Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már hasonló problémával. Corsa B Gsi-m van '94-es. Egyik pillanatról a másikra el kezdett 11-12 litert fogyasztani az autó és nagyon sokszor megtorpan menet közben. Folytószelep-potmétert villogott ki. Kicseréltem gyárira. A lambda-szonda egy hónapja lett cserélve, a kompressziót bemértük, egyenlően 13.5 mindenhol. A legészrevehetőbb dolog, hogy gázadásnál nem egyből pörög fel hanem visszaesik a fordulatszám és úgy indul meg. 3500-ig nagyon gyenge onnan megindul de ha ezen a fordulaton megyek vele hosszabb ideig akkor kb. 2 percenként megmegtorpan, elfogy az erő... Nem bírok vele. Benzinszívattyú? Segítsetek , mert megeszi a lelkem!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már hasonló problémával. Corsa B Gsi-m van '94-es. Egyik pillanatról a másikra el kezdett 11-12 litert fogyasztani az autó és nagyon sokszor megtorpan menet közben. Folytószelep-potmétert villogott ki. Kicseréltem gyárira. A lambda-szonda egy hónapja lett cserélve, a kompressziót bemértük, egyenlően 13.5 mindenhol. A legészrevehetőbb dolog, hogy gázadásnál nem egyből pörög fel hanem visszaesik a fordulatszám és úgy indul meg. 3500-ig nagyon gyenge onnan megindul de ha ezen a fordulaton megyek vele hosszabb ideig akkor kb. 2 percenként megmegtorpan, elfogy az erő... Nem bírok vele. Benzinszívattyú? Segítsetek , mert megeszi a lelkem!!!

Elég lett volna egy helyre is beírni! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szeretnék feltenni pár kérdést!

1 Szerintetek érdemes '96-os corsába(x12sz) direktszűrőt rakni?

2 175/65 R14-es gumit használok+alufelni ha veszek ültető rugó szettet bele fog érni a kerék a dobba? Vki próbálta már így leültetni?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szeretnék feltenni pár kérdést!

1 Szerintetek érdemes '96-os corsába(x12sz) direktszűrőt rakni?

2 175/65 R14-es gumit használok+alufelni ha veszek ültető rugó szettet bele fog érni a kerék a dobba? Vki próbálta már így leültetni?

Előre is köszi a válaszokat!

Nekem 15-ös ET35ös felnivel és 195/50-es gumival beleért hátul. Most 185/45 van azzal jó.... De inkább a felni ET száma ami döntő. ET35 fölött nem biztos hogy beleér.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új fórumos lévén gratula a létrehozóknak, alkotóknak, tagoknak!!!

1. A közepén kezdeném, adott egy 95', x12sz motoros B corsa, 170000.km-rel. Osztrák származású, a vásárlás elött 5 hónapig állt. Első indítózásra rögtön indult, kicsit hangosabb volt a szelep hang mint a megszokott. Sebaj, majd a hidrótökék idővel beállnak,- gondoltam. Másnap megtörtént rajta a "kötelezö" alkatrész csere.(olaj+szűrők, vez.szij+ feszítő, stb...) Alaposan átnéztük a vasat, látszatra minen rendben! Szép gyertyák, gyújtás rendben. De a szelepek felől a hang megmaradt. Oké, úgyis volt egy kis olaj szivárgás a hengerfej körül, hamár szétkapják legyen a hidrotőke is cserélve. Meg is történt, 8db csere,+heng.fej tömítés + szelep fedél tőmités megint olaj+szűrő és hűtőviz. Minden csö: karter, viz, vákum, benzincső ki lett alaposan takarítva. Az első inditás után a hangos "kattogas" ugyan csökkent, de meg nem szünt. Sőt, azóta hidegen még hangosabb mint volt. Ahogy melegszik a motor, úgy halkul, de meg nem szünik. Pont olyan mint a csere elött.???

2. Kb 500km a "javítások" óta, és fura dolgot vettem észre a kicsin, sokat kajál, nem megy, néha rángat. A fórumot olvasva láttam hogy nem csak nekem vannak ilyen bajaim, ezért én is végig játszottam mindent, a jeledók cseréjétől, a komplett "pucolásig". Egy dolog kimaradt, az pedig a fojtószelep és környéke. Nem igazán tudom beazonosítani. Ez az a cucc aminek a végén egy kis lapos műanyag van, benne a egy motorral? Ami egyébként egy tengely, rajta két rugóval? Az injektorház alján (vagy benne)?

3. A chek lámpa sohsem jelzett hibát, a kiolvasáskor nem tárolt hibakódot. Minden adat jó.

Bocs ha hosszúra sikerült, Akinek lenne ezekhez a történetekhez bármilyen, "javítókulcsa" azt szívesen olvasnám!!!

Szép napot Mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új fórumos lévén gratula a létrehozóknak, alkotóknak, tagoknak!!!

1. A közepén kezdeném, adott egy 95', x12sz motoros B corsa, 170000.km-rel. Osztrák származású, a vásárlás elött 5 hónapig állt. Első indítózásra rögtön indult, kicsit hangosabb volt a szelep hang mint a megszokott. Sebaj, majd a hidrótökék idővel beállnak,- gondoltam. Másnap megtörtént rajta a "kötelezö" alkatrész csere.(olaj+szűrők, vez.szij+ feszítő, stb...) Alaposan átnéztük a vasat, látszatra minen rendben! Szép gyertyák, gyújtás rendben. De a szelepek felől a hang megmaradt. Oké, úgyis volt egy kis olaj szivárgás a hengerfej körül, hamár szétkapják legyen a hidrotőke is cserélve. Meg is történt, 8db csere,+heng.fej tömítés + szelep fedél tőmités megint olaj+szűrő és hűtőviz. Minden csö: karter, viz, vákum, benzincső ki lett alaposan takarítva. Az első inditás után a hangos "kattogas" ugyan csökkent, de meg nem szünt. Sőt, azóta hidegen még hangosabb mint volt. Ahogy melegszik a motor, úgy halkul, de meg nem szünik. Pont olyan mint a csere elött.???

2. Kb 500km a "javítások" óta, és fura dolgot vettem észre a kicsin, sokat kajál, nem megy, néha rángat. A fórumot olvasva láttam hogy nem csak nekem vannak ilyen bajaim, ezért én is végig játszottam mindent, a jeledók cseréjétől, a komplett "pucolásig". Egy dolog kimaradt, az pedig a fojtószelep és környéke. Nem igazán tudom beazonosítani. Ez az a cucc aminek a végén egy kis lapos műanyag van, benne a egy motorral? Ami egyébként egy tengely, rajta két rugóval? Az injektorház alján (vagy benne)?

3. A chek lámpa sohsem jelzett hibát, a kiolvasáskor nem tárolt hibakódot. Minden adat jó.

Bocs ha hosszúra sikerült, Akinek lenne ezekhez a történetekhez bármilyen, "javítókulcsa" azt szívesen olvasnám!!!

Szép napot Mindenkinek.

Hi

A olaj szivattyút mértétek, hogy mit produkál (bar)?

A fojtószelep pedig az lesz amire gondolsz, a gázpedál bovdenje azt mozgatja a pillangó szeleppel együtt.

Link to comment
Megosztás:

Hi

A olaj szivattyút mértétek, hogy mit produkál (bar)?

A fojtószelep pedig az lesz amire gondolsz, a gázpedál bovdenje azt mozgatja a pillangó szeleppel együtt.

Köszi,

Na azt még nem mértük. A fojtószelepen mi az ami elkoszolodhat? A tengely? Esetleg e-miatt nem zár rendesen?

Link to comment
Megosztás:

Ciao!

a legegyszerűbb dolog, ha az ECU-ból hozod a jelet. ECU-n 2 csatlakozó van. A nagyobb csatlakozó kell nekünk. Ebből jön ki egy rakat vezeték te zöld vezetéket keress. Arra figyelni kell, h. több ilyen színű vezeték is lehet. Neked az kell, ami a felső sorban jobbról a második a csatlakozón. Ezek után követed a vezeték útját. Ez a zöld cucc egy kis csatlakozóba kapcsolódik bele. Viszont a csatlakozó aljzatán már nem halad tovább. Na ide kell beépíteni egy kis fém tüskét. Mivel nekem nem volt gyári, ezért kölcsön vettem egyet egy P4-es PC táp csatlakozójából(4 pines csatiból lett kioperálva és csontra egyezett). Leellenőrizni a jelet, csak oszcilloszkóppal tudod. Ha ez megvan, Akkor a műszerfalnál kiméred, h. melyik a fordulatszámmérő jele. Ha jól csináltad, akkor az aljzatban a felső sorban jobbról a kilencediknek kell lennie. Viszont arra figyelni kell, h. nincsen benne a fordulatszámmérő jelének külön réz csatlakozó tüske. Nekem elég nehézkes volt a beszerzése. Ha nem sikerül, akkor otthon tudsz barkácsolni házilag. (Csak némi réz falkábel kell hozzá, PC táp merevlemez feszkó csatlakozójából egy tüske, egy kalapács üllővel és némi kreativitás. ) asszem ennyi. Ha vmi kérdésed van, akkor írj.

Atis

Hali! köszi a szakszerű leírást. Ma bekötöttem a fordulatszámmérőt. Azt nem írtad hogy azt a kis csatlakozót az ECU mellett kell keresi én meg már feldúrtam az egész motorteret. ;) De meglett és jó lett ez a lényeg . Mégegyszer köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Hali! köszi a szakszerű leírást. Ma bekötöttem a fordulatszámmérőt. Azt nem írtad hogy azt a kis csatlakozót az ECU mellett kell keresi én meg már feldúrtam az egész motorteret. :lol: De meglett és jó lett ez a lényeg . Mégegyszer köszi!!!

Az ECU csatlakozó és a kis csati közti távolság kb fél méter kábelban. :lol: és az utastérben található ;)

Amúgy köcce az észrevételt... Tényleg lemaradt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. C14NZ, B corsa-val kapcsolatban.

Kicserélték anno a „középkonzol” világítást. A csere jól sikerült, sötétben szépen világit.

1 hónap után azonban sajnos jelentkezett az 1. probléma. Arra lettem figyelmes, hogy a fenti kijelző órája elfelejtette a beállítást, a dátum pedig visszaállt a 1993.12.31-re.

Majd alig telt el egy kis idő a következő probléma érkezéséig. A bekapcsolt rádiót csak akkor tudtam kikapcsolni, ha felkapcsoltam a parkoló vagy a tompított világítást.

Idő, pénz hiányában így közlekedtem, mígnem eljutottam oda, hogy menet közben sötét lett a kijelző és a rádión nem lehetett állomást válltani, sem kikapcsolni, csak a hangerőt lehetett szabályozni. Néha egy kis ütögetés a műszerfal tetejére, segített. Viszont félelmetes érzés hogy az autó leállításakor, a bekapcsolt rádiót nem sikerült kikapcsolni, hiába vertem, csapkodtam szét a műszerfalat, a kijelző sötét maradt.

Gondoltam megkérdezem Tőletek, hátha találkoztatok ilyen jellegű problémával.

A másik kérdés, a műszeregység cserével kapcsolatban lenne. Végigolvastam a hozzászólásokat, és azt szeretném, ha valaki elmondaná, hol tudom lekötni a bowdent a váltóról.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne 1 problémám, mégpedig hogy a vezérműtengely jobb oldalán az "elosztófedél"alatt ( az egyém fix és bordás) olaj folyást találtam!

A kérdésem az lenne hogy ez okozhat alacsonyabb olajnyomást. x12sz. És ha igen, akkor ez befolyásolhatja a hidrótőkék kenését.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne 1 problémám, mégpedig hogy a vezérműtengely jobb oldalán az "elosztófedél"alatt ( az egyém fix és bordás) olaj folyást találtam!

A kérdésem az lenne hogy ez okozhat alacsonyabb olajnyomást. x12sz. És ha igen, akkor ez befolyásolhatja a hidrótőkék kenését.

A tőkéknek ettől nem lesz baja,de érdemes kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. C14NZ, B corsa-val kapcsolatban.

Kicserélték anno a „középkonzol” világítást. A csere jól sikerült, sötétben szépen világit.

1 hónap után azonban sajnos jelentkezett az 1. probléma. Arra lettem figyelmes, hogy a fenti kijelző órája elfelejtette a beállítást, a dátum pedig visszaállt a 1993.12.31-re.

Majd alig telt el egy kis idő a következő probléma érkezéséig. A bekapcsolt rádiót csak akkor tudtam kikapcsolni, ha felkapcsoltam a parkoló vagy a tompított világítást.

Idő, pénz hiányában így közlekedtem, mígnem eljutottam oda, hogy menet közben sötét lett a kijelző és a rádión nem lehetett állomást válltani, sem kikapcsolni, csak a hangerőt lehetett szabályozni. Néha egy kis ütögetés a műszerfal tetejére, segített. Viszont félelmetes érzés hogy az autó leállításakor, a bekapcsolt rádiót nem sikerült kikapcsolni, hiába vertem, csapkodtam szét a műszerfalat, a kijelző sötét maradt.

Gondoltam megkérdezem Tőletek, hátha találkoztatok ilyen jellegű problémával.

A másik kérdés, a műszeregység cserével kapcsolatban lenne. Végigolvastam a hozzászólásokat, és azt szeretném, ha valaki elmondaná, hol tudom lekötni a bowdent a váltóról.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Én kiszedném a középkonzolból a kijelzőt és megnézném a csatlakozóját,lehet csak a forrasztások vannak megtörve és ez okoz problémát.

Másrészt átnézni a konzol belső vezetékezését,nem-e valahol zárlat van kidörszölődött kábel miatt vagy ilyesmi.

A km óra spirált a váltó hátsón felén tudod lekötni.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Johnny

Azon már túl vagyok, de az a rettenetes kopogás hidegen (mintha dizel lenne) +maradt! Az első írásomban leírtam a "történéseket". Ezért gondoltam hogy az alacsonyabb olajnyomás befolyásolhatja a tőkék kenését, igy, a hangját is. Ha nem akkor a szelephimba csere lehet a megoldás? Lehet azt úgy is cserélni, hogy a vez.tengelyt nem cserélem? Kicsit húzos lenne pénztanilag.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Johnny

Azon már túl vagyok, de az a rettenetes kopogás hidegen (mintha dizel lenne) +maradt! Az első írásomban leírtam a "történéseket". Ezért gondoltam hogy az alacsonyabb olajnyomás befolyásolhatja a tőkék kenését, igy, a hangját is. Ha nem akkor a szelephimba csere lehet a megoldás? Lehet azt úgy is cserélni, hogy a vez.tengelyt nem cserélem? Kicsit húzos lenne pénztanilag.

Akkor elkellene menni megméretni az olajnyomást,másrészt valami normális olajat rakni bele.

Link to comment
Megosztás:

Én kiszedném a középkonzolból a kijelzőt és megnézném a csatlakozóját,lehet csak a forrasztások vannak megtörve és ez okoz problémát.

Másrészt átnézni a konzol belső vezetékezését,nem-e valahol zárlat van kidörszölődött kábel miatt vagy ilyesmi.

A km óra spirált a váltó hátsón felén tudod lekötni.

Hello Johnny!Köszi szépen a segítségedet! Megpróbálom leszedni a középkonzolt.

Nagyjából így zajlik?

Lehajtóm a légbeömlőket, "befeszit" valamivel, kipattan. Lekapni a tekerő gombokat. (A trükk a hátsó ablak fűtésével lesz, úgy gondolom) majd a csavarok kitekerése után valahogy eljutok oda hogy látom mi van a kijelző mögött.

A km-óra csere sikerült, de sajnos nem lett tökéletes. Vagyis minden izzó világit, szépen.

A baj, hogy halkan de hallom menet közben a km óra spirál forgását.

Igazából azt nem értem, hogy a km óra bowden a váltó felőli részen, menetesen vagy miként csatlakozik a váltóra.

Csavarod, csavarod, és tekeredne az egész vezetek. Lehet megtekeredett a boden azért hallani a hangját? Vagy el van kopva. Sebességet, km-t jól mutatja kb.

Köszi mégegyszer a segítséged!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet rájöttem a hibára.

(Leirom, egyrészt mit a véleményetek, másrészt hátha tudok segíteni másnak ezzel..)

A hibajelenséget már írtam. Fenti kijelző elsötétül, rádión ekkor csak a hangerőt lehet szabályozni.

Szétszedtem a kijelzőt. A benne lévő két izzó annyira kiégett, hogy a foglalat alatta megfeketedett.

Kontaktsprével megpucoltam, új izzót tettem bele, majd vissza.

A probléma az, hogy a kijelzőbe menő kábel nem érintkezik megfelelően, mondhatni lötyög.

Kézzel elkezdtem mozgatni, ekkor el tudtam érni azt az állapotot, ahogy müködnie kellene.

Szóval arra gondolok, tönkrement a kijelző.

(Remélem nem a kábellel van gond.)

Viszont egy kérdés:

Középkonzol világítással kapcsolatban. Most hogy szétszedtem jött a gondolat..

Nekem ha ráadom a gyújtást világit.

Ez normális igy, vagy csak akkor szabadna világítania ha fel van kapcsolva a lámpa?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet rájöttem a hibára.

(Leirom, egyrészt mit a véleményetek, másrészt hátha tudok segíteni másnak ezzel..)

A hibajelenséget már írtam. Fenti kijelző elsötétül, rádión ekkor csak a hangerőt lehet szabályozni.

Szétszedtem a kijelzőt. A benne lévő két izzó annyira kiégett, hogy a foglalat alatta megfeketedett.

Kontaktsprével megpucoltam, új izzót tettem bele, majd vissza.

A probléma az, hogy a kijelzőbe menő kábel nem érintkezik megfelelően, mondhatni lötyög.

Kézzel elkezdtem mozgatni, ekkor el tudtam érni azt az állapotot, ahogy müködnie kellene.

Szóval arra gondolok, tönkrement a kijelző.

(Remélem nem a kábellel van gond.)

Viszont egy kérdés:

Középkonzol világítással kapcsolatban. Most hogy szétszedtem jött a gondolat..

Nekem ha ráadom a gyújtást világit.

Ez normális igy, vagy csak akkor szabadna világítania ha fel van kapcsolva a lámpa?

Válaszotokat előre is köszönöm!

hi!

Ez nálam is igy van nem is csoda ha hamar kiég. De aki már egyszer szétszedte, (mint én is) annak másodszor már sokkal könnyebb. Gondolkodtam hogy átkötetem de sokkal nagyobb munka (időben) mint ujra szétkapni. Az én "cuccomnál" ha bekapcsolom, akkor a dátum eltűnik, az óra és a hömérséklet ott marad a kijelzőn.

95' Béé Corsika.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.