Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Most így csak eszembe jutót hogy ha a 4 henger működik akkor nem felesleges gyertyát cserélni vagy azért jó dolog ha cseréled?

Meg nekem ennél a motornál elégé el van rejtve a gyertyák és nem is lenne olyan 1szerü kicserélni.

Végülis amíg teljesen szét nem szakad a lábadon a cipő vagy rajtad a nadrág addig minek kicsrélni, nem?

Ez nem úgy van hogy amíg működik addig jó... ha már elöregedett a gyertya, akkor az pont csökkenő teljesítményt és növekvő fogyasztást, valamint nehezebb hidegindítást fog eredményezni, amúgy X14XE-nél a gyertyacsere intervalluma hivatalosan 30e km! (méghogy 120e, jézusmária...)

Elküldve
Végülis amíg teljesen szét nem szakad a lábadon a cipő vagy rajtad a nadrág addig minek kicsrélni, nem?

Ez nem úgy van hogy amíg működik addig jó... ha már elöregedett a gyertya, akkor az pont csökkenő teljesítményt és növekvő fogyasztást, valamint nehezebb hidegindítást fog eredményezni, amúgy X14XE-nél a gyertyacsere intervalluma hivatalosan 30e km! (méghogy 120e, jézusmária...)

Miképpen lehet lellenőrizni a gyertya elhasználódottságát? van rá valami technika :devlish: mittom én beletartom a fénybe és átnézek rajta, mint pl villanykörténél :lol: amatőr vagyok, nem rögöni :lol:

Elküldve
Erre én is kíváncsi vagyok mert már halottam mindent.

Google a jó barátom aztán ezt találtam. vélemény

De nem a sportgyertya volta a kérdés, hanem hogy gyári legyen-e vagy Bosch. És mivel a gyári gyertya is Bosch, tulajdonképpen meg is kaptad a választ a kérdésedre (tökmindegy melyiket veszed, csak a belevalót vedd, Bosch-ból elég sokféle van), annyi hogy Bosch-al vigyázni kell mert hamisítják.

Elküldve
De nem a sportgyertya volta a kérdés, hanem hogy gyári legyen-e vagy Bosch. És mivel a gyári gyertya is Bosch, tulajdonképpen meg is kaptad a választ a kérdésedre (tökmindegy melyiket veszed, csak a belevalót vedd, Bosch-ból elég sokféle van), annyi hogy Bosch-al vigyázni kell mert hamisítják.

Arra is válaszolj melyik növeli a teljesítményt.... :devlish:

Elküldve
te megtudod nézni nemde? mibe fáj egy vizit mester?

Igen megtudom...

Egysőregyfél :devlish:

Ha legközelebb pöstön jársz akkor majd keresel

A számom az adatlapon :lol:

Elküldve

Ja igen gyertya választás.

Fontos ,hogy a motorszám alapján vegyél bele.

Pl Nekem minden áron 1 pólusú akartak adni (c12nz)

De érdekes módon akár milyen gyertya katalógust néztünk két pólusút adott hozzá,és az is kell bele. :devlish:

Elküldve
Sziasztok!

Gyergyakérdésre visszakanyarodva: gyári GM gyertyát vagy vmi Bosch-t érdemesebb venni a gépbe? Most akkor dob vmit az autón vagy nem ? (teljesítményre gondolok)

Mindkettő dob rajta,ha a rossz gyertya miatt néha kihagyott 1-2 henger :devlish:

Én februárban cseréltem GM-re meg vettem kábelt is.

Elküldve
Direktszürő és így a pufodal jobban megy a corza?

Nekem ez van, de még nem használom.

Gondolom olyan nagyon azért nem megy de érzödik rajta a változás... :devlish:

Nem egyszerre, hanem külön-külön raktam be a dolgokat, szóval tudtam őket egyenként is értékelni. A szűrőtől mintha lentebb menne a nyomatékhoz szükséges fordulatszám, de ez inkább csak érzésre van így. Hatvan lónál olyan nagyon nem sokat számít. Kb 2500-2800-nál jön a starwars effektus, amikor hármasban-négyesben érzem hogy nyom az ülés. De csak finoman, mert különben úgyis leszabályoz (előzés rulz!!:lol:. Szóval ki kell ismerni, és akkor lehet vele vagánykodni :lol:

Jobban hallatszik a szívó hang, amitől morcibb lesz a hatása. Ha odalépek neki, amolyan jó "bő gázzal", akkor felszaggatja a betont maga alatt, persze nem ingyen. Viszont az hülyeség, hogy többet eszik. Akkor eszik többet, ha nehéz a talpad. Az meg nem a szűrőn múlik. Ha finoman hajtod, akkor tán még kevesebb is lesz a fogyasztás. Persze szintén csak érzésre mondom, nem mértem meg. De több nem lett, az biztos. A tisztítása részemről olyan 4-8000km után esedékes, attól függően mennyire poros. Ezt szemrevételezéssel meg lehet állapítani. Az új szűrőhöz adnak egy szett tisztítót is, amit én már legalább háromszor használtam, és szerintem még kettő kijön belőle. Pedig sokat jártam poros helyen.

Ami a dobot illeti, azon nem vettem észre, hogy bármi hatása lenne a húzásra, vagy bármire a hangon kívül. Majd a napokban teszek fel videót a hangjáról.

Krisz

Elküldve
Mindkettő dob rajta,ha a rossz gyertya miatt néha kihagyott 1-2 henger :devlish:

Én februárban cseréltem GM-re meg vettem kábelt is.

és érezhető votl a külöbség előtte utánna másképpen viselkedett a verda?

Elküldve
és érezhető votl a külöbség előtte utánna másképpen viselkedett a verda?

Csere után az önindító kevesebbet forgat a hidegindításhoz,meg csere előtt néha kihagyott 1-2 henger,ez a cserével megszűnt.

Elküldve
Hát a csere a legjobb,talán valamilyen több komponensű ragasztót ami hőálló azzal be kenni a repedést.

Előtte nagyon meg kell takarítani .

De még ez se tuti.

Hegesztés felejtős esetleg kemény forrasztás.

Szerintem Zsiri jobban jársz első körben valamilyen "hőálló" ragaccsal próbálkozol,mert ha veszel a bontóból,akkor arra sincs garancia,hogy az nem fogja előadni pár hónap múlva ugyanazt.

Elküldve
A C12NZ-be gyárilag Bosch WR7 DC gyertya való:

Én a azért megnézném az epc-ben,mert motorszám függő.

Mert van wr8dc,frl8dc,flr8dcu

tehát 1214000 vagy 1214002 kell bele. :devlish:

Elküldve
Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. A kormánymű holtjátéka mitől függ? Illetve mitől nőhet meg? Ugyanis csütörtök délelőtt még jó volt, délutánra meg valami miatt igen tetemesre nőtt a holtjáték. Lehet vele közlekedni, de azért mégiscsak zavaró. Valami csak nem okés benne. Mi lehet az oka? Mi tud elromlani a kormányműben, hogy ez az eredmény? Nagyobb keresztirányú kátyu okozhat ilyet? Jólenne ha valami beállítással megoldható lenne a dolog. Ha valaki járt már így, vagy van ötlete, hogy milehet a gond, légyszi írjon.

Légyszi, akinek van ötlete, vagy gyanakszik valamire a leírtak alapján, írjon. Jó lenne tudni mi a gond, és minél előbb orvosolni. Előre is köszi. :devlish:

Elküldve
Légyszi, akinek van ötlete, vagy gyanakszik valamire a leírtak alapján, írjon. Jó lenne tudni mi a gond, és minél előbb orvosolni. Előre is köszi. :devlish:

Helló!

Valószínű,hogy a belső kormányösszekötő-rúd vagy a külső kormánygöbfejed ment ki.A külső göbfej olyan 3ezer a kormányösszekötő 5ezer körül van.Mindenképpen olyan helyen csináltasd,ahol állítanak futóművet is,mivel minden azt minden megbontásnál állítani kell. Az olyan 5ezer+a csere+alkatatrész..olyan 15be fog fájni kb.

Elküldve

sziasztok. Nekem ilyen gyertyákat ajánlottak. Meg merjem venni vagy ez nem jó ?

Super plus

Bosch szám: 0242229656

M14x1.25, 20.8 tömítéses, zavarszűrős

elektróda anyag: yttrium

1010ft/db (bárdinál)

Elküldve

Calibrában volt tapasztalatom ilyen Bosch Yttriummal, abszolút meg voltam vele elégedve, a korábbi elhasznált gyárinál nagyságrendekkel jobb volt, mintha a motor járása is kisimult volna. Bár én Bosch szilikonos gyertyakábellel együtt cseréltem.

Elküldve

2000-es évjáratú B Corsához (X10XE) kellenének a gyári rendelési számok az alábbi alkatrészekhez:

-gyújtógyertyák

-hosszbordás szíj

És esetleg a G Astra extra beépítős topicjában már felvetett kérdés: biztitábla kiosztása.

Előre is köszi!

Elküldve
Helló!

Valószínű,hogy a belső kormányösszekötő-rúd vagy a külső kormánygöbfejed ment ki.A külső göbfej olyan 3ezer a kormányösszekötő 5ezer körül van.Mindenképpen olyan helyen csináltasd,ahol állítanak futóművet is,mivel minden azt minden megbontásnál állítani kell. Az olyan 5ezer+a csere+alkatatrész..olyan 15be fog fájni kb.

Hello.

Köszi a tippet és a segítséget. Mindenképpen megnézetem. A kürölbelüli árakért pedig külön köszönet :devlish:

Elküldve
2000-es évjáratú B Corsához (X10XE) kellenének a gyári rendelési számok az alábbi alkatrészekhez:

-gyújtógyertyák

-hosszbordás szíj

És esetleg a G Astra extra beépítős topicjában már felvetett kérdés: biztitábla kiosztása.

Előre is köszi!

Küldjél privibe váz és motor számot és kibogarászom neked. :devlish:

Na meg van-e benne klíma?

Elküldve
Küldjél privibe váz és motor számot és kibogarászom neked. :devlish:

Na meg van-e benne klíma?

Klíma nincs, a számokat majd otthon megnézem.

Amúgy 2000-es évjáratú 5 ajtós.

Elküldve

Hali!

Egy olyan gondom lenne, hogy most volt az autó műszaki vizsgán és ott figyeltem fel hogy nem világít a pótféklámpa. Szétszedtem, illetve rámértem a vezetékre és nem mutatott feszültséget (természetesen lenyomott féknél) A kérdésem az lenne, hogy honnan kapja az áramot ? Valamelyik féklámpából vagy előröl? Melyik biztosíték lehet az?

Előre is köszönöm!

Elküldve
Hali!

Egy olyan gondom lenne, hogy most volt az autó műszaki vizsgán és ott figyeltem fel hogy nem világít a pótféklámpa. Szétszedtem, illetve rámértem a vezetékre és nem mutatott feszültséget (természetesen lenyomott féknél) A kérdésem az lenne, hogy honnan kapja az áramot ? Valamelyik féklámpából vagy előröl? Melyik biztosíték lehet az?

Előre is köszönöm!

Én házilag raktam be a pótfék lámpát, és párhuzamosra kötöttem a rendes fék lámpákkal.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.