Van néhány lehetőség:

Betolod a kocsit egy generátor szervizbe, ahol korrektül felújítják neked. Megvan rá az esély, hogy ilyenkor egyéb dolgot is cserélni kell (pl csúszó gyűrű, szénkefe, illetve ékszíjtárcsa). 1 nap alatt kész van.

Veszel egy bontottat, aminek nem ismered az előéletét, és imádkozol, hogy pár ezer / pár 10 ezer km múlva ne állj ugyanígy egy széthullófélben lévő generátor csapágy előtt...

Ha van időd, kedved, és elég szerszámod, akkor szétszeded te magad, megnézed, mi a baja, és a rossz alkatrészeket cseréled.

Elég nagy esély van arra hogy a szénkeféket is cserélni kell, ezt a fajtát könnyebb már szétszedni mint az NZ-ben szerelteket, meg lehet vele próbálkozni otthon, de ha nincs szerszámod hozzá akkor mindenképp a szerviz ajánlott

Elküldve

Én is kicseréltem a motorháztető gumibakjait, kemény 300 ft-ért rendeltek nekem :D

Azóta végre sokkal csendesebb lett minden, már csak visszakéne raknom nekem is a kipufogónak a gumitartóját, csak ebben a hóban nem sok kedvem van befeküdni alá..

Elküldve

"mackosajt" "Jean Trevor" "kucu32" "hakapeszimaki"--> Zörgő edényverős hangokra adott válaszaitok köszönöm!

A végre megtaláltam a titok nyitját:

Szal a kipufogónak van hangja. Méghozzá a gumitartó baknál. Van az alvázon egy rúd és van a kipufogón egy rúd. Erre kell ráhúzni a tartó gumibakot.

Na nekem cserélve lett a kipufogóm(Bosal) elvileg 1.5 éve és gondolom nem lett a helyére forgatva precízen a kipufogó, ugyanis a kipufogó hátsó nyaka csapódik az alvázhoz rögzitő tartó rúdhoz..

Ezt kell valahogy kiküszöbölnöm, mert ha lazább a gumibak akkor a pótkerék alatt lévő hővédőhöz csapódik(oldalirányba), ha meg szoros és fent van akkor meg az előbbi esemény jön létre(függőleges irányba..).

Már csak a megoldást kell kisakkoznom!

Hali!!!

Meg kell lazítani a hátsó dob bilncsét és úgy mozgatni a dobot valamerre. Valószínű így be bírod állítani hogy jó legyen.

Elküldve

Hejjhó. No, meglettek az első fékek - 20 pénz volt mindenestül, ez korrekt? - azt mondta a srác, hogy a nyári szezon előtt azért lessük meg a hátsókat is, lehet, hogy jók és nem kell piszkálni, de ahogy az elsők be voltak rohadva, nem csodálnám ha a hátsó is kuka lenne. Beállították a lámpáimat is, mondták, hogy a váltó is azért ilyen, hogy mindegyik fokozatba is van 360 fokba 20 cm-t libeg, mert nagyon lóg 1-2 helyen. Azt is meg tudják csinálni, nem biztos, hogy cserélni kell.

Ami egy kicsit aggaszt, hogy mondta a srác - meg meg is mutatta - hogy a vezérmű tengelyen, a bütykök közül 2 jó állapotú, viszont az egyik az annyira szét van kopva, tiszta karc a felülete, hogy mondta, azt cserélni kell rövid időn belül és mivel bontani kell a hengerfejet evégett, ezért tömítés csere meg minden...bár én nem értek hozzá, de el tudom képzelni, hogy igaz amit mond. Az a bütykös tengely elég gázul nézett ki, a jobb szélső bütyök olyan volt mint a smirglipapír. :blink:

Ennek a cseréjére és szerelésre 20-30 körül mondott látatlanba a srác, az korrekt lehet? Ti azért többet tudtok az árakról mint én, az tuti... :blush:

Elküldve

Egy vezérműtengely cseréhez minek levenni a hengerfejet?

Azt mondta, hogy úgy van valahogy, hogy ki kell venni bizonyos csavarokat, különben nehéz (vagy lehetetlen) hozzáférni és akkor már cserélni kell a tömítést is. Nem tudom, nem értek hozzá :blush:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.