Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Méretre, felrögzítésre teljesen ugyanaz, csak a C16 15%-al többet adagolgat.

Ha már itt tartunk, nem tud valaki ezekhez az injektorokhoz pontos adatot a teljesítményről, pontosabban a befecskendezett benzin mennyiségéről? Köbcenti/percre gondolok, asszem úgy van megadva, de a google nemigen tudott segíteni ebben a kérdésben... Konkréten a C12NZ és a C14NZ injektorai közötti különbség érdekelne, mert nekem az előbbi motor van a Corsában, viszont az utóbbi injektorral, és kíváncsi lennék hogy vajon ez okozhat-e a többletfogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

Lehet. De előbb egy-két kísérletet azért folytatok, az 1.8 már 30% többlet az lehet már sok.

Nem lesz jó, sehogy sem. Hidegindítási problémáid lesznek. Én kipróbáltam ilyen elektronikát a sajátomon, de nem volt jó. Az alkohol egyszerűen kicsapódik az NZ-k fojtószelepházában, és nem jut be az égéstérbe. Nem érdemes ezzel foglalkozni. Ami még esetleg járható, az az SE-re átépítés, és utána az "alkoholizálás". Vagy maradsz NZ-nél, és max felesben tankolsz etanolt.

Link to comment
Megosztás:

Nem lesz jó, sehogy sem. Hidegindítási problémáid lesznek. Én kipróbáltam ilyen elektronikát a sajátomon, de nem volt jó. Az alkohol egyszerűen kicsapódik az NZ-k fojtószelepházában, és nem jut be az égéstérbe. Nem érdemes ezzel foglalkozni. Ami még esetleg járható, az az SE-re átépítés, és utána az "alkoholizálás". Vagy maradsz NZ-nél, és max felesben tankolsz etanolt.

Ha összejön, akkor SE lesz az NZ-ből.

Csak még nem tudom, hogy mennyi egy SE ECU, az injektor nem is probléma, de kell hozzá a motor vezérlő is, és valaki aki hajlandó átépíteni. Ez már nekem sok,az injektor csere még megy, de a többi már meghaladja a felszereltségemet.

Link to comment
Megosztás:

Ha összejön, akkor SE lesz az NZ-ből.

Csak még nem tudom, hogy mennyi egy SE ECU, az injektor nem is probléma, de kell hozzá a motor vezérlő is, és valaki aki hajlandó átépíteni. Ez már nekem sok,az injektor csere még megy, de a többi már meghaladja a felszereltségemet.

Nem csak ECU-t kéne ott cserélni. Az átépítés sem lenne kevés pénz, pláne, hogy nem Te csinálnád.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak ECU-t kéne ott cserélni. Az átépítés sem lenne kevés pénz, pláne, hogy nem Te csinálnád.

Igen célszerűbb ,pl c14se építeni valamit.De ,ég mindig ott lesz a hidegindítási probléma.

Én valakitől hallottam olyat hogy át írják a gyári ECU-t...

Nemtom hogy ez megoldható-e.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Új vagyok a fórumon. Lenne néhány kérdésem.

Ma egy elég érdekes dolgot művelt az autó(Opel corsa B 1.4). A műszerfalon egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül világítani kezdtek a kontroll lámpák és elszállt minden elektronika (szervó, fék, kuplung, gáz). Leállítottam a motort, majd mikor újraindítottam, mintha semmi sem történt volna. Valaki tud valamit erre mondani? Én tanácstalan vagyok és nem vagyok egy autószerelő zseni. A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Új vagyok a fórumon. Lenne néhány kérdésem.

Ma egy elég érdekes dolgot művelt az autó(Opel corsa B 1.4). A műszerfalon egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül világítani kezdtek a kontroll lámpák és elszállt minden elektronika (szervó, fék, kuplung, gáz). Leállítottam a motort, majd mikor újraindítottam, mintha semmi sem történt volna. Valaki tud valamit erre mondani? Én tanácstalan vagyok és nem vagyok egy autószerelő zseni. A válaszokat előre is köszi.

Esteleg valami gebanc lenne az aksival? (zárlatos mondjuk) Vagy nézd át a biztiket....sajnos jobb ötletem eggyelőre nincs.

Link to comment
Megosztás:

Esteleg valami gebanc lenne az aksival? (zárlatos mondjuk) Vagy nézd át a biztiket....sajnos jobb ötletem eggyelőre nincs.

Az aksival minden ok. Ha a biztikkel lenne valami akkor nem lenne állandó jelenség? Fél év alatt 2x fordult "csak" elő. Ami gyakrabban előjön hogy elkezd világítani akatalizátor lámpája (kis villám szerű valami).

Link to comment
Megosztás:

Az aksival minden ok. Ha a biztikkel lenne valami akkor nem lenne állandó jelenség? Fél év alatt 2x fordult "csak" elő. Ami gyakrabban előjön hogy elkezd világítani akatalizátor lámpája (kis villám szerű valami).

Merre laksz?

Mi a motor kódod?

Meg áll a motor,vagy csak felvillan minden,vagy csak a sárga lámpa?

Link to comment
Megosztás:

Merre laksz?

Mi a motor kódod?

Meg áll a motor,vagy csak felvillan minden,vagy csak a sárga lámpa?

Budapesten lakom, kispesten.

A motorkódot nem tudom.Hol tudom megnézni?

A motor is megáll meg minden kontroll lámpa világít. De ami gyakoribb jelenség, hogy csak a sárga lámpa világít, de semmi mást nem csinál. A biztosítéktáblás dolgon kicsit elgondolkodtam, lehet kontakthiba? Ahogy lesz egy kis időm megnézem.

Ja mégegy kérdés. A motor fölött van egy műanyag blokk. Abba bemegy két műanyag vezeték egy pirosas-barna meg egy fekete. Ezek minek a vezetékei? A fekete le van törve. Leget hogy ez a gond?

Link to comment
Megosztás:

Ha összejön, akkor SE lesz az NZ-ből.

Csak még nem tudom, hogy mennyi egy SE ECU, az injektor nem is probléma, de kell hozzá a motor vezérlő is, és valaki aki hajlandó átépíteni. Ez már nekem sok,az injektor csere még megy, de a többi már meghaladja a felszereltségemet.

Nekem van fölös c14se ecum. :lol: Van mindenem ami az átalakításhoz kell, és a szerelést is meg tudom oldani.

Link to comment
Megosztás:

Budapesten lakom, kispesten.

A motorkódot nem tudom.Hol tudom megnézni?

A motor is megáll meg minden kontroll lámpa világít. De ami gyakoribb jelenség, hogy csak a sárga lámpa világít, de semmi mást nem csinál. A biztosítéktáblás dolgon kicsit elgondolkodtam, lehet kontakthiba? Ahogy lesz egy kis időm megnézem.

Ja mégegy kérdés. A motor fölött van egy műanyag blokk. Abba bemegy két műanyag vezeték egy pirosas-barna meg egy fekete. Ezek minek a vezetékei? A fekete le van törve. Leget hogy ez a gond?

Motorkód a motorszám első 5-6 karaktere. Sztem vmi más lesz ott, ami miatt az ECU kidobja a sárga pilácsot. Meg persze, ha leáll a motor, akkor világít minden xar a műszerfalon. Ki kéne villogtatni a hibakódot, hátha abból többet megtudunk. Ehhez is kéne a motorkód.

Link to comment
Megosztás:

Motorkód a motorszám első 5-6 karaktere. Sztem vmi más lesz ott, ami miatt az ECU kidobja a sárga pilácsot. Meg persze, ha leáll a motor, akkor világít minden xar a műszerfalon. Ki kéne villogtatni a hibakódot, hátha abból többet megtudunk. Ehhez is kéne a motorkód.

Lehet hogy én vagyok a hülye, de nem találom a motorkódot. Holt tudom megnézni? Mit jelent az hogy kivillogtatni a hibakódot? Bocs az amatőr kérdésekért de nem vagyok egy tapasztalt szerelő. Még csak apróbb dolgokat csináltam a kocsin.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy én vagyok a hülye, de nem találom a motorkódot. Holt tudom megnézni? Mit jelent az hogy kivillogtatni a hibakódot? Bocs az amatőr kérdésekért de nem vagyok egy tapasztalt szerelő. Még csak apróbb dolgokat csináltam a kocsin.

Hibakód kivillogtatás. Hening cartárs aláírásában találsz az ECU-codes linkben egy-két képet, mit kell összekötni hozzá. A motorkódhoz megnézed a forgalmit, benne van a motorszám és az elején van egy betü-szám kombináció, pölö C14NZ, vagy hasonló, az a motorkódod.

Link to comment
Megosztás:

Budapesten lakom, kispesten.

A motorkódot nem tudom.Hol tudom megnézni?

A motor is megáll meg minden kontroll lámpa világít. De ami gyakoribb jelenség, hogy csak a sárga lámpa világít, de semmi mást nem csinál. A biztosítéktáblás dolgon kicsit elgondolkodtam, lehet kontakthiba? Ahogy lesz egy kis időm megnézem.

Ja mégegy kérdés. A motor fölött van egy műanyag blokk. Abba bemegy két műanyag vezeték egy pirosas-barna meg egy fekete. Ezek minek a vezetékei? A fekete le van törve. Leget hogy ez a gond?

Nekem nem világos teljesen a dolog. A sorrend fontos lehet. A motor leáll, és minden világít, VAGY minden világít, és leáll a motor. Az első teljesen normális, hiszen ha valami okból leáll a motor, attól még a gyújtás állásban marad a kulcs, és ekkor minden világít. A másik eset már tényleg elég érdekes jelenség...

De mindenféleképp ki kell olvasni a hibádat. A motorleállást valami okozza.

Link to comment
Megosztás:

Vedd elő a forgalmit, és írd ide a motorszám első 5 (6) karakterét, az lesz a motorkód. Valami ilyesmit kell hogy lássál mintpl. C12NZ vagy C14SE...

Ja értem. A motorkód X14SZ. Akkor elvileg ezt én is meg tudom csinálni? Kockázata nincs? Pl: leveri a biztosítékokat...

A jelenség úgy van, hogy elszáll a szervo, fék, kuplung, aztán leáll a motor és utána világít minden. Utólag most gondolkodom, teljesen logikus hogy minden világít ugyanis a gyújtás rajta van, csak a motor nem megy.

Köszönöm szépen a segítségeket.

Link to comment
Megosztás:

Ja értem. A motorkód X14SZ. Akkor elvileg ezt én is meg tudom csinálni? Kockázata nincs? Pl: leveri a biztosítékokat...

A jelenség úgy van, hogy elszáll a szervo, fék, kuplung, aztán leáll a motor és utána világít minden. Utólag most gondolkodom, teljesen logikus hogy minden világít ugyanis a gyújtás rajta van, csak a motor nem megy.

Köszönöm szépen a segítségeket.

próbáld meg kivillogtatni ,vagy diagot neki,lehet egr,főtengely jeladó,vagy akármi, én első sorba látatlanban ezekre gondolok.

Írtad mikori az autó?

Link to comment
Megosztás:

Ja értem. A motorkód X14SZ. Akkor elvileg ezt én is meg tudom csinálni? Kockázata nincs? Pl: leveri a biztosítékokat...

A jelenség úgy van, hogy elszáll a szervo, fék, kuplung, aztán leáll a motor és utána világít minden. Utólag most gondolkodom, teljesen logikus hogy minden világít ugyanis a gyújtás rajta van, csak a motor nem megy.

Köszönöm szépen a segítségeket.

szerintem inkább szánd rá azt az 5-6 ezret és vidd el kiolvastatni már csak ebből a motorkódból is kiindulva, és inkább ne kisérletezgess

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.