Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
ok

Sziasztok!

Na szombaton voltam márkaszervízben, rátették a műsz*rt, és úgy néz ki, hogy amit a bontóból kaptam légtömegmérőt, az is sz*r. :rolleyes:

Persze számlát nem kértem róla, meg ki is próbáltuk ott, persze csak alapjáraton.

Mindenki azt mondja, hogy vegyek gyárit, de nincs "kedvem" 120 eFt-ot kiadni rá. Akkor inkább veszek egy 17-18 eFt-ost, és elteszem a blokkot (egy év gari).

Egyébként szombaton majdnem meghaltam emiatt a sz*r miatt: kamiont előztem a 405-ön 4.-ben 80-ról, amikor 90-nél elkezdett torpanni... szemből meg jöttek :D

Hát nem kívánom senkinek! <_<

Elküldve
Sziasztok!

Na szombaton voltam márkaszervízben, rátették a műsz*rt, és úgy néz ki, hogy amit a bontóból kaptam légtömegmérőt, az is sz*r. :rolleyes:

Persze számlát nem kértem róla, meg ki is próbáltuk ott, persze csak alapjáraton.

Mindenki azt mondja, hogy vegyek gyárit, de nincs "kedvem" 120 eFt-ot kiadni rá. Akkor inkább veszek egy 17-18 eFt-ost, és elteszem a blokkot (egy év gari).

Egyébként szombaton majdnem meghaltam emiatt a sz*r miatt: kamiont előztem a 405-ön 4.-ben 80-ról, amikor 90-nél elkezdett torpanni... szemből meg jöttek :D

Hát nem kívánom senkinek! <_<

De durva...

mi kell neked? EGR,AGR, Mitom én mi a neve X10xe-be?

Elküldve
De durva...

mi kell neked? EGR,AGR, Mitom én mi a neve X10xe-be?

Nem AGR, azt kizárták. Most szombaton 2 hibát dobott a gép: Légmennyiség mérőt (alacsony feszültség) és lambdaszondát. Azt mondták, hogy a lambdaszonda hibát már azért írja, mert a légmennyiségmérőtől eleve rossz értéket kap.

Légmennyiség mérő legolcsóbb kb. 17-18 eFt, a gyári az 120 eFt.

Elküldve
Nem AGR, azt kizárták. Most szombaton 2 hibát dobott a gép: Légmennyiség mérőt (alacsony feszültség) és lambdaszondát. Azt mondták, hogy a lambdaszonda hibát már azért írja, mert a légmennyiségmérőtől eleve rossz értéket kap.

Légmennyiség mérő legolcsóbb kb. 17-18 eFt, a gyári az 120 eFt.

Szia!

Nekem X12Xe motorba ezt rakták ezzel tökéletes! (Z12xe be való) jóval olcsóbb és jó bele.

http://www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_Cik...mp;cMegnNr=2951

Kb 38000.-Ft

Szerintem tiédbe is jó!

Elküldve
Nem AGR, azt kizárták. Most szombaton 2 hibát dobott a gép: Légmennyiség mérőt (alacsony feszültség) és lambdaszondát. Azt mondták, hogy a lambdaszonda hibát már azért írja, mert a légmennyiségmérőtől eleve rossz értéket kap.

Légmennyiség mérő legolcsóbb kb. 17-18 eFt, a gyári az 120 eFt.

Csergő:16708ft

Elküldve

Nos, kiugrasztottam a lambda-szondát a helyéről. Meglepő módon nem sikerült semmit sem tönkretennem közben, elnyalnom a csavar hatlapját, stb. Egy 23-as csillag-villásklucs kell hozzá, krova a vezeték miatt nem jó (hátha valakinek ez is hasznos infó). A lambda belső része szép rozsdabarna színű, jobban nem akarom szétszedni, valszeg' nem is lehet. Fújtam neki féktisztítót, hátha jobb lesz tőle... Ki tudja. Tényleg, tudja valaki??

Külön kívánságra teszek fel képet, szerintem feleslges.

Elküldve

Újabb lépés; egyórányi féktisztítós úszkálás után visszatettem a lambda-szondát. Minden ugyanaz, hiba megmaradt. Olvastam, hogy ha leveszem a kábelét. akkor a számítógép középértéket számol (vagyis nullát), de ha változik a kocsi viselkedése, akkor megvan a hiba. Vezetéket levettem, gyakorlatilag semmi sem változott. Ezt különösnek találom, azt vártam, hogy az ECU észreveszi, hogy leloptam a lambdát róla, és kigyújt egy lámpát.

Oszcilloszkópom sajnos nincs, hogy ellenőrizni tudnám, kéziműszerrel pedig nem lehet értékelhető eredményt kapni (úgy tudom).

Véleményetek?

Már azon kívül, hogy a darky-féle nagyfordulatos megtorpanásnál ez a hiba, egymilliószor kényelmesebb-biztonságosabb. Szörnyű lehet, ha az ember remegve fog neki egy-egy előzésnek... :rolleyes:

Elküldve
Újabb lépés; egyórányi féktisztítós úszkálás után visszatettem a lambda-szondát. Minden ugyanaz, hiba megmaradt. Olvastam, hogy ha leveszem a kábelét. akkor a számítógép középértéket számol (vagyis nullát), de ha változik a kocsi viselkedése, akkor megvan a hiba. Vezetéket levettem, gyakorlatilag semmi sem változott. Ezt különösnek találom, azt vártam, hogy az ECU észreveszi, hogy leloptam a lambdát róla, és kigyújt egy lámpát.

Oszcilloszkópom sajnos nincs, hogy ellenőrizni tudnám, kéziműszerrel pedig nem lehet értékelhető eredményt kapni (úgy tudom).

Véleményetek?

Már azon kívül, hogy a darky-féle nagyfordulatos megtorpanásnál ez a hiba, egymilliószor kényelmesebb-biztonságosabb. Szörnyű lehet, ha az ember remegve fog neki egy-egy előzésnek... :rolleyes:

Szia

Én ma dugtam rá a diagnosztika cumot egy x16xel-re,ott egyértelműen látszott az értékekből,hogy kuka a lambda,nem nyitott ki,a feszültsége nagyon ingadozott 300-400 mV-ot.

Elküldve
Szia

Én ma dugtam rá a diagnosztika cumot egy x16xel-re,ott egyértelműen látszott az értékekből,hogy kuka a lambda,nem nyitott ki,a feszültsége nagyon ingadozott 300-400 mV-ot.

Szia <_< Küldd már azt a diagnosztika-cumót e-mailben... :rolleyes:

Elküldve
Más a motortípus. Egyébként nekem is lenne olcsóbb, mint a gyári, de az előző (kb. 20-24 eFt volt, Unix) is kb. egy évet bírt.

Neked mennyi ideje "tökéletes"? :rolleyes:

másfél éve

Elküldve
Szia

Én ma dugtam rá a diagnosztika cumot egy x16xel-re,ott egyértelműen látszott az értékekből,hogy kuka a lambda,nem nyitott ki,a feszültsége nagyon ingadozott 300-400 mV-ot.

hello

1ilyen megfigyelés engem is érdekelne....

valami nem az igazi sztem

Elküldve
hello

1ilyen megfigyelés engem is érdekelne....

valami nem az igazi sztem

valamit összehozhatunk ha akarod,engem is érdekelne hogyan sikerült a motorcsere.

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítség kéne :rolleyes: Most varrattam váltózsákot és kézifékzsákot amiket ki szeretnék cserélni. Esetleg ha vki cserélt már és esetleg tud kis trükköket vagy jó tanácsokat ,hogy mire kell vigyázni azt megköszönném ha megosztaná velem.

A kézifékkar markolatát is tervezem h kicserélem. Ezt hogy lehet ? <_< Ragasztva van vagy tekerve? Nem nagyon akartam erőlködni vele , inkább kérdezek :D

Előre is köszönöm a tanácsokat

Elküldve
Sziasztok!

Egy kis segítség kéne :rolleyes: Most varrattam váltózsákot és kézifékzsákot amiket ki szeretnék cserélni. Esetleg ha vki cserélt már és esetleg tud kis trükköket vagy jó tanácsokat ,hogy mire kell vigyázni azt megköszönném ha megosztaná velem.

A kézifékkar markolatát is tervezem h kicserélem. Ezt hogy lehet ? <_< Ragasztva van vagy tekerve? Nem nagyon akartam erőlködni vele , inkább kérdezek :D

Előre is köszönöm a tanácsokat

A fogantyúról vedd le a kézifékkar műanyag borítását, műanyag- vagy faék segítségével üsd le a fogantyút.

Elküldve
Dobd már, mert megfagyok....

Technodome, volt régebben szó a váltókar/borítás/nem tudom cseréjéről itt, próbálj utánakeresni!

van hó?

amit írtam a kézifékről azt tis2000-ből néztem ki

Elküldve
van hó?

amit írtam a kézifékről azt tis2000-ből néztem ki

Hó még nincs, az még Lappföldön is csak ímmel-ámmal van. :rolleyes: Hideg viszont van, két-három fok.

Kézifék: ja, értem. <_<

Lambda:

A kéziműszer erősen átlagol, helyesebben effektív értéket számol, nem megbízható. A lambda, helyesebben az ECU úgy tudom, hogy nem egyenáramot használ, hanem szinuszos váltakozót, aminek a frekvenciája is változik a fordulatszámmal. Emiatt csak szkóp jöhet szóba az ellenőrzésnél, vagy olyan eszköz, amit erre találtak ki. (Mit tudjam én.)

Esetleg egy ellenállásmérést végezhetek, ha van értelme... De még nem ellenőriztem a vákumcsövek tömítettségét, valszeg' holnap (...nem, mert egsznapos esőt mondanak...), holnapután csinálom.

Jó éjt, hyvää yöta :D

Elküldve
Hó még nincs, az még Lappföldön is csak ímmel-ámmal van. :rolleyes: Hideg viszont van, két-három fok.

Kézifék: ja, értem. <_<

Lambda:

A kéziműszer erősen átlagol, helyesebben effektív értéket számol, nem megbízható. A lambda, helyesebben az ECU úgy tudom, hogy nem egyenáramot használ, hanem szinuszos váltakozót, aminek a frekvenciája is változik a fordulatszámmal. Emiatt csak szkóp jöhet szóba az ellenőrzésnél, vagy olyan eszköz, amit erre találtak ki. (Mit tudjam én.)

Esetleg egy ellenállásmérést végezhetek, ha van értelme... De még nem ellenőriztem a vákumcsövek tömítettségét, valszeg' holnap (...nem, mert egsznapos esőt mondanak...), holnapután csinálom.

Jó éjt, hyvää yöta :D

Értem stobos dolgot csak eléggé egyértelmű volt a dolog mert hibakód is volt benne,az enyémbe tök stabil 20-30 mV ingadozás és nyitott lambda.

Jó éjt.

Elküldve
valamit összehozhatunk ha akarod,engem is érdekelne hogyan sikerült a motorcsere.

naaa van nekem si be 1 ilyen motyo elég halálosan néz ki és megmagyarázna néhány dolgot

és most megprobálok képet linkelni :rolleyes:

ez nem enyémböl hanem netröl van

lényeg idönként eltünik az erö söt kevés amit tud mikor jonak tünik is valami nem az igazi

iat_sensor.jpg

Elküldve
naaa van nekem si be 1 ilyen motyo elég halálosan néz ki és megmagyarázna néhány dolgot

és most megprobálok képet linkelni :rolleyes:

ez nem enyémböl hanem netröl van

lényeg idönként eltünik az erö söt kevés amit tud mikor jonak tünik is valami nem az igazi

iat_sensor.jpg

Várj egy kicsit keresek valami infót róla.

Hol van ez helyileg?

Elküldve
Várj egy kicsit keresek valami infót róla.

Hol van ez helyileg?

ez elvileg szivocsö hömérséklet jeladó olyan légtömegmérö kiváltására vagy mi meg ugye a map van még

Elküldve
ez elvileg szivocsö hömérséklet jeladó olyan légtömegmérö kiváltására vagy mi meg ugye a map van még

azaz szívott levegő hőmérséklet érzékelő,ez a levegő csőben van a szűrőház után.Ugye?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.