MrBrown Elküldve Október20, 2008 Megoszt Elküldve Október20, 2008 Sziasztok! Új vagyok itt! Egyik családtagunk (94-es B corsa) egy ideje betegeskedik. Azzal kezdődött, hogy a kuplung felengedésekor csúnyán beremegett az autó, nemrég kicserélték a kuplungot, de a helyzet nem sokat változott... aztán még azt figyeltem meg, hogy csúnyán csattog a a lendkerék váltáskor valamint az előbb említett remegés nem jelentkezik, ha a fűtést maxon nyomatjuk a kocsiban.... A kérdésem az, hogy találkozott-e már valaki hasonló jelenséggel és hogy van e összefüggés a fent említett észrevételeim és hibajelenségek között? Segítségeteket előre is köszi, Barna! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Sziasztok! Új vagyok itt! Egyik családtagunk (94-es B corsa) egy ideje betegeskedik. Azzal kezdődött, hogy a kuplung felengedésekor csúnyán beremegett az autó, nemrég kicserélték a kuplungot, de a helyzet nem sokat változott... aztán még azt figyeltem meg, hogy csúnyán csattog a a lendkerék váltáskor valamint az előbb említett remegés nem jelentkezik, ha a fűtést maxon nyomatjuk a kocsiban.... A kérdésem az, hogy találkozott-e már valaki hasonló jelenséggel és hogy van e összefüggés a fent említett észrevételeim és hibajelenségek között? Segítségeteket előre is köszi, Barna! Hi Ha jól tom a motortaróblok szilent szokot szar lenni ha remeg a kaszni induláskor. Ha a fütés meg csutkán megy akkor az áramfelvétele nő a ventilátornak na meg a fordulatszáma :D Elvileg és gyakorlatilag sincs semmi köze a fütőmotornak a motorhoz, sőt mondhatni hogy a fütő motor majdnem az utastérben van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MrBrown Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Hi Ha jól tom a motortaróblok szilent szokot szar lenni ha remeg a kaszni induláskor. Ha a fütés meg csutkán megy akkor az áramfelvétele nő a ventilátornak na meg a fordulatszáma :D Elvileg és gyakorlatilag sincs semmi köze a fütőmotornak a motorhoz, sőt mondhatni hogy a fütő motor majdnem az utastérben van. Köszi, azt még megnézetem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Hi Ha jól tom a motortaróblok szilent szokot szar lenni ha remeg a kaszni induláskor. Ha a fütés meg csutkán megy akkor az áramfelvétele nő a ventilátornak na meg a fordulatszáma :D Elvileg és gyakorlatilag sincs semmi köze a fütőmotornak a motorhoz, sőt mondhatni hogy a fütő motor majdnem az utastérben van. Nem tudom, hogy B-nél, hogy van, de a villanymotor szerintem csak a ventillátort hajtja a másik tekerővel (meleg/hideg) meg azt állítod, hogy kintről, vagy a fűtőRADIÁTOR (aminek a hőmérséklete a hűtővíztől függ) felől jöjjön a levegő. Vagyis, ha rajta van a fűtés, de nullára van állítva a ventillátor, akkor nincs áramfelvétel. Persze a levegő is lassabban áramlik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Misi84 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. 1999-es 1.2 16v Corsámon nem találom a külső hőmérséklet jelzőt. Magyaráztak nekem ismerőseim különböző helyeket a hűtő előtt de sehol se találom. Ha valaki meg tudná mondani hogy pontosan hol van és beépítve hogy néz ki azt nagyon megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. 1999-es 1.2 16v Corsámon nem találom a külső hőmérséklet jelzőt. Magyaráztak nekem ismerőseim különböző helyeket a hűtő előtt de sehol se találom. Ha valaki meg tudná mondani hogy pontosan hol van és beépítve hogy néz ki azt nagyon megköszönném. Csak egy ötlet: visszapillantó tükör? Valamelyik autónál, mintha oda szokták volna rakni... Ha nem elektromos a tükröd, akkor nézd meg, hogy megy e oda valami kábel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 Csak egy ötlet: visszapillantó tükör? Valamelyik autónál, mintha oda szokták volna rakni... De Opeleknél nem az első lökhárító aljában van (ha szemben állsz az autóval akkor jobb oldalt) tradicionálisan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Október21, 2008 Megoszt Elküldve Október21, 2008 De Opeleknél nem az első lökhárító aljában van (ha szemben állsz az autóval akkor jobb oldalt) tradicionálisan? Passz, nekem sosem voltak ilyen kütyüjeim. Szeretem, ha egyszerűek a dolgok. Mint én :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Misi84 Elküldve Október22, 2008 Megoszt Elküldve Október22, 2008 Megnéztem mindent amit itt felsoroltatok de semmi. Még csak egy gyanús vezetéket se találtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október22, 2008 Megoszt Elküldve Október22, 2008 Megnéztem mindent amit itt felsoroltatok de semmi. Még csak egy gyanús vezetéket se találtam. Namost várjál. Amúgy működik a külső hőmérséklet kijelződ? Mert ha nem akkor lehet hogy éppen azért, mert hiányzik belőle a jeladó, és akkor nem is fogod megtalálni csak max. a csatlakozóját. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Misi84 Elküldve Október23, 2008 Megoszt Elküldve Október23, 2008 nem működik ezért akarom kicserélni, de a csatlakozóját se találom Link to comment Megosztás: More sharing options...
Popi Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 nem működik ezért akarom kicserélni, de a csatlakozóját se találom Pedig ott van! A lökös mögött van felrögzítve. Működött elötte? Mert sajna egy csatt után lehet nem pótolták a hiányt.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petter Elküldve November2, 2008 Megoszt Elküldve November2, 2008 jó ez a topik, gyorsan jönnek a válaszok Link to comment Megosztás: More sharing options...
Botond Elküldve November2, 2008 Megoszt Elküldve November2, 2008 Sziasztok, Ma olvasgattam először ezen a fórumon és nagyon tetszett. Nem gondoltam volna, hogy ennyi ember van aki szereti a Corsát :D Egy ’96-os decemberi kék 3 ajtós 1.4-s, 60 LE-s, 8V, injektoros Corsám van. Nekem a Corsák sosem jöttek be, hiszen elsősorban a motorokat szeretem, másrészt, ha már autó, akkor legyen lapos, széles, hosszú, kétajtós, benzines és fekete vagy max piros, kék ne… Nos így a Corsa viccesnek tűnt, viszont a pénz nagyúr és az egyik jó barátom pont készült megválni a Corsájától, amelynek a vásárlása igen ésszerűnek tűnt, úgyhogy megvettem. Szinte hihetetlen, de minden eltelt nappal egyre jobban megszerettem és megállapítottam, hogy azért két feltételnek megfelel: benzines és kétajtós, na jó három, de a csomagtartóba nem szoktak beülni. Corsám nagyon jó állapotban van, majdnem 93e km van benne, sosem volt hajtva, illetve ez majdnem, hogy a kárára is ment, hiszen amikor én megvettem, nyáron meleg motorral gondolkozott azon, hogy felpörögjön, lusta volt, mint egy dízel. Egy Pest oda-vissza, autópálya majdnem padló végig megoldotta a problémát és ekkor szerettem meg igazán, hiszen igazi Opel, minél jobban pörgeted, annál jobban szereti és kevesebbet is fogyaszt. Persze megvannak a hibái is, amelyeket mindenképpen orvosolni akarok, és pont ebben lenne szükségem segítségre. A hibák a következők: • a műszerfal világítás olyan mintha lámpással történne és, hogy minden szép legyen a középkonzol világítása el is tűnt -> tudom, hogy 27-28 oldalon többé-kevésbé levan írva, hogy hogyan lehet ezt orvosolni, de nekem nem segített teljesen -> kérdéseim: hogyan lehet a műszerfalat + középkonzolt kibontani, illetve kicserélni az izzóit? Milyen izzót kell vennem és hány darabot? Illetve lehet-e kapni kéket? A konzolnál odáig jutottam el, hogy a két felső csavart megtaláltam, amelyek a légbefúvók mögött vannak, de olyan csavarhúzót, amivel ki is tudnám bontani nem találtam…jah, és mégis majd a konzol csavarjait, hogyan varázsolom vissza? • az első felfüggesztés bal oldalt nyikorog -> ez mitől lehet? mit kell tenni? nem üt, nem ráz, a beállítás jó, nem zabálja a gumit és egyenesen fut… További kérdéseim: • ebbe a motorba milyen olajt érdemes venni • hány ezer km-ként szokás cserélni (tudom, hogy gyárilag 15e km van előírva) • most közel 93e km van az autóban, kell majd valamit olajcserén kívül elvégezni?, ha igen mit? • légszűrőt hány ezer km-t kell cserélni A segítséget előre köszönöm! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Sziasztok, Ma olvasgattam először ezen a fórumon és nagyon tetszett. Nem gondoltam volna, hogy ennyi ember van aki szereti a Corsát ;) Egy ’96-os decemberi kék 3 ajtós 1.4-s, 60 LE-s, 8V, injektoros Corsám van. Nekem a Corsák sosem jöttek be, hiszen elsősorban a motorokat szeretem, másrészt, ha már autó, akkor legyen lapos, széles, hosszú, kétajtós, benzines és fekete vagy max piros, kék ne… Nos így a Corsa viccesnek tűnt, viszont a pénz nagyúr és az egyik jó barátom pont készült megválni a Corsájától, amelynek a vásárlása igen ésszerűnek tűnt, úgyhogy megvettem. Szinte hihetetlen, de minden eltelt nappal egyre jobban megszerettem és megállapítottam, hogy azért két feltételnek megfelel: benzines és kétajtós, na jó három, de a csomagtartóba nem szoktak beülni. Corsám nagyon jó állapotban van, majdnem 93e km van benne, sosem volt hajtva, illetve ez majdnem, hogy a kárára is ment, hiszen amikor én megvettem, nyáron meleg motorral gondolkozott azon, hogy felpörögjön, lusta volt, mint egy dízel. Egy Pest oda-vissza, autópálya majdnem padló végig megoldotta a problémát és ekkor szerettem meg igazán, hiszen igazi Opel, minél jobban pörgeted, annál jobban szereti és kevesebbet is fogyaszt. Persze megvannak a hibái is, amelyeket mindenképpen orvosolni akarok, és pont ebben lenne szükségem segítségre. A hibák a következők: • a műszerfal világítás olyan mintha lámpással történne és, hogy minden szép legyen a középkonzol világítása el is tűnt -> tudom, hogy 27-28 oldalon többé-kevésbé levan írva, hogy hogyan lehet ezt orvosolni, de nekem nem segített teljesen -> kérdéseim: hogyan lehet a műszerfalat + középkonzolt kibontani, illetve kicserélni az izzóit? Milyen izzót kell vennem és hány darabot? Illetve lehet-e kapni kéket? A konzolnál odáig jutottam el, hogy a két felső csavart megtaláltam, amelyek a légbefúvók mögött vannak, de olyan csavarhúzót, amivel ki is tudnám bontani nem találtam…jah, és mégis majd a konzol csavarjait, hogyan varázsolom vissza? • az első felfüggesztés bal oldalt nyikorog -> ez mitől lehet? mit kell tenni? nem üt, nem ráz, a beállítás jó, nem zabálja a gumit és egyenesen fut… További kérdéseim: • ebbe a motorba milyen olajt érdemes venni • hány ezer km-ként szokás cserélni (tudom, hogy gyárilag 15e km van előírva) • most közel 93e km van az autóban, kell majd valamit olajcserén kívül elvégezni?, ha igen mit? • légszűrőt hány ezer km-t kell cserélni A segítséget előre köszönöm! :P Szia! Grat az "új" autóhoz. Bár az enyém nem corsa, de a motor uolyan benne. Olajcsere 10 ezrenként javallott 10W40-es minőségi olajjal (castrol, mobil, metabond....etc) A levegőszűrőt, olajszűrőt, pollen szűrőt(ha van) az olajcserekor kell cserélni. Ajánlatos a gyertyacsere is ilyenkor. :D Ha jót akarsz, akkor a vezérlést rövid határidőn belül kicseréled. :D Nehogy úgy járj, mint itt többen is. Sok baleset, és hibamentes km-t kivánok az autóhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Ha jót akarsz, akkor a vezérlést rövid határidőn belül kicseréled. :P Nehogy úgy járj, mint itt többen is. Vajon kire céloztál, többek között? :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Vajon kire céloztál, többek között? :D ;) Nem célozgattam senkire. Velem is megesett. :D Csak felhívtam a figyelmét rá. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Botond Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Szia! Grat az "új" autóhoz. Bár az enyém nem corsa, de a motor uolyan benne. Olajcsere 10 ezrenként javallott 10W40-es minőségi olajjal (castrol, mobil, metabond....etc) A levegőszűrőt, olajszűrőt, pollen szűrőt(ha van) az olajcserekor kell cserélni. Ajánlatos a gyertyacsere is ilyenkor. ;) Ha jót akarsz, akkor a vezérlést rövid határidőn belül kicseréled. :D Nehogy úgy járj, mint itt többen is. Sok baleset, és hibamentes km-t kivánok az autóhoz. Szervusz! Köszönöm a tanácsokat. Olaj: szintetikus vagy fél szintetikus vagy milyen? Pollen szűrő: ebbe olyan tuti nincs, a lehető legegyszerűbb. Gyertya: milyen legyen? Motorba NGK a jó gyertyák között van, de autóhoz lövésem sincs...jah és gyertyatekercsben valami tanács... Vezérlés: evvel mi a gond? a motornak szinte semmi hangja nincs, nem csörög-zörög, mindegy, hogy hideg vagy meleg és kifogástalanul működik. Erre igen kíváncsi vagyok. Köszönöm a jókívánságokat, viszont kívánom ;-) Műszerfal + konzol szerelés valaki??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Vezérlés: evvel mi a gond? a motornak szinte semmi hangja nincs, nem csörög-zörög, mindegy, hogy hideg vagy meleg és kifogástalanul működik. Amíg működik addíg semmi. De ha szakad a szíj, akkor beleérnek a szelepek a dugattyúkba, ami többszázezres motorkárt tud okozni, szóval nem éri meg megkockáztatni, ehhez képest a csere költsége elhanyagolható. Amúgyis 60e km-ként cserélni kéne, és nem tudhatod hogy az előző gazdi mikor cserélte utoljára. Műszerfal + konzol szerelés valaki??? A fenti infót a vezérműszíj csereperiódusára vonatkozóan a Corsa B szerelési könyvéből vettem, megpróbáltam ugyanitt találni valamit a középkonzolra is, biztos van is benne, de sajna a könyv német nyelvű, nekem meg nem erősségem a német, úgyhogy nem találtam... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Botond Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Amíg működik addíg semmi. De ha szakad a szíj, akkor beleérnek a szelepek a dugattyúkba, ami többszázezres motorkárt tud okozni, szóval nem éri meg megkockáztatni, ehhez képest a csere költsége elhanyagolható. Amúgyis 60e km-ként cserélni kéne, és nem tudhatod hogy az előző gazdi mikor cserélte utoljára. A fenti infót a vezérműszíj csereperiódusára vonatkozóan a Corsa B szerelési könyvéből vettem, megpróbáltam ugyanitt találni valamit a középkonzolra is, biztos van is benne, de sajna a könyv német nyelvű, nekem meg nem erősségem a német, úgyhogy nem találtam... :D Köszönöm!! Vezérlés: mi a jele annak, hogy kezd romlani? hogy valami baja van? ha jól értem akkor nekem szíjat kell cserélni? egyszer vagy bonyolult dolog ez? mennyibe kerül kb? Meg kell néznem, mert megvan a kis könyve, s ha minden igaz még magyar is ;) Úgy vagyok a Corsával, mint az ETZ-vel voltam. Nem az volt amit akartam, de ésszerű volt, olcsó és üzembiztos, na ezért szerettem. Olcsón kicseréltem rajta minden kopó alkatrészt, tettem rá jó minőségű gumit és volt egy ezüst paripám amely ment 140-t :-) Aztán meglett a CBR és "hm ezen az égadta világon semmit sem kell csinálni" (igaz újan vettem) és olyan mint álmaimban :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Vezérlés: mi a jele annak, hogy kezd romlani? hogy valami baja van? ha jól értem akkor nekem szíjat kell cserélni? egyszer vagy bonyolult dolog ez? mennyibe kerül kb? Meg kell néznem, mert megvan a kis könyve, s ha minden igaz még magyar is :D Semmi jele nincs, de gondolom nem véletlenül 60ezer kilóméter a csereperiódusa (ebből következik hogy nem egyszer kell cserélni összesen, hanem minden 60e lefutott kilóméter után egyszer), ezen futásteljesítmény után egyre nagyobb az esély a szakadásra (először azt írtam hogy bármikor szakadhat, de ez igaz az új szíjra is ha hitvány minőségű, én láttam már elszakadt 1000km-es vezérműszíjat...), és ha bekövetkezik akkor az a fentebb említett motorkatasztrófát vonhatja maga után. Ha az autó megbízható gazdától származik és lenyomozható előélete van, akkor ha gondolod hihetsz a szervizkönyvnek (ebben benne kell hogy legyen hogy mikor volt kicserélve a vezérműszíj), de ez egyéni megítélés kérdése, én lehet hogy nem kockáztatnék és inkább kicserélném. A vezérműszíj készlet (vezérműszíj + feszítő görgő + vezető görgő(ha van) + vízpumpa) olyen 40-50e Ft körül van (lehet így szettben kapni), erre még rá kell számolni a szerelő munkadíját és megkapod a csere teljes költségét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Szervusz! Köszönöm a tanácsokat. Olaj: szintetikus vagy fél szintetikus vagy milyen? Pollen szűrő: ebbe olyan tuti nincs, a lehető legegyszerűbb. Gyertya: milyen legyen? Motorba NGK a jó gyertyák között van, de autóhoz lövésem sincs...jah és gyertyatekercsben valami tanács... Vezérlés: evvel mi a gond? a motornak szinte semmi hangja nincs, nem csörög-zörög, mindegy, hogy hideg vagy meleg és kifogástalanul működik. Erre igen kíváncsi vagyok. Köszönöm a jókívánságokat, viszont kívánom ;-) Műszerfal + konzol szerelés valaki??? A 10W-s olaj az általában részszintetikus. A gyertya inkább GM(gyári), de odafigyelni, nehogy kínai c@r legyen. Bár az NGK se rossz. Én pl ACDelco-t használok(az is GM). Köszönöm!! Vezérlés: mi a jele annak, hogy kezd romlani? hogy valami baja van? ha jól értem akkor nekem szíjat kell cserélni? egyszer vagy bonyolult dolog ez? mennyibe kerül kb? Meg kell néznem, mert megvan a kis könyve, s ha minden igaz még magyar is :D Úgy vagyok a Corsával, mint az ETZ-vel voltam. Nem az volt amit akartam, de ésszerű volt, olcsó és üzembiztos, na ezért szerettem. Olcsón kicseréltem rajta minden kopó alkatrészt, tettem rá jó minőségű gumit és volt egy ezüst paripám amely ment 140-t :-) Aztán meglett a CBR és "hm ezen az égadta világon semmit sem kell csinálni" (igaz újan vettem) és olyan mint álmaimban ;) Nem lesz nagyon előjele, egyszercsak elszakad a szíj, aztán görbülnek a szelepek. Ahogy Gabi is írta, nem tudod, hogy mikor volt legutóbb cserélve, ezért kell minél hamarabb megejteni. :P Ez is a kopó alkatrészek közé tartozik. A vez cserekor illik vízpumpát és szíjfeszítőt is cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbysz Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Sziasztok.érdeklődnék hogy utólag lehet b-s corsába berekni kijelzőt középre?mert én szétszedtem a 7végén és semmijen csatlakozot nem találtam ami az áram ellátását biztositaná.ha valaki tud segítsen.Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Botond Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 TGabika! Kösz az infót a vezérlés áráról. Szóval ha mázlim van akkor 60e Ft--ből megúszóm ezt a mutatvány. Ez egyébként gyári vezérlés lenne? A másik kényes dolog ebben a szerelő...szóval kéne találjak egy normálisat. No de előbb jó barátomtól akitől vettem megkérdem, hogy ő erről mit tud, hiszen amikor vette a kocsit szerelő barátját vitte magával, másrészt mielőtt nekem eladta volna leműszakíztatta és átnézette evvel az emberkével, mert ő nem értett hozzá, engem meg nem akart átverni. Ekkor 90060km volt benne és a szerelő azt mondta minden a legnagyobb rendben. Most kb 92600km van...Jah így adott a szerelő is...:-) Egy dolgot azért nem értek, miért nem csinálták ezt láncosra? A CBR 14500 pörög és láncos... Gyertya téren vettem a lapot, most már nem lesz gond :-) Más esetleg ami ilyen "kötelező" kicserélni féle? Neked, hogy hogy Opelod van? Mi a története? Köszönöm a segítséget mindenkinek :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Botond Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Sziasztok.érdeklődnék hogy utólag lehet b-s corsába berekni kijelzőt középre?mert én szétszedtem a 7végén és semmijen csatlakozot nem találtam ami az áram ellátását biztositaná.ha valaki tud segítsen.Köszi Szervusz! Letudnád írni lépésről lépésre, hogy hogyan szedted szét a középkonzolt? Esetleg a műszerfalat is? Én szombaton akarok majd égőket cserélni benne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts