Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ezek felülvezérelt és felülszelepelt motorok tehát a hidrotőke a veztengely fölött van. :)

Ööö... a felülvezérelt motor attól felülvezérelt, mert a vezérműtengely a hengerfejben van, nem pedig a blokk oldalában és szelephimbákkal meg nyomórudakkal kapcsolódik a szelepekhez. Ettől viszont még szvsz sajna le kell szedni a vezérlést hidrotőkecserénél, ugyanis télleg a vezérműtengely van legfölül, és az mozgatja hidrotőkék közbeiktatásával a szelepeket.

Link to comment
Megosztás:

Ööö... a felülvezérelt motor attól felülvezérelt, mert a vezérműtengely a hengerfejben van, nem pedig a blokk oldalában és szelephimbákkal meg nyomórudakkal kapcsolódik a szelepekhez. Ettől viszont még szvsz sajna le kell szedni a vezérlést hidrotőkecserénél, ugyanis télleg a vezérműtengely van legfölül, és az mozgatja hidrotőkék közbeiktatásával a szelepeket.

Húú bázz. Én a Rekordban gondolkodtam. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne.

Bejött a hideg és az 1.0-es 12V-es Corsám a nagy hidegbe nehezen (eléggé) indul.

Az önindító meghajtja, de előszőr szerintem csak 2 henger megy (engine lámpa azonnal kigyullad) majd kb 2-3 sec múlva bekapcsolódik a harmadik henger (ekkor megszűnik az engine lámpa világítása).

Mi lehet a gondja??

Decemberben volt műszakin+zöldkártyán. Árpiék átnézték aztmondták minden rendben. Erre most ez.

Válaszokat előre is köszi!

Tamás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne.

Bejött a hideg és az 1.0-es 12V-es Corsám a nagy hidegbe nehezen (eléggé) indul.

Az önindító meghajtja, de előszőr szerintem csak 2 henger megy (engine lámpa azonnal kigyullad) majd kb 2-3 sec múlva bekapcsolódik a harmadik henger (ekkor megszűnik az engine lámpa világítása).

Mi lehet a gondja??

Decemberben volt műszakin+zöldkártyán. Árpiék átnézték aztmondták minden rendben. Erre most ez.

Válaszokat előre is köszi!

Tamás

Gyertya+gyertyakábel? Milyen állapotban vannak?

Link to comment
Megosztás:

Gyertya+gyertyakábel? Milyen állapotban vannak?

Esetleg üza.szűrő?Bár ha tartósan kint áll, akkor sajnos ez előfordul.Nekem is és Gepárdnak is olyat csinált mostanság, hogy elkapta, majd szépen leállt.Utána köv. indításnál símán indult.

Pedig mind2-nek a dolgai rendben vannak.Sztem csak ezzel a hideg idővel van a baj.

De a felsoroltakat célszerű átnézetni/kicseréltetni, ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ezek jó kérdések.

Hétvégén megtisztítom a gyertyákat.

Egyenlőre ennyi. Ha tovább szarakodik akkor gyertyakábelek + üzemanyagszűrő átnézése.

Kökszi.

Ui.: ha van egyéb ötlet akkor azt szívesen várom. :)

azért ha van rá lehetőség, ne csak tisztítsd a gyertyákat, cseréld ki őket újra!

Link to comment
Megosztás:

Igen, ezek jó kérdések.

Hétvégén megtisztítom a gyertyákat.

Egyenlőre ennyi. Ha tovább szarakodik akkor gyertyakábelek + üzemanyagszűrő átnézése.

Kökszi.

Ui.: ha van egyéb ötlet akkor azt szívesen várom. :)

Egy garni gyertya hozzá, méghozzá gyári nincs 5e.ft.Másmilyet meg nem szabad beletenni.

Egy Proteces kezelés sem ártana.

Ilyenek.............

De "állítólag" az 1000ccm-es Corsák messze földön híresek az egyenetlen járásukról.Ez gondolom hidegen hatványozódhat.Azért tettem idézőjelbe az állítólagot, mert bár volt ilyen Corsa a környezetemben, nem tapasztaltak nála ilyen hibát.

Link to comment
Megosztás:

Egy garni gyertya hozzá, méghozzá gyári nincs 5e.ft.Másmilyet meg nem szabad beletenni.

Egy Proteces kezelés sem ártana.

2 kérdés: Nálam is esedékes a gyertyacsere. Mit jelent a "gyári"? Opel boltban vegyem vagy a gyártója GM vagy Bosch vagy a típusa? Azaz milyet vegyek bele? Corsa B X14XE motorral.

Mit takar a Proteces kezelés? Mivel, hogy és mi a haszna?

Bocs a lámaságért!

Link to comment
Megosztás:

Gyári kétpólusut.

Szerintem gyertya azért csak van benne. :)

Vagy dízel? ;)

Benzines, X14XE. Az egyik boltban azt mondták, hogy ehhez négypólusút vegyek...

Na ezért kérdeztem én!

A közönség segítségét kérném Vágó úr. Akkor most 2 vagy 4 pólusút vegyek? ;) Esetleg kiszedem és megnézem, hogy most milyen van benne... :D

Link to comment
Megosztás:

Benzines, X14XE. Az egyik boltban azt mondták, hogy ehhez négypólusút vegyek...

Na ezért kérdeztem én!

A közönség segítségét kérném Vágó úr. Akkor most 2 vagy 4 pólusút vegyek? :D Esetleg kiszedem és megnézem, hogy most milyen van benne... :)

Gyári kétpólusút! ;)

Azzal jól jársz!

Link to comment
Megosztás:

Én sokmindent hallottam már a három- meg négypólusó tuninggyertyákról, de valahogy senki sem dícsérte őket. Működni működnek ugyan, jó esetben még nem is sokkal rosszabbul mint a gyári :) , de semmiképp nem érik meg azt a felárat amit kérnek értük. A legjobb választás sztem is a gyári (GM/BOSCH), de amióta ezeket meg nagy százalékban Törökországban gyártják, azóta sokat romlott a minőségük ezeknek is. Szóval a gyári nem rossz, de csak akkor ha "made in germany" felirat van a dobozon a "made in turkey" helyett. Addig is elég megbízhatónak tűnik az NGK márka, külföldön elég sokfelé ezt ajánlják újabban Opelekhez. Nekik meg van keresőjük, ott könnyen megnézheted típus és motorkód alapján hogy milyen gyertya kell az autódba:

http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&...=pkwzuendkerzen

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.