Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

köszi mindenkinek

a műanyagot könnyű levenni? mert még pénteken úgy próbáltam, de nem engedte magát, ezért gondoltam a teljes kárpit leszedésre.

A műanyagot a csavarokon kívül kis fülek tartják a hangszóró felett és a másik végénél.Mozgatással,húzással megadja magát!

Kérdés: Nektek is alig lehet 1-esbe tenni a váltót gurulva?Nekem kb.csak akkor ha áll az autó,mindenkinél ilyen vagy csak az én 1.szinkronom van oda?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem is nehézkes az egyes, egy bizonyos fordulat szám alatt lehet csak betenni gond nélkül. 125.000 km van benne.

Köszi!

Nekem 157.000 van benne,csak kb.5km/óra alatt lehet kapcsolni.Ha többel érek a kereszteződésbe akkor marad a kettes csúsztatás.

Ezek szerint kevesebb km-rel is ilyen.Tehát ha veszek egy bontott váltót,akkor ha szerencsém van nem lesz rosszabb mint a mostani. <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Nekem 157.000 van benne,csak kb.5km/óra alatt lehet kapcsolni.Ha többel érek a kereszteződésbe akkor marad a kettes csúsztatás.

Ezek szerint kevesebb km-rel is ilyen.Tehát ha veszek egy bontott váltót,akkor ha szerencsém van nem lesz rosszabb mint a mostani. <_<

Ha jól tudom Opeléknál alapból nem kapcsolható az egyes menet közben, mert nem szinkronizált, vagy valami hasonló. De minek is, még a 60 paci is elindítja a tonnás bódét kettesben is, az egyes tényleg csak induláskor kell.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom Opeléknál alapból nem kapcsolható az egyes menet közben, mert nem szinkronizált, vagy valami hasonló. De minek is, még a 60 paci is elindítja a tonnás bódét kettesben is, az egyes tényleg csak induláskor kell.

Én is mondtam ezt a szerelőmnek,hogy nem szinkronizált,de kiröhögött <_<

Több autóval is közlekedem az a baj és mondjuk fater Sierráját 2-ben 100ig lehet húzatni,5.ben 90-nél 1900-at forog :wacko: Városban 50-60körül 3.ban is 2000körül jár,a negyediket ott el is lehet felejteni.

Az én f13 394 váltómat nem tudom meddig lehet húzatni egyesben,de mielőtt 20-ról mozdulna a mutató már rég elváltom 2be.Tényleg nézte már valaki,hogy mondjuk 3000nél egyesbe mennyivel megy?

Szerintem off-roadra is alkalmas lenne az 1es. :(

Link to comment
Megosztás:

Én is mondtam ezt a szerelőmnek,hogy nem szinkronizált,de kiröhögött <_<

Több autóval is közlekedem az a baj és mondjuk fater Sierráját 2-ben 100ig lehet húzatni,5.ben 90-nél 1900-at forog :( Városban 50-60körül 3.ban is 2000körül jár,a negyediket ott el is lehet felejteni.

Az én f13 394 váltómat nem tudom meddig lehet húzatni egyesben,de mielőtt 20-ról mozdulna a mutató már rég elváltom 2be.Tényleg nézte már valaki,hogy mondjuk 3000nél egyesbe mennyivel megy?

Szerintem off-roadra is alkalmas lenne az 1es. ;)

A 1.4-es központis Astra F13-as váltóval olyan 40-45-körül tilt 1-ben. Másodikban olyan 90-körül, harmadikban meg talán 125-130 -nál. Negyedikben még nem sikerült tiltásig pörgetni. :wacko: ;)

Link to comment
Megosztás:

nálam is nehezen lehetett belökni,de az astránál nem.

Kösz mindenkinek!

Szóval nem egyedi az eset,új szinkronokhoz nincs most kedvem 50.000munkadíjat kicsengetni.Ha egyáltalán az segítene rajta.

Elhiszitek ezeket a fogyasztás-adatokat? Link

Mennyivel kell menni 2.78l/100km fogyasztáshoz az autópályán? Max 70-el talán.

Nálam 4.5 a legjobb országúton.

Link to comment
Megosztás:

hát nemtom, hogy csinálta nálam pályán legutóbb ugyanezzel a motorral 5,7-re jött ki a fogyasztás (mondjuk ez tartósan 120 feletti tempó), városban rövid távokra használva meg 8 nyáron, télen 9 ( de itt van elég sok dugó is meg lámpa)

Szerintem ilyen nincs. Mégha felmész pályára, beállsz pölö 70-80-ra, akkor is enni kell azért olyan 4-4.5Litert a mocinak.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nálam is a középkonzol tekintetében :wacko:

Hallottatok már olyat,hogy néha (50esetből 1szer) elindulásnál rángatózik az autó és a kuplung dobál?

Van egy olyan gyanúm,hogy 1es helyett 3. ba sikerül indulni az opel tip-tronikkal (tippelsz,hogy most ez 1-3,vagy 2-4 :( )

Most próbálgattam egy mellékúton,de nem sikerült produkálnom a hibát csak ha 3ból indulok. Ami azért vicces,hogy a rövid váltó és a 2800-nál leadott összes nyomaték miatt ha kicsit jobban csúsztatod simán elindul.

Másik fokozatokból egyszer sem csinálta...a kuplung holtjátéka 125mm körül van.Ha a kuplung,lendkerék ütne szerintem gyakrabban csinálná.

Hoppá, pont ezt csinálja nekem is a kuplungom, majd két hete...legtöbbször hidegen, és csak 1esbe...berakom 1esbe és mikor engedném fel rángatózik minden, mikor teljesen fent van abba marad...ha nagyobb gázzal csúsztatom, nem csinálja, mikor már felmelegedett a moci nem csinálja...kinyomó, tárcsa új...

ötlet? esetleg egy kupluingbowden csere megoldás lehet ? (csak hogy az olcsóbb alternativáknál maradjak <_<

Link to comment
Megosztás:

Elhiszitek ezeket a fogyasztás-adatokat? Link

Mennyivel kell menni 2.78l/100km fogyasztáshoz az autópályán? Max 70-el talán.

Nálam 4.5 a legjobb országúton.

Szerintem is badarság.

Hátszéllel, biciklikerékkel, tartós lejtőn, jaaaa és kikapcsolt motorral esetleg. Akkor is, ha láthatóan sokszor használt 100-as benzint... Alapjáraton ötödikben, 4 barra fújt kerekekkel. Esetleg olyan chiptuninggal, ami alig ad enni a motornak (cserében persze nem is megy)... De akkor meg mi értelme van (menjen biciklivel <_< )

Link to comment
Megosztás:

Elhiszitek ezeket a fogyasztás-adatokat? Link

Nem feltétlen kell elhinni, emberünk szvsz egyszerűen nem tudja használni a spritmonitort. Némelyik tankolásnál oda is van írva a megjegyzésben hogy többszöri rátankolással...

Habár... azért vannak ott okosságok, látszik hogy az ember próbálkozik... lássuk csak: aszongya, a termosztátot például fixre zárta, soványka 145-ös gumit használ 3.3bar-ra felfújva, meg 0W-40-es olajat valami SX-6000 nevű adalékkal, valamint a vezérlést is elrakta 4 fokkal(?), meg az összsúlyt is lecsökkentette amennyire lehet (gondolom kipakolt minden felesleget)...

Link to comment
Megosztás:

Hoppá, pont ezt csinálja nekem is a kuplungom, majd két hete...legtöbbször hidegen, és csak 1esbe...berakom 1esbe és mikor engedném fel rángatózik minden, mikor teljesen fent van abba marad...ha nagyobb gázzal csúsztatom, nem csinálja, mikor már felmelegedett a moci nem csinálja...kinyomó, tárcsa új...

ötlet? esetleg egy kupluingbowden csere megoldás lehet ? (csak hogy az olcsóbb alternativáknál maradjak :wacko:

Csá Volu!

Én egyelőre a legolcsóbb alternatívánál maradok,hogy néha 3.ból sikerül indulni :(

Az a baj,hogy nem tudom tényleg ez van-e,mert eddig kb. 3szor adta elő és ilyedtemben egyből elváltottam kettőbe,de ha mégegyszer megcsinálja kihúzatom,hogy lássam tényleg 1.ben van-e.

Szerelőmet kérdeztem,szerinte csak akkor dobálózhat a kuplung ha meg van égetve.Én meg olyanra nem emlékszem. <_<

Vagy féltengely akar kiugrani?Mintha csak alászedett kormánynál adná elő. Bár az a szakirodalom szerint ropogni szokott...

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen kell elhinni, emberünk szvsz egyszerűen nem tudja használni a spritmonitort. Némelyik tankolásnál oda is van írva a megjegyzésben hogy többszöri rátankolással...

Habár... azért vannak ott okosságok, látszik hogy az ember próbálkozik... lássuk csak: aszongya, a termosztátot például fixre zárta, soványka 145-ös gumit használ 3.3bar-ra felfújva, meg 0W-40-es olajat valami SX-6000 nevű adalékkal, valamint a vezérlést is elrakta 4 fokkal(?), meg az összsúlyt is lecsökkentette amennyire lehet (gondolom kipakolt minden felesleget)...

A próbálkozásokból csak a gumit,és a 0w-40 olajat értettem zéró német tudással :(

A virsligumival nagy nyomáson tényleg rengeteget lehet spórolni,viszont itthon ki ne próbálja senki a tankcsapdák miatt igen hamar odalesz a futómű+a gumi élettartama is igencsak lerövidül. Magyarul amit nyersz a réven....

Hallottam már olyan elméletet,ami szerint "azé kell gyorsan menni,mert akkor kevesebb idő alatt kevesebbet eszik a motor <_< :wacko: Egy baj van,hogy a légellenállás nem lineárisan hanem exponenciálisan nő a sebességgel.

Kb.70-nél a legkisebb a fogyasztás azt mondják. Én már próbáltam 90 helyett 80-al,de decire pontosan annyi lett.

A 0w-40 meg nagyon vékonyka ebbe a motorba.

Metabond adalékot én is raktam motorba,váltóba. A motor csendesebb lett,fogyasztás nem csökkent.

A váltóban meg jobb lett az 1-2 szinkron,de az egyes még nem az igazi.

Link to comment
Megosztás:

Eszeveszett kis dög lehet. hasznaltauto

Áh.. Voltam a szomszéd kisvárosba.. Azt összetalálkoztam 1 komoly corzával... Látom tolta neki mondom én se maradok le, megyek utána ahogy illik... ;) ott előzgettünk egymás mögött haladva :wacko: Nekem nagyon tetszett :o

Remélem összefutok még az illetővel <_<

Zene nálam nem is szolt a kocsiban... Letekert ablaknál hallgattam a motort és mentem a srác után ;)

Pufóra visszatérve még ez elég korrekt megoldásnak tűnik, bár még lehetne feljebb. :(

image-2360_4C84F917.jpg

NEkem egy ilyen tetszene

image-6F37_4C84FAD1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Pufóra visszatérve még ez elég korrekt megoldásnak tűnik, bár még lehetne feljebb. <_<

Nekem ez van korrekt dolog. patent amit néztél faxt and fúriuszos téma tigrán láttam gáááz új swiften még gázabb de b corzán kiscsajnak nemtudom embereknek nincs szépérzékük...persze én mondom a ledsorral...de látszik az egész dob...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Asszony rakétája megy pár héten belül műszakira, így végignéztem/rángattam a futóművet, aknáról is körbenéztem.

Úgy tűnik, hogy a hátsó szilentek cserére szorulnak, a hátsó kerekek oldalirányú rángatására szépen kopognak. <_<

Erre van valami trükk, vagy le kell engedni a futóművet teljesen az adott ponton? (szép bontás lesz úgy)

Ez van utángyáriban is? Egyáltalán mibe fáj a gyári?

(egyáltalán érdemes utángyárit venni?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.