Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

most szereltetett be ismerősöm honda civicbe gázos rendszert bosch car szervizben hivatalosan...220 v 250 ezer volt mindennel együtt...a kollégád Béla számolja ki hogy ezt az összeget mennyi idő alatt spórolja meg az üzemanyagon...kb másfél-két millió kilométer alatt? :(

amúgy ha Pesten jársz nyugodtan szólj és elviszlek egy körre :lol:

Na-na,azért ne túlozzunk.

Nálam kb. 2000Ft/100km üzemanyag költség.6literes nagy átlaggal számolva.

Tehát 10.000km-en 200.000Ft -ot hagyok a kúton.Az LPG-vel nagyjából a fele az üzemanyagköltség,de legyen 1200Ft/100km. (Régi szép idők,amikor sokkal olcsóbb volt a palackos PB-gáz..a 730i E23-mal 4liter/100km megfelelő költséggel jártunk.) :excl:

Akkor tehát 120.000Ft be kerül 10.000km LPG-vel.Így 80eFt-ot spórolsz egy 6litert fogyasztó autóval 10.000km-en.

Egy gázszett legyen 240eFT,tehát 240eFt/80eFt=3 tehát 30.000km alatt meg is térül,még egy amúgy is takarékos 6l/100km autóval.

Ha van egy 12litert fogyasztó autód,akkor 15.000Km alatt megtérül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a Sprint monitor.

Ránéztem az 1.0 B Corsakra, hát elég fura a 4.5l-es fogyi. Asszonyé kb 700km után tankolva 5.0 átlagot hoz szinte mindig.

Ez ráadásul napi 2x 40km országúti fogyi, közte 2-3 falun áthaladással, szabályok betartásával (50/90). A vezetési stílusa is nyugis, nem tolja neki kicsit sem.

A németeknél létezik 91-es normál benzin??? Több autónál is láttam megjelölve, hogy ezt tankolt.

91-essel járva még hihetetlenebb számomra a 4,5l fogyi.

A különbséget lehet keresni egyrészt a MOL 95ös és a német 95között,(ezért tankolok én 100-as vpower-t mert az import.)

Másrészt múltkor átmentem egy 5literes majdnem új kannával a sarki Agip-hoz és 5.32liter-ig ment fel a számláló az 5liter jeléig. :excl:

Papíron gondolom jól mért az a kút is! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 93as c14nz motorkódú B corsa és hidegen mikor áll egy napot, nagyon nehézkesen akar elindulni!

Rövid időre világít a hibakód lámpa!

Kivillogtattam a hibát és 53as számut hozza.

A GM-Multec ECU hibakódlista szerint az 53 Secondary air pump relay High voltage

Na most ez micsoda, mi okozza és mi a megoldás a hibára?

Ha egyáltalán ez miatt indul nehezen.

Link to comment
Megosztás:

A különbséget lehet keresni egyrészt a MOL 95ös és a német 95között,(ezért tankolok én 100-as vpower-t mert az import.)

Másrészt múltkor átmentem egy 5literes majdnem új kannával a sarki Agip-hoz és 5.32liter-ig ment fel a számláló az 5liter jeléig. :excl:

Papíron gondolom jól mért az a kút is! :(

A te nagyteljesítményű aszfaltszaggatód aztán iszonyatosan igényli a 100-as benzint...

Link to comment
Megosztás:

A te nagyteljesítményű aszfaltszaggatód aztán iszonyatosan igényli a 100-as benzint...

az enyém se tépi az aszfaltot,de jobban megy,biztos hogy kevesebbet eszik legalább 1.5 literrel...

és akkor lehet számolgatni :

Lukoil 95 8.2*326=2673

Shell 100 6.5*400=2600

az ár különbség elhanyagolható...

nekem bejön :excl:

Link to comment
Megosztás:

A te nagyteljesítményű aszfaltszaggatód aztán iszonyatosan igényli a 100-as benzint...

Igényli bizony,95-benyával 5.ben ha lepadlózom nem történik semmi,a v-power-rel legalább elindul a mutató felfelé,egyértelműen jobb.

Mc meg már kifejtette,hogy megéri betankolni,nálam is kevesebbet kér belőle. :excl:

Múltkor mellettem egy bácsi is 100-ast tankolt a Corvette C6-ba...Na abba tényleg nem veszi észre senki a különbséget,max fogyasztásban :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 93as c14nz motorkódú B corsa és hidegen mikor áll egy napot, nagyon nehézkesen akar elindulni!

Rövid időre világít a hibakód lámpa!

Kivillogtattam a hibát és 53as számut hozza.

A GM-Multec ECU hibakódlista szerint az 53 Secondary air pump relay High voltage

Na most ez micsoda, mi okozza és mi a megoldás a hibára?

Ha egyáltalán ez miatt indul nehezen.

Szekunder levegő pumpa szerintem nincs az nz-nél.Rossz táblázatot néztél szvsz.

Ha csak hidegen indul nehezen ,és ha bemelegszik minden OK,akkor a motorhőfok-jeladó szokott rossz lenni általában.

Itt található

Link to comment
Megosztás:

Néztem képeket ilyen corsákról amiben van levegő pumpa, de ebbe tényleg nincs, csak akkor tudnám mit jelent az 53as hiba...

Nekem volt hatodik henger befecskendezési probléma a c12nz-be....az is jó volt egynek :excl:

de a Te problémád valszeg az a gomba lesz amit makesz írt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Van egy 95-ös, 1.4i B Corsám. Eddig semmi komolyabb baja nem volt, de a múlt héten az történt, hogy hét közepén még használtam, szombaton pedig már nem akart elindulni. Csak forgatta az önindítót, és egyszer-egyszer mintha be is indult volna a motor, de végül semmit nem csinált. Először az akksira gyanakodtam, ezért egy éjszaka alatt feltöltöttem, de nem ez volt a baj. Aztán megnéztük a gyújtókábeleket + gyertyákat. A gyertyák közül kettő elég fekete volt, és valami retek is volt rajta, a másik kettő sokkal jobban nézett ki. A gyújtókábelek eléggé repedezettek voltak, ezért kicseréltem mindet, + még vettem 4 gyári gyertyát. De a hiba akkor sem szűnt meg.

Ma megnéztem az AC pumpa reléjét, egy teszt erejéig beraktam a helyére a kürt relét, megnéztem a biztosítékokat, de nem találtam hibát.

Viszont találtam egy érdekes dolgot: ha ráadom a gyújtást, akkor kattan az ac pumpa relé, de a pumpáról lehúzott kábelen csak 10.4V-ot lehet mérni. Az akksin 12.2V-ot mértem. Megnéztem egy corsa bekötési rajzot, ahol az látszik, hogy a relé a biztositékon, és a gyújtáskapcsolón keresztül közvetlenül az akksival van összekötve. Tehát az akksi feszültségét kellene mérnem az ac pumpa kábelén. Lehetséges h majdnem 2V essen a tápkábelen? A 10.4V is elég lehet a pumpának?

Gyújtásnál nem lehet hallani, h elindul az ac pumpa, ezért közvetlenül rákötöttem a szivargyújtóra. De akkor sem moccant meg:( Szerintem a pumpa szálhatott el.

Most jönne a fő kérdés:)

A tankról a fedelet hogy lehet leszedni? Elég koszos a teteje, gondolom azt le kell előtte takarítani, nehogy belemenjen a retek a tankba. Azt a fedőlemezt elég csak kézzel eltekerni? Nem kell leszerelni róla a benzin csöveket (mármint a fedőlemezről)?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

A tankról a fedelet hogy lehet leszedni? Elég koszos a teteje, gondolom azt le kell előtte takarítani, nehogy belemenjen a retek a tankba. Azt a fedőlemezt elég csak kézzel eltekerni? Nem kell leszerelni róla a benzin csöveket (mármint a fedőlemezről)?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

egy nagyobb csavarhúzóval,aminek a végét belerakod a leszorító gyűrű egy lukába ,és kalapáccsal elkezded kocogtatni .

Asszem hogy az irány sem mindegy,mert megakad a körömben....

a csövet szed le mert nem fogod tudni kiemelni az ac-t.

Link to comment
Megosztás:

egy nagyobb csavarhúzóval,aminek a végét belerakod a leszorító gyűrű egy lukába ,és kalapáccsal elkezded kocogtatni .

Asszem hogy az irány sem mindegy,mert megakad a körömben....

a csövet szed le mert nem fogod tudni kiemelni az ac-t.

ÉS vegyél egy olyan gumi tömítőgyűrűt,ami a fedél alatt van,kb 900Ft.

A régit tuti nem tudod még egyszer visszarakni,mert megnyúlik.

Nekem azért sikerült visszarakni,csak a következő teletankolásnál a kocsi alól folyt a benya. Élmény volt! :excl:

Ja igen: ami 12-13eFt-os Kínai pumpa(hiába van rajta Bárdi matrica) az síkítós gyárilag,és olyan 2-3évet bír.

A bosch az olyan 30körül van,csendes.A kettő között is lehet valamilyen márkásabbat kapni 20körül.Azt nem tudom,hogy az milyen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van OOOO VS. libakergető story-m!!

M5 és 47-es út találkozásánál dupla körfogalom,egy a lehajtóknak egy felhajtóknak.

3.jpg

Előtte 60-as táblánál belsőből levillog egy 1.generációs A4.Jól van menjél,lemegyek a szélsőbe,aztán az első körfogalomnál is besz*rt a szűk belső sávtól,lefékezett vagy 40-re,én meg a szélsőből repülő harmadikkal körbeautóztam olyan 55-tel! :(

A kettő közti egyenesben persze utolért,de a második körforgalomnál simán körbeautóztam megint.

Aztán mutogatott is én meg mutattam neki,hogy egy kib*szott nagy 0 vagy ember!Aztán sértődötten adott egy kövér gázt a négyszer erősebb 1.8T-nek és megmutatta,hogy mennyire ügyesen tudja egyenesben nyomni a gázt. :excl:

165ös 14es Semperit van az enyém alatt,fél literrel többet eszik vele,viszont tapad rendesen :lol: ,majdnem új gázos lengéscsillapítók(gyári)

Az első kerekek meg 0.5fokkal jobban terpesztenek (nem tudom mitől).

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Ma én is letudtam a biztosítóváltást. Majdnemhogy fele annyit fizetek mint az előzőnél. :excl:

Kérdeztem a palit mondom mi lenne ha bónuszom lenne és kevesebb KW-os motorom. Erre azt mondta hogy az egész egy nagy humbuk ez a KW-os téma. Aztán nagyon nem faggattam. :(

GART hakapeszimaki!

Miért van az ha megyek a corzával és nem pörgettem 3E felett nagyon akkor nem melegszik fel 90fokokra. De ha 2mázsa cement csücsül a csomagtartóban akkor meg hip-hopp 95C fok.

Gázpedálon nem érzek semmit, csak a fékutam kicsit több :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet hibakódom ha menet közben megy a kocsi a "csek endzsi" világít de ha leállítom a motort várok pár percet, újraidnítom aztán lám eltünik a dolog. Elképzelhető hogy valami jeladóvan van valami galiba? Tudom távgyógyítás.... Ám remélem valaki futott már hasonlóba.

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet hibakódom ha menet közben megy a kocsi a "csek endzsi" világít de ha leállítom a motort várok pár percet, újraidnítom aztán lám eltünik a dolog. Elképzelhető hogy valami jeladóvan van valami galiba? Tudom távgyógyítás.... Ám remélem valaki futott már hasonlóba.

Nálam is volt ilyen.

1 hetes új lambda volt benne.Elmentem a szerelőmhöz.kivette a hibakódot (levette 2 percig a testkábelt :lol: )

Beletett egy másik lambdát,hiába mondtam,hogy ez gyári új lambda...check villogás eltűnt.

:excl: NEKEM EZ VOLT A BAJ,DE SEMMI NEM GARANTÁLJA,HOGY NÁLAD IS EZ VAN!! :(

Ha nem olvasol ki hibakódot,akkor nem tudunk távgyógyítani ,kb sem tudja megmondani senki merre kell keresni a hibát!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Van egy 95-ös, 1.4i B Corsám. Eddig semmi komolyabb baja nem volt, de a múlt héten az történt, hogy hét közepén még használtam, szombaton pedig már nem akart elindulni. Csak forgatta az önindítót, és egyszer-egyszer mintha be is indult volna a motor, de végül semmit nem csinált. Először az akksira gyanakodtam, ezért egy éjszaka alatt feltöltöttem, de nem ez volt a baj. Aztán megnéztük a gyújtókábeleket + gyertyákat. A gyertyák közül kettő elég fekete volt, és valami retek is volt rajta, a másik kettő sokkal jobban nézett ki. A gyújtókábelek eléggé repedezettek voltak, ezért kicseréltem mindet, + még vettem 4 gyári gyertyát. De a hiba akkor sem szűnt meg.

Ma megnéztem az AC pumpa reléjét, egy teszt erejéig beraktam a helyére a kürt relét, megnéztem a biztosítékokat, de nem találtam hibát.

Viszont találtam egy érdekes dolgot: ha ráadom a gyújtást, akkor kattan az ac pumpa relé, de a pumpáról lehúzott kábelen csak 10.4V-ot lehet mérni. Az akksin 12.2V-ot mértem. Megnéztem egy corsa bekötési rajzot, ahol az látszik, hogy a relé a biztositékon, és a gyújtáskapcsolón keresztül közvetlenül az akksival van összekötve. Tehát az akksi feszültségét kellene mérnem az ac pumpa kábelén. Lehetséges h majdnem 2V essen a tápkábelen? A 10.4V is elég lehet a pumpának?

Gyújtásnál nem lehet hallani, h elindul az ac pumpa, ezért közvetlenül rákötöttem a szivargyújtóra. De akkor sem moccant meg:( Szerintem a pumpa szálhatott el.

Most jönne a fő kérdés:)

A tankról a fedelet hogy lehet leszedni? Elég koszos a teteje, gondolom azt le kell előtte takarítani, nehogy belemenjen a retek a tankba. Azt a fedőlemezt elég csak kézzel eltekerni? Nem kell leszerelni róla a benzin csöveket (mármint a fedőlemezről)?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

hali

ha van immobilisered akkor érdemes lenni kipróbálni a tartalék kulcsot mert nekem is ugyanez volt a jelensegem mire a vegere kiderult, hogy a kulcsban romlott el az immobiliser. Szóval egy próbát megér a másik kulcs szerintem semmeddig sem tart!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!!

Kipróbáltam a másik kulcsot, de úgy sem működött.

Viszont ma az volt a fura, hogy amikor indítóztam (tapostam egy kicsit a gázpedált is), akkor olyan benzinszag lett az utastérben... Lehet hogy mégis jó az AC pumpa, és más a baj? Holnap megpróbálom kivillogtatni a hibakódot, meg megpróbálom leszedni a pumpa fedelet (azt még nem tudom hogy hogyan, mert mintha nem sima bilincs lenne a benzincsöveken, hanem vmi fogóval rányomott gyűrű), és megnézni direktbe a pumpát.

Ha nem megy, akkor szerviz lesz belőle:(

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Örök visszatérő téma.......középkonzol izzók cseréje.

Nyugi nem a folyamat érdekel, már túl vagyok rajta. :lol: Nagyon szép és hasznos a képes útmutató, de nem jelzi azt a 2 csavart, ami a miénkben kb. az izzók mellett, hátulról van betekerve a fűtésboxba....illetve csak volt, mert eszembe se jutott visszarakni.....hogy tört volna el a keze annak aki kitalálta. Alig 2 órámba telt megtalálni őket :excl:

Ehhez képest a nőgyógyász kézzel előadott km óra ki-be szerelés nokedli. Az én lapát kezeim nehezen férnek be az óra mögé kiakasztani a spirált. Azért megoldottam anélkül, hogy letekertem volna a váltóról :lol:

Most már minden happy, még a befabrikált szegénységjelző is müxik...... :(

Csak megjegyezném, hogy az astra Gyik-ben leírt fűtéskonzol izzók cseréje max fő motívumokban hasonlít..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.