Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
az maradt a régi?

x16szr van most?

milyen injektor?

Ja x16sz van,a saját injektorával.

A pumpa régi maradt,ami 1.5éves,de tudtommal az 16sz is kisnyomású 0.76-os pumpával dolgozik gyárilag. Viszont néha kicsit tovább van nyitva az injektor,mint gyárilag,lehet azt már nem bírja szusszal.

Nekem is volt ilyen. Mikor gázt adtam nem húzott elért egy bizonyos szintet és elkezdett húzni nem volt gond csak az elején a gáz adásra nem reagált. A lambdaszondát cseréltük mondjuk F astrásra és jó lett. (ez is érdekes) Azóta nem csinálja.

De amint látom írtad hogy átkapcsoltad, de viszont próbálj bele egy másikat. Az enyémből mikor kiszedtük olyan fekete volt meg rozsdás, hogy kuka. Szóval lehet az a baj. Eltömődik vagy ilyesmi és nem jól küldi a jelet. Bár én nem értek hozzá csak ezt hallottam :lol: Porbálj bele egy másik lámbdát. Ha az se jó nem tudom..

Nekem fordítva van,megindul csak aztán "elfárad",aztán pumpálom a gázt és újra húz ahogy illik.

Elküldve
Ja x16sz van,a saját injektorával.

A pumpa régi maradt,ami 1.5éves,de tudtommal az 16sz is kisnyomású 0.76-os pumpával dolgozik gyárilag. Viszont néha kicsit tovább van nyitva az injektor,mint gyárilag,lehet azt már nem bírja szusszal.

igen mindkettő 0.76os ,próba cseresznye a 3as :lol:

Elküldve

Szakavatott emberke nekem azt mondta, hogy ha az NZ hengerfejbe az ember betesz 1-el nagyobb szelepeket, kicsit összesimogatja szelep oldalról a másik oldalról bele sem kell nyúlni a hengerfejbe nyomatékosabb lesz mintha 1-el nagyobb SE motor lenne.

Elküldve
Szakavatott emberke nekem azt mondta, hogy ha az NZ hengerfejbe az ember betesz 1-el nagyobb szelepeket, kicsit összesimogatja szelep oldalról a másik oldalról bele sem kell nyúlni a hengerfejbe nyomatékosabb lesz mintha 1-el nagyobb SE motor lenne.

Látnád a változást, amikor egy régi motoron szelephézagot állítok...micsoda javulást hoz. :lol:

Elküldve
Látnád a változást, amikor egy régi motoron szelephézagot állítok...micsoda javulást hoz. :lol:

Sőtt, gyakran az is segít ha az ember nem a gyári jelre állítja be a vezérlést, hanem fokolókerékkel kiórázva. :D

Elküldve
Szakavatott emberke nekem azt mondta, hogy ha az NZ hengerfejbe az ember betesz 1-el nagyobb szelepeket, kicsit összesimogatja szelep oldalról a másik oldalról bele sem kell nyúlni a hengerfejbe nyomatékosabb lesz mintha 1-el nagyobb SE motor lenne.

Szerelőm azt mondta,amikor lent volt a HF, hogy ok,hogy leszedettem 95.6mm-re (95.5 az astra kupa minimum)

akkor egyúttal szedjünk le a vezérműházból 1mm-t, így nagyobbat emelnének a szelepek.

Ezt én nem mertem bevállalni,mert féltem,hogy ki fognak támasztani a szelepek. Szerinte a tőkék tolerálnának annyit a szíjfeszítő görgőről nem is beszélve.

Nyomatékkal nincs baj,olyan 150nm körül lehet 3000 környékén.

5000-6000 között ürülnék kicsit több kraftnak. Emelt benzinnyomás hátha javít rajta és megszűnik az elgyengüléses problémám.

Elküldve
Csapágysor,csapszeg mennyire bírja a 11.5-es kompressziót?

Nekem is 11körül van.

11.5 még utcán jó, avval nincs gond, nem gyári tengellyel a benzin sem akadékoskodik.

Elküldve
11.5 még utcán jó, avval nincs gond, nem gyári tengellyel a benzin sem akadékoskodik.

Mármint 95ös? Azt én bele sem próbálom.

Szép lapos,négyzetes a nyomatékgörbéd,ha igaz lesz. Nem az alap dohc-ra jellemző hegymászós.

Elküldve
Mármint 95ös? Azt én bele sem próbálom.

Szép lapos,négyzetes a nyomatékgörbéd,ha igaz lesz. Nem az alap dohc-ra jellemző hegymászós.

Ez majd a gyakorlatban kiderül, de azt mondják elég jó közelítést ad a program ha helyesen van kitöltve.

Elküldve

kb. 15-20 óra állás után mennyinek kellene lennie az akksi feszültségének?

Mostanában hidegebbe érzem, hogy lassan tekeri az önindítót, de időben elkapja, és szépen megy minden.

rámértem hosszabb állás után és 11,5 volt a feszültség

Indítás után 14,4-re tehát töltés van.

Sajnos kb. 2 hónapja nem voltam hosszú távon, csak városi 3-5 km-eket tettem meg.

Elküldve
Szerelőm azt mondta,amikor lent volt a HF, hogy ok,hogy leszedettem 95.6mm-re (95.5 az astra kupa minimum)

akkor egyúttal szedjünk le a vezérműházból 1mm-t, így nagyobbat emelnének a szelepek.

Ezt én nem mertem bevállalni,mert féltem,hogy ki fognak támasztani a szelepek. Szerinte a tőkék tolerálnának annyit a szíjfeszítő görgőről nem is beszélve.

Nyomatékkal nincs baj,olyan 150nm körül lehet 3000 környékén.

5000-6000 között ürülnék kicsit több kraftnak. Emelt benzinnyomás hátha javít rajta és megszűnik az elgyengüléses problémám.

jó hogy 128nm-es motor az 1.6sz, a GSI is csak 148nm kicsit túlzol. :lol: Ráadásul a gsi is mehetne jobban.. Szóval.

Elküldve
kb. 15-20 óra állás után mennyinek kellene lennie az akksi feszültségének?

Mostanában hidegebbe érzem, hogy lassan tekeri az önindítót, de időben elkapja, és szépen megy minden.

rámértem hosszabb állás után és 11,5 volt a feszültség

Indítás után 14,4-re tehát töltés van.

Sajnos kb. 2 hónapja nem voltam hosszú távon, csak városi 3-5 km-eket tettem meg.

Ez azt hiszem normális, kellene neki egy hosszabb táv vagy egy akksitöltős töltés. :lol:

Elküldve
jó hogy 128nm-es motor az 1.6sz, a GSI is csak 148nm kicsit túlzol. :lol: Ráadásul a gsi is mehetne jobban.. Szóval.

Tudom,kicsit túlzás. Éppen talán jobban megy az egykettes 45lovasnál,de lehet csak placebó.

Elküldve
kb. 15-20 óra állás után mennyinek kellene lennie az akksi feszültségének?

Mostanában hidegebbe érzem, hogy lassan tekeri az önindítót, de időben elkapja, és szépen megy minden.

rámértem hosszabb állás után és 11,5 volt a feszültség

Indítás után 14,4-re tehát töltés van.

Sajnos kb. 2 hónapja nem voltam hosszú távon, csak városi 3-5 km-eket tettem meg.

Annak az akksinak véres a torka. 12,3 V alá nem mehet a feszültség hosszabb időre, mert az már károsítja az akksit.

Szerintem ezzel az akksival minden sikeres indítás már ajándék.

Elküldve

Szereztem 4 kitűnő állapotú téli kereket egyforma gumival, gyári 13"-os GM acélfelnire szerelve 165/70 méretben.

Csak egy bökkenő van, a felnik ET43-asok.

Ami fent van a kocsin az meg ET49-es (155/80-as hitvány gumival). Most akkor melyik a gyári méret? 93-as C12NZ-ről van szó...

Elküldve
Szereztem 4 kitűnő állapotú téli kereket egyforma gumival, gyári 13"-os GM acélfelnire szerelve 165/70 méretben.

Csak egy bökkenő van, a felnik ET43-asok.

Ami fent van a kocsin az meg ET49-es (155/80-as hitvány gumival). Most akkor melyik a gyári méret? 93-as C12NZ-ről van szó...

Váltóméret.

Elküldve
Szereztem 4 kitűnő állapotú téli kereket egyforma gumival, gyári 13"-os GM acélfelnire szerelve 165/70 méretben.

Csak egy bökkenő van, a felnik ET43-asok.

Ami fent van a kocsin az meg ET49-es (155/80-as hitvány gumival). Most akkor melyik a gyári méret? 93-as C12NZ-ről van szó...

Nekem 94-es C12NZ-ém van és az enyémre ET49-es való. Igazából ha kételyed van akkor cseréld le a gumikat. Felni marad gumi csere persze ha az is 13as :lol:

A felniket meg passzold el vagy ha jó az osztókör 4x100 és a belső agyátmérő is stimmel 56,5mm akkor nincs gond mert akkor passzol rá a felni szerintem. Vagy pedig tehermentesítőt kell vegyél ami 56,6mm szűkíti le :D Ez az én véleményem.

Elküldve
Szereztem 4 kitűnő állapotú téli kereket egyforma gumival, gyári 13"-os GM acélfelnire szerelve 165/70 méretben.

Csak egy bökkenő van, a felnik ET43-asok.

Ami fent van a kocsin az meg ET49-es (155/80-as hitvány gumival). Most akkor melyik a gyári méret? 93-as C12NZ-ről van szó...

ET-49. 165/70 R13 Hitvány gumival járni butaság. Azt ET szám mindegy ha az átmérő a gyári fentebb említett 56,5mm

Elküldve
Hát elkéne tényleg vinni hosszú távra, de az akksi egyébként 1 éves most, ha valami szar lesz vele, tuti megy vissza garanciába.

Generátorod tölt rendesen?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.