Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Köszönöm.

19-es hibakódot, ír.

19 - Crank szög érzékelő (CAS)-Hibás RPM jel! (19-Crank Angle Sensor (CAS)-Incorrect RPM signal)

Ez mi lehet?

Amikor a próblémem volt, akkor a vezérlés felé menő kábelt, megmozgattam és azóta tökéletesen müxik!

Ha jól gondolom ez a kód arra utal?

azaz

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet ha hátulról sípoló hangot hallok kb. pontosan 40km/h sebesség elérésekor és utána?

nem sikerült még behatárolnom a problémát, hogy honnan lehet most kezdte.

Szerdán cseréltek komplett hátsó féket, meg kerékcsapágyakat hátul.

Talán akkor vissza kéne menni az autóval, hogy valami szar, és nem távgyógyításra várni.

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet ha hátulról sípoló hangot hallok kb. pontosan 40km/h sebesség elérésekor és utána?

nem sikerült még behatárolnom a problémát, hogy honnan lehet most kezdte.

Szerdán cseréltek komplett hátsó féket, meg kerékcsapágyakat hátul.

Vagy a kerékcsapággyal vagy a fékekkel van valami. :excl:

Ommmm...Tedd a hátsó tengelyt a monitorra....ommmm

Most fogjuk meg egymás kezét és gondoljuk a hátsó tengelyre...ommmmm

(komolyan: szerintem nagyon meghúzták a kúpgörgős csapágyakat)

Link to comment
Megosztás:

Hy all!

A termosztát működése kapcsolatban van a belső fűtéssel vagy az egy teljesen más dolog?

A termosztátom nem jó, ezáltal marha nehezen melegszik fel 90fokra a verda. Tettem polikarbonát lapot a hűtő elé, így már ebben a hideg időben elég hamar eléri a 90fokot. Viszont a belső fűtéssel vannak problémáim. (Nem klímás a kocsi)

2-3 fokozaton full feltekerve se ad olyan meleget mint szerintem kéne.

Ez mitől lehet? Termosztát vagy esetleg fűtőbox vagy mi a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Hy all!

A termosztát működése kapcsolatban van a belső fűtéssel vagy az egy teljesen más dolog?

A termosztátom nem jó, ezáltal marha nehezen melegszik fel 90fokra a verda. Tettem polikarbonát lapot a hűtő elé, így már ebben a hideg időben elég hamar eléri a 90fokot. Viszont a belső fűtéssel vannak problémáim. (Nem klímás a kocsi)

2-3 fokozaton full feltekerve se ad olyan meleget mint szerintem kéne.

Ez mitől lehet? Termosztát vagy esetleg fűtőbox vagy mi a hiba?

Nekem full szar,teljesen nyitva maradt termosztátnál is ugyanolyan jó volt a fűtésem,mint most,hogy ki lett cserélve.

2km után már jött a meleg rossz termosztáttal is.

Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon jól néz ki! Ilyen nekem is kell :( Nagyon komoly kis ötletekkel lehet itt szembesülni :excl: Mondjuk a rétegelt lemez helyett kitalálsz vmi mást és már mehet is a tömeggyártás :lol:

Én venném az első szettet :lol:

Lehet kapni gyári ledes sofitákat, de túl egyszerű lett volna ha leemelem a polcról, és berakom a kocsiba, így meg szinte a teljes lámpatest fényes.

Hy all!

A termosztát működése kapcsolatban van a belső fűtéssel vagy az egy teljesen más dolog?

A termosztátom nem jó, ezáltal marha nehezen melegszik fel 90fokra a verda. Tettem polikarbonát lapot a hűtő elé, így már ebben a hideg időben elég hamar eléri a 90fokot. Viszont a belső fűtéssel vannak problémáim. (Nem klímás a kocsi)

2-3 fokozaton full feltekerve se ad olyan meleget mint szerintem kéne.

Ez mitől lehet? Termosztát vagy esetleg fűtőbox vagy mi a hiba?

Mivel a kocsit utasterét a melegedő hűtőfolyadék fűti egyértelmű, hogy rossz termosztáttal (mivel ugye akkor is megy a hűtőbe a víz, ha még hideg) a fűtés sem annyira hatékony. A hütő takarása ideiglenes megoldás, de jólenne minél előbb termosztátot cserélni. Én majdnem megfőztem a motort kartonpapírral a hütő elött, 2-3 hétig mentem napi 5 kilómétert így városon kívől, nem is volt gond, aztán jött egy 1-2 órás városi dugós tötymörgés, és mire felfigyeltem rá a pirosban járt a mutató.

Link to comment
Megosztás:

köszönöm szépen a segítségeket, nagyon hasznosak voltak számomra.

még annyit megkérdeznék azért szétszerelés előtt, hogy a világításkapcsoló és a ködlámpakapcsolókban az izzók benne vannak?úgy értve, hogy ha kiszedem őket a helyükről akkor magukban a kiszedett kapcsolóegységekben találhatóak az izzók ugye?és még annyi hogy esetleg vki tudná, hogy hány db izzó van bennük azaz hány darab ledre lesz szükségem?(2ködlámpa,1világításkapcsoló,1világításmagasság állító kapcsoló)

thx

Ha még nem szedted szét a világításkapcsolót:

Kapcsoló szétszedésénél, amikor pattintod szét a kapcsolót, a kapcsoló szárát nehogy benyomjad. Nekem a rugó, és a két golyó ami rögzíti a három állásban kiugrott, és nehéz összerakni.

Jó szerelést!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm.

19-es hibakódot, ír.

19 - Crank szög érzékelő (CAS)-Hibás RPM jel! (19-Crank Angle Sensor (CAS)-Incorrect RPM signal)

Ez mi lehet?

Amikor a próblémem volt, akkor a vezérlés felé menő kábelt, megmozgattam és azóta tökéletesen müxik!

Ha jól gondolom ez a kód arra utal?

Gyújtás szögjeladó hiba.

Valszeg kontkathiba.

Link to comment
Megosztás:

Helyzet, hogy lett cserélve olaj jóféle castol magnatechre. és mondom hamár, csináljuk akkor megnézzük miért forog a ventilátor állandóan. A fura az volt hogy nem a

Másik nagy kérdés hogy mitől lehet hogy az x14xe motoros verdát az op-com diagnosztikai soft x16xe-nek ismerte fel? Ez normális?

Ki milyen diagnosztikai softot használ a corsa b-hez? 96-os az enyém és a csávó azt mondta hogy ez obd2es 16pines csati de a verda csak obd1es softot ismer :s őszinte leszek nem láttam az összefüggést se. Elvileg midnen opel szereti ezt a progit de angol nyelvü és mi speciel a lamba értékeire lettünk volna kiváncsiak a 10 literes fogyasztás miatt.

ennyi a fogyasztása és kész !! én úgy tudom ez nem nagyon lesz kevesebb

Link to comment
Megosztás:

azaz

Nemazaz.

A 19-es a főtengely holtponti jeladó, és ahogy a kód magyarázatából is kiderül (incorrect RPM signal), azér' dobja mert nincs fordulatszámjel, azaz nem jár a motor. Már feltéve hogy tényleg nem járt hibakódkiolvasáskor. :excl:

Megoldás: indítsd be és úgy olvasd ki a hibakódot, ha akkor is dobja akkor cserélj jeladót. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nemazaz.

A 19-es a főtengely holtponti jeladó, és ahogy a kód magyarázatából is kiderül (incorrect RPM signal), azér' dobja mert nincs fordulatszámjel, azaz nem jár a motor. Már feltéve hogy tényleg nem járt hibakódkiolvasáskor. :excl:

Megoldás: indítsd be és úgy olvasd ki a hibakódot, ha akkor is dobja akkor cserélj jeladót. Ennyi.

én arra gondolok ami a vezérmű keréknél van...ha abban van olyan

alsó ami a főtengelynél az biztos van...

valamelyik a kettő közül :(

de azt írta hogy megmozgatta oszt jó lett... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot járó motornál olvasunk szerintem erre gondolt tgabika.

Ha áll a motor akkor rögtön azt dobja,hogy nincs RPM,nem?

x12sz-nél egy darab főtengely jeladó van az ékszijtárcsánál,mondom Mc-nek.

GM Multec van az X12SZ-ben.

Ha ennek az A-B lábát rövidre zárod és ráindítasz, úgy hogy jár a motor, az ECU vészprogramra áll át.

Ebben az üzemmódban hibakódot nem fog villogni.

A crank sensor aktív induktív jeladó, táp is kell neki, ha ezt nem érzékeli az ECU, akkor dob hibát.

Elvileg, ha az ECU nem "látja" a jeladót, a motor be sem indulhat...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a sok tippet, ötletet, de ma is kocsikáztam vele és azóta semmi baja, remélem hogy csak kontakt hiba volt. A járó motoros témát igen érdekes, mert máshol is olvastam, hogy járó motorral lehet korrekten kiolvasni a hibakódot. Egy olyan kérdés, ha kontakt hiba volt és most nem csinálj a kicsike, akkor ki lehet valahogy nullázni a tárolt hibakódot, pl.: akksi saru levétele, vagy valamilyen trükk?

Még egyszer köszönöm sok hozzászólást, ezért járok ide minden nap... :excl:

Link to comment
Megosztás:

GM Multec van az X12SZ-ben.

Ha ennek az A-B lábát rövidre zárod és ráindítasz, úgy hogy jár a motor, az ECU vészprogramra áll át.

Ebben az üzemmódban hibakódot nem fog villogni.

GM Multec van nekem is a C12NZ-ben.

Én fordított sorrendben csináltam (először autó beindít, majd utána diagcsati megfelelő lábai összezár), és semmi gond nem volt. Folyamatosan villogta a 12-t, ami ugye a hibakódkiolvasás kezdetét jelenti, és semmi egyéb hibakód nem jelentkezett. Ha álló motornál csináltam, akkor a 12 mellé még a 31-et is villogta.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a sok tippet, ötletet, de ma is kocsikáztam vele és azóta semmi baja, remélem hogy csak kontakt hiba volt. A járó motoros témát igen érdekes, mert máshol is olvastam, hogy járó motorral lehet korrekten kiolvasni a hibakódot. Egy olyan kérdés, ha kontakt hiba volt és most nem csinálj a kicsike, akkor ki lehet valahogy nullázni a tárolt hibakódot, pl.: akksi saru levétele, vagy valamilyen trükk?

Még egyszer köszönöm sok hozzászólást, ezért járok ide minden nap... :excl:

Akku testkábel levesz ott hagyod 5percig,hogy minden puffer kiürüljön és visszateszed.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy olyan problemam hogy amikor nagyobb motorfeket hasznalok kigyul a check lampa s egy kis ido mulva kialszik. Lehet koze ennek a katalizatorhoz ami nekem ugymond nincs. Esetleg befolyasolja a rossz katalizator a fogyasztast. 94es 1.4es b corsa.

ez több mint valószínű hogy agr szelep lesz ,nekem legalábbis ugyan ez a tünet jött elő annó ,meg most ,is ha jobban elkezdene rángatni akkor már rosszabb ,én próbáltam tisztítani nem lett jobb sőt....és jött a csere ha ecotec motor van benne úgy tudom akkor van benne agr szelep,de egy hibakód kiolvasás is sokat segíthet hátha....ki tudja

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.