Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem tudom milyen sárga jelzésre gondolsz. öö valami elektronikus cucc egyszer tudom szétszedtem a kulcsot azt egy kis müanyagdarabka az asztalon maradt beakartam volna inditani azt sehol sári :) de az a sárga jelzés villogót.

De amúgy jó nézettsége van a kis videómnak :D :o

Elküldve
Nem tudom milyen sárga jelzésre gondolsz. öö valami elektronikus cucc egyszer tudom szétszedtem a kulcsot azt egy kis müanyagdarabka az asztalon maradt beakartam volna inditani azt sehol sári :) de az a sárga jelzés villogót.

De amúgy jó nézettsége van a kis videómnak :D :o

én már most Béla-fan vagyok :)

Elküldve
én már most Béla-fan vagyok :o

FANtAszTIKUS

Egyébként nem tudom miért gondolják néhányan ,hogy amerikába csak 6000cm3 től indulnak a kocsik...ott is járnak smarttal, corsával yarissal ,ibizával és még lehetne sorolni a kisebb autokat. (Multkor láttam az új swiftet ).. Egyébként is minek kell, egy Ford 350 mikor tök felesleges....a kenyeret a corsa is elhozza...a tornádó meg a fordot is áthajitja a másik megyébe...szal... Ha magasan akarok ülni, veszek vitrolázó repülőt... :D

Elküldve

vki segítsen ebben a kérdésben legyen kedves h az üzemanyagszint jelző fény akkor gyullad ki ha a mutató a piros tartományba ér vagy akkor ha már majdnem totál nullán van a tank?

Elküldve
ma lesz egy hosszabb utam ott össze tudom majd hasonlítani a Te értékeddel:)

amúgy pl ha álló helyzetben lepadlózod akkor meddig szökik fel a mutató azt még megnéznéd nekem?

köszönettel: Gábor

Nemrég cseréltem én is fordulatszámmérősre az órát és megnéztem amiket mondtál, bár nekem c12nz így nem hiszem, hogy mérvadó. 90-nél 5.-ben 2500 rpm, 100-nál 2900, 110-nél 3100 körül forog. Üresben 6000 felett kicsivel szabályoz.

A sárga lámpa nekem is csak akkor gyullad ki mikor már majdnem csont 0 van.

más: kevésnek találom az 1,2-es motort és gondolkodom valami nagyobban viszont nem versenyezni akarok így c16nz-re gondoltam mert talán ezzel lenne a legkevesebb faragás. Tudja valaki, hogy mit kéne beszerezni ehhez. Nyílván komplett blokk meg hengerfej mert gondolom a szeleptányérok is nagyobbak az 1,6-on. Ami szerintem egyezik a kipufogócsonk, vezérlés, talán vízpumpa és önindító is, javítsatok ki ha nem így van. Lendkerék, kuplunk is más úgy gondolom. Aztán amit nem tudok, váltó felmegy simán, egyeznek a furatok? Gondolom az injektor is más. Az komplett csere vagy csak a befecskendezőszelep más? Ha komplett akkor szívócsonkot is cserélni kell vagy az egyforma? Aztán gondolom ecu is más. Ja és a gyújtáselosztó egyezhet?

Köszi ha valaki tudja a választ ezekre!

Elküldve
vki segítsen ebben a kérdésben legyen kedves h az üzemanyagszint jelző fény akkor gyullad ki ha a mutató a piros tartományba ér vagy akkor ha már majdnem totál nullán van a tank?

azt tartanám logikusnak ha akkor gyulladna ki ha a piros tartományba ér de nekem vmiért csak akkor teszi ezt meg amikor már majdnem porzik a tank!:)most cseréltem az órát fordulatszámmérősre és a régiben nem volt ilyen jelzőlámpa de ebben az újban meg így nem látni sok értelmét ha akkor ég mikor már leáll a kocsi:)

Elküldve
Nemrég cseréltem én is fordulatszámmérősre az órát és megnéztem amiket mondtál, bár nekem c12nz így nem hiszem, hogy mérvadó. 90-nél 5.-ben 2500 rpm, 100-nál 2900, 110-nél 3100 körül forog. Üresben 6000 felett kicsivel szabályoz.

A sárga lámpa nekem is csak akkor gyullad ki mikor már majdnem csont 0 van.

más: kevésnek találom az 1,2-es motort és gondolkodom valami nagyobban viszont nem versenyezni akarok így c16nz-re gondoltam mert talán ezzel lenne a legkevesebb faragás. Tudja valaki, hogy mit kéne beszerezni ehhez. Nyílván komplett blokk meg hengerfej mert gondolom a szeleptányérok is nagyobbak az 1,6-on. Ami szerintem egyezik a kipufogócsonk, vezérlés, talán vízpumpa és önindító is, javítsatok ki ha nem így van. Lendkerék, kuplunk is más úgy gondolom. Aztán amit nem tudok, váltó felmegy simán, egyeznek a furatok? Gondolom az injektor is más. Az komplett csere vagy csak a befecskendezőszelep más? Ha komplett akkor szívócsonkot is cserélni kell vagy az egyforma? Aztán gondolom ecu is más. Ja és a gyújtáselosztó egyezhet?

Köszi ha valaki tudja a választ ezekre!

rosszul mutat az enyém de ha visszább olvasol pár hozzászólást akkor ott részletesen leírtam miért!!

köszi azért a fáradozást:!!

Elküldve
rosszul mutat az enyém de ha visszább olvasol pár hozzászólást akkor ott részletesen leírtam miért!!

köszi azért a fáradozást:!!

Olvastam közben, de ennek a mutatólevételnek meg van ez a hátránya. Sőt ugyanez igaz a km órára is, az is szokott csalni ha leszedik és nem ugyanoda kerül vissza. Amit vettem órát abban jóval több km volt mint az autóban így gondoltam visszatekerem a valósra. De ahhoz is le kellett volna venni a mutatót, hogy rendesen hozzáférjek a megfelelő tengelyhez, ezt viszont nem kockáztattam meg inkább a műanyag házba fúrtam egy kis lyukat amin keresztül ki tudtam tolni a tengelyt.

Elküldve
más: kevésnek találom az 1,2-es motort és gondolkodom valami nagyobban viszont nem versenyezni akarok így c16nz-re gondoltam mert talán ezzel lenne a legkevesebb faragás. Tudja valaki, hogy mit kéne beszerezni ehhez. Nyílván komplett blokk meg hengerfej mert gondolom a szeleptányérok is nagyobbak az 1,6-on. Ami szerintem egyezik a kipufogócsonk, vezérlés, talán vízpumpa és önindító is, javítsatok ki ha nem így van. Lendkerék, kuplunk is más úgy gondolom. Aztán amit nem tudok, váltó felmegy simán, egyeznek a furatok? Gondolom az injektor is más. Az komplett csere vagy csak a befecskendezőszelep más? Ha komplett akkor szívócsonkot is cserélni kell vagy az egyforma? Aztán gondolom ecu is más. Ja és a gyújtáselosztó egyezhet?

Köszi ha valaki tudja a választ ezekre!

Kuplunggal,lendkerékkel talán nem lenne baj,inkább a rövidebb váltó fogja megenni a fejedet ha azt hagyod rajta.

A többi amit írtál szívócsonk,stb, az mind1,inkább egy komplett működő blokkot kell venni,nem lesz olcsóbb,ha egy-két dolog kivételével összeszedegeted,mivel a bontás munkadíja is benne lenne az alkatrészek árában.

Meg a másik: Megveszed,befaragod,aztán két hét múlva kikönyököl a hajtókar (ebből a motorból 300.000km alatt futottat nehéz találni),akkor "csak" vissza kell rakni a komplett 1.2-t.

ECU és kábelköteg is kell,valamint a 0.75baros benzinszivattyú helyett 1.5baros.

Meg mielőtt nekivágsz nem árt elvinni műszakira sem+okosba megoldani a nem tipusazonos motor kérdését.

Én 250eFT-ot szántam egy nagyobb motorra,de már ott feladtam,hogy normális donort sem találtam.

Annak meg értelmét nem láttam,hogy beleborítsak egy kazal pénzt és benne lesz egy olyan motor,ami kitudja mennyit bír még.

A c16nz 75le,egy F astra kb.100kilóval nehezebb,mint egy Corsa. Ülj be egy ilyenbe aztán döntsd el,hogy megéri-e ezért a "dinamikáért" ennyi pénzt elkölteni. :o

Elküldve
A c16nz 75le,egy F astra kb.100kilóval nehezebb,mint egy Corsa. Ülj be egy ilyenbe aztán döntsd el,hogy megéri-e ezért a "dinamikáért" ennyi pénzt elkölteni. :o

Ez így igaz. Nem biztos ,hogy megéri azt a pénzt amit belefeccönél .

Elküldve
azt tartanám logikusnak ha akkor gyulladna ki ha a piros tartományba ér de nekem vmiért csak akkor teszi ezt meg amikor már majdnem porzik a tank!:)most cseréltem az órát fordulatszámmérősre és a régiben nem volt ilyen jelzőlámpa de ebben az újban meg így nem látni sok értelmét ha akkor ég mikor már leáll a kocsi:)

Hali!!!

Nekem Tigra műszerfal van benne nem volt még berhelve a mutató része. A kis sárga lámpa kb a piros sáv közepénél kezd el világítani. ( ekkor még fékezéskor elalszik )

Szerintem világítva még 10-20 km-t elmenne.

Elküldve
FANtAszTIKUS

Egyébként nem tudom miért gondolják néhányan ,hogy amerikába csak 6000cm3 től indulnak a kocsik...ott is járnak smarttal, corsával yarissal ,ibizával és még lehetne sorolni a kisebb autokat. (Multkor láttam az új swiftet ).. Egyébként is minek kell, egy Ford 350 mikor tök felesleges....a kenyeret a corsa is elhozza...a tornádó meg a fordot is áthajitja a másik megyébe...szal... Ha magasan akarok ülni, veszek vitrolázó repülőt... :o

Hali!!!

Én voltam amcsiban 1.5 évet, de nem láttam Corsát ( mondjuk nem is nagyon figyeltem őket mert akkor még BMW-m volt)

A legkisebb amit láttam az Civic volt, az is a csóró mexikóiaknak. ( ja meg nekünk volt egy 323-as mazdánk, amit olcsóbban vettünk mint a főnök Fordjában egy lámpakapcsoló csere volt)

De mostmár hogy náluk is olyan rohadt "drága" a benzin, lehet hogy ráálnak a kis kocsikra.

Én annó egy órai fizumból vettem 40 liter benzint. Itthon lassan ez fordítva lesz :D

Elküldve
Hali!!!

Nekem Tigra műszerfal van benne nem volt még berhelve a mutató része. A kis sárga lámpa kb a piros sáv közepénél kezd el világítani. ( ekkor még fékezéskor elalszik )

Szerintem világítva még 10-20 km-t elmenne.

Manual szerint a sárga lámpa világításától számítva még 80-100km elegendő benzinnek kellene a tankban lenni,normál használatot feltételezve.

Elküldve
Olvastam közben, de ennek a mutatólevételnek meg van ez a hátránya. Sőt ugyanez igaz a km órára is, az is szokott csalni ha leszedik és nem ugyanoda kerül vissza. Amit vettem órát abban jóval több km volt mint az autóban így gondoltam visszatekerem a valósra. De ahhoz is le kellett volna venni a mutatót, hogy rendesen hozzáférjek a megfelelő tengelyhez, ezt viszont nem kockáztattam meg inkább a műanyag házba fúrtam egy kis lyukat amin keresztül ki tudtam tolni a tengelyt.

a km/h szerencsére jó,azt már navival lecsekkoltam nagyjából (pontosan):o

a tank és a hőfok is jó ezek szerint mert a tank nekem is kb a piros felénél kapcsol be...holnap meg belövöm a ford mérőt is.elvileg addig kell hajtanom míg engedi a mutató és amikor megfeszül akkor kell egy kis erőt kifejtenem rá hogy kattanjon egy kicsit feljebb az egész állása.a lényeg h azt kéne elérnem h alapjáraton 800körüli értéket mutasson asszem:9

Elküldve
Ez így igaz. Nem biztos ,hogy megéri azt a pénzt amit belefeccönél .

mikor néha oda lépek neki és a kormányt tekergeti a kezemben az erő és utána csak húz és húz és üvöltözöm a kocsiban egyedül mert annyira jó az érzés, akkor mindig egyértelmű a válasz hogy megérte e belefaragni a 8szelepes kétliterest...amúgy egy ilyen mocit kompletten 40-50ért kapsz váltó nélkül

Elküldve
mikor néha oda lépek neki és a kormányt tekergeti a kezemben az erő és utána csak húz és húz és üvöltözöm a kocsiban egyedül mert annyira jó az érzés, akkor mindig egyértelmű a válasz hogy megérte e belefaragni a 8szelepes kétliterest...amúgy egy ilyen mocit kompletten 40-50ért kapsz váltó nélkül

Kéne már bele egy rendes motor... :o

Elküldve
Kuplunggal,lendkerékkel talán nem lenne baj,inkább a rövidebb váltó fogja megenni a fejedet ha azt hagyod rajta.

A többi amit írtál szívócsonk,stb, az mind1,inkább egy komplett működő blokkot kell venni,nem lesz olcsóbb,ha egy-két dolog kivételével összeszedegeted,mivel a bontás munkadíja is benne lenne az alkatrészek árában.

Meg a másik: Megveszed,befaragod,aztán két hét múlva kikönyököl a hajtókar (ebből a motorból 300.000km alatt futottat nehéz találni),akkor "csak" vissza kell rakni a komplett 1.2-t.

ECU és kábelköteg is kell,valamint a 0.75baros benzinszivattyú helyett 1.5baros.

Meg mielőtt nekivágsz nem árt elvinni műszakira sem+okosba megoldani a nem tipusazonos motor kérdését.

Én 250eFT-ot szántam egy nagyobb motorra,de már ott feladtam,hogy normális donort sem találtam.

Annak meg értelmét nem láttam,hogy beleborítsak egy kazal pénzt és benne lesz egy olyan motor,ami kitudja mennyit bír még.

A c16nz 75le,egy F astra kb.100kilóval nehezebb,mint egy Corsa. Ülj be egy ilyenbe aztán döntsd el,hogy megéri-e ezért a "dinamikáért" ennyi pénzt elkölteni. :o

Azért érdeklődöm elötte, hogy mire számíthatok mert mindenáron nem akarok belevágni. Ilyen 200k-t eleve nem tennék rá erre a projektre. Ahogy nézegettem 40k-tól árulnak ilyen motorokat. Az a minimum, hogy beépítés előtt gyűrűzés, hajtókarcsapágy, szelepszárszimering csere meg szelep becsiszolás lenne. Meg annak is utána néznék, hogy a motorszám átírás működik e valahogyan, én hivatalosan szeretném ezt a dolgot és a további műszakikat is.

Elküldve
Azért érdeklődöm elötte, hogy mire számíthatok mert mindenáron nem akarok belevágni. Ilyen 200k-t eleve nem tennék rá erre a projektre. Ahogy nézegettem 40k-tól árulnak ilyen motorokat. Az a minimum, hogy beépítés előtt gyűrűzés, hajtókarcsapágy, szelepszárszimering csere meg szelep becsiszolás lenne. Meg annak is utána néznék, hogy a motorszám átírás működik e valahogyan, én hivatalosan szeretném ezt a dolgot és a további műszakikat is.

200E-vel a zsebben ne állj neki ilyen projectnek.

A lepapírozás pedig elég nehézkes.

Elküldve
200E-vel a zsebben ne állj neki ilyen projectnek.

A lepapírozás pedig elég nehézkes.

Értem, akkor ezt valószínű, hogy hanyagolom mert ennyit már az autó sem ér lassan. Mondjuk arra gondoltam, hogy egy ilyen mérvű váltás nem kerül ennyibe, mégsem egy 2,0-es turbós motort akarok belefaragni. Amúgy erre már típusmódosítást kéne kérni vagy hol/hogyan intézik az ilyen motor átírást?

Elküldve
mikor néha oda lépek neki és a kormányt tekergeti a kezemben az erő és utána csak húz és húz és üvöltözöm a kocsiban egyedül mert annyira jó az érzés, akkor mindig egyértelmű a válasz hogy megérte e belefaragni a 8szelepes kétliterest...amúgy egy ilyen mocit kompletten 40-50ért kapsz váltó nélkül

Persze, biztos király lehet az érzés ,azt nem cáfolom. Viszont azért szerintem azt te sem tagadod ,hogy kicsit komolyabb beruházás kell egy ilyen vadhoz :o

Láttam róla vidit, hááát le a kalappal :D Brutálállat

Elküldve
Értem, akkor ezt valószínű, hogy hanyagolom mert ennyit már az autó sem ér lassan. Mondjuk arra gondoltam, hogy egy ilyen mérvű váltás nem kerül ennyibe, mégsem egy 2,0-es turbós motort akarok belefaragni. Amúgy erre már típusmódosítást kéne kérni vagy hol/hogyan intézik az ilyen motor átírást?

Azt hiszem a közlekedés-felügyeletnél,a c16nz vel az a baj,hogy nem szereltek Corsát gyárilag,így olyan helyzet állt elő (hivatalosan),mintha építettél volna egy autót magadnak.Szóval egyéni engedélyeztetés gépjármű szakértő mérnök bevonásával.

Persze lehet a forgalmiba okosba is írni mindenfélét(Mozaik utca rulez :D ),de azt sem csinálják puszira.

Szóval okosba papírozásra is kell szerintem 70-80rugó,ami ugye szürke zóna,mert ha véletlen egy hozzáértő nkh-s nyitja fel a motorházat,akkor gebasz van!

Csak a mezítlábas sündörgőket lehet megtéveszteni vele.

A turbós motor az olyan 800ból van benne. :o

Elküldve
Azt hiszem a közlekedés-felügyeletnél,a c16nz vel az a baj,hogy nem szereltek Corsát gyárilag,így olyan helyzet állt elő (hivatalosan),mintha építettél volna egy autót magadnak.Szóval egyéni engedélyeztetés gépjármű szakértő mérnök bevonásával.

Persze lehet a forgalmiba okosba is írni mindenfélét(Mozaik utca rulez :D ),de azt sem csinálják puszira.

Szóval okosba papírozásra is kell szerintem 70-80rugó,ami ugye szürke zóna,mert ha véletlen egy hozzáértő nkh-s nyitja fel a motorházat,akkor gebasz van!

Csak a mezítlábas sündörgőket lehet megtéveszteni vele.

A turbós motor az olyan 800ból van benne. :o

Pont ezért gondoltam a c16nz-re mert az ránézésre szerintem kísértetiesen hasonlít a c12-re.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.