Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nooos, azok egészen pontosan a következők lennének:

  • Vajon ha kicserélem a spirálos órát elektromos meghajtásúra, ergo az útjeladó "kikerül az órából" a váltóra, akkor az ECU-hoz továbbra is eljut-e az útjel minden további átalakítás nélkül az eredeti vezetékén keresztül, vagy esetleg utólagosan össze kell kötnöm azt az újonnan behúzott szállal? (ugyebár nem lenne egészséges, ha leállna motorféknél... :lol: ).

  • Egy kiegészítő - minden bizonnyal buta :lol: - kérdés, hogy miképpen lehet megállapítani, hogy egy adott áttételű órához milyen jeladó dukál?

  • Nagyon megköszönném, ha valaki netán tudna mutatni egy kapcsolási rajzot és/vagy képet/infót a megfelelő G-s alkatrészről, mert szeretném a lehető legszakszerűbben bekötni, gányolás nélkül :D . (szerk.: a G Astra utastérvilágítás-késleltetési megoldását)

Elnézést, ha esetleg elégtelen információval szolgáltam a kérdéseket illetően :D .

Üdv,

Gregg

Link to comment
Megosztás:

Elég spec kérdések.

Keresni kell bontóban olyan váltóval szerelt B Corsát, mint a tiéd. Utolsó szériás legyen, az óracsoport W-száma egyezzen meg. Onnan, mindent átrakni és jó lesz.

G astra topikban kérj kapcs rajzot, vagy meg kell szerezni/venni a G Astra így csináld könyvet, abban benne van.

Link to comment
Megosztás:

Egy vezérléscseréhez mi kell pontosan? vez.szíj vízpumpa meg valami görgők, mit érdemes még cserélni 150.000 van a kocsiban van valami tapasztalat? Váltóban, fékben olajat?

Összegileg mire számítsak?

Váltóban elméletileg nem kell, gyakorlatilag nem árt, GM-menjen bele. A fékolajat meg amúgy is illik kétévente. Az összeg nagymértékben függ a megvásárolt alkatrésztől tehát széles skálán mozog. Mondjuk alsó hangon 25ezer.

Link to comment
Megosztás:

ez a szorulásos vacak nálam is szokott lenni ,de csak nagy forróságban...

aztán egyszer megint vacakolt.. hirtelen a kezembe szivárgásjelző spray akadt..

azóta jó :lol:

Most hogy mondod ma reggel hüvösebb van relatíve, vagy 20 fok és most simán elforgott. Télen-tavasszal sem volt gond. Akkor ez időjárási parajelenség.

Link to comment
Megosztás:

Kezd dühíteni az alapjárat leesés hidegindításkor, valamint hidegen még elég gyakran lezuhan.

Jelenség indításkor motor felpörög 1100-ra majd, kuplung elengedése után hirtelen leesik 400-ra kb., itt egy ideig áll, aztán volt már példa mikor lefulladt, de van, hogy felpörgeti pár másodpercre 2000-es fordulatra, és végül beáll a megfelelő hideg alapjáratra.

Ha a jelenség kezdetekor rátaposok a gázra, akkor nem csinálja.

Hol találom helyileg az alapjárati motort, hogy kitakarítsam?

Nekem is ugyanez a gondom, de már 2 éve és senki nem tud értelmes megoldást javasolni. 3 alapjárati motort próbáltam ki, meg is lett gyűrűzve az autó, teljes injektor csere történt és maradt a jelenség. Azaz annyiban változott hogy azóta hidegen és alacsony fordulaton utógyújtás jellegű hangokat és a vele járó büdös benzinszagot eregeti. Az alapjárat egyébként kábé 400-500 közé esik le és a kasztni félelmetesen felhangosodik azon a fordulaton, mély - beszélgetést lehetetlenné tevő rezonanciára. Az alapjáraton lehet állítani egyébként? 600 rpm körül megszűnik a káros rezonancia.

Ja van mégegy. A napokban lettem figyelmes egy bizonyos hangjelenségre a jobb első kerék felől. Kicsi kátyúnál is hallható a hang ami olyan mint ha 3 kg szöget egy műanyag dobozban megráznának. Ti mire gondoltok, csillapító, avagy gömbfejek? Valakinek volt már ilyen? És az a fura hogy egy idő után megszünik vagy tompul a hang.

Link to comment
Megosztás:

@Mc-elek: Voltaképpen az is a probléma része, hogy sajnos nem vagyok vele tökéletesen tisztában, hogy mely alkatrész végzi el ezt a feladatot a G Astra-ban, így ezzel kapcsolatban is szeretnék segítséget kérni, illetve még azt szeretném megtudakolni, hogy ez az alkatrész hol helyezkedik el pontosan (mennyezetlámpa környékén a kárpit alatt, vagy esetleg a biztitábla mögött, stb.).

Amikor pedig mindezeket sikerül tisztázni, akkor jönne nagyon jól egy kapcsolási rajz arról, hogy ezt az elemet hogyan kell pontosan bekötni :lol: .

Üdv,

Gregg

Link to comment
Megosztás:

@Mc-elek: Voltaképpen az is a probléma része, hogy sajnos nem vagyok vele tökéletesen tisztában, hogy mely alkatrész végzi el ezt a feladatot a G Astra-ban, így ezzel kapcsolatban is szeretnék segítséget kérni, illetve még azt szeretném megtudakolni, hogy ez az alkatrész hol helyezkedik el pontosan (mennyezetlámpa környékén a kárpit alatt, vagy esetleg a biztitábla mögött, stb.).

Amikor pedig mindezeket sikerül tisztázni, akkor jönne nagyon jól egy kapcsolási rajz arról, hogy ezt az elemet hogyan kell pontosan bekötni :lol: .

Üdv,

Gregg

Nekem ugyan gyári késleltetős a belső világításom a Coupéban, ám még sosem szedtem ki a lámpatestet a helyéről. Volt viszont a kezemben Calibra/Vectra belső világítás (gyári, olvasólámpás), ott magában a lámpatestben van a késleltető, szóval elegendő csak azt cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan gyári késleltetős a belső világításom a Coupéban, ám még sosem szedtem ki a lámpatestet a helyéről. Volt viszont a kezemben Calibra/Vectra belső világítás (gyári, olvasólámpás), ott magában a lámpatestben van a késleltető, szóval elegendő csak azt cserélni.

ha jót néztem akkor multitimer vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan gyári késleltetős a belső világításom a Coupéban, ám még sosem szedtem ki a lámpatestet a helyéről. Volt viszont a kezemben Calibra/Vectra belső világítás (gyári, olvasólámpás), ott magában a lámpatestben van a késleltető, szóval elegendő csak azt cserélni.

B veci cucca van a morzsában és a dezsőben is, semmi nem volt rajta....

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan gyári késleltetős a belső világításom a Coupéban, ám még sosem szedtem ki a lámpatestet a helyéről. Volt viszont a kezemben Calibra/Vectra belső világítás (gyári, olvasólámpás), ott magában a lámpatestben van a késleltető, szóval elegendő csak azt cserélni.

ha jót néztem akkor multitimer vezérli.

B veci cucca van a morzsában és a dezsőben is, semmi nem volt rajta....

Hajjajj, köszönöm a válaszokat, de az igazat megvallva most úgy összezavarodtam, mint vasorrú bába a mágneses viharban... :lol:

Azért megpróbálom leszűrni a lényeget, ha minden igaz, akkor 2-1 arányban nyert a multitimer, igaz? Vagy tényleg létezik olyan lámpatest, amiben gyárilag van külön erre a célra szolgáló késleltető?

Amennyiben viszont nincs és csak a multitimer jöhetne szóba, akkor tanácsot szeretnék kérni; érdemes-e azzal vacakolni, vagy ha nem, akkor véleményetek szerint nincs más megoldás, mint beérni boltban kapható általános utastérvilágítás késleltetővel?

Üdvözlettel,

Gregg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene!

Mer régebben kérdeztem tőlletek, de most újra előjött egy próbléma a kis corsán!

Tegnap elkezdett rángatni a járgány, de csak egy 5 km után aztán meg abbahagyta, illetve annyira, hogy a motor le is állt. Aztán vagy beindult vagy nem!

Elég bosszantó volt tegnap a hungárián! :lol:

1 óra múlva meg simán hazajöttem vele!

Ki is villogtattam, de nem írt semmilyen hibát!

Anno, ha jól emlékszem ugyenennél a jelenségnél, főtengely jeladó hibát írt!

Esetleg valami tipp?

Illetve én arra gondoltam, hogy valamilyen kábel lehet a ludas, de nem tudom melyik!

Szerintetek?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenki. Kellene kis segítség.

Tegnap vettem észre, hogy a jobb oldali index kontroll lámpája nem villog csak világít, és a megszokott hangot sem hallom hozzá. Mi lehet a gond? Relé, vagy mi? Légyszi segítsetek.

Esetleg az egyik izzó kiéghetett!?

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenki. Kellene kis segítség.

Tegnap vettem észre, hogy a jobb oldali index kontroll lámpája nem villog csak világít, és a megszokott hangot sem hallom hozzá. Mi lehet a gond? Relé, vagy mi? Légyszi segítsetek.

szerintem ott a relével lesz gond, bár ha a bal oldali kontroll lámpa megfelelően működik és ad kattogó hangot akkor lehet nem :lol:

Nem hiszem ,hogy 2 külön relé lenne de ez csak tipp. Lehet ,hogy úgy van

Tényleg amúgy nem tud esetleg vki 3ágú corsa kormányt? (talán gsi-kben volt olyan ha jól tudom)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.