Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

srácok!!

ne bohóckodjatok a gyertyával!!

Csak gyári...

arra érdemes figyelni hogy 1 vagy 2 pólusú való bele..

motorszámfüggő és se gondoltam volna ,de pl c12nz-nél szerelték mindkét fajtával... ezt tudom fejből.. mert én is meglepődtem amikor mondták....

Elküldve
Jó reggelt! Meg lett húzva az ékszíj, most jónak tűnik...reméljük az is marad. VISZONT, töltök fel egy

a piros keretes rész számít, ott lóg az a gumi cső, és a bordó keretes részhez kéne mennie elvben, csak hát hiányzik onnan 1-2 dolog, meg a cső is rövid. Tudtok nekem ebbe segíteni? Valakinek eladó oda való darabja van-e. :lol: köszii

Ahogy látom, neked elég sok maszek dolog van abban a motortérben ;) Pl ablakmosó rendszer :)

A bejelölt helyről hiányzik egy műanyag elem, ami kintről szívja be a levegőt. Plusz alóla egy csőcsatlakozó, ami a kupuffogótól szívja a meleg levegőt, amikor még hideg a motor.

4449890_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Most nálad a meleg motortérből szívja a levegőt az autó, amikor hideg van, akkor meg nem kap meleg levegőt a kupuffogó csonktól.

Elküldve
Most nálad a meleg motortérből szívja a levegőt az autó, amikor hideg van, akkor meg nem kap meleg levegőt a kupuffogó csonktól.

a funkció az működik neki is ... csak nincs meg az a műanyag idom

Elküldve
a funkció az működik neki is ... csak nincs meg az a műanyag idom

Az a cső csak ott van, nincs rákötve a levegőszűrőrem mert hiányzik neki az a csonk is. Szóval nem működik neki az a funkció.

Másfél hónap után most tűnt fel, hogy nincs kormányzáram! Ez gyárilag így van, vagy mi a fene?

Illetve B Corsában van olyan funkció (93 évjárat), hogyha kihúzom a kulcsot, lekapcsol a rádió? Mikor vettem az autót, akkor gyújásra volt kötve, tehát csak járó motornál ment a rádió. De átkötötem fixre, hogy mindig szóljon.

Így utólag hiba volt, elég szar állandóan lekapcsolgatni. Ha legközelebb ki kell vennem a rádiót, akkor visszakötöm úgy, ahogy volt.

Elküldve
Az a cső csak ott van, nincs rákötve a levegőszűrőrem mert hiányzik neki az a csonk is. Szóval nem működik neki az a funkció.

ááá nem érted :lol: ;)

Elküldve
Másfél hónap után most tűnt fel, hogy nincs kormányzáram! Ez gyárilag így van, vagy mi a fene?

Illetve B Corsában van olyan funkció (93 évjárat), hogyha kihúzom a kulcsot, lekapcsol a rádió? Mikor vettem az autót, akkor gyújásra volt kötve, tehát csak járó motornál ment a rádió. De átkötötem fixre, hogy mindig szóljon.

Így utólag hiba volt, elég szar állandóan lekapcsolgatni. Ha legközelebb ki kell vennem a rádiót, akkor visszakötöm úgy, ahogy volt.

Úgy tudom az összes Corsa-ban van kormányzár, ha kivetted a kulcsot, megtekergeted a kormányt be kell akadnia, az is lehet hogy el van törve és azért nem akad be, a rádió gyárilag úgy van kötve hogy csak gyújtás után kap villanyt a cucc, de a gyári rádiókat úgy csinálták meg hogy az egyik direkt szálból kapcsolószál lett, ezért volt úgy hogy gyújtás nélkül is ment, de ha levetted a gyújtást leállt a rádió is, ezt meg lehet elméletben csinálni egy kis ügyeskedéssel az újakkal is, de még ki kell találnom pontosan hogyan, mert én is úgy szeretném bekötni, csak most nem bontom ki az egészet! :lol:

Elküldve
Astra-sat linkeltél ezt láttam én is, de a Corsa-s másképp van, kapásból a gyertya kód sem stimmel, illetve a hézag méret (de az nem biztos :lol:)

Ha motorkódra kéred a boltban, akkor tök mindegy, hogy Astra vagy Corsa. ;)

Másfelöl baromira nem értem minek kell ezt túlvariálni.

Gyárit kell és kész. 60EKm-ként cserélni.

U.i.: kérlek a fórum aláíráshoz kötödő szabályait átfutni és aszerint szerekszteni az aláírásod! Köszi! :)

Elküldve
Illetve B Corsában van olyan funkció (93 évjárat), hogyha kihúzom a kulcsot, lekapcsol a rádió? Mikor vettem az autót, akkor gyújásra volt kötve, tehát csak járó motornál ment a rádió. De átkötötem fixre, hogy mindig szóljon.

Így utólag hiba volt, elég szar állandóan lekapcsolgatni. Ha legközelebb ki kell vennem a rádiót, akkor visszakötöm úgy, ahogy volt.

Valszeg cserélve volt már a gyújtáskapcsolód, mert ez a funkció ha jól emléxem csak 96-tól volt.

Van akinek az jön be, hogy ha kiveszi a kulcsot kikapcsol, van akinek az, ha ő kezeli a rádiót.

Nekem az utóbbia zsánerem.

Ja, meg amit elfelejtettem írni az előbb, nekem gyanúsak az ablaktörlő lapátok, amik a kocsidon vannak, a jobb oldali mintha túl nagy lenne, ezért fedésben vannak. Nem akadnak össze? Nekem is méreten felüliek vannak fent (48+48 cm, a 45+45 helyett), de azok nincsenek fedésben.

Mitől is akadna össze, amikor egy írányba mozognak? :lol:

Elküldve
Valszeg cserélve volt már a gyújtáskapcsolód, mert ez a funkció ha jól emléxem csak 96-tól volt.

Van akinek az jön be, hogy ha kiveszi a kulcsot kikapcsol, van akinek az, ha ő kezeli a rádiót.

Nekem az utóbbia zsánerem.

Pont azt mondom, hogy sajnos nekem nem működik ez a kulcsos dolog. Vagy gyújtásról megy, vagy mindig, attól függően hogy kötöm be a piros-sárga vezetékeket.

De akkor ez gyárilag ilyen, ha azt írod, 96-tól volt ez a funkció, nem keresem a hibát.

Amúgy nekem bejön ez a funció, a Vectránál már teljesen megszoktam.

Mitől is akadna össze, amikor egy írányba mozognak? :lol:

Hát attól, hogy a jobb oldali az picit szögben áll a bal oldalihoz képest, ezért az nem felfelé indul el, hanem már fordul balra a köríven.

Nekem így áll jelenleg a két 48-as.

IMG01889-20111111-1710_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

De ha megfordítom a jobb oldali lapátot, akkor fél centivel közelebb kerül a bal oldalihoz, és összeakadnak.

Csak azért mondom, mert ez tapasztalat, nem elmélet ;)

Elküldve
Úgy tudom az összes Corsa-ban van kormányzár, ha kivetted a kulcsot, megtekergeted a kormányt be kell akadnia, az is lehet hogy el van törve és azért nem akad be,

Nem akad be a kormányzár, de nem is kattanik semmi. Ugyanolyan, mintha bent lenne a kulcs.

a rádió gyárilag úgy van kötve hogy csak gyújtás után kap villanyt a cucc, de a gyári rádiókat úgy csinálták meg hogy az egyik direkt szálból kapcsolószál lett, ezért volt úgy hogy gyújtás nélkül is ment, de ha levetted a gyújtást leállt a rádió is, ezt meg lehet elméletben csinálni egy kis ügyeskedéssel az újakkal is, de még ki kell találnom pontosan hogyan, mert én is úgy szeretném bekötni, csak most nem bontom ki az egészet! :lol:

Azt hiszem, ha gyújtás levétele után ha lekapcsolt a rádió, és megnyomtad az egyik gombot a gyári rádión, akkor lehetett hallgatni tovább.

Elküldve
Ahogy látom, neked elég sok maszek dolog van abban a motortérben :) Pl ablakmosó rendszer :P

Háát sajnos igen, sok maszek dolog van benne. Pont most lesz 1 hónapja, hogy megvettem, 1 hete, hogy vezetem is. Néha bánom, mert eléggé trehány volt az előző tulaj, de alapvetően imádom a kicsit.

Tudsz/tudtok abba segíteni, hogy hol tudnék olyan elemet keríteni? Szépen indul, mostmár elsőre is 2-3 mp indítózás után, de azért szépen lassan szeretném helyrepofozni. Ablakmosót is meg akarom csinálni, mert az a boros kanna ott kiba..ott gáz. Elkezdtem letakarítani a kifolyt olajat is a motorról, mert 1. igénytelen - amilyen én NEM vagyok, 2. iszonyat büdös égett olaj szaga van amikor sokat megyek vele és kiszállok a kocsiból. :lol:

Kormányzáram nekem sincs, és múlt héten a váltó is kicsit szétesett de megoldottam :lol:

Ja, meg amit elfelejtettem írni az előbb, nekem gyanúsak az ablaktörlő lapátok,

3x próbáltam meg eddig ablakot törölni. Mindhárom próbálkozás eredménye az lett, hogy széttört a lapát ami fenn volt :) most ezeket kukáztam a csomi tartóból, ideiglenesen jók, bár azóta nem töröltem ablakot mert már parázok, hogy megint széttörik. Holnap lesz egy kis időm, lehet neki esek kicsit, csak most perpill 300 ft-om van, azzal meg sokra nem megyek, marad a takarítás.

Alapvetően gond van szerintem az ablaktörlő motorral is, mert először lefele mozdul 1 cm-t és csak utána felfele. ;)

Ez állatkirályul megy, majdnem mint a 250-es yamahám :lol: hány lóerő képes ilyen gyorsulásra?

Elküldve
Ez állatkirályul megy, majdnem mint a 250-es yamahám :lol: hány lóerő képes ilyen gyorsulásra?

Köszi.

Olyan 90Le lehet. Nyomaték meg olyan 150nm,de az már 2800-tól rendelkezésre áll.

Elküldve
Köszi.

Olyan 90Le lehet. Nyomaték meg olyan 150nm,de az már 2800-tól rendelkezésre áll.

majd talán ha egyszer visszakapom a kocsimat én is csinálok vmi hasonlót csak kíváncsiságból

Elküldve

Sziasztok.

Valaki épített már be 1.5-ös isuzu dízel corsa B-be fordulatszám mérőt?

Ha igen tud ajánlani egyet esetleg? Eltudnátok mondani hogy hogyan kell beszerelni?

Előre is köszi a választ.

Üdv

Elküldve
Köszi.

Olyan 90Le lehet. Nyomaték meg olyan 150nm,de az már 2800-tól rendelkezésre áll.

Bákker, az pont 2x annyi paci mint az enyém. Ahhoz képest, hogy 17 éves és majdnem 300.000 km van benne egészen szépen lépdel az enyém is, majd dobok róla egy vidit. :lol:

Elküldve
Háát sajnos igen, sok maszek dolog van benne. Pont most lesz 1 hónapja, hogy megvettem, 1 hete, hogy vezetem is. Néha bánom, mert eléggé trehány volt az előző tulaj, de alapvetően imádom a kicsit.

Elég olcsóért vetted, szóval ne várj tőle csodát. Majd szépen lassan rendbe hozod. Persze lehet, hogy annyi pénz rámegy, amennyiért egy jobb állapotút, és fiatalabbat is lehetett volna venni, de ez már más kérdés.

Tudsz/tudtok abba segíteni, hogy hol tudnék olyan elemet keríteni? Szépen indul, mostmár elsőre is 2-3 mp indítózás után, de azért szépen lassan szeretném helyrepofozni. Ablakmosót is meg akarom csinálni, mert az a boros kanna ott kiba..ott gáz. Elkezdtem letakarítani a kifolyt olajat is a motorról, mert 1. igénytelen - amilyen én NEM vagyok, 2. iszonyat büdös égett olaj szaga van amikor sokat megyek vele és kiszállok a kocsiból. :lol:

Minden ilyen apróságot be tudsz szerezni bontókban, racing bazáron, vagy vaterán. Ha nincs a közeledben bontó, akkor a racingot ajánlom. Olyan hirdetéseket keress, hogy "Opel Corsa B bontás", vagy "Opel Corsa B minden alkatrésze" eladó. Elküldik postán. Érdemes több apróságot egyszerre, akkor egy postaköltség.

Ahogy látom az ablaktörlő karokról is hiányzik a kis műanyag burkolat, azt is szerezzél.

3x próbáltam meg eddig ablakot törölni. Mindhárom próbálkozás eredménye az lett, hogy széttört a lapát ami fenn volt :) most ezeket kukáztam a csomi tartóból, ideiglenesen jók, bár azóta nem töröltem ablakot mert már parázok, hogy megint széttörik. Holnap lesz egy kis időm, lehet neki esek kicsit, csak most perpill 300 ft-om van, azzal meg sokra nem megyek, marad a takarítás.

Hát szerintem akkor ne is indítsd el, mert így a kép alapján 99% hogy megint el fognak törni. A gyári méret 45+45 cm, de bal oldalra felmegy a 48cm-es is, nagyobb felületet töröl. Nálam amit látsz, 48/48 van fent.

Alapvetően gond van szerintem az ablaktörlő motorral is, mert először lefele mozdul 1 cm-t és csak utána felfele. ;)

Ez csak beállítás kérdése. Valószínűleg cserélve vagy javítva lett, és trehányul szerelték vissza.

Leveszed mindkét ablaktörlő kart. Leveszed a műanyag burkolatot a szélvédő alól, mindkét oldalon, így férsz hozzá az ablaktörlő rendszerhez. Le kell venni a kart a motor tengelyéről, amit forgat körbe (azt hiszem kúpos bordás). Ilyen állapotban bekapcsolni az ablaktörlőt, majd le, hogy álljon be végállásba. Visszaszereled az ablaktörlő lapátokat, úgy, hogy lefelé ne menjenek már jobban, de csak lazán, nem kell még megtépni a csavarokat. Ebben a motorhelyzetben vissza kell szerelni az előzőleg leszedett kart a motorra olyan helyzetbe forgatva, majd jöhet a próba.

Elküldve

Reggel jövök befelé belső sávban szépen 100-al 90helyett.

Egyszercsak villogva megérkezett egy C corsa mögém.

Akkor ki vagyok hívva gondoltam, ötödiket lepadlóztam,lehúzódtam a szélsőbe.

Sok lett ez a meló a C korzásnak,nagyon sok. :lol:

Elküldve
Reggel jövök befelé belső sávban szépen 100-al 90helyett.

Egyszercsak villogva megérkezett egy C corsa mögém.

Akkor ki vagyok hívva gondoltam, ötödiket lepadlóztam,lehúzódtam a szélsőbe.

Sok lett ez a meló a C korzásnak,nagyon sok. :lol:

;) :)

Elküldve
Elég olcsóért vetted, szóval ne várj tőle csodát. Majd szépen lassan rendbe hozod. Persze lehet, hogy annyi pénz rámegy, amennyiért egy jobb állapotút, és fiatalabbat is lehetett volna venni, de ez már más kérdés.

Hát igen...tudod én úgy vagyok ezzel, hogy egy ilyesmi corsa kerül 300-330-ba. Az enyém olcsóbb volt - nem is túl szép az állapota, de a motorja jó. Ha ilyen kis apróbb dolgok miatt 70-80-at spórolok rajta akkor mért ne? Ezek mind olyan dolgok amiket egy kis segítséggel én is meg tudok csinálni.

A racing-bazar-os tippet köszi, meg is lesem :lol:

Elküldve
Sziasztok.

Valaki épített már be 1.5-ös isuzu dízel corsa B-be fordulatszám mérőt?

Ha igen tud ajánlani egyet esetleg? Eltudnátok mondani hogy hogyan kell beszerelni?

Előre is köszi a választ.

Üdv

Fordulatszámmérő szenzoros generátorra biztosan szükség lesz, ha nem az van benne.

Onnan veszi a jelet.

Hát igen...tudod én úgy vagyok ezzel, hogy egy ilyesmi corsa kerül 300-330-ba. Az enyém olcsóbb volt - nem is túl szép az állapota, de a motorja jó. Ha ilyen kis apróbb dolgok miatt 70-80-at spórolok rajta akkor mért ne? Ezek mind olyan dolgok amiket egy kis segítséggel én is meg tudok csinálni.

A racing-bazar-os tippet köszi, meg is lesem :lol:

Igen, csak mindez iszonyat pénz és energia. Szépen apránként ráköltöd bőven annak az árát, amivel jobb állapotú, jobban felszerelt kerül.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.