Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

ha a c16xe nem ecotec akkor leopok neked egy talicska kanmajmot...

amúgy felhivtam jópár kipufogóst, hogy vmi csö megoldás félét csináljon rá, a 99%-a nem vállalta el, egy mondta hogy ha megcsinálná sem lenne rá garancia h jó lenne és látatlanban olyan 150 ezret mondott...sztem mielőtt leírsz vmit gondold át...

Mielött leírok valamit átszoktam gondolni. Én nem csináltattam a motorátépítésemet, hanem csináltam. Elöttem ilyet senki nem csinált ebben a formában, és azóta sem sokról hallottam, pláne gyári computerrel. Igaz szívtam vele sokat, de most már kezdem kiismerni egész jól a rendszert. Azt hiszem egy kis rálátásom van a dolgokra noha én nem a kitaposott nagyblokkos utat járom mint mindenki más.

Ilyen hozzászólások után nem feltételezem rólad, hogy beszélnél idegen nyelveket, de javaslom azért a képeket nézegesd meg a linkeken amit betolok, hátha kicsit szélesedik a látóköröd a témában.

1

2

3

4

Link to comment
Megosztás:

Ilyen hozzászólások után nem feltételezem rólad, hogy beszélnél idegen nyelveket, de javaslom azért a képeket nézegesd meg a linkeken amit betolok, hátha kicsit szélesedik a látóköröd a témában.

nem emlékszem h sértegettelek volna ... de itt be is fejeztem a "marakodást" veled...

Mélykék javaslatára inkább megyek vissza a többiekkel szépen játszani :excl:

Link to comment
Megosztás:

Mielött leírok valamit átszoktam gondolni. Én nem csináltattam a motorátépítésemet, hanem csináltam. Elöttem ilyet senki nem csinált ebben a formában, és azóta sem sokról hallottam, pláne gyári computerrel. Igaz szívtam vele sokat, de most már kezdem kiismerni egész jól a rendszert. Azt hiszem egy kis rálátásom van a dolgokra noha én nem a kitaposott nagyblokkos utat járom mint mindenki más.

1

2

3

4

Forrásként megjelölni egy fórumot,ahol unatkozó London-külvárosi gyerekek fúrnak faragnak hátha jobb lesz,azért az elég kemény! :excl:

Annyit láttam bizonyítékként milyen jó a cucc,hogy az x14xe+ilyen izé+chippel 0-100=9mp..hűha nem ennyi a gyári érték? :lol:

Ha van rálátásod a dolgokra,akkor fejtsd ki légyszi,hogy miért jó ha rába*szol egy ilyen dobozt a szívósorra? Ha eddig legalább nem rontották a levegő nagyjából lineáris áramlását,akkor ezzel a tyúkketreccel olyan turbulenciák léphetnek fel,hogy ajajj.

(A turbofeltöltőknél is qrva nehéz volt megoldani,hogy lineárisabb legyen a levegő áramlása. Lásd TFSI asszimetrikus turbo)

Nekem egyébként x14sz motorból származó lambda szondám van és esküszöm azóta úgy megy,mint egy 1.4-es!! :lol: :(

Én a lambda-tunning útját járom!!

Lambda powa!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A hidrótőkés is szelepes! :(

Amit kérdezni akartál: igen, kell szelepelni, ha lehet nem írnám le a folyamatot, neten megtalálható.

Volt régi szoci autód? Csináltál már ilyet? :excl:

Na már kiderítettem, szétszedtük, hidrotőkés, viszont erre azt mondta az autószerelő ismerős, hogy nem kell állítani semmit. Csak nem akartam szétszedni ha nem muszáj. Más kérdés, hogy milyen motorolajat ajánlanátok? Gyári opel 10W40-es nem folyna ki ilyen öreg dízelesből? 10W40 es Vavoline Max life vagy valami más 15W40 es nem lenne talán jobb? /94 1.5 TD /

Link to comment
Megosztás:

HÜÜLYEE :excl:

amúgy nemrég cseréltem én is lambdát, a régivel 12litert evett de ment is, a mostanival max 10et eszik de mintha annyira nem húzna...szóval éljen a lambda-pawa :(

szia ! és milyen motor van az autóba ? csak a fogyasztás miatt....érdekelne

Link to comment
Megosztás:

Na már kiderítettem, szétszedtük, hidrotőkés, viszont erre azt mondta az autószerelő ismerős, hogy nem kell állítani semmit. Csak nem akartam szétszedni ha nem muszáj. Más kérdés, hogy milyen motorolajat ajánlanátok? Gyári opel 10W40-es nem folyna ki ilyen öreg dízelesből? 10W40 es Vavoline Max life vagy valami más 15W40 es nem lenne talán jobb? /94 1.5 TD /

A 15w-sokkal rosszabb ha többet megy az autó hidegen. A legjobb az 5w-40 vagy esetleg 0w-40,de mindegyik kifolyik ha leengeded belőle a finish-t :excl: (amitől megvétel előtt szépen csendben jár,folyás nélkül)

Ha megméred az első fogyasztásodat,akkor csodálkoznék ha kiderülne,hogy az 1.0 swift többet evett...

Link to comment
Megosztás:

Forrásként megjelölni egy fórumot,ahol unatkozó London-külvárosi gyerekek fúrnak faragnak hátha jobb lesz,azért az elég kemény! :excl:

Annyit láttam bizonyítékként milyen jó a cucc,hogy az x14xe+ilyen izé+chippel 0-100=9mp..hűha nem ennyi a gyári érték? :lol:

Ha van rálátásod a dolgokra,akkor fejtsd ki légyszi,hogy miért jó ha rába*szol egy ilyen dobozt a szívósorra? Ha eddig legalább nem rontották a levegő nagyjából lineáris áramlását,akkor ezzel a tyúkketreccel olyan turbulenciák léphetnek fel,hogy ajajj.

(A turbofeltöltőknél is qrva nehéz volt megoldani,hogy lineárisabb legyen a levegő áramlása. Lásd TFSI asszimetrikus turbo)

Nekem egyébként x14sz motorból származó lambda szondám van és esküszöm azóta úgy megy,mint egy 1.4-es!! :lol: :(

Én a lambda-tunning útját járom!!

Lambda powa!! :lol:

Nem hinném hogy az angolok olyan hülyék lennének a motorsporthoz és a tuninghoz. Az összes F1 csapat angliában van kivéve a ferrarit. Rally-ban m-sport, prodrive.

A powerbox lényege a rövidebb szívóoldal, aminek hatására felül erősebb lesz a motor jobban pörög, cserébe persze csökken a nyomaték. A box volumetrikus mérete. A szívócsonkban a gázoszlopok nem csak simán áramlanak, hanem szelepnyitáskor gyorsulni kezd, aztán szelep záráskor ellennyomáskeletkezik. Ha jól van méretezve a box, akkor bizonyos fordulatszámon segítik egymást a gázoszlopok a hengerfeltöltésben.

A gyári szívócsonkoknál annyira hosszú ez a szívószakasz, hogy magas fordulaton a gázlengések már nem segítik a hengerfeltöltést. A tervezők nem is erre szánták, hanem utcai használatra.

Én amúgy egész biztosan hülye vagyok hozzá, mivel nem hiszek olyanban sem, hogy egy kopogásszenzornélküli motor sokkal kevesebbet eszik jobb oktánszámú benzinnel mint normállal.

Link to comment
Megosztás:

Én amúgy egész biztosan hülye vagyok hozzá, mivel nem hiszek olyanban sem, hogy egy kopogásszenzornélküli motor sokkal kevesebbet eszik jobb oktánszámú benzinnel mint normállal.

ebben van igazság...ugyebár mert a kopogás érzékelő erősen állítja a gyújtás...ha jól gondolom :(

nem mintha a többibe nem lenne :lol: ,csak nem izgat :excl:

Link to comment
Megosztás:

Kopogásérzékelő van-e szerinted egy x12sz motorban? (nem kell guglizni: VAN) :excl:

van :( ,én is tudom :lol: ....

elég harapós vagy...pedig én nem rúgtam beléd :lol: .

Másrészt Tom írásába nem szerepelt motorkód :lol:

Az aláírásodba berakhatnád milyen motor van a vasba...

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném hogy az angolok olyan hülyék lennének a motorsporthoz és a tuninghoz. Az összes F1 csapat angliában van kivéve a ferrarit. Rally-ban m-sport, prodrive.

A powerbox lényege a rövidebb szívóoldal, aminek hatására felül erősebb lesz a motor jobban pörög, cserébe persze csökken a nyomaték. A box volumetrikus mérete. A szívócsonkban a gázoszlopok nem csak simán áramlanak, hanem szelepnyitáskor gyorsulni kezd, aztán szelep záráskor ellennyomáskeletkezik. Ha jól van méretezve a box, akkor bizonyos fordulatszámon segítik egymást a gázoszlopok a hengerfeltöltésben.

A gyári szívócsonkoknál annyira hosszú ez a szívószakasz, hogy magas fordulaton a gázlengések már nem segítik a hengerfeltöltést. A tervezők nem is erre szánták, hanem utcai használatra.

A magyarok meg lovas nemzet én mégsem tudok lovagolni! :excl: Van egy Brit rövidszőrű macskám,megkérdezem tőle mennyire ért a tuninghoz!

Hogyan keletkezik ellennyomás ha nyitva van a rendszer egyik oldala? (pillangószelep)

A legtöbbet emlegetett szóösszetétel a tuning matyik körében az "utcai használat".szerinted az "utcai" motorok fejlesztői(mérnökteam-ek,nagyon sok pénzből) egy ilyen jól méretezett doboztól jövő pár % teljesítménytöbbletért nem adnák el a saját anyjukat?

Link to comment
Megosztás:

Gyári opel 10W40-es nem folyna ki ilyen öreg dízelesből? 10W40 es Vavoline Max life vagy valami más 15W40 es nem lenne talán jobb? /94 1.5 TD /

Én olyat öntöttem le a kocsiból legutóbb, az is egy nagyon jó olaj szerintem :(

Néztem amit linkeltettek külföldi oldalakat, nem szarral gurigáznak a fiúk :excl:

Link to comment
Megosztás:

A magyarok meg lovas nemzet én mégsem tudok lovagolni! :excl: Van egy Brit rövidszőrű macskám,megkérdezem tőle mennyire ért a tuninghoz!

Hogyan keletkezik ellennyomás ha nyitva van a rendszer egyik oldala? (pillangószelep)

A legtöbbet emlegetett szóösszetétel a tuning matyik körében az "utcai használat".szerinted az "utcai" motorok fejlesztői(mérnökteam-ek,nagyon sok pénzből) egy ilyen jól méretezett doboztól jövő pár % teljesítménytöbbletért nem adnák el a saját anyjukat?

Mi vagy te bölcsészmérnök, hogy ennyire vágod a témát? :(

Na akkor mondok a te szemszögedből egy példát. Fordítsuk meg a dolgok, a kipuffogó oldalon nincs még pillangószelep sem, szóval tekinthető teljesen nyitottnak a rendszer, mégis egy jól méretezett kipuffogórendszer segít a hengerek kiürülésében, és még a feltöltésében is. Vagy ez is csak kitaláció?

Link to comment
Megosztás:

Mi vagy te bölcsészmérnök, hogy ennyire vágod a témát? :(

Na akkor mondok a te szemszögedből egy példát. Fordítsuk meg a dolgok, a kipuffogó oldalon nincs még pillangószelep sem, szóval tekinthető teljesen nyitottnak a rendszer, mégis egy jól méretezett kipuffogórendszer segít a hengerek kiürülésében, és még a feltöltésében is. Vagy ez is csak kitaláció?

Nem kitaláció!

A gyári a legjobban méretezett kipufogórendszer! :excl: Ha nem lehet állítani a kipuf-szelep nyitvatartási idejét a kisebb ellenállású kipufogóhoz,akkor hamarabb ürül a hengerből az esetleg még égni képes gázelegy.(az nem jó)

Tehát elvileg ha veszel valami tunyig-kittet,ahol teljes kipufogórendszer,szívóoldal,máshogy fokolt vezérműtengelyt,akkor azzal sok százezerrel leszel rövidebb és padon is mérhetően leszel +15 max 20% teljesítménnyel hosszabb! Hurrá!

De ez csak egymáshoz méretezett szívó,kipuf,vezérműtengely esetében van így természetesen!

Link to comment
Megosztás:

ha a c16xe nem ecotec akkor leopok neked egy talicska kanmajmot...

Pedig nem az, úgyhogy kezdhetsz is neki. :excl:

Az Ecotec motorok optimalizált emissziójú példányok voltak, ismertetőjelük hogy szinte kizárólag EGR-rel szerelve készültek és Euro II-es környezetvédelmi szabványnak felettek meg. A C16XE csak Euro I-es, és nincsen benne EGR.

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem az, úgyhogy kezdhetsz is neki. :excl:

Az Ecotec motorok optimalizált emissziójú példányok voltak, ismertetőjelük hogy szinte kizárólag EGR-rel szerelve készültek és Euro II-es környezetvédelmi szabványnak felettek meg. A C16XE csak Euro I-es, és nincsen benne EGR.

azon agyaltam hogy c16nz-be miért van egér???

Mert még az euro 1 se teljesítette volna??

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem az, úgyhogy kezdhetsz is neki. :o

Az Ecotec motorok optimalizált emissziójú példányok voltak, ismertetőjelük hogy szinte kizárólag EGR-rel szerelve készültek és Euro II-es környezetvédelmi szabványnak felettek meg. A C16XE csak Euro I-es, és nincsen benne EGR.

nem tudom, mert mikor még a C16xe moci volt a corsában addig nem izgatott mi volt a motortérben és annyira értettem a kocsihoz h hol kell tankolni...de egy hatalmas ecotec felirat volt a motor burkolatára himezve az biztos és ha jól emlékszem egr is volt benne...de az ecotec felirat az biztos :lol:

na jó, hol az a talicska kanmajom :lol: :( :excl: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor mondok a te szemszögedből egy példát. Fordítsuk meg a dolgok, a kipuffogó oldalon nincs még pillangószelep sem, szóval tekinthető teljesen nyitottnak a rendszer, mégis egy jól méretezett kipuffogórendszer segít a hengerek kiürülésében, és még a feltöltésében is. Vagy ez is csak kitaláció?

Tom!

Te hétköznap mivel foglalkozol?

Látom azért elég jól vágod a témát! :(

Nagyon régóta agyalok ezen a mantzel boxon már, mindenem megvan hozzá, csak valahogy félek tőle...

Ha most Jani barátom gépe kész lesz és jót mond róla, akkor valszeg megcsinálom én is itthon a boxot.

Utcai használat esetén pont ott veszik el az erő az X14XE-ből, ahol én még várnám, hogy éled.

A sportlégszűrővel meg játszanak a bojrészerek, mókának jó, de többre nem. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.