Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nekem a generátort egy csúszógyűrű, szénkefe, fesszabályzó és csapágycsere keltette életre. Azóta minden OK vele.

Megpróbálok felhajtani egy rendes villanyászt, hogy vegye górcső alá a generátort. Lehet, hogy itt is a fent említett csere szükségeltetik.

Link to comment
Megosztás:

ha már kuplung csere,akkor megérdemel váltó olaj cserét is :lol:

Az is be van készítve, még PM-ben írtam, hogy az akciós "csomagban" volt váltóolaj is. Hiába írja a "nagykönyv", hogy csak ellenőrizni kell a váltóolaj szintjét, nem árt neki a csere 200e+ km után.

Link to comment
Megosztás:

Az is be van készítve, még PM-ben írtam, hogy az akciós "csomagban" volt váltóolaj is. Hiába írja a "nagykönyv", hogy csak ellenőrizni kell a váltóolaj szintjét, nem árt neki a csere 200e+ km után.

Valójában azért fullsynt-es olaj van benne gyárilag, mert addig bírja amíg a motor...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X12SZ-em van és vizsgára kellene vinni a gépet. Csak sajnos jelen állapotában el fogják kaszálni, mert a héten kiugrott a biztonsági öv feszítő sárga nyelve. Bekapcsoltam, erre kiugrott, még el sem indultam vele, nem hogy balesetem, de még egy koccom nem volt vele. Szóval valszeg vagy eleve szar volt, vagy a korábbi tulajok közül valamelyik okosította. Mindegy, az a lényeg, hogy ha veszek egy bontottat, akkor ki cserélhetem-e magam, vagy bízzam inkább szerelőre?

A szerelési könyvben gyönyörűen le van írva hogy kell, baromi egyszerű, de mégis minden második mondatban leírják, hogy hú de veszélyes és hogy vigyem szakszervízbe (na persze...).

Egyébként rugós feszítő van benne, oldallégzsák nélkül persze.

Csinált már valaki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X12SZ-em van és vizsgára kellene vinni a gépet. Csak sajnos jelen állapotában el fogják kaszálni, mert a héten kiugrott a biztonsági öv feszítő sárga nyelve. Bekapcsoltam, erre kiugrott, még el sem indultam vele, nem hogy balesetem, de még egy koccom nem volt vele. Szóval valszeg vagy eleve szar volt, vagy a korábbi tulajok közül valamelyik okosította. Mindegy, az a lényeg, hogy ha veszek egy bontottat, akkor ki cserélhetem-e magam, vagy bízzam inkább szerelőre?

A szerelési könyvben gyönyörűen le van írva hogy kell, baromi egyszerű, de mégis minden második mondatban leírják, hogy hú de veszélyes és hogy vigyem szakszervízbe (na persze...).

Egyébként rugós feszítő van benne, oldallégzsák nélkül persze.

Csinált már valaki ilyet?

Heló! Nekem a corsámba nincs vezető oldalon a kapcsoló. És nekem át ment a vizsgán,persze nem úgy ahogy a nagy könybe meg van írva :S Én is voltam 1x-2x bontóba hogy veszek kapcsolót...de csak övfeszítőset tudtak volna adni 15.000ft-ért. Én drágának találtam, nem is vettem...

Szerintem magad is meg tudod oldani, ki kell szedni az ülést, és 1 csavart (talán csak 1 fogja) le csavarsz, és magát a csatlakozót már le is tudod szedni. Te is meg tudod szerintem egyedül csinálni, de ha patronosat veszel, azzzal óvatosan, mert könnyen el durran :lol: és nagyot is szól :)

Link to comment
Megosztás:

Heló! Nekem a corsámba nincs vezető oldalon a kapcsoló. És nekem át ment a vizsgán,persze nem úgy ahogy a nagy könybe meg van írva :S Én is voltam 1x-2x bontóba hogy veszek kapcsolót...de csak övfeszítőset tudtak volna adni 15.000ft-ért. Én drágának találtam, nem is vettem...

[...]

Hát... Hmm. :) Szomorú látni, hogy ennyit érsz saját magadnak. Természetesen nem szólok bele; ahogy tetszik.

De attól még elszomorít. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X12SZ-em van és vizsgára kellene vinni a gépet. Csak sajnos jelen állapotában el fogják kaszálni, mert a héten kiugrott a biztonsági öv feszítő sárga nyelve. Bekapcsoltam, erre kiugrott, még el sem indultam vele, nem hogy balesetem, de még egy koccom nem volt vele.

Ez az a sárga műanyag ami a biztonsági övnek a bekapcsoló konzoljának az oldalán van (jobban nem tudom megfogalmazni,remélem érthető).

Az elég gáz mert ha igen akkor sajna nekem is cserélnem kell. Mondjuk nem értem miért ugrott ki mert nem volt semmi gáz azóta mióta nálam van a kocsi. Láttam h van ott egy sárga műanyag de nem vágtam h az mi és így elsiklottam felette.

Link to comment
Megosztás:

...nem értem miért ugrott ki...

Az a sárga bigyó azt jelenti hogy eldurrant az övfeszítő, az meg két dolog miatt tud elpukkanni: először is természetesen baleset esetén, de ha biztos vagy benne hogy az autód sosem volt törött, akkor a másik ok meg az hogy úgy szerelték ki az első ülést, hogy előtte nem kötötték ki az övfeszítőt.

Link to comment
Megosztás:

Én csak akkor kötöm be magam ha belátható távolságban vannak éberék...minek ahoz a 80km/h-hoz amivel megyek...

Nekem az nem teccik a corsában hogy nagyon hátul van az öv :{ rettentő rossz előrehúzni...igy le is szoktam róla.

Ám figyu már most az müszerfalon van visszajelzője az övnek de valójában nem csipog ha nem kapcsolom ami nem baj csak kérdezem hogy az miért lehet?

Link to comment
Megosztás:

Ez az a sárga műanyag ami a biztonsági övnek a bekapcsoló konzoljának az oldalán van (jobban nem tudom megfogalmazni,remélem érthető).

Az elég gáz mert ha igen akkor sajna nekem is cserélnem kell. Mondjuk nem értem miért ugrott ki mert nem volt semmi gáz azóta mióta nálam van a kocsi. Láttam h van ott egy sárga műanyag de nem vágtam h az mi és így elsiklottam felette.

Hazánkban úgy szokás javítani az övfeszítő patront ha eldurran,hogy fogják és ollóval levágják a sárga műanyagot :lol:

A légzsák visszajelző mit mutat? Elvileg ha minden ok,akkor gyújtás ráadásánál sárgán kell világítania a bal felső oldalon az üzemagyagszint felett,aztán ki kell aludnia.Ha sohasem világított akkor az előző tulaj törte és nem rakott bele újabb patront,jeladót,stb. Olcsón szerzett egy airbag feliratú kormányt,kicsavarta a visszajelző izzót,levágta ollóval a sárga "nyelvet",vagy még ezt sem,majd eladta az autót,extrák között légzsákkal törés mentesen persze :)

Elvileg,ha az a nyelv kijön,akkor durrania kellett és jeleznie kell a visszajelzőnek folyamatosan világítva.Ha sohasem világított,akkor az van sajnos amit leírtam.Ha a kontroll lámpa csinálja a dolgát akkor egy X-aktával állunk szemben ;)

Link to comment
Megosztás:

Én csak akkor kötöm be magam ha belátható távolságban vannak éberék...minek ahoz a 80km/h-hoz amivel megyek...

Nekem az nem teccik a corsában hogy nagyon hátul van az öv :{ rettentő rossz előrehúzni...igy le is szoktam róla.

Ám figyu már most az müszerfalon van visszajelzője az övnek de valójában nem csipog ha nem kapcsolom ami nem baj csak kérdezem hogy az miért lehet?

Haverommal pont ezen vesztünk össze,hogy pont így gondolkodott,mint te aztán két hét múlva egész szép temetése volt sok virággal.

Link to comment
Megosztás:

Az a sárga bigyó azt jelenti hogy eldurrant az övfeszítő, az meg két dolog miatt tud elpukkanni: először is természetesen baleset esetén, de ha biztos vagy benne hogy az autód sosem volt törött, akkor a másik ok meg az hogy úgy szerelték ki az első ülést, hogy előtte nem kötötték ki az övfeszítőt.

Hát ennek nem örülök, akkor ez azt jelenti ,hogy szerezhetek egy övfeszítőt. Most megy vizsgára a kocsi, igaz szerelő viszi, de attól még beszerzek egyet minél előbb. Vagy kérek a húsvéti nyuszitól :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hazánkban úgy szokás javítani az övfeszítő patront ha eldurran,hogy fogják és ollóval levágják a sárga műanyagot :lol:

A légzsák visszajelző mit mutat? Elvileg ha minden ok,akkor gyújtás ráadásánál sárgán kell világítania a bal felső oldalon az üzemagyagszint felett,aztán ki kell aludnia.Ha sohasem világított akkor az előző tulaj törte és nem rakott bele újabb patront,jeladót,stb. Olcsón szerzett egy airbag feliratú kormányt,kicsavarta a visszajelző izzót,levágta ollóval a sárga "nyelvet",vagy még ezt sem,majd eladta az autót,extrák között légzsákkal törés mentesen persze :)

Elvileg,ha az a nyelv kijön,akkor durrania kellett és jeleznie kell a visszajelzőnek folyamatosan világítva.Ha sohasem világított,akkor az van sajnos amit leírtam.Ha a kontroll lámpa csinálja a dolgát akkor egy X-aktával állunk szemben ;)

Hmm,elgondolkodtató de már ott bukik a történet, hogy nekem nincs légzsák a kocsiban. A műszeregység sem mutat semmit. Egyszerűen kint van az a sárga műanyag és kész.

Különben a biztonsági öv bekötés kérdésen elég sokat lehet veszekedni. Én bekötöm magam mert így döntök, de azt nem értem hogy ezt miért teszik kötelezővé és miért büntetik ha nem köti be magát az ember. Azt megértem ,ogy megbüntetnek ha sávváltásnál nem indexelsz, ha sötétben nem kapcsolod fel a világítást , ha tök részegen vezetsz...stb. Ezek oké dolgok mert itt veszélyeztetem a közlekedésben velem együtt haladókat, de ha nem kötöm be az övemet azzal nem veszélyeztetek senkit csak saját magamat. Én ezt mondjuk nem büntetném, mindenkinek a saját felelőssége.

Link to comment
Megosztás:

Na ezért jó ha van két Corsa is a családban :lol:

Nekünk az egyikben el van durranva a patron de a másikba jó. Műszaki előtt két ülés kicserél és már jó is. Amúgy le van törve a kis sárga műanyag, de egyből észreveszik mert a kis harmonika gumi össze van nyomódva.

Komplett lehet venni a patront a csattal. Vaterán láttam már egész baráti áron is. Beszerelése nem túl nagy meló. Van a patronhoz rögzítve egy piros kis műanyag izé, ha ezt bedugod a helyére akkor nem tud eldurranni a szerelés alatt. Ha minden a helyén van akkor kell kihúzni.

Legegyszerűbb ha szerzel egy napra kölcsön két ülést és a műszakira azt rakod be. Nagyon egyszerű a cseréje 2-2 csavar fogja csak

Link to comment
Megosztás:

Hmm,elgondolkodtató de már ott bukik a történet, hogy nekem nincs légzsák a kocsiban. A műszeregység sem mutat semmit. Egyszerűen kint van az a sárga műanyag és kész.

Akkor neked még légzsákos kormányt is lusták voltak szerezni :lol:

Most néztem tényleg van övfeszítő légzsák nélkül,viszont nem biztos,hogyha veszel bontottat,akkor az 2hét múlva nem fog ugyanúgy eldurranni,mert a patronok hivatalosan a gyár szerint 10 évig bírják.

Ha nem kötöd be magad csak akkor nem veszélyeztetsz másokat,ha egyedül utazol.

Link to comment
Megosztás:

Hmm, érdekes olvasgatni arról, hogy kinek mennyit ér a saját élete. Meg a barátnője-felesége párjáé, (leendő) gyerekei apjáé.

Ha szabad elmesélnem pár mondatban egy törénetet: egyik barátom váltig állította, és ragaszkodott hozzá, hogy nem köti be az övet, mert ha fékezni kell, akkor majd kitámasztja magát. Semmi baj - gondoltam, majd legközelebb, amikor mellettem ült, előre megfontolt, aljas módom, amikor a kocsi épp' hogy csak gurult (gyalogos sebességben), padlóig nyomtam a féket. Nyikkanni sem volt ideje, nem hogy kitámasztani. Magas srác volt, először a napellenzőt fejelte le, majd kesztyűtartó tetejét (nem a Corsa volt meg, volt elöl hely az üveg előtt). És bizony használt a lecke.

Nem vagyok kockafejű, mindig mindenkor övet bekötő én sem, de a parkolóból kigurluva már kötök. Pedig erre korántsem divat az ész nélküli száguldozás.

Egy ismerősöm úgy vélekedik, hogy aki nem köti be az övet, az ne legyen jogosult baleset esetén a TB-kártyáját használni. Aki vállalta a kockázatot, az baj esetén fizessen teljes díjat. Szemétségnek hangzik, de az is, hogy a mások fizetik egy hülyeségéért pl. a mentőhelikoptert

Nálam piros visszajelző piktogram van a műszerfalon, gyújtásra világít, majd elalszik.

Link to comment
Megosztás:

Hmm, érdekes olvasgatni arról, hogy kinek mennyit ér a saját élete. Meg a barátnője-felesége párjáé, (leendő) gyerekei apjáé.

Ha szabad elmesélnem pár mondatban egy törénetet: egyik barátom váltig állította, és ragaszkodott hozzá, hogy nem köti be az övet, mert ha fékezni kell, akkor majd kitámasztja magát. Semmi baj - gondoltam, majd legközelebb, amikor mellettem ült, előre megfontolt, aljas módom, amikor a kocsi épp' hogy csak gurult (gyalogos sebességben), padlóig nyomtam a féket. Nyikkanni sem volt ideje, nem hogy kitámasztani. Magas srác volt, először a napellenzőt fejelte le, majd kesztyűtartó tetejét (nem a Corsa volt meg, volt elöl hely az üveg előtt). És bizony használt a lecke.

Nem vagyok kockafejű, mindig mindenkor övet bekötő én sem, de a parkolóból kigurluva már kötök. Pedig erre korántsem divat az ész nélküli száguldozás.

Egy ismerősöm úgy vélekedik, hogy aki nem köti be az övet, az ne legyen jogosult baleset esetén a TB-kártyáját használni. Aki vállalta a kockázatot, az baj esetén fizessen teljes díjat. Szemétségnek hangzik, de az is, hogy a mások fizetik egy hülyeségéért pl. a mentőhelikoptert

Nálam piros visszajelző piktogram van a műszerfalon, gyújtásra világít, majd elalszik.

Aha persze kitámasztja magát mi? Klikk ide! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én ha gyerek ül a kocsiban előbb huzom az övet minthogy az ajtót becsuknám, de ha egyedül megyek akkor kihagyom...és mi a mentősökkel dumáltunk erröl az öves dologról az ő véleményük szerint 50% az esélyed övvel vagy öv nélkül...helyzettől függ ha a kaszás ottvan akkor visz...És igen majd mikor nem lesznek müszaki és jogsinélküli piszkos dzsipszik az utakon kalimpálós indexel mert a kreszt nem ismeri...na akkor kéne a tisztességes adófizető embereken behúzni a sarat de amedig azt nézik hogy 50-el mész vagy 60-al egy olyan helyen ahol a halál se jár gyalog 2km-en és van pofája 30 rugóra megbüntetni addig magyarországon nincs miről beszélni!!

Ha csak azt nézem hogy tankoljunk havi 10k jelen esetben 323F/l amiből 120Ft adó

Ha van részlet a kocsin mert mondjuk nincs zsebbe annyid legyen 25k

Ha nézel évente egy müszaki vizsgát 25k

Ha nézel egy gépjármóüadót ezekhez a nagyszerü utakhoz 25k

A javítások és az esetleges idióták (felvonulás, tiltakozás) által okott kárt nem térítik...

És van pofájuk megbüntetni mert az övet nem kapcsolom be de mikor a szakad BMW-snek 4 keréken 4 féle gumivan az nem számít......az a baj hogy a rendőrök nem tudnak elkapni bünözőket igy azoknak a zsebében turkálnak akik dolgoznak és a fenti összegeket kicsengetik...

a TB-t meg ha fizetem én hagy döntsem el mire használom:D mert én fizetem!!!

Bocsi kiborultam:D manapság egy autó mondjuk ki LUXUSCIKK pláne ilyen röhejes fizetések melett...

Link to comment
Megosztás:

Hát ennek nem örülök, akkor ez azt jelenti ,hogy szerezhetek egy övfeszítőt. Most megy vizsgára a kocsi, igaz szerelő viszi, de attól még beszerzek egyet minél előbb. Vagy kérek a húsvéti nyuszitól :lol:

üdv, nekem régen az anyós oldali övfeszitő eldurrant megért vagy három vizsgát de sosem mondták hogy ez baj lett volna,mellesleg ettől még az öv még működik

annyi ha baj lenne nem feszül be még pluszba de fő a biztonság ,bár én ugy tudom sok mai autóba nem került be ez az ővfeszitő de már corsáéknál 93'óta berakják+bármelyik tipusú opelbe de lehet én tudom rosszul de nézegettem szerintem van mindegyikben "csak egy hozzászólás" további szép napot mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Na ezért jó ha van két Corsa is a családban :lol:

Nekünk az egyikben el van durranva a patron de a másikba jó. Műszaki előtt két ülés kicserél és már jó is. Amúgy le van törve a kis sárga műanyag, de egyből észreveszik mert a kis harmonika gumi össze van nyomódva.

Komplett lehet venni a patront a csattal. Vaterán láttam már egész baráti áron is. Beszerelése nem túl nagy meló. Van a patronhoz rögzítve egy piros kis műanyag izé, ha ezt bedugod a helyére akkor nem tud eldurranni a szerelés alatt. Ha minden a helyén van akkor kell kihúzni.

Legegyszerűbb ha szerzel egy napra kölcsön két ülést és a műszakira azt rakod be. Nagyon egyszerű a cseréje 2-2 csavar fogja csak

Igen, ezt írja a kézikönyve is, a kis piros bizbasszal lehet bebiztosítani. Elivleg, mert ez a kis műanyag szart szerintem simán széttöri a feszítő, ha kidurran. Nekem egyébként rugós feszítő van benne, nem gázpatronos.

Nem akarok trükközni a vizsgán, mert egyrészt ez lesz az első vizsgám itt (Írország), másrészt statisztika szerint idén 48% nem ment át az első vizsgán és a 10 évnél idősebbek 2/3-át kivágták. Meg hát nem akarom kifejelni a szélvédőt, ha frontálisan megkóstol valaki.

Amúgy az eBay-en olyan 25 euró (+posta) körül vannak bontott komplett feszítők (rugó, kábel, csatoló), ennyit nekem bőven megér, de azért még holnap megnézem a környékbeli bontókat, hátha van még olcsóbban is.

Link to comment
Megosztás:

És van pofájuk megbüntetni mert az övet nem kapcsolom be de mikor a szakad BMW-snek 4 keréken 4 féle gumivan az nem számít......az a baj hogy a rendőrök nem tudnak elkapni bünözőket igy azoknak a zsebében turkálnak akik dolgoznak és a fenti összegeket kicsengetik...

a TB-t meg ha fizetem én hagy döntsem el mire használom:D mert én fizetem!!!

Bocsi kiborultam:D manapság egy autó mondjuk ki LUXUSCIKK pláne ilyen röhejes fizetések melett...

Az a baj ,hogy mindenki szidja a hatóságot,rendőrséget,büntetőjogokat. Menj el rendőrnek és kabd el te azokat az általad említett BMW-seket. Nem biztos ,hogy abban a helyzetben te is máshogy döntenél illetve büntetnél vagy nem büntetnél. De ez is egy olyan téma amit szerintem lehet ragozni végtelenségig..

Kívülállóként mindig könnyebnek, egyszerűbbnek tűnnek a dolgok közbe nem biztos h azok.

A TB dolgot azt én is egy kicsit erősnek érzem, aki egész életében fizeti rendesen és mondjuk bekapcsolatlan övvel balesetet szenved az ne legyen jogosult "kártyájának használatra"(függetlenül attól hogy ő a hibás vagy nem). szerintem ez azért erős lenne!!

Ennyi erővel lassan odajutunk, hogy aki cigizik autóban és balesetet szenved az se legyen jogosult... (hamár egyre jobban szigorítják a dohányzást)

Érdekes feltevése...de szerintem mindenkinek a saját lelkiismeretén múlik, hogy beköti vagy nem, akár lakotterületen,akár tesco parkolóba akár falusi földutakon. Baj mindenütt történhet

Link to comment
Megosztás:

üdv, nekem régen az anyós oldali övfeszitő eldurrant megért vagy három vizsgát de sosem mondták hogy ez baj lett volna,mellesleg ettől még az öv még működik

annyi ha baj lenne nem feszül be még pluszba de fő a biztonság ,bár én ugy tudom sok mai autóba nem került be ez az ővfeszitő de már corsáéknál 93'óta berakják+bármelyik tipusú opelbe de lehet én tudom rosszul de nézegettem szerintem van mindegyikben "csak egy hozzászólás" további szép napot mindenkinek

Nem az a fő probléma, hogy nem feszül be pluszba, hanem hogy elég sanszos, hogy ütközésnél az előrelendülő test egyszerűen kirántja a csatot a helyéről. Szerintem minden mai autóban van, sőt az utóbbi 10 évben már a hátsó ülések biztonsági övét is felszerelik feszítővel. Most gondolj bele, minden autót azzal akarnak eladni, hogy milyen biztonságos, majd pont az övfeszítőt fogják kihagyni.

Link to comment
Megosztás:

Nem az a fő probléma, hogy nem feszül be pluszba, hanem hogy elég sanszos, hogy ütközésnél az előrelendülő test egyszerűen kirántja a csatot a helyéről.

Már ne is haragudj, de ez marhaság.

Ha így lenne, akkor a régebbi, még gyárilag övfeszítő nélkül készült autók életveszélyesek lennének, mert hiába használják bennük előírásszerűen a biztonsági övet, ha azt baleset esetén az előrelendülő test kirántja a helyéről... Nemnem, a feladatukat azok is ellátták, és a biztonsági övek csatjainak konstrukciói se lettek rosszabbak az övfeszítő bevezetése óta.

Amúgy érdekes ezeket az indokokat olvasni hogy kit mi vett rá arra hogy használja az övet: bevallom férfiasan én azóta használom, amióta egy hónapon beül kétszer is megbüntetett miatta a rendőr (a headsettel is ugyanez történt, hiába, nehézfejű vagyok :lol: ), de néha még most is kényelmetlennek érzem és próbálom mellőzni ha tudom hogy mondjuk 2 perc múlva ki kell szállnom az autóból...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.