Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Asszem behalt az akksim :rolleyes: Esetleg vmi tipp, hogy milyet érdemes venni? Gyári Gm 55ah 19000ft. Nagyobb amperost lehet bepakolni?

Nekem Bosch Silver van benne. Tökéletesen működik

Elküldve

Sziasztok!!! olyan problémám a következő. Olyat csinál az autó, hogy megyek 5. sebességbe olyan 70-80 km/h val elengedem a gázpedált, elkezd rángatni utánna kivillan a check lámpa benyomom a kuplungot és egyböl leáll de ha nem akarom hogy leáljon akkor ki kell pörgetni a motort teljesen. Ja és ha leállt akkor csak ugy indul ujra ha sebességbe inditom és beugratja magát. eg szelep lambda szonda és az ac pumpa cserélve lett. a hiba egy baleset megelozése után érkezett, nagy fékezés a kuplungot nem volt ido benyomni a motor lefulladt és ez után jelentkezett a probléma!!! Remélem értheto amit irtam. a válaszokat elore is koszonom...

a motorkodom: x14xe

ui: gondolkoztam a légtömegmérőn, hogy hátha az de az a baj azt meg nem tudom hogy néz ki és hogy hol találom a kocsibaé és hogy mi kell hozzá ha az a probléma egyáltalán

Elküldve
Ez egész barátságos DE most ennél minőségben mi a kölönbség a bosallal szemben? tartósságra vagy nemtom mit kell érteni ezalatt.

Passz. :rolleyes:

Annyit tudok róla hogy nekem ilyen a középső dob,és aluminiumos.

Fél év nem sok tapasztalat van.

Elküldve
Sziasztok!!! olyan problémám a következő. Olyat csinál az autó, hogy megyek 5. sebességbe olyan 70-80 km/h val elengedem a gázpedált, elkezd rángatni utánna kivillan a check lámpa benyomom a kuplungot és egyböl leáll de ha nem akarom hogy leáljon akkor ki kell pörgetni a motort teljesen. Ja és ha leállt akkor csak ugy indul ujra ha sebességbe inditom és beugratja magát. eg szelep lambda szonda és az ac pumpa cserélve lett. a hiba egy baleset megelozése után érkezett, nagy fékezés a kuplungot nem volt ido benyomni a motor lefulladt és ez után jelentkezett a probléma!!! Remélem értheto amit irtam. a válaszokat elore is koszonom...

a motorkodom: x14xe

ui: gondolkoztam a légtömegmérőn, hogy hátha az de az a baj azt meg nem tudom hogy néz ki és hogy hol találom a kocsibaé és hogy mi kell hozzá ha az a probléma egyáltalán

Szerintem kellene csinálni egy diagnosztikát első sorban.

Pl.:hibakód kiolvasás,valós idejű adatok,stb.

Elküldve
Hali!!!

Szerintetek gyári Opel egyvezetékes lambdaszonda jó árban van 6100 pénzért?

Vagy esetleg létezik még ennél is olcsóbban?

Maradj egy kicsit és mondok csergős árat.

Gyári 32079

SNG USA 8447

NGK 12174

Bosch 15925

Elküldve

:blink: Sziasztok, ma megint arnyekos oldalon ebredtem. Par szoban, roviden leirva: a motorom ketto kilometer alatt 90 fok kozelebe melegszik, ellenben utasteret nem fut. A megoldast meg nem tudom.

Hosszabb mese: Szombat este ota allandosult a -15 fok a alatti homerseklet, egy ejszaka volt -18 is. Azota nem hasznaltam az autot, biciklizunk sej.

Ma reggel viszont mar akartam, ezert tegnap este felkeszulten bedugtam az olajfutest a parkoloban. Fel ora mulva gondoltam egyet (este) es beinditottam az autot, le akartam ellenorizni az akksit. Szokasos harom fordulat utan beindult, jarattam egy kicsit alapjaraton, amig a nagyja havat lekotortam, hoyy annyival is kevesebbet kelljen letakaritani ma reggel. Raneztem a kiegyenlitotartalyra, hogy nem fagy-e benne a hutoviz, de tul sotet volt, nem lattam semmit - remenykedtem, hogy nem fagyott meg. A regi tulaj szerint -20 fokig jok vagyunk.

Ma reggel poccre indult, szokasos alapjarati melegites holetakaritas alatt, szelvedore allitot befujokkal, stb, tudjatok. Aztan beulok, meg mindig jeghideget fuj, brrrr. Vizhofok hajszalnyival a vegallas felett, na nem baj, ezek szerint tul hideg van kint. Egy kilometer utan vizhofok 90 alatt, jeghideg levego meg mindig. Ujabb egy kilometer utan ugyanez, de mar 100 fok alatt van a mutato, ide max. egyszer ha maszott nyaron a mutato, de akkor is hamar visszament. Valami baj van.

Kiszalltam, megnezem mizujs elol, hol folyik el a viz, vagy mi van. Elol beke, kellemesen meleg a motor, kegyenlitotartaly uresnek tetszik. Hmm, hova lett a viz? Neha ra szoktam nezni, olyankor jelzes hianyaban is latom, hogy ugyanott all, mint nyaron amikor megvettem, legfeljebb par millimeterrel mehetett lentebb. De hol van most?

Arra gondoltam, hogy valahova eltunt, s emiatt melegszik a motor, meg nem fut az utasterbe. Bar semmilyen folyast nem lattam lenn a kocsi alatt, plane nem spriccelest. No, hajnal otkor - akkor tortent eme dolog - elszaladtam fagyallot venni; kb. hatig tartott, nem reszletezem, eleg kinlodas volt. Nagyjabol egy liter ment a tartalyba, de akkor mar szinte ki is csorgott a szajan. Gyanus volt, hogy nem ez a baj. Beinditom, szerencsere lehult annyira, hogy haza tudtam vanszorogni vele - a hibajelenseg szemernyit sem valtozott.

Kontroll-lampat nem gyujtott.

Javaslatok? :rolleyes:

Mostani feltetelezesem szerint szep fagyas lehet valahol, bar ellenpontozza, hogy egy forraskozeli motor csak kiolvasztotta volna idovel. Raadasul ket helyen, a hutoben is lehet (forralj a motort), es a radiatornal (jeghideg). Vagy egyeb, mert a tudasom hianyos.

Esetleg a vizszivattyu adta meg magat. (Letezik ilyen? A vezerlest nem bantotta, a motor megy mint mindig.)

Termosztat?? Lehet, de a radiatorhoz mindig keringtet vizet, ha hideget, hideget, ha meleget, akkor azt. Asszem´.

Javaslatokat varok....

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 14 éves Corsa B-m nem vagyok műszaki ember ezért elnézést ha nem jól fogalmaznék. A gép olyan jelenséget produkál mintha néha nem lenne gyújtás dadog vagy mintha kocka benzin lenne benne akkorákat ránt... Van valakinek vmi ötlete hogy mi baja lehet? Mennyibe fog fájni? Illetve az Árpád híd környékén tudtok egy megbízható jó és olcsó szerelőt akit mertek ajánlani?

Köszönöm a segítséget.

Elküldve
:blink: Sziasztok, ma megint arnyekos oldalon ebredtem. Par szoban, roviden leirva: a motorom ketto kilometer alatt 90 fok kozelebe melegszik, ellenben utasteret nem fut. A megoldast meg nem tudom.

Hosszabb mese: Szombat este ota allandosult a -15 fok a alatti homerseklet, egy ejszaka volt -18 is. Azota nem hasznaltam az autot, biciklizunk sej.

Ma reggel viszont mar akartam, ezert tegnap este felkeszulten bedugtam az olajfutest a parkoloban. Fel ora mulva gondoltam egyet (este) es beinditottam az autot, le akartam ellenorizni az akksit. Szokasos harom fordulat utan beindult, jarattam egy kicsit alapjaraton, amig a nagyja havat lekotortam, hoyy annyival is kevesebbet kelljen letakaritani ma reggel. Raneztem a kiegyenlitotartalyra, hogy nem fagy-e benne a hutoviz, de tul sotet volt, nem lattam semmit - remenykedtem, hogy nem fagyott meg. A regi tulaj szerint -20 fokig jok vagyunk.

Ma reggel poccre indult, szokasos alapjarati melegites holetakaritas alatt, szelvedore allitot befujokkal, stb, tudjatok. Aztan beulok, meg mindig jeghideget fuj, brrrr. Vizhofok hajszalnyival a vegallas felett, na nem baj, ezek szerint tul hideg van kint. Egy kilometer utan vizhofok 90 alatt, jeghideg levego meg mindig. Ujabb egy kilometer utan ugyanez, de mar 100 fok alatt van a mutato, ide max. egyszer ha maszott nyaron a mutato, de akkor is hamar visszament. Valami baj van.

Kiszalltam, megnezem mizujs elol, hol folyik el a viz, vagy mi van. Elol beke, kellemesen meleg a motor, kegyenlitotartaly uresnek tetszik. Hmm, hova lett a viz? Neha ra szoktam nezni, olyankor jelzes hianyaban is latom, hogy ugyanott all, mint nyaron amikor megvettem, legfeljebb par millimeterrel mehetett lentebb. De hol van most?

Arra gondoltam, hogy valahova eltunt, s emiatt melegszik a motor, meg nem fut az utasterbe. Bar semmilyen folyast nem lattam lenn a kocsi alatt, plane nem spriccelest. No, hajnal otkor - akkor tortent eme dolog - elszaladtam fagyallot venni; kb. hatig tartott, nem reszletezem, eleg kinlodas volt. Nagyjabol egy liter ment a tartalyba, de akkor mar szinte ki is csorgott a szajan. Gyanus volt, hogy nem ez a baj. Beinditom, szerencsere lehult annyira, hogy haza tudtam vanszorogni vele - a hibajelenseg szemernyit sem valtozott.

Kontroll-lampat nem gyujtott.

Javaslatok? :rolleyes:

Mostani feltetelezesem szerint szep fagyas lehet valahol, bar ellenpontozza, hogy egy forraskozeli motor csak kiolvasztotta volna idovel. Raadasul ket helyen, a hutoben is lehet (forralj a motort), es a radiatornal (jeghideg). Vagy egyeb, mert a tudasom hianyos.

Esetleg a vizszivattyu adta meg magat. (Letezik ilyen? A vezerlest nem bantotta, a motor megy mint mindig.)

Termosztat?? Lehet, de a radiatorhoz mindig keringtet vizet, ha hideget, hideget, ha meleget, akkor azt. Asszem´.

Javaslatokat varok....

hello

rövid javaslat 1 kicsi vizet benzinkuton megméretsz kiderül meddig jo a fagyálo ha már ráöntöttél és ugy is kevés gyanus h valahol már befagyott....

vizcsöveket kéne nézni hol meleg hol nem mert az kiadja h termosztát hiba avagy nem is forog a viz.

lehet vizpumpa halál is és ott lassan tünik el a viz az elején.

sok sikert :lol:

itt is tél van már :D

Elküldve
hello

rövid javaslat 1 kicsi vizet benzinkuton megméretsz kiderül meddig jo a fagyálo ha már ráöntöttél és ugy is kevés gyanus h valahol már befagyott....

vizcsöveket kéne nézni hol meleg hol nem mert az kiadja h termosztát hiba avagy nem is forog a viz.

lehet vizpumpa halál is és ott lassan tünik el a viz az elején.

sok sikert :rolleyes:

itt is tél van már :lol:

Hallottam a telet, vasarnap megyek en is utana (repulovel). :blink:

A benzinkutig nem birja ki, csak tobb reszletben, raadasul itt automata kutak vannak.... Szal' nem egyszeru a helyzet.

A kiegyenlitotartaly langyos volt. Arra gondoltam, hogy ha a motor forraskozeli meleg, akkor kitudja olvasztani magat. Majd megtapogatom a csoveket, csak ugye sotet volt, es mire hazaerek, megint az lesz. Gondoltam, hogy meleg vizzel meglocsolgatom oket, de aztan letettem rola. Ami csoveket reggel megfogtam, azok mind langyosak voltak. Ha belulrol elerem a hutot, akkor a maga a huto is langyos volt - nem tudom fejbol, mit fogtam meg. Marmint csak a motor kisugarztt hoje volt-e, vagy tenyleg a normal meleg.

Nem tudom, hogy termosztat-hiba-e, mert ugye az utaster sem kap meleget.

A termosztat a motortombbel egyutt van - arra gondolok, hogy ha a motor meleg, az is meleg/kiolvad.

Az az info segit valamit, hogy viszonylag hamar lehul a motor? -15 fokban 10 perc alatt 100-rol 90-re hult. (A, ez semmire nem utal.)

Elküldve

Na, alakul a dolog, lelocsoltam meleg vízzel a hűtőt. Mentem három kört, felkúszott a mutató szépen 90 fokra, majd ott is maradt. Folyást nem láttam, remélem csak ennyi baja történt... Remélem így valahogy a belső fűtés is kiolvad idővel, igen jó lenne.

Elküldve

Szvsz vagy nincs benne víz (pl. mert elfagyott, kinyomta a fagydugót és amikor felolvadt, a fagydugó helyén szépen elcsordogált), vagy rossz a termosztát és nem nyit ki, ezért nincs fűtésed.

Elküldve
Szvsz vagy nincs benne víz (pl. mert elfagyott, kinyomta a fagydugót és amikor felolvadt, a fagydugó helyén szépen elcsordogált), vagy rossz a termosztát és nem nyit ki, ezért nincs fűtésed.

Hali!!!

A termosztát a hűtőt és a motort kapcsolja össze. Nincs köze a fűtéshez. A kevés víz az már inkább!

Elküldve

Valaki akkor tegyen igazságot, akinek LEGO helyett Corsa fűtéscsövek voltak a gyerekszobájában! :rolleyes:

A letölthető javítási könyv robbantott ábrája szerint - már ahogy kiveszem - nincs a termosztát az utastér-fűtés körében, hanem csak a hűtő felé nyit vagy zár. Pontosan nem tudom, sosem szedtem szét, nem láttam belülről. A hűtő úgy tűnik,okés lesz, de szükségem lenne az utastéri radiátorra is, mert ennél még a bicikli is jobb :blink:

Majd kitalálok valamit, talán újabb melegvizes locsolgatás jön, esetleg gázfőzővel beülök az utastérbe, hátha egyszer csak felmelegszik a radiátor annyira, amennyire kell.

A fagydugó izgalmasan hangzik, hol találok olyat?

Elküldve
Valaki akkor tegyen igazságot, akinek LEGO helyett Corsa fűtéscsövek voltak a gyerekszobájában! :rolleyes:

A letölthető javítási könyv robbantott ábrája szerint - már ahogy kiveszem - nincs a termosztát az utastér-fűtés körében, hanem csak a hűtő felé nyit vagy zár. Pontosan nem tudom, sosem szedtem szét, nem láttam belülről. A hűtő úgy tűnik,okés lesz, de szükségem lenne az utastéri radiátorra is, mert ennél még a bicikli is jobb :lol:

Majd kitalálok valamit, talán újabb melegvizes locsolgatás jön, esetleg gázfőzővel beülök az utastérbe, hátha egyszer csak felmelegszik a radiátor annyira, amennyire kell.

A fagydugó izgalmasan hangzik, hol találok olyat?

ahol jön a viz :blink: nekem gyanus h kicsit fagyott ott valami mert kevés volt a fagyálo nem biztos 1böl a nagy baj....

Elküldve
ahol jön a viz :rolleyes: nekem gyanus h kicsit fagyott ott valami mert kevés volt a fagyálo nem biztos 1böl a nagy baj....

jobb lenne pár lityo fagyáló bele leengedni nem sok idö 5perc megérné...

Elküldve
jobb lenne pár lityo fagyáló bele leengedni nem sok idö 5perc megérné...

valami kis elfagyás tréfált meg nem biztos h dugot kinyomja 1böl...

Elküldve
Sziasztok!

Van egy 14 éves Corsa B-m nem vagyok műszaki ember ezért elnézést ha nem jól fogalmaznék. A gép olyan jelenséget produkál mintha néha nem lenne gyújtás dadog vagy mintha kocka benzin lenne benne akkorákat ránt... Van valakinek vmi ötlete hogy mi baja lehet? Mennyibe fog fájni? Illetve az Árpád híd környékén tudtok egy megbízható jó és olcsó szerelőt akit mertek ajánlani?

Köszönöm a segítséget.

Hali! Ez a rángatás régebben nekem is elő fordult. Szerintem próbálj máshol tankolni, lehet rossz minőségű benzint veszel bele. Reméljük bejön, nekem be jött!

Elküldve
Hali! Ez a rángatás régebben nekem is elő fordult. Szerintem próbálj máshol tankolni, lehet rossz minőségű benzint veszel bele. Reméljük bejön, nekem be jött!

Szia! Köszönöm a tippet ebbe már én is futottam bele, azóta ált. ugyanott tankolok így a benzint kizárnám, mert ez most dúrvább rángatás mint ami a rosszminőségű benzin esetén jelentkezett.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.