Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Üdv

Tudja valaki biztosra,hogy egy 97-es 4. havi b corsán lehet e hibakódot olvasni???

x14sz a motorkód.

Itt egy kép a diagnosztikai csatlakozóról: http://kepfeltoltes.hu/view/090914/SDC1139...ltoltes.hu_.jpg

Ha valaki tudja,hogy lehet e akkor írjon.Ha lehet akkor,hogyan?

Előre is köszönöm a segítséget

Hali!!!

Nézd meg ezt:

www.opel-magazin.hu/technika/szereld-magad/152/427-hibakod-leolvasas.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám az, hogy a csomagtartómban a kárpitiot átszakította a pótkeréktartó műanyag menetes rúd.

Hogyan lehet megoldani, hogy ha veszek egy új kárpitot, akkor azt ne szúrja át megint?

Mit tegyek alá?

Ez tuti nem gyári, mert csak egy kárpit darab van, semmi kemény nincs alatta, semmi szigetelés.

Köszi a segítséget!

G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám az, hogy a csomagtartómban a kárpitiot átszakította a pótkeréktartó műanyag menetes rúd.

Hogyan lehet megoldani, hogy ha veszek egy új kárpitot, akkor azt ne szúrja át megint?

Mit tegyek alá?

Ez tuti nem gyári, mert csak egy kárpit darab van, semmi kemény nincs alatta, semmi szigetelés.

Köszi a segítséget!

G.

Nekem is volt hasonló problémám. Első orvoslásként lemértem pontosan, és kivágattam egy pont belepasszoló lapot (lehet rétegelt lemez,pozdorja vagy más), erre ragasztottam rá egyszinű kárpitanyagot. Frankón néz ki, nem lehet megmondani h nem gyár. A lap aljára 1-2 helyre érdemes kis szivacsdarabot ragasztani hogy menet közben ne kopogjon a fém.

A másik megoldás egy pont belepasszoló, méretpontosműanyag csomagtértálca. Ilyet lehet használtan olyan 5-6ezerért , újat tizenfölül venni :lol:

A műanyagot jobban ajánlom igaz húzósabb árban

Link to comment
Megosztás:

aha most raktam be a motort mindet átnézve.már fojto poti a gyanus mert gáz fent marad kicsit mikor gázt már nem nyomom arra meg azt mondják 1be cserés?!

Mennyi idő alatt esik vissza az alapjárat?

Mert nálam is van ilyen jelenség (c12nz) de én tudom mi a bibi ,az a nagyon jó fékrásegítő és a folytószelepház közti csövön van az a vákuumos akármi (visszacsapó szelep) az engedi el a vákuumot.Nálam kb 1-2 sec ez.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget!

Nekem azt mondták, hogy 3mm-es faroslemez van gyárilag benne! Ez igaz?

Mivel ragasztottad rá a kárpitot?

Köszi szépen!

G.

Amikor vettem nekem is csak szövet volt benne, semmi vastagabb anyag. 5mm-es fát vágtunk neki (az volt otthon)

Sajna nem emlékszem mivel lett ráragasztva mert nem én csináltam hanem 1ik ismerősöm,de szerintem vmi jöbb fajta ragasztó megteszi vagy sziloplaszt.

Bár én a műanyag tálcát ajánlom. Abban bármi kiborulhat, nem ázik át, nem foltol stb...

Link to comment
Megosztás:

Mennyi idő alatt esik vissza az alapjárat?

Mert nálam is van ilyen jelenség (c12nz) de én tudom mi a bibi ,az a nagyon jó fékrásegítő és a folytószelepház közti csövön van az a vákuumos akármi (visszacsapó szelep) az engedi el a vákuumot.Nálam kb 1-2 sec ez.

kb 2sec lehet de nem figyeltem ennyiire váltáskor nagyon gáz h tartja.

de fö baj h felbög inditáskor motor biztos élvezi hidegen vagy 5sec-ig 2500 fordulat.

c12nz sztem nekem is tartotta a gázt de olyan gyengusz volt h nem zavart ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mindenki volt egyszer itt új, én most vagyok az :lol: Tegnap este-éjjel úgy három-négy óra hosszát töltöttem el a fórumok átolvasásával, úgyhogy most nem kérdezek semmit, DE köszönöm azoknak az ismeretleneknek a segítségét, akik:

+ villogókód-megfejtést magyaráztak el,

+ feltették pdf-ként a német és különösen a magyar szervízkönyvet (javítási könyvet)

+ a saját hibám megoldásában segítettek "előre", vagy ötleteket adtak hozzá.

Most pedig megyek pucolni, keresni-javítani... És később tuti lesz kérdésem is.

Addig is szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mindenki volt egyszer itt új, én most vagyok az :lol: Tegnap este-éjjel úgy három-négy óra hosszát töltöttem el a fórumok átolvasásával, úgyhogy most nem kérdezek semmit, DE köszönöm azoknak az ismeretleneknek a segítségét, akik:

+ villogókód-megfejtést magyaráztak el,

+ feltették pdf-ként a német és különösen a magyar szervízkönyvet (javítási könyvet)

+ a saját hibám megoldásában segítettek "előre", vagy ötleteket adtak hozzá.

Most pedig megyek pucolni, keresni-javítani... És később tuti lesz kérdésem is.

Addig is szép napot mindenkinek!

Sok sikert! Nyugodtan jöhetnek a kérdések, valaki biztos fog tudni válaszolni rá :lol:

Ja, egyébként a Nicknevedhez a többiek kedvéért annyit tennék hozzá, hogy NEM ÉN regeltem be még egyszer

(Ha esetleg valaki nem értené miről van szó)!!! :P :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos, mindenkit biztosítok róla, hogy én nem Te vagyok.

(Előzetes a hosszú szövegből: 47-es hibakód. És más.)

Egy hónapja vettem a kocsit, '94-es, X12SZ motorral, kétszáz-párezer km-rel - azt hiszem más jellemzője itt nem is fontos az autónak. Előélete: megvétel előtt hengerfejes volt, cserélték. Megvétel előtt fékcsere (fölös információ), olajcsere, vízcsere. A kiegyenlítőtartály igencsak barna, a folyadék azonban tiszta. (Gondolom a hengerfej-probléma eredménye, mint a bal szélső hengerben a barára szineződött gyertyatest - cserélve mind, nem téma.) Van egy kis olaj-eresztése itt-ott, de jelenleg nem ez a fő problémám.

Ez az autó is a megtorpanós-hibával küzd, bár végigolvasván a teljes topikot, a szerencsésebbek közül való. A motor - különösen hidegen, mert akkor bakkecskeként képes ugrálni - alap fordulatról felugrással hidal át pár száz fordulatnyi űrt. A gázpedál kis moccantására vagy két-háromszáz egységgel fentebb ugrik a motor percenkénti fordulata. Nincs fordulatszám-mérőm, csak tippelek. Az ugrás után probléma nélkül pörög tovább, nem torpan meg, hibalámpát nem gyújt. Átvészeltem már nagyobb problémát is más autóknál, de természetesen szivesen megszabadulnék ettől itt.

Valamelyik nap motorlemosó sprével, ügyelve, hogy csak fémet mossak, az olajfolyásokat próbáltam megtakarítani, rájönni, hogy honnan jön. Kb. sikerrel, de ez most nem lényeges. Takarítás közben találtam egy lógó csatlakozót a vezérműszíj aljánál a tárcsánál, mint kiderült az olajnyomás vezetéke volt, elfelejthették visszadugni. A takarítás utáni próbakör alatt két dolgot tapasztaltam: a megtorpanás eltűnt, a hibalámpa világítani kezdett. Egyiknek megörültem (kissé hitetlenkedve), a másikban pedig erősen bíztam, hogy "csak" a tisztítószer csinált valami zűrt, annak ellenére, hogy pl. nem használtam vizet a motor takarításánál. Másnapra mindkét esemény megfordult: a rángatás visszajött, a lámpa elaludt.

Azóta (néhány napja) egyszer gyulladt ki a hibajelző lámpa - helyesebben indítás után el sem aludt, de mikor hazafelé jöttem, már nem mutatott problémát. (Tegnap este.) A rángatás változatlanul megmaradt.

Ma kivillogtattam a hibalámpát, 47-es kódot ad, ami UGR-szelep-hiba. Alapjárati léptető, stb. nem volt takarítva, az UGR levétele után hozzá tudok férni, mert most nem... Ehhez előbb újtani kell egy nagy torx-fejet az UGR-hez. Gondolom egy tisztítás nem árthat egyiknek sem!

Megfejtéshez tünetek: lassan esik le a fordulat, mint fent írtam. Hidegindítás után kissé dadog a motor, majd szépen lassan le is áll, ha nem, akkor egyszer csak felugrik a fordulat legalább 2000-re, és vagy tíz mp.-ig úgy is marad. Utána visszaesik normál alapjárati fordulatra, és újrakezdi. Ha mindezt kézzel csinálom a motortérből (t.i. gázbowdent húzok), akkor minimális moccantásra is felpörög a motor, és nincs szép hangja, hallani, hogy fordulaton is dadog. Amikor alapjáraton elkezd leesni a fordulat, akkor a fojtószelep-ház alól erős, folyamatos sistergés (szívás/fújás) hallatszik. Járó motor mellett levéve a műanyag fedelet nem látok különösebb problémát, csak a hangerő növekszik meg. Leállítás után olajos illatú füst/pára látszik távozni lassan valahonnan, a forrását nem sikerült megállapítanom.

Remélem sikerült részletesen leírni a problémakört, aknek ez hosszú lett volna, az gondoljon rá, hogy begépelni hosszabb volt :lol:

Holnap leszek újra, mindenkinek szerencsés napot kívánok, ha valaki hozzá tud szólni a fent leírtakhoz, azt előre is megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nos, mindenkit biztosítok róla, hogy én nem Te vagyok.

(Előzetes a hosszú szövegből: 47-es hibakód. És más.)

Egy hónapja vettem a kocsit, '94-es, X12SZ motorral, kétszáz-párezer km-rel - azt hiszem más jellemzője itt nem is fontos az autónak. Előélete: megvétel előtt hengerfejes volt, cserélték. Megvétel előtt fékcsere (fölös információ), olajcsere, vízcsere. A kiegyenlítőtartály igencsak barna, a folyadék azonban tiszta. (Gondolom a hengerfej-probléma eredménye, mint a bal szélső hengerben a barára szineződött gyertyatest - cserélve mind, nem téma.) Van egy kis olaj-eresztése itt-ott, de jelenleg nem ez a fő problémám.

Ez az autó is a megtorpanós-hibával küzd, bár végigolvasván a teljes topikot, a szerencsésebbek közül való. A motor - különösen hidegen, mert akkor bakkecskeként képes ugrálni - alap fordulatról felugrással hidal át pár száz fordulatnyi űrt. A gázpedál kis moccantására vagy két-háromszáz egységgel fentebb ugrik a motor percenkénti fordulata. Nincs fordulatszám-mérőm, csak tippelek. Az ugrás után probléma nélkül pörög tovább, nem torpan meg, hibalámpát nem gyújt. Átvészeltem már nagyobb problémát is más autóknál, de természetesen szivesen megszabadulnék ettől itt.

Valamelyik nap motorlemosó sprével, ügyelve, hogy csak fémet mossak, az olajfolyásokat próbáltam megtakarítani, rájönni, hogy honnan jön. Kb. sikerrel, de ez most nem lényeges. Takarítás közben találtam egy lógó csatlakozót a vezérműszíj aljánál a tárcsánál, mint kiderült az olajnyomás vezetéke volt, elfelejthették visszadugni. A takarítás utáni próbakör alatt két dolgot tapasztaltam: a megtorpanás eltűnt, a hibalámpa világítani kezdett. Egyiknek megörültem (kissé hitetlenkedve), a másikban pedig erősen bíztam, hogy "csak" a tisztítószer csinált valami zűrt, annak ellenére, hogy pl. nem használtam vizet a motor takarításánál. Másnapra mindkét esemény megfordult: a rángatás visszajött, a lámpa elaludt.

Azóta (néhány napja) egyszer gyulladt ki a hibajelző lámpa - helyesebben indítás után el sem aludt, de mikor hazafelé jöttem, már nem mutatott problémát. (Tegnap este.) A rángatás változatlanul megmaradt.

Ma kivillogtattam a hibalámpát, 47-es kódot ad, ami UGR-szelep-hiba. Alapjárati léptető, stb. nem volt takarítva, az UGR levétele után hozzá tudok férni, mert most nem... Ehhez előbb újtani kell egy nagy torx-fejet az UGR-hez. Gondolom egy tisztítás nem árthat egyiknek sem!

Megfejtéshez tünetek: lassan esik le a fordulat, mint fent írtam. Hidegindítás után kissé dadog a motor, majd szépen lassan le is áll, ha nem, akkor egyszer csak felugrik a fordulat legalább 2000-re, és vagy tíz mp.-ig úgy is marad. Utána visszaesik normál alapjárati fordulatra, és újrakezdi. Ha mindezt kézzel csinálom a motortérből (t.i. gázbowdent húzok), akkor minimális moccantásra is felpörög a motor, és nincs szép hangja, hallani, hogy fordulaton is dadog. Amikor alapjáraton elkezd leesni a fordulat, akkor a fojtószelep-ház alól erős, folyamatos sistergés (szívás/fújás) hallatszik. Járó motor mellett levéve a műanyag fedelet nem látok különösebb problémát, csak a hangerő növekszik meg. Leállítás után olajos illatú füst/pára látszik távozni lassan valahonnan, a forrását nem sikerült megállapítanom.

Remélem sikerült részletesen leírni a problémakört, aknek ez hosszú lett volna, az gondoljon rá, hogy begépelni hosszabb volt :lol:

Holnap leszek újra, mindenkinek szerencsés napot kívánok, ha valaki hozzá tud szólni a fent leírtakhoz, azt előre is megköszönöm!

Szerbusz LököttZsiráf!

Először is megjegyzem nem vagyok egy műszaki zseni, de ha baj van az autómmal szeretem magam kijavítani a hibát. Ez a rángatásos hiba nálam is előfordult. De a fórumlakók tippjére kitisztítottam az alapjárati motort(nekem esős időben le-le fulladt)plusz kicseréltem a gyújtókábeleket, amik igencsak elvoltak öregedve. Én nagyon nehezen találtam meg az alapjárati motort, ezért ha nem találnád csak szólj, segítek képet is tudok küldeni,mert mindent lefotóztam. Nagyjából ennyi, nincs több tippem, remélem ez segít. Üdv

Link to comment
Megosztás:

Na akkor lököttzsiráfnak tanácsok!

-AGR szelep lezárása lemez alátéttel vagy esetleg csere vagy tisztítás higítóval.

-Alapjárati moci takarítása,a nyakán lévő szilikon gumigyűrű ellenőrzése.

-Az olajgőz szivárgásának helyét meg kellene állapítani,valszeg ott szív falsot a moci

Link to comment
Megosztás:

kb 2sec lehet de nem figyeltem ennyiire váltáskor nagyon gáz h tartja.

de fö baj h felbög inditáskor motor biztos élvezi hidegen vagy 5sec-ig 2500 fordulat.

c12nz sztem nekem is tartotta a gázt de olyan gyengusz volt h nem zavart ...

Ja hogy nem múlik el?Az lehet a poti,és lehet külön cserélni.Szabályzásra nincs lehetőség.Csere .Az kb 5e-től

Link to comment
Megosztás:

Ja hogy nem múlik el?Az lehet a poti,és lehet külön cserélni.Szabályzásra nincs lehetőség.Csere .Az kb 5e-től

az a bajom kamura cserélek megint...

azt kéne tudni mitöl ordit fel inditáskor ha map szenzort lehuzom nem bög fel erre jutottam eddig meg cseréltem hömérséklet jeladot.

Link to comment
Megosztás:

az a bajom kamura cserélek megint...

azt kéne tudni mitöl ordit fel inditáskor ha map szenzort lehuzom nem bög fel erre jutottam eddig meg cseréltem hömérséklet jeladot.

Próbálkozz valami bontós ismerősnél,hogy cserélgeted az alkatrészeket.Nekem bevált.

Azt még nem beszéltük hogy a motort a motorvezérlővel együtt cserélted+kábelköteg?

Mert engem ezzel megszo...., a motorkód stimmelt az autóhoz meg bele való is csak a vezérlő nem volt bele való..... volt köpködés

Link to comment
Megosztás:

HI

Van egy "kis" gubancom, kb.: egy hónap alatt 1 liter olajat evet a kicsike.

Ez hogy mennyi kilométerben(1 hónap) azt nem tudom.

Viszont a gondom hogy nem kojtol és a gyertyák se szutykosak!

Olaj folyást nem találtam!

A vizem se nőt!

Amikor szelepszár szimeringes volt akkor volt nyoma az olaj fogyásomnak pl.:gyertya, és kékes füst. Főleg hideg indításkor.

Tipp? Az létezik hogy elégeti az olajat is??

Link to comment
Megosztás:

HI

Van egy "kis" gubancom, kb.: egy hónap alatt 1 liter olajat evet a kicsike.

Ez hogy mennyi kilométerben(1 hónap) azt nem tudom.

Viszont a gondom hogy nem kojtol és a gyertyák se szutykosak!

Olaj folyást nem találtam!

A vizem se nőt!

Amikor szelepszár szimeringes volt akkor volt nyoma az olaj fogyásomnak pl.:gyertya, és kékes füst. Főleg hideg indításkor.

Tipp? Az létezik hogy elégeti az olajat is??

Mindkét esetben hidegen vagy melegen nézted?

Link to comment
Megosztás:

Próbálkozz valami bontós ismerősnél,hogy cserélgeted az alkatrészeket.Nekem bevált.

Azt még nem beszéltük hogy a motort a motorvezérlővel együtt cserélted+kábelköteg?

Mert engem ezzel megszo...., a motorkód stimmelt az autóhoz meg bele való is csak a vezérlő nem volt bele való..... volt köpködés

most jövök villanyos havertol ha alapjárati lehuzva hibátlanul csinál mindent vicc h uj a motor.

persze köteg minden cserélve de jo is minden csak ennyi a bajom meg volt az imo bajom de azt gyári imo doboz segitet gyári a kulcsom is.

ugyh vagy uj alapjárati fos vagy rosz jelet kap fojto potitol kell majd proba alapjárati motor...

Link to comment
Megosztás:

most jövök villanyos havertol ha alapjárati lehuzva hibátlanul csinál mindent vicc h uj a motor.

persze köteg minden cserélve de jo is minden csak ennyi a bajom meg volt az imo bajom de azt gyári imo doboz segitet gyári a kulcsom is.

ugyh vagy uj alapjárati fos vagy rosz jelet kap fojto potitol kell majd proba alapjárati motor...

Ilyen nekem is volt ,hogy beleraktam az új alapjáratit és nem volt jó,vissza is vittem,aztán vettem bele gyárit 6e-ért

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.