Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Azt honnan tudom hogy a gyertya csereérett-e? A szerelő ziher hogy lecserélteti ha odaállítok olyan szöveggel, hogy nem tom mikor volt cserélve...

Sehonnan, le kell cserélni és kész 4-5 ezer forint 1 szett. Ne ezen spórolj. Minek viszed szerelőhöz cseréld ki magad és akkor tudod, hogy mit tettél bele a szerelő bármit bele tehet. Főleg ezek a csoda szerelők. A gyertyához kell egy jó gyertyakulcs nem ilyen tescos szar vagy egy jó krova szett. A többi az gyerek játék. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sehonnan, le kell cserélni és kész 4-5 ezer forint 1 szett. Ne ezen spórolj. Minek viszed szerelőhöz cseréld ki magad és akkor tudod, hogy mit tettél bele a szerelő bármit bele tehet. Főleg ezek a csoda szerelők. A gyertyához kell egy jó gyertyakulcs nem ilyen tescos szar vagy egy jó krova szett. A többi az gyerek játék. :lol:

Hát köszi, ez gyors volt.

Mibe fog ez kb. fájni? Lesz még egy féklámpakapcsoló csere, de úgy tudom az olcsó(alkatrész 2-3e Ft). Nem magam szervizelem, a családi autóparkot régóta ugyanaz a mester gondozgatja, megbízom benne.

Ja meg rendszám megvilágító lámpába izzó...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát köszi, ez gyors volt.

Mibe fog ez kb. fájni? Lesz még egy féklámpakapcsoló csere, de úgy tudom az olcsó(alkatrész 2-3e Ft). Nem magam szervizelem, a családi autóparkot régóta ugyanaz a mester gondozgatja, megbízom benne.

Akkor miért nem a mestert informáltad le?:lol: Hát nem lesz olcsó móka nem tudom mennyiért dolgozik. Én magamnak cserélem ezeket. Meg nekem van kedvezményem is ami nem mindenkinek van így hát nem tudok árat mondani. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért nem a mestert informáltad le?:D Hát nem lesz olcsó móka nem tudom mennyiért dolgozik. Én magamnak cserélem ezeket. Meg nekem van kedvezményem is ami nem mindenkinek van így hát nem tudok árat mondani. :D

Azért mert jobb kicsit körbekérdezni, mint utólag vitatkozni a szakikkal.... ;)

Az a pénz amit levesz nem vág földhöz, sima olaj+szüröcsere OFF Mazda 323 1.5i-re ON volt nála 14000 anyaggal. Én nem kísérletezem, mert sem szerszámom, sem helyem, sem müszaki érzékem nincs és még lusta is vagyok.. :lol:

A bringámat is szervizbe hordom vicc nélkül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért mert jobb kicsit körbekérdezni, mint utólag vitatkozni a szakikkal.... :D

Az a pénz amit levesz nem vág földhöz, sima olaj+szüröcsere OFF Mazda 323 1.5i-re ON volt nála 14000 anyaggal. Én nem kísérletezem, mert sem szerszámom, sem helyem, sem müszaki érzékem nincs és még lusta is vagyok.. :lol:

A bringámat is szervizbe hordom vicc nélkül :lol:

Az ######a nekem egy olajcsere + olajszűrőcsere 6000FT, olajjal :D

Link to comment
Megosztás:

Na igen, de mennyi egy garázs+szerszámok+gödör...:lol:?

Az utcán nyomatom. kanna alá szétvágva megy bele az olaj szerszámok már vannak így az ingyen van gödör meg a gyári emelő nálam egyik oldalt megemelem azt csáó már jöhet is le az olaj. Csavar alatt a rézanya cserél visszateker. Olajszűrőt leszedem csavarhúzóval vagy vésővel. Megolajozom a gumit betekerem. Beöntöm az olajat azt szeva nem kell ezt annyira nagy óriási műveletlenek elképzelni érdekes én akna nélkül cseréltem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na az ilyet sosem fogom megérteni. Nála van 1,5 éve egy kocsi és semmit ne csinált rajta. Azért tankoltál bele? Hajtja amíg megy oszt ennyi? Na az ilyen emberre inkább nem mondok jelzőt. És állítólag a család kocsijainak van szervizese. Ja. :lol:

Nem mindenkinél a világ közepe egy b korza. :D

Egyik ismerősöm dízel 1éves mazda5-vel mentünk. Hideg motorral,rögtön padlógázzal közlekedett. Mondom ez nagyon nem tesz jót neki! Azt mondja nem érdekli,mert 5 éves kora előtt lecseréli.

Ha lenne rá pénzem én is ütném-vágnám a drágábbnál-drágább autókat, sz*rnék rá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sikerült megtalálnom közbe a kulcsot, illetve egy ismerős megtalálta. Mindenesetre körbe informálodtam mennyibe kerül egy új gyári kulcs.

2 variáció lépett fel:

- Kulcsmásolós szitu, csak ott ki kell venni a gyújtáskapcsolót ami állítólag roncsolás nélkül nehézkes kikapni. Plusz maga a kulcs így is 13-14ezerre jött ki. Opelesek meg ráadásul azt is mondták, hogy elképzelhető hogy így se lehet beprogramozni, mert szar a kulcs. Mondanom se kell a programozáshoz is kell az autó pinkódja ami ha nincs meg plusz 5 ezer Ft. Ha szerelővel szedetem ki a gyújtáskapcsolót ott vagyok a 25ezer Ft-nál. És hol van még a riasztó távadója?

- Mivel szerencsére megvan a kódjai a kocsinak így maradtam a gyári kulcs megoldásnál. De így is a kulcs kerül 14 ezer Ft-ba immo chippel. Mondjuk ezt már ingyen ráprogramozzák. De ha nincs meg a kulcs kód a kocsinak, amin egy kártyán van, akkor csak a berhelős megoldás van majdnem kétszer annyiért utángyártott kulccsal.

Egy jó tanács mindenki vigyázzon a kulcsra mert nagyon drága :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na az ilyet sosem fogom megérteni. Nála van 1,5 éve egy kocsi és semmit ne csinált rajta. Azért tankoltál bele? Hajtja amíg megy oszt ennyi? Na az ilyen emberre inkább nem mondok jelzőt. És állítólag a család kocsijainak van szervizese. Ja. :D

Ezzel különben az a baj, hogy az állítólagos szerelők az ilyen emberekből élnek meg :D

Olajcsere,gyertya csere, rendszámtábla izzó csere, féklámpakapcsoló csere..... Ennek kb a munkadíja pffff

Ezt nevezik lehúzásnak.

Különben meg tényleg jó fej lehet a szerelő, én mikor kicseréltem mondjuk a féklámpakapcsolómat fingom se volt róla, hogy hol keressem.

Nem tudhat mindent az ember, meg amúgy is 1szer meg kell tanulni. Irány Bárdi. Kértem a kapcsolót és akármennyire is cikinek tűnik de simán megkérdeztem az eladót, hogy ezzel mi a teendő? :lol: Normális volt, elmondta, irány haza és sikerült megcsinálni :lol: Nem nagy dolog, de mivel ezt is írtad megnyugtatlak ehhez nem kell műszki érzés. Ja és megóvod magad pár ezer ft fölösleges kidobásától.

De ez igaz az általad felsorolt dolgokra is......

Link to comment
Megosztás:

Nem mindenkinél a világ közepe egy b korza. :D

Egyik ismerősöm dízel 1éves mazda5-vel mentünk. Hideg motorral,rögtön padlógázzal közlekedett. Mondom ez nagyon nem tesz jót neki! Azt mondja nem érdekli,mert 5 éves kora előtt lecseréli.

Ha lenne rá pénzem én is ütném-vágnám a drágábbnál-drágább autókat, sz*rnék rá. :lol:

Nem kell ,hogy a világ közepe legyen de vannak alapvető dolgok amiket illik tudni egy kocsitulajdonosnak.

(Ezeket ugye amikor az ember vezetni tanul, elméleti órán elmondják)

Ráadásul azért egy corsáról van szó ami nem éppen fiatal, és ugye mégnagyobb odafigyelést igényel :D (Legalább is a kötelező dolgokban: olaj, gyertya, szűrők,fékek...stb)

Vagy lehet én fogom fel hülyén :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem mindenkinél a világ közepe egy b korza. :lol:

Egyik ismerősöm dízel 1éves mazda5-vel mentünk. Hideg motorral,rögtön padlógázzal közlekedett. Mondom ez nagyon nem tesz jót neki! Azt mondja nem érdekli,mert 5 éves kora előtt lecseréli.

Ha lenne rá pénzem én is ütném-vágnám a drágábbnál-drágább autókat, sz*rnék rá. :lol:

ez milyen egy c*gány felfogásmód,ha megtehetném hogy drágább autóval járjak v pár évente lecseréljem,akkor sem ütném vágnám,vigyáznék rá, sőt ha céges autóm lenne még az is ugyanolyan bánásmódot kapna mint ha a sajátom lenne...de szerencsére nem vagyunk egyformák...

Link to comment
Megosztás:

ez milyen egy c*gány felfogásmód,ha megtehetném hogy drágább autóval járjak v pár évente lecseréljem,akkor sem ütném vágnám,vigyáznék rá, sőt ha céges autóm lenne még az is ugyanolyan bánásmódot kapna mint ha a sajátom lenne...de szerencsére nem vagyunk egyformák...

Hány ilyen köcsög van. Nem cserélik a vezérműszíjat olajat sem semmit csak rúgjak neki még akkor se amikor megveszi. Nekem is ha lenne jobb drágább autóm akkor se rúgnám szana-szét mert attól még kell rá vigyázni szerintem. Viszont attól még taposnám neki természetesen nem hidegen de ha karban van tartva és tapossa neki az ember időnként kutya baja se lesz. Én is amikor kaptam egy fiatal céges dobozos verdát mindig vigyáztam rá úgy mintha az enyém lett volna. Sose ütöttem vágtam. Aztán átültettek 1 szétbaszott szarba az már annyira nem érdekelt de bosszantó amikor az ember napi 200-300KM vezet 1 hulladékba ilyenkor már nem érdekli annyira, hogy már 8ikra se veszi be az 5ödiket így izomból betéptem meg ilyen apróságok. Fél évig úgy jártam, hogy kisebb méretű pótkerék volt fent azt kirázta a kezemből a kormányt. Rükvercbe is 3xorra ment be áhh vicc de még arra is vigyáztam igazából nem zúztam szét pedig lehetett volna. Pl sose füstöltettem gumit sose tapostam ki a belüket hidegen és sose satuztam szét a gumikat. De hát az emberek úgy bánnak itt mindennel, hogy az már nevetséges.

Link to comment
Megosztás:

ez milyen egy c*gány felfogásmód,ha megtehetném hogy drágább autóval járjak v pár évente lecseréljem,akkor sem ütném vágnám,vigyáznék rá, sőt ha céges autóm lenne még az is ugyanolyan bánásmódot kapna mint ha a sajátom lenne...de szerencsére nem vagyunk egyformák...

Visit My Website :lol:

Az egyetlen dolog,amiért vigyázok erre a fos 15éves corsámra az, hogy pályakezdőként komoly érvágás ha összetörik vagy nagy javítást igényelne. Ezek csak tárgyak, lehet kapni a boltban ugyanúgy,mint a pár lyukas zokni helyett másikat,amit nem varrogatsz hanem kib*szod a kukába.

" A tárgyak amiket birtokolsz előbb utóbb elkezdenek birtokolni téged".

Link to comment
Megosztás:

Sikerült megtalálnom közbe a kulcsot, illetve egy ismerős megtalálta. Mindenesetre körbe informálodtam mennyibe kerül egy új gyári kulcs.

2 variáció lépett fel:

- Kulcsmásolós szitu, csak ott ki kell venni a gyújtáskapcsolót ami állítólag roncsolás nélkül nehézkes kikapni. Plusz maga a kulcs így is 13-14ezerre jött ki. Opelesek meg ráadásul azt is mondták, hogy elképzelhető hogy így se lehet beprogramozni, mert szar a kulcs. Mondanom se kell a programozáshoz is kell az autó pinkódja ami ha nincs meg plusz 5 ezer Ft. Ha szerelővel szedetem ki a gyújtáskapcsolót ott vagyok a 25ezer Ft-nál. És hol van még a riasztó távadója?

- Mivel szerencsére megvan a kódjai a kocsinak így maradtam a gyári kulcs megoldásnál. De így is a kulcs kerül 14 ezer Ft-ba immo chippel. Mondjuk ezt már ingyen ráprogramozzák. De ha nincs meg a kulcs kód a kocsinak, amin egy kártyán van, akkor csak a berhelős megoldás van majdnem kétszer annyiért utángyártott kulccsal.

Egy jó tanács mindenki vigyázzon a kulcsra mert nagyon drága :lol:

Ezért nem kellett nekem sose ilyen imós hülyeség mert mindenki csak szív vele. Mellesleg semmi értelme mert ugyan ugy ellopják, újabb imos kocsikat is lazán elloptak már. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet, hogy a váltó az 5.dek sebességet nem nagyon akarja bevenni? Haver corsájával mentünk és ott tapasztaltam, hogy elég nehézkesen veszi az 5.-et, néha nem is veszi be hanem 3ba vált

Többi fokozattal nincs ilyen probléma csak az 5-el. Hiába nyomod ki teljesen a jobb szélre és föl a váltót, kuplung tökig benyomva akkor sem hajlandó.

Ez mondjuk nem mindig fordul elő de állítása szerint egyre sűrűbben.

Szerintetek ?

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet, hogy a váltó az 5.dek sebességet nem nagyon akarja bevenni? Haver corsájával mentünk és ott tapasztaltam, hogy elég nehézkesen veszi az 5.-et, néha nem is veszi be hanem 3ba vált

Többi fokozattal nincs ilyen probléma csak az 5-el. Hiába nyomod ki teljesen a jobb szélre és föl a váltót, kuplung tökig benyomva akkor sem hajlandó.

Ez mondjuk nem mindig fordul elő de állítása szerint egyre sűrűbben.

Szerintetek ?

Állítani kell a váltón GYIKbe benne van, hogy kell, vagy cserélni a kulisszát ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Állítani kell a váltón GYIKbe benne van, hogy kell, vagy cserélni a kulisszát ennyi.

Köszi a gyors választ. Közben nézegettem ,hogy mégis mennyibe ugrik egy ilyen váltókulissza de nem egy durva összeg.

Minden féle-fajta váltónak megvan a saját típusa (értem itt: váltókulissza) vagy ez univerzális?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Közben nézegettem ,hogy mégis mennyibe ugrik egy ilyen váltókulissza de nem egy durva összeg.

Minden féle-fajta váltónak megvan a saját típusa (értem itt: váltókulissza) vagy ez univerzális?

Gondolom a corsáknál mindbe ugyan az van. Ugyanis a nagyobb F16 váltóhoz is jó

Link to comment
Megosztás:

oké, és még egy kérdés :lol: Ennek bonyolult a cseréje, kell hozzá szerelő vagy azért otthon elvégezhető?

(Nem csináltam még, váltónál max a váltózsákot cseréltem le :D )

Hát elsőre ami van a GYIKba meg kell próbálni beállítani, hogy minden sebességet vegyen. Ha nem jó akkor kell cserélni és annyira azért nem olyan egyszerű móka :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.