Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Most nemreg inditom az autot, hidegben eleg nehezen, de beindult es olyan furcsan szolt es remegett mint egy diesel, s szinte le is fulladt. Adtam egy kicsi gazt es utana sem szunt meg. Aztan kialtam a parkolobol es minden rendben volt. Mitol csinalhatta ezt? Nem ment egyik henger, es magatol helyrejott?

Hidegindítás, összeáll az olaj, hirtelen melegtől lecsapódik a pára a hengerfejben, stb. stb., sok dolog közrejátszik ilyenkor, ha nem csinálja utána, tehát menet közben akkor szerintem nem igen kell foglalkozni vele, nálam pl indítás kb 5-7 mp amikor többet áll, az első kb 1 mp-ben nagy csattogást hallani, aztán ahogy az összes dugattyúnál megvolt a gyújtás el is hagyja, ez is a hideg miatt van!

Ez nem azt jelenti, hogy nincs véletlenül baja, nem azt mondom, megállapítani sem tudom az éteren keresztül ;) Csak ötleteltem :lol:

Elküldve
Hidegindítás, összeáll az olaj, hirtelen melegtől lecsapódik a pára a hengerfejben, stb. stb., sok dolog közrejátszik ilyenkor, ha nem csinálja utána, tehát menet közben akkor szerintem nem igen kell foglalkozni vele, nálam pl indítás kb 5-7 mp amikor többet áll, az első kb 1 mp-ben nagy csattogást hallani, aztán ahogy az összes dugattyúnál megvolt a gyújtás el is hagyja, ez is a hideg miatt van!

Ez nem azt jelenti, hogy nincs véletlenül baja, nem azt mondom, megállapítani sem tudom az éteren keresztül ;) Csak ötleteltem :lol:

Remelem, hogy semmi komoly, mert most nincs kedvem ilyen hidegben szerelni. Amugy nekem se poccre indul, kb 2-3 mp-t teker amig beburran. Utana ha leallitom es ujrainditom akkor mar nincs baj, konnyen indul. Ez akkor nem lehet akku hiba, ugy-e?

Elküldve
Remelem, hogy semmi komoly, mert most nincs kedvem ilyen hidegben szerelni. Amugy nekem se poccre indul, kb 2-3 mp-t teker amig beburran. Utana ha leallitom es ujrainditom akkor mar nincs baj, konnyen indul. Ez akkor nem lehet akku hiba, ugy-e?

Nekem is így indul, de ha indítás előtt 1x lepadlózom aztán úgy indítom pöcc-röff, ilyen hidegbe is.

Elküldve
Nekem is így indul, de ha indítás előtt 1x lepadlózom aztán úgy indítom pöcc-röff, ilyen hidegbe is.

Jol ertem, raadod a gyujtast, majd meggazolod es aztan inditasz csak?

Elküldve
Sziasztok!

Most nemreg inditom az autot, hidegben eleg nehezen, de beindult es olyan furcsan szolt es remegett mint egy diesel, s szinte le is fulladt. Adtam egy kicsi gazt es utana sem szunt meg. Aztan kialtam a parkolobol es minden rendben volt. Mitol csinalhatta ezt? Nem ment egyik henger, es magatol helyrejott?

A hideg miatt, vagy gyertya miatt. Nekem akkor remegett az autó alapjáraton, mikor a gyertyám gázos volt. Én hideginditásnál sosem nyomok gázt és beindul simán, 1-2mp, ha viszont többet áll az autó akkor van kb. 3mp és akkor nekem is bezörrent a motor, meg lehet, h az autó is megremeg, de szerintem is csak a hidegben, sok állás miatt lehet.

Ahogy cseréltem olajat Castrol 10W40-re utána, ilyen időben, mikor sokat áll akkor az elején a hidrotőkém zakatol eléggé kb. félpercig, majd egyszer csak hirtelen elhalkul.

Viszont rángatni nem szokott... bár én pár percig kicsit járatom alapon, s aztán indulok.

Elküldve
Jol ertem, raadod a gyujtast, majd meggazolod es aztan inditasz csak?

Bernardo, amúgy neked is csinál olyat, h épp ráteszed a gázra a lábad akkor nem is megy v csak NÉHA berángat, aztán h kicsit többet nyomsz akkor meg megtorpan?

De csak 2-esben!! Nem figyelted még meg?

Elküldve
Bernardo, amúgy neked is csinál olyat, h épp ráteszed a gázra a lábad akkor nem is megy v csak NÉHA berángat, aztán h kicsit többet nyomsz akkor meg megtorpan?

De csak 2-esben!! Nem figyelted még meg?

Nem vettem eszre, de nekem a kuplungom a szerelo szerint veget jarja, igy nem csodalom, hogy nem gyorsul ugy. Pl az auto alig gurul, 1-est ugye nem tudok tenni, berakom 2-be es eleg nehezen hajlando felvenni a tempot. De gondolom ez kuplung miatt van. Berangatast, megtorpanast nem nagyon vettem eszre.

Amugy eddig nekem nem volt ilyen problemam. Tegnap is jartam vele es a reggel is beinditottam. Olyan mintha egyik henger nem ment volna. Igaz, nem tudom, hogy az milyen, mert elso autom... De en ugy kepzelem:) Ketyegett mint egy diesel:P

Elküldve
Nem vettem eszre, de nekem a kuplungom a szerelo szerint veget jarja, igy nem csodalom, hogy nem gyorsul ugy. Pl az auto alig gurul, 1-est ugye nem tudok tenni, berakom 2-be es eleg nehezen hajlando felvenni a tempot. De gondolom ez kuplung miatt van. Berangatast, megtorpanast nem nagyon vettem eszre.

Amugy eddig nekem nem volt ilyen problemam. Tegnap is jartam vele es a reggel is beinditottam. Olyan mintha egyik henger nem ment volna. Igaz, nem tudom, hogy az milyen, mert elso autom... De en ugy kepzelem:) Ketyegett mint egy diesel:P

Igen már az enyémet is cserélni kell, de még vannak fontosabb dolgaim is előtte. :lol:

Persze nem lenne ilyen szigorú fontossági sorrend és ennyi idő ezek vétele között, ha a tárca jobban csörögne.. .)

Elküldve

Kiugrottam az egyik áruházba, most értem haza, de érdekes jelenségre lettem figyelmes itt a hideg kapcsán:

Az elmúlt héten nem mentem hosszabb távot a kocsimmal ( X14XE ), max 10 km. Mintha fulladozott volna menetközben, illetve, ha üresbe kivettem pl. pirosnál, nem is esett vissza egyből alapjáratra, hanem tartotta a fordulatot pár másodpercig. Hiába járattam hidegindítás után kb 1 percig alapon. Viszont most, hogy mentem vele kb 40km-t, mintha kivasalták volna, gyönyörűen és csendesen jár. Bemelegedett a kipufogó ? Vagy csak szar benzint tankoltam? Remélem nem az alapjárati motorom kezdi megadni magát... Valakinek hasonló tapasztalat ?

Más: Délután nekiláttam a fűtésvezérlő panelnek, reggel egyszerűen nem volt időm. Sikerült is a bontóból szerzett komplett fűtésvezérlőt szétszednem, egészen addig jutottam gond nélkül, hogy a három tekerő közül két jobboldalit leszedtem, csakhogy klímás az autó.... és a bibi itt kezdődött.

Sehogy nem akart lejönni a tekerő, akármilyen szögből nézegettem, nem lehetett semmilyen logikát találni rajta ;)

Kb fél óra után elegem lett és a tekerő alá nyúlva két műanyagcsavarhúzóval lepattintottam azt.... Hiba volt...

Szerencsémre nem a tengely tört el, hanem a tekerőről pattant le egy kis fül. Ekkor láttam, hogy a komplett panel hátsó részéről kellett volna benyúlni valamilyen spéci szerszámmal, azzal a kis fület benyomni és akkor meghúzva a tekerőt jött volna le szebben.

Holnap teszek fel pár képet, lehet, hogy ez így nehezen érthető volt :lol:

Itt csak annyi kérdésem van, hogy lehet külön kapni ezt a tekerőt szerintetek ?

Akár németektől is megrendelném, ha valaki tud címet...

Előre is köszi, ha tud valaki segíteni ebben és sorry a sok szövegért :)

Elküldve
Bernardo, amúgy neked is csinál olyat, h épp ráteszed a gázra a lábad akkor nem is megy v csak NÉHA berángat, aztán h kicsit többet nyomsz akkor meg megtorpan?

De csak 2-esben!! Nem figyelted még meg?

Nekem volt olyan, hogy 2-be ráléptem a gázra és mintha a fékbe léptem volna, aztán megindult.

Elküldve

Estét!

Tök jól megy a kicsi, be is indult ;) viszont. Mikor elkezdett baszakodni a generátor, elment a hifim. Van esetleg opel corsához valami speckó leírás, vagy valakinek valami tanácsa, hogy mivel kezdjem? Megméregettem a dolgokat, energia van elvben. A hifi rendesen működött, kulcs nélkül is, amint felraktam az előlapot egyből beindult a rádió, nem kellett neki gyújtás, semmi.

Most pedig felrakom és semmi. Idegesít :lol:

Elküldve
Estét!

Tök jól megy a kicsi, be is indult ;) viszont. Mikor elkezdett baszakodni a generátor, elment a hifim. Van esetleg opel corsához valami speckó leírás, vagy valakinek valami tanácsa, hogy mivel kezdjem? Megméregettem a dolgokat, energia van elvben. A hifi rendesen működött, kulcs nélkül is, amint felraktam az előlapot egyből beindult a rádió, nem kellett neki gyújtás, semmi.

Most pedig felrakom és semmi. Idegesít :lol:

Biztosítékok?

Milyen értékeket mértél?

Elküldve
Ha a hűtőmaszkod nincs fent, akkor könnyen kilehet akasztani.

Ha fent van kicsit macerásabb, alulról kellene benyúlni és a rugó szárát megtolni, ami a mocitetőtartót rögzíti.

Még mindig küzdök a motorháztető nyitással...

Próbáltam mindent ide-oda, jobbra-balra, semmi, meg se moccan.

Már teljesen lepusztítottam azt a kiálló valamit ami anno nyitotta :lol:

Valaki még ötlet? Már lassan kezdem bontani az elejét.

Elküldve
Gyújtás probléma.

Gyújtás beállítást inkább bízzak "profi opel" szervizesre, vagy mondjuk elég egy hozzáértő ismerős is?

(Most ezt a gyújtás beállítás kérdést azért tettem fel, mert egy egy ismerősöm Suzuki Swiftjém cseréltek elosztót, meg gyertyát és mondta, h beállították a gyújtását is és jobb lett tőle az egész autó. Nekem DIS-es, de nem lett cserélve. A DIS-en a számozások úgy vannak ahogy a kábelek mennek a gyertyára is. Akkor a gyújtás beállításnak itt nincs is lényege nálam? Bajom nincsen vele, csak mint fentebb írtam a 2-es érdekes, h pici gázra nagyon ritkán rángat hidegen, aztán picit jobban lépek a gázra akkor meg megtorppan. Ez nem lényeges gázadás után van, csak gondolom érdeklődöm ezután, hátha... )

Elküldve
Biztosítékok?

Milyen értékeket mértél?

Biztosíték jó, piros 10-es volt benne. Kicseréltem egy újra, de ránézésre a régivel se volt baj. Az értékekre nem emléxem pontosan, de egyértelmű volt, hogy van benne áram. :lol:

Elküldve
Gyújtás beállítást inkább bízzak "profi opel" szervizesre, vagy mondjuk elég egy hozzáértő ismerős is?

(Most ezt a gyújtás beállítás kérdést azért tettem fel, mert egy egy ismerősöm Suzuki Swiftjém cseréltek elosztót, meg gyertyát és mondta, h beállították a gyújtását is és jobb lett tőle az egész autó. Nekem DIS-es, de nem lett cserélve. A DIS-en a számozások úgy vannak ahogy a kábelek mennek a gyertyára is. Akkor a gyújtás beállításnak itt nincs is lényege nálam? Bajom nincsen vele, csak mint fentebb írtam a 2-es érdekes, h pici gázra nagyon ritkán rángat hidegen, aztán picit jobban lépek a gázra akkor meg megtorppan. Ez nem lényeges gázadás után van, csak gondolom érdeklődöm ezután, hátha... )

A DIS-es estében nem tudsz állítani semmit.

Szokásos hiba, hogy az 1-4-es felvan cserélve. Ettől még elmegy a moci, de jobb, ha minden a helyén van.

Az általad említett hiba nálam akkor jelentkezett, amikor a gyertyák már szarok voltak.

Kétpólusú GM gyertyát tettem bele, a hiba azonnal megszünt.

Elküldve
Biztosíték jó, piros 10-es volt benne. Kicseréltem egy újra, de ránézésre a régivel se volt baj. Az értékekre nem emléxem pontosan, de egyértelmű volt, hogy van benne áram. :lol:

Az egyértelmű nem biztos, hogy egyértelmű. ;)

Szerintem egyszerűbb, ha keresel egy jó autóvillamosságist és megnézeted vele a gépsast, nem hiszem, hogy célravezető oladalkon keresztül magyarázni, mit és hogyan kellene mérned, ha még nem csináltál ilyet. :)

Elküldve
Az egyértelmű nem biztos, hogy egyértelmű. ;)

Szerintem egyszerűbb, ha keresel egy jó autóvillamosságist és megnézeted vele a gépsast, nem hiszem, hogy célravezető oladalkon keresztül magyarázni, mit és hogyan kellene mérned, ha még nem csináltál ilyet. :)

Ez igaz :lol:

Elküldve
Sziasztok!

1994 C12NZ 5 ajtósom van, és ugyan azok a tüneteim mint Ádámnak. A motor egyenletes, nekem is új kipufogó van rajta (így vettem magánszemélytől) de hátul dadog, amikor a szivató visszaenged. Az autóban ülve érezni amikor visszaesik a fordulat alapjáratra, hogy ráz. Olaj, víz rendben, gyertyák szépen leégnek, bár nem tudom hány ezer kilométeresek. Most vadászok valami jó gyertyára. A motorjaimban iridium gyertyák vannak, és az egy hengeres 4 ütemű mínuszban is pöccre indul, tehát megbízható a gyertya.

Gyuri

Megvolt a gyertya csere. A tünetek ugyanazok, semmit sem változott a helyzet.

Miután visszaállt a motor meleg alapjáratra, egyenként lehúzogattam mindegyik gyertyapipát. Minden henger megy rendesen, szóval nem háromhengerezik.

Szerintetek? Az nem lehet, hogy nem a megfelelő kipuffogó rendszer (dobok) vannak rajta?

Ma láttam a munkahelyen egy C14NZ Corsát, amelyik ugyezt a kipuffogó durrogást csinálta alapjáraton. Lehet, hogy ez ilyen, és így kell elfogadni? A hétvégén felveszem videóra, és megmutatom.

Elküldve
Ma láttam a munkahelyen egy C14NZ Corsát, amelyik ugyezt a kipuffogó durrogást csinálta alapjáraton. Lehet, hogy ez ilyen, és így kell elfogadni? A hétvégén felveszem videóra, és megmutatom.

Enyém is C14NZ és durrog, hf tömítés csere előtt még durvább volt, mert befolyt a hűtővizem, most egész jó, de csak azután jelentkezik miután leállt a szívató :lol: Én már hozzászoktam, mert nem megy rosszabbul az autó illetve nincs vele gond motorikusan, annyi hogy kopott a vezérműtengelyem, végül is ez is okozhatja ezt, sőt biztos ;)

Majd rákerül egy 60-as típusdob aztán durroghat :)

Ja és most a téli időben meg pont fordítva megy az egész, amíg hidegindítás van addig kb 1-3 percig durrog utána mintha kicserélték volna, síri csöndben duruzsol :) Van viszonyítási alapon mert van egy C12NZ-s Corsa is azt amikor vezetem néha a lámpánál rá kell lépnem a gázra hogy jár-e a motor mert semmit nem érezni :P

Elküldve
A DIS-es estében nem tudsz állítani semmit.

Szokásos hiba, hogy az 1-4-es felvan cserélve. Ettől még elmegy a moci, de jobb, ha minden a helyén van.

Az általad említett hiba nálam akkor jelentkezett, amikor a gyertyák már szarok voltak.

Kétpólusú GM gyertyát tettem bele, a hiba azonnal megszünt.

Köszi Johnny! Én is kétpólusú GM-et vettem, de csak 2db-ot, mert 1 tuti rossz volt, 2 cseréltem jó lett és, mintha megint rángatna néha... Akkor mind a 4-et ki kellene, venni fogok még kettőt, csak gondoltam, h megúszom az egész cseréjét azért nem cseréltem az összeset eddig!

Elküldve
A DIS-es estében nem tudsz állítani semmit.

Szokásos hiba, hogy az 1-4-es felvan cserélve. Ettől még elmegy a moci, de jobb, ha minden a helyén van.

Az általad említett hiba nálam akkor jelentkezett, amikor a gyertyák már szarok voltak.

Kétpólusú GM gyertyát tettem bele, a hiba azonnal megszünt.

A két pólusú gyertya kódja a WR8DC vagy WR8DC+ ?

Ha jól emlékszem valahol olvastam, hogy a C14NZ-hez a 8-as való nekem most 7-es GM van bent, ritkán szokott rángatni, ha ez megoldja akkor kicserélem! :lol:

Elküldve
Enyém is C14NZ és durrog, hf tömítés csere előtt még durvább volt, mert befolyt a hűtővizem, most egész jó, de csak azután jelentkezik miután leállt a szívató :lol: Én már hozzászoktam, mert nem megy rosszabbul az autó illetve nincs vele gond motorikusan, annyi hogy kopott a vezérműtengelyem, végül is ez is okozhatja ezt, sőt biztos ;)

Majd rákerül egy 60-as típusdob aztán durroghat :)

Ja és most a téli időben meg pont fordítva megy az egész, amíg hidegindítás van addig kb 1-3 percig durrog utána mintha kicserélték volna, síri csöndben duruzsol :) Van viszonyítási alapon mert van egy C12NZ-s Corsa is azt amikor vezetem néha a lámpánál rá kell lépnem a gázra hogy jár-e a motor mert semmit nem érezni :P

Nekem nem fogyott egyáltalán a hűtővizem, pedig 4 hét alatt belehajtottam majdnem, 3000 km-t, annyi idő alatt már tisztességes mennyiségnek kellene hiányoznia. De semmi. Ugyanannyi van benne, amint amnnyi bele lett öntve. A kiegyenlítő tartályban meg semmi nyomás 90 fokos motornál sem. Szisszen egy aprót mikor leveszem, de néha még azt sem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.