Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Télen nekem is nyöszörög az a sz*r ! Majd én is adok neki olajat !

Mit szóltok ahhoz, hogy ilyen időbe ( kora este, késő este ) le tekert ablakokkal ( tudjátok, nekem 3 ajtós ) is el kezd párásodni a szélvédőm??? Hát meg őrülök tőle! Alig vártam a nyarat, hogy le tekert albalokkal és nuku párával menjek. Erre meg pára még mindig jön! Ja és asszem nincs a verdába pollen szűrő. Ez lehet a baja ?

Hali!!!

Tegyél bele pollenszűrőt, sokkal jobb lesz.

Nekem azt csinálja, hogy ha esős időben bekapcsolom a ventilátort akkor kb 20 cm-es sávban befújja párával, de kb fél perc alatt le is megy róla.

Az asszonyé volt ilyen nagyon párásodós, de abban sem volt szűrő. Vettem bele és megszűnt a gond.

Link to comment
Megosztás:

Nos :D

Mivel ma úgy gondoltam, megint itt az ideje, hogy szívjak egy jót szabadnapom volt, úgy döntöttem, utánajárok, mi az oka az utastéri ventillátor téli nyöszögésének. Hidegben ugyanis kettesnél nagyobb fordulaton hallhatóan nehezebben, kenetlenül jár.

Megnéztem a kisokost, hogy hogy lehet kirobbantani a helyéről a motort. Abban biztos voltam, hogy széjjelszedni-rendesen megkenni nem lehet, de azért hátha mégis.

(Ide most kellene pár kép a szerelésről, de nem volt hozzá humorom, nézzétek el.)

Szeva Zsiri!

Ha vettél pollenszűrőt,akkor javaslom,hogy a szűrő műanyag házát vedd le,majd kend körbe szépen az alját valamilyen szigetelő pasztával. (én ilyet használtam )

Nagy esőben,amikor ott a "vályúban" összegyűlik a víz akkor frankón befolyhat,nekem éppen a jobb lábamra csepegett,ami ugye ferde szögbe nyomja a gázt,tehát mindig beázott a cipőm ^_^

Körbekentem,azóta nem ázik be!

A pollenszűrő igazi nagy hasznát akkor vettem észre,amikor a rádiómat cseréltem,mert fel voltam készülve,hogy a műszerfal mögött ujjnyi vastagságú por fog állni (takarítottam már 85-ös Fiesta komplett műszerfalat,szellőzőt a portól)

és nagyon megörültem,hogy minden tiszta,pormentes :D

Link to comment
Megosztás:

Szeva Zsiri!

Ha vettél pollenszűrőt,akkor javaslom,hogy a szűrő műanyag házát vedd le,majd kend körbe szépen az alját valamilyen szigetelő pasztával. (én ilyet használtam )

Nagy esőben,amikor ott a "vályúban" összegyűlik a víz akkor frankón befolyhat,nekem éppen a jobb lábamra csepegett,ami ugye ferde szögbe nyomja a gázt,tehát mindig beázott a cipőm ^_^

Körbekentem,azóta nem ázik be!

A pollenszűrő igazi nagy hasznát akkor vettem észre,amikor a rádiómat cseréltem,mert fel voltam készülve,hogy a műszerfal mögött ujjnyi vastagságú por fog állni (takarítottam már 85-ös Fiesta komplett műszerfalat,szellőzőt a portól)

és nagyon megörültem,hogy minden tiszta,pormentes :D

Köszi a tippet! Az FBS-t ismerem, jó találmány. Másodjára már nem szedném szét őkelmét, egyszer elég volt. Egyelőre nem ázik be, addig nem vacakolnék a szétszedésével. A szivacs épnek tűnt, a belseje meg szép tiszta volt.

Gondolom mindenkinek megvan a nagy fekete takarólemez a pollenszűrő felett az akkutól a mosótartályig???

Link to comment
Megosztás:

Nos, megtörtént a hátsó ablakmosó cső szerelése. :D

A nyomozást a csomagtérajtóba átvezető gumiharmonikánál kezdtem. Kibontva alul-felül, mosócső sehun'. Lássuk az utastér felől: a biztonsági öv feletti csavart (T20) kiszedve, a tetőkárpitot és a burkoló műanyagot óvatosan arrébb húzva már meg is van az elölről jövő gumicső:

IMG_3689_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerencsére a biztonsági övet nem kell megbontani. (A tetőkárpittal csínnyán kell bánni, szerintem egyszerű itatóspapír.)

IMG_3691_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szóval itt szakadt el.

Lássuk a spriccolót:

IMG_3693_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A kiszedés trükkje: a tömítést óvatosan arrébb kell húzni az ovál hosszabbik oldalán, majd apró csavarhúzóval benyomni a műanyag tartókat. Kifordítani az egészet nem egyszerű, de nem is lehetetlen.

Én azt a megoldást választottam, hogy a régi összekötése helyett új csövet fűzök be a töréstől hátrafelé. Ehhez kell cső és egy darab toldó. Ha valaki vesz a boltban, azt ajánlom, hogy vágjon le a régi csőből egy pár millimétert és vigye be mintának.

Sajna a boltban, ahonnan vásároltam, ott nem lehetett megfelelő átmérőjű gumicsövet venni, így vettem átlátszót. Ami kevésbé rugalmas, így jól megnehezítettem a saját dolgom a felrakásnál. A új cső 3 mm-es, kicsinek bizonyult, s nagy kínlódás árán ment fel. Tekertem, vizeztem, felslicceltem a cső végét, s csak úgy. Normális csővel sokkal hamarabb ment volna. Talán 3 mm-es gumicső jó lett volna, vagy 5 mm-es átlátszó. No mindegy, már túlvagyok a szerelésen :D

Mivel jó pár centire a csomagtérajtóban szakadt be, sajnos ki kellett húzni az egész csövet. Nem túl vidám dolog az újat bevarázsolni, aki teheti, kerülje el a régi kiszedését. Drót segítsége jól jön. Nekem csak egy viszonylag merev dupleres kábelem volt, s egy darabka régi biciklibowden segítségével sikerült is a művelet:

IMG_3697_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szépek a felhők az égen, nem?

A rozsdafolt valódi sajnos, az ott nem barna festék. :D

Lássuk a másik oldalt, kell hozzá egy toldó:

IMG_3696_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerencse, hogy időben észrevettem a nyilacskát, így véletlenül sem fordítva került be a rendszerbe. Azért jó, nem? Visszacsapószelepes toldóka. ;)

Íme beépítés után, kissé megharapófogózva:

IMG_3699_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előzőleg tervben volt, hogy kötegelővel megerősítem, de amilyen nehezen ment fel, semmi szükség rá. Igen erősen tartja magát.

Első próbánál nem ment a mosó, el volt tömődve a szóró; aztán tűvel kitömítettem. Most nem terít, csak pisil egy irányban, de nekem így is megfelel.

Szép napot mindenkinek, mentem a karjaa-i gulyásfőző versenyre......

^_^

Link to comment
Megosztás:

...úgy döntöttem, utánajárok, mi az oka az utastéri ventillátor téli nyöszögésének...

Ez amúgy valamilyen szinten típushiba lehet, már A Corsanál is nyöszörög. Én nem kínlódtam vele, mivel láttam hogy nem lehet szétszedni, cseréltem komplett ventillátort másik bontottra. Nem nyert, ez is nyöszörög. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ez amúgy valamilyen szinten típushiba lehet, már A Corsanál is nyöszörög. Én nem kínlódtam vele, mivel láttam hogy nem lehet szétszedni, cseréltem komplett ventillátort másik bontottra. Nem nyert, ez is nyöszörög. ^_^

a csapágy döglik meg benne,egyszerűbb a csere,mint a csapággyal bohóckodni :D

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Nemrég mentem a corzával. Egy kereszteződés után jól kilőttem, 1-esbe így elindul, de mikor lehuzom a kettest még rendesen elragad de mindig így van. 2esbe kezd életre kelni.

Nektek is ilyen?

Egy ilyen X14XE motornak mennyit kéne menniük? Én úgy egy viszonylag hosszú útszakaszon 120-130at megyek.. aztán jön a betonfal effektus ^_^ De egy hosszabb úton viszi a 160at is.

1X sikerült 180at is mennem vele :D jött a csőlátás effektus fölég, hogy félhomály volt :D Tiszta olyan volt mint a Need for Speedban :D

Mostanság észrevettem hogy hátul nagyon melegszik nekem valami.. csak gőzöl az egész kocsi hátulja nem tudom hogy a puffó gőzölne annyira, de a kipufogó végből már többször láttam hogy gőzölög ;)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Nemrég mentem a corzával. Egy kereszteződés után jól kilőttem, 1-esbe így elindul, de mikor lehuzom a kettest még rendesen elragad de mindig így van. 2esbe kezd életre kelni.

Nektek is ilyen?

Egy ilyen X14XE motornak mennyit kéne menniük? Én úgy egy viszonylag hosszú útszakaszon 120-130at megyek.. aztán jön a betonfal effektus ^_^ De egy hosszabb úton viszi a 160at is.

1X sikerült 180at is mennem vele :D jött a csőlátás effektus fölég, hogy félhomály volt :D Tiszta olyan volt mint a Need for Speedban :D

Mostanság észrevettem hogy hátul nagyon melegszik nekem valami.. csak gőzöl az egész kocsi hátulja nem tudom hogy a puffó gőzölne annyira, de a kipufogó végből már többször láttam hogy gőzölög ;)

X12XE-vel óra szerinti 150-et simán mentem.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Nemrég mentem a corzával. Egy kereszteződés után jól kilőttem, 1-esbe így elindul, de mikor lehuzom a kettest még rendesen elragad de mindig így van. 2esbe kezd életre kelni.

Nektek is ilyen?

Egy ilyen X14XE motornak mennyit kéne menniük? Én úgy egy viszonylag hosszú útszakaszon 120-130at megyek.. aztán jön a betonfal effektus ^_^ De egy hosszabb úton viszi a 160at is.

1X sikerült 180at is mennem vele ;) jött a csőlátás effektus fölég, hogy félhomály volt :D Tiszta olyan volt mint a Need for Speedban :D

Mostanság észrevettem hogy hátul nagyon melegszik nekem valami.. csak gőzöl az egész kocsi hátulja nem tudom hogy a puffó gőzölne annyira, de a kipufogó végből már többször láttam hogy gőzölög :D

Fú Béci asszem te kimeríted a Boyracer fogalmát! :D :D

Tisztára mint a Need for Speed ;) :D

Kézikönyv szerint 180 az x14xe vége.

A kipufogó gőzölgése ha nyáron is látható az nagy valószínűséggel-> hengerfej

A hűtővized szintjét kéne nézegetni,meg lámpával belevilágítani a kiegyenlítőtartályba,hogy nincs-e olajfilm a felszínén.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Nemrég mentem a corzával. Egy kereszteződés után jól kilőttem, 1-esbe így elindul, de mikor lehuzom a kettest még rendesen elragad de mindig így van. 2esbe kezd életre kelni.

Nektek is ilyen?

Egy ilyen X14XE motornak mennyit kéne menniük? Én úgy egy viszonylag hosszú útszakaszon 120-130at megyek.. aztán jön a betonfal effektus ^_^ De egy hosszabb úton viszi a 160at is.

1X sikerült 180at is mennem vele :D jött a csőlátás effektus fölég, hogy félhomály volt :D Tiszta olyan volt mint a Need for Speedban :D

Mostanság észrevettem hogy hátul nagyon melegszik nekem valami.. csak gőzöl az egész kocsi hátulja nem tudom hogy a puffó gőzölne annyira, de a kipufogó végből már többször láttam hogy gőzölög ;)

a gőzölgés a need for speed effeckt:D nekemis csinálja...füstölgő puskacső csak szerintem az mol üzemanag miatt:D elégg vizes náluk a nafta

Link to comment
Megosztás:

Fú Béci asszem te kimeríted a Boyracer fogalmát! :D ^_^

Tisztára mint a Need for Speed :D :D

Kézikönyv szerint 180 az x14xe vége.

A kipufogó gőzölgése ha nyáron is látható az nagy valószínűséggel-> hengerfej

A hűtővized szintjét kéne nézegetni,meg lámpával belevilágítani a kiegyenlítőtartályba,hogy nincs-e olajfilm a felszínén.

nálam is 180-190 a vége ;)

Link to comment
Megosztás:

Amikor haver srác megnézte a kocsit, szólt, hogy mindkét hátsó kerék "lóg". Fogalmam sem volt, mit jelent, rögtön a szívbaj kerülgetett, mert amikor megvettem, megrángattam mindent, elöl-hátul rendben volt a futómű. Aztán megmutatta, tényleg kottyant kicsit. Aztán kb. három perc alatt megcsinálta, sasszeg ki, kerékcsavaron(?) fordít, sasszeg vissza. S lőn. Ha ilyet észrevesznek a rohadtsón, az csak jó, nem? Csak mutassák is meg, dumának nem hiszek ^_^

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

zotya975 Az már jó ;) Ezek a corzák akár hanyas motorral legyenek felszerelve mind meglepően jól megy :D Egyik haveromnak is 12ese van de csak ámulok rajta. :D

hakapeszimaki Legyen már fizu azt teletankolom valami jófélével nem ezt a falusi keveréket fogom gőzölögtetni.

De amúgy azt hittem te tudsz a legjobban drájfozni köztünk, mert mondtam van az a kormány a gépedhez :D Nézted azt a játékot amit mondtam?

krapi Jaja helyes mutassák is meg :D. Nekem nem tetszik az az autószerelő műhelyek ahol még elkérik a kulcsot azt üljél a várakozóba majd megnézik a kocsid. Nem látod mit csinálnak. Aztán jönnek hogy áh.. nagyon rossz ezt meg ezt kell cserélni stb. ^_^ Mire megnézik addig meg 2X ha nem 122X átlapoztad már a Nők lapját, meg kocsi alkatrész katalógust (unix)

Link to comment
Megosztás:

a gőzölgés a need for speed effeckt:D nekemis csinálja...füstölgő puskacső csak szerintem az mol üzemanag miatt:D elégg vizes náluk a nafta

Hogy lenne már vizes a benzin?A kettő véletlenül sem elegyedik...

Ha mégis előfordul,akkor leül a tank aljára a víz és nem mész sehová,valamint télen befagy a benzincsőben.

Hamár víz: Szerelőmet nyaggatom mindenféle motorcserével,SI átalakítással..stb.

Mondott egy srácot,aki a központi injektoros 1.8-as golfjában a szívócsonkba porlaszt víz-metanol 60-40% arányú elegyét..mennyivel nőtt a teljesítmény nem tudta megmondani,de az biztos,hogy 3.ban elkapar ^_^

Azt mondta ha úgy gondolom megcsinálhatjuk az enyémbe is.Nem tudom hogyan gondolja a befecskendezést és annak vezérlését.

Egyébként a technológia nem új,a F1 a turbó korszakában a Ferrari és a Renault használt ilyen motorokat meg a 70es évek végén a Saab is csinált pár-száz vízbefecskendezős autót.

Szóval ennek még utánajárok.

Link to comment
Megosztás:

Amikor haver srác megnézte a kocsit, szólt, hogy mindkét hátsó kerék "lóg". Fogalmam sem volt, mit jelent, rögtön a szívbaj kerülgetett, mert amikor megvettem, megrángattam mindent, elöl-hátul rendben volt a futómű. Aztán megmutatta, tényleg kottyant kicsit. Aztán kb. három perc alatt megcsinálta, sasszeg ki, kerékcsavaron(?) fordít, sasszeg vissza. S lőn. Ha ilyet észrevesznek a rohadtsón, az csak jó, nem? Csak mutassák is meg, dumának nem hiszek ^_^

Szép napot!

sziasztok ! nekem úgy kb.14 éve van corsám jó pár hátsó kerék féket láttam már szét illetve összerakva mindig ott voltam és néztem ellestem, meg már utóbi időben én cseréltem a fékpofákat de ahogy láttam nem egy szerelőnél is kerékanya meghúz fél fordulat vissza és bele a csapszeg mindig kopogott és direkt néztem más corzáknál is ez volt,megmozgatom kopog tehát ha tökig kell húzni én megcsinálom tehát gyerekek ötlet? húzni vagy vagy maradjon lazább?

Csá Krapi!

NE HÚZD TÖVIG!!!!

Nagyon kicsi játéknak lennie kell ezeknél az agyaknál,ha tövig húzod túlmelegedhetnek,a zsír elveszti viszkozitását és annyi lesz a csapágynak!

Béla:

Hát a Need for Speed az egy játék,amit én tolok az az LFS,ami egy szimulátor ilyen kormánnyal főleg:Logitech g25

Azt a játékot nem tudtam még beszerezni,majd ha visszamegyek a suliba ősszel talán.

Link to comment
Megosztás:

krapi Jaja helyes mutassák is meg :D. Nekem nem tetszik az az autószerelő műhelyek ahol még elkérik a kulcsot azt üljél a várakozóba majd megnézik a kocsid. Nem látod mit csinálnak. Aztán jönnek hogy áh.. nagyon rossz ezt meg ezt kell cserélni stb. ^_^ Mire megnézik addig meg 2X ha nem 122X átlapoztad már a Nők lapját, meg kocsi alkatrész katalógust (unix)

Ebben van vmi, haverral még tavaly voltunk zöldkártyát csináltatni és kb ugyan ez volt a szitu. Szerelő srác elvitte a verdát ,hogy majd megvizsgálja, csak elfelejtette ,hogy a műhely és a várakozó közt volt egy üvegfal amin simán lehetett látni hogy leparkol, elmegy majd visszaül és hozza is a kocsit hogy kész.

Mondtuk is neki, hogy kezdésnek hozzá sem nyúlt akkor minek váratott 15percet és máskor ne legyen már ekkora barom ,hogy premier plámba csinálja. Mondja meg h 8ezer (kb annyi volt) és megyünk :D

Persze nem szeretnék általánosítani, mint mindenütt vannak becsületes és lehúzós emberek, legyen az autószerelő,boltos,taxis vagy csak a sarki fűszeres. :D

szerk:

Régebben volt szó róla itt km-órákkal kapcsolatban, hogy lehet csinálni matricát az órákra. Esetleg vkinek van vmi előrehaladás? Régebben cs-n váltottam egy pár üzenetet egy sráccal aki csinál ilyeneket, de sajna elveszett az elérhetősége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Leszedtem a kis Corsa-m kormányát, mert ki kell szednem a műszerfalat. A kormányt ma visszaraktam, de sajnos nem olyan, mint azelőtt volt. Hangokat ad, mint ha valami súrolna, illetve kotyog kicsit. Visszaraktam a biztosító alátétet, az anyát és meghúztam rendesen.

Csinált már valaki hasonlót? Mi lehet a gond?

Kérlek segítsetek. Köszi szépen előre is!

G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan vége a nyárnak és mivel a téli gumim már eléggé a végét járja így inkább most megvásárlom előre. Tud esetleg nekem valaki ajánlani, hogy milyet érdemes venni? Az előző gumim 145/80/R13 méretű. Láttam az interneten rengeteg féle variáció van, csak nem tudom melyik lenne a legmegfelelőbb.

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan vége a nyárnak és mivel a téli gumim már eléggé a végét járja így inkább most megvásárlom előre. Tud esetleg nekem valaki ajánlani, hogy milyet érdemes venni? Az előző gumim 145/80/R13 méretű. Láttam az interneten rengeteg féle variáció van, csak nem tudom melyik lenne a legmegfelelőbb.

Előre is köszi a segítséget.

Az ára nagyjából egyenes arányban van a minőségével,egyébként én Barum polarist használok,ami nekem tökéletesen megfelelt.ADAC teszteken közepes minősítést kapott.Az ára mindenképpen kedvező.Nála jobbak: goodyear,continental általában 2X drágábban...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.