Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

3 órája, zotya975 írta:

Jól tudod, a műszaki vizsga érvényességi ideje kitolódik a vészhelyzet vége +15 nap. De most is folyik műszaki vizsgáztatás megfelelő óvintézkedések mellett, ha valaki nem akarja halogatni. 

Nekem most pénteken járna le az Astrának, május végén meg a Calibrának. Én elvinném, apró probléma hogy viszont a mentőknél dolgozom, nekünk visszavonták a szabadságokat határozatlan ideig... :(

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tgabika76 írta:

Nekem most pénteken járna le az Astrának, május végén meg a Calibrának. Én elvinném, apró probléma hogy viszont a mentőknél dolgozom, nekünk visszavonták a szabadságokat határozatlan ideig... :(

Engem viszont pont elküldtek egészen húsvétig. Lenne munka a kocsival, de még mindíg hideg van, most éppen -6 fok.:blink:

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok. A kocsimmal be bikáztam egy másikat és azóta furcsa dolgokat művel. Egyébként b Corsa 1.4 16v x14xe. Nagyon füstöl az autó( előtte semmi füst nem volt), megnőtt a fogyasztása, nem lehet fixen sebességet tartani vele fordulat számtól függetlenül. Elkezd az autó rángatni, de ha rá gyorsitok vagy elvesznem akkor el múlik. Az alap járat is lejjebb estett, ha menet közbe kitesznem üresbe le esik ilyen 200 ra majd fel-le mozog 600-900 között. Ha áll az autó ilyen 800-900 között ingadozik az alapjárat és bele-bele köpköd a kipuffogóba. inditás utan nagyobb gázadásra befullad durrog, le is tudna állni

Gyertya, üzemanyag szivattyú/szűrő, innyektor tisztító, 100as benzint, gyertya kábelt cseréltem/próbáltam.

Remélem valaki tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, DanCorab írta:

Üdv. Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok. A kocsimmal be bikáztam egy másikat és azóta furcsa dolgokat művel. Egyébként b Corsa 1.4 16v x14xe. Nagyon füstöl az autó( előtte semmi füst nem volt), megnőtt a fogyasztása, nem lehet fixen sebességet tartani vele fordulat számtól függetlenül. Elkezd az autó rángatni, de ha rá gyorsitok vagy elvesznem akkor el múlik. Az alap járat is lejjebb estett, ha menet közbe kitesznem üresbe le esik ilyen 200 ra majd fel-le mozog 600-900 között. Ha áll az autó ilyen 800-900 között ingadozik az alapjárat és bele-bele köpköd a kipuffogóba. inditás utan nagyobb gázadásra befullad durrog, le is tudna állni

Gyertya, üzemanyag szivattyú/szűrő, innyektor tisztító, 100as benzint, gyertya kábelt cseréltem/próbáltam.

Remélem valaki tud segíteni.

Amikor bikáztad az autót emelt fordulaton volt a tiéd, vagy alapjáraton? Elvileg nem szabadna kárt tennie ilyenkor bármibe is a műveletnek. De ha gond volt a másik autóval, pölö fesz szabályzó hibás volt, és jóval magasabb volt a töltés a szokásos 13-15 Voltnál, a a kábelen átjött a tiédbe is. Nem nagyon hallottam még ilyenről, de az is lehet hogy véletlen egybeesés a két dolog és semmi közük egymáshoz. Hibalámpa-hibakód nincs? 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

en amiota ilyen olcso a benzin, 100-a shell benzint tankolok, keveset jarok, de mar erzem 100km utan a valtozast!

Lecsendesult a motor 180e km van benne, bontasmentes motorral, a kopott injektorok mar nem csattognak annyira, gyakorlatilag olyan hangja, van, alapjaraton, mint egy uj akarmilyen 4 hengeres corzanak. Igaz vizpumpa is cserelve lett (skf). Hihetelen jo azuto ez a corsa B, ilyen jo olaszos format nem tudnak mar az ujak, meg fiat-ban sem.

A motortato bakokat, meg az egesz aljat kifujattam gyantval meg 4 eve 10 ezer forintert, a kerekiveken a jobb oldalon 2 helyen van mar rozsda persenes, amit kenek javitoval, de minek, ezt az autot vegul majd csaka rozsda viszi el.

valto szoknyat es kezifek szoknyat meg 3 eve vettem osszesen valami 2200 ft-ert pest megyebol valahonnan, most raktam fel oket, kiralyak.

X12XE, es megy mint a barom, varosban piszkosul jol gyorsul ez a city valto, 5-be be lehet rakni 50-nel es huz onnan is (nyilvan lassabban).

Remelem nektek is sok oromot okoz meg igy 20 ev utan is! Enyem 1999-es.

 

Módosítva : Gabor123
Link to comment
Megosztás:

59 perce, Gabor123 írta:

en amiota ilyen olcso a benzin, 100-a shell benzint tankolok, keveset jarok, de mar erzem 100km utan a valtozast!

Lecsendesult a motor 180e km van benne, bontasmentes motorral, a kopott injektorok mar nem csattognak annyira, gyakorlatilag olyan hangja, van, alapjaraton, mint egy uj akarmilyen 4 hengeres corzanak. Igaz vizpumpa is cserelve lett (skf). Hihetelen jo azuto ez a corsa B, ilyen jo olaszos format nem tudnak mar az ujak, meg fiat-ban sem.

A motortato bakokat, meg az egesz aljat kifujattam gyantval meg 4 eve 10 ezer forintert, a kerekiveken a jobb oldalon 2 helyen van mar rozsda persenes, amit kenek javitoval, de minek, ezt az autot vegul majd csaka rozsda viszi el.

valto szoknyat es kezifek szoknyat meg 3 eve vettem osszesen valami 2200 ft-ert pest megyebol valahonnan, most raktam fel oket, kiralyak.

X12XE, es megy mint a barom, varosban piszkosul jol gyorsul ez a city valto, 5-be be lehet rakni 50-nel es huz onnan is (nyilvan lassabban).

Remelem nektek is sok oromot okoz meg igy 20 ev utan is! Enyem 1999-es.

 

Hali.Sajnos nálunk a SHELL-nél nincs 100-as E5-ös benzin.Mindig Shell-nél tankoltam de most hogy bevezették az E10-est egyelőre főleg hogy most olcsóbb a benzin átpártoltam a MOL-hoz.Náluk van 100-as E5-ös prémium benzin.Bár én nem vettem észre semmi változást.Az enyém G astra de mindegy végülis.Talán a fogyasztás mintha jobb lenne valamivel de nem biztos.Csak mintha úgy tünne.5.5-5.7 körül evett eddig is.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sajnos ma elkaszaltak az autot a vizsgan, az egr szelep allandoan bever, torles utan is azonnal.

Tudtam rola, csak azt nem, hogy allandoan (raadasul nalam ugy maradt a szelep, hogy mindenki happy), meg, hogy a check engine lampat is figyelik a video, vagy foto miatt, amugy leszarnak..

Neztem EGR szimulatort, de eleg borsos az ara a mostani kemeny deviza miatt, 18e ft+szallitas, lengyelektol, siman ra kell kotni es kesz.

Mivel a X12XE-nek vizkoros a EGR szelepe, igy nem is annyira olcso + munkadij, meg gondolkozom a szimulatoron, sajnos más

olcsóbb megoldás nincs, én úgy tudom ecu-bol nem lehet kikapcsolni, cáfoljatok meg, ha tévedek!

 

Módosítva : Gabor123
Link to comment
Megosztás:

23 órája, Gabor123 írta:

Sajnos ma elkaszaltak az autot a vizsgan, az egr szelep allandoan bever, torles utan is azonnal.

Tudtam rola, csak azt nem, hogy allandoan (raadasul nalam ugy maradt a szelep, hogy mindenki happy), meg, hogy a check engine lampat is figyelik a video, vagy foto miatt, amugy leszarnak..

Neztem EGR szimulatort, de eleg borsos az ara a mostani kemeny deviza miatt, 18e ft+szallitas, lengyelektol, siman ra kell kotni es kesz.

Mivel a X12XE-nek vizkoros a EGR szelepe, igy nem is annyira olcso + munkadij, meg gondolkozom a szimulatoron, sajnos más

olcsóbb megoldás nincs, én úgy tudom ecu-bol nem lehet kikapcsolni, cáfoljatok meg, ha tévedek!

 

Anyuékéba bontott EGR került, és azóta sincs gond vele.  A szerelő szerint "csak meg kell kergetni" megkergettem, nem tűnt el a hibakód.

http://965526895_444357432317549.jpg

Aztán kivettem és kitakarítottam a szelepet, de a kód maradt, a legvégén kiderült hogy nem mechanikus ( tehát ne  szorul) hanem elektromos gondja van, így kapott egy bontottat.

http://9402205286_20160424_0O7lf.jpg

Az ECU-ból tudtommal tényleg nem lehet kiiratni a  szelepet. Emulátort 14-15 ezer alatt nem nagyon lehet találni: https://www.ebay.com/itm/03-EGR-AGR-Simulator-Emulator-for-Opel-Vauxhall-1-0-1-2-1-4-Corsa-Agila-Astra-/183869525207 Bontott EGR is 12 körül van:  https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz/belsoegesu-motor-alkatreszei-egr-szelep/opel-1.0i-12v-1.2i-16v-egr-szelep-18776549 

Alapból volt már takarítva? Mert ugye ha csak szorul a koksztól időlegesen ez is megoldás.

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az a problémám lenne.. hogy néha az autom elindulaskor nehezen indul el rángatózik.. es van mikor kanyarba rá engedem a kuplungot rángatni kezd.. legfőkébb üzem meleg motornál valaki tudna adni valami jó tanácsot merre induljak mit keresek és hogyan. Opel astra f 1.4 8v 2000 evj. Nagyon köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

On 5/16/2020 at 6:44 PM, zotya975 said:

Anyuékéba bontott EGR került, és azóta sincs gond vele.  A szerelő szerint "csak meg kell kergetni" megkergettem, nem tűnt el a hibakód.

http://965526895_444357432317549.jpg

Aztán kivettem és kitakarítottam a szelepet, de a kód maradt, a legvégén kiderült hogy nem mechanikus ( tehát ne  szorul) hanem elektromos gondja van, így kapott egy bontottat.

http://9402205286_20160424_0O7lf.jpg

Az ECU-ból tudtommal tényleg nem lehet kiiratni a  szelepet. Emulátort 14-15 ezer alatt nem nagyon lehet találni: https://www.ebay.com/itm/03-EGR-AGR-Simulator-Emulator-for-Opel-Vauxhall-1-0-1-2-1-4-Corsa-Agila-Astra-/183869525207 Bontott EGR is 12 körül van:  https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz/belsoegesu-motor-alkatreszei-egr-szelep/opel-1.0i-12v-1.2i-16v-egr-szelep-18776549 

Alapból volt már takarítva? Mert ugye ha csak szorul a koksztól időlegesen ez is megoldás.

 

 

Szia, megvettem az emulatort, 13 volt csak, nem akartam hasznaltat venni, 35e a legolcsobb utangyartott, az eredeti meg 65e!

Elvileg holnap megerkezik, ma volt jo pillanata az autonak, kiment a hiba _alapjaraton_ , igy azonnal leszedtem az egr csatit, igy biztositottam, hogy zart allapotban legyen a szelep (ha veletlenul megdol az az allitasom, hogy elektronikai hibas es szorul),  ez feltetele az emulator mukodesenek..

Szoval nem kell szetszednem azt is, es berakni a zarolemezt..

Igazad van, 10-13 korul vannak hasznaltak is, de lutri, orulok, hogy nektek bevalt! Ez is elektronikus hibas lesz (onnan tudod, hogy pl 5 perc alapjarat utan, hibamentes, es beinditod, hibat jelez -> az egr-nek tudtommal nem is szabad terheletlenul nyitnia..), bele sem kezdtem a tisztitasaba feleslegesen.

Javitsatok ki, ha hulyeseget mondok...

Módosítva : Gabor123
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Gabor123 írta:

Szia, megvettem az emulatort, 13 volt csak, nem akartam hasznaltat venni, 35e a legolcsobb utangyartott, az eredeti meg 65e!

Elvileg holnap megerkezik, ma volt jo pillanata az autonak, kiment a hiba _alapjaraton_ , igy azonnal leszedtem az egr csatit, igy biztositottam, hogy zart allapotban legyen a szelep (ha veletlenul megdol az az allitasom, hogy elektronikai hibas es szorul),  ez feltetele az emulator mukodesenek..

Szoval nem kell szetszednem azt is, es berakni a zarolemezt..

Igazad van, 10-13 korul vannak hasznaltak is, de lutri, orulok, hogy nektek bevalt! Ez is elektronikus hibas lesz (onnan tudod, hogy pl 5 perc alapjarat utan, hibamentes, es beinditod, hibat jelez -> az egr-nek tudtommal nem is szabad terheletlenul nyitnia..), bele sem kezdtem a tisztitasaba feleslegesen.

Javitsatok ki, ha hulyeseget mondok...

Alapesetben legtöbbször az a gond hogy kokszosodik, nyitott állapotban megragad részterheléskor túl sok kipufogó gáz kerül vissza a szívóoldalra amitől a motor rángat-dadog. Ilyenkor ugye takarítják, ha megunják a mókát akkor lezárják. Ha biztos hogy most zárva van akkor nem gond hogy lehúzod a csatit. 

Link to comment
Megosztás:

On 5/21/2020 at 7:23 PM, zotya975 said:

Alapesetben legtöbbször az a gond hogy kokszosodik, nyitott állapotban megragad részterheléskor túl sok kipufogó gáz kerül vissza a szívóoldalra amitől a motor rángat-dadog. Ilyenkor ugye takarítják, ha megunják a mókát akkor lezárják. Ha biztos hogy most zárva van akkor nem gond hogy lehúzod a csatit. 

tehat lezart vagy ledugozott EGR szeleppel is teljesiti az X12XE a benzines euro 4-es haterertekeket a vizsgan? Ott azert jo ralepnek a gazra. Koszi!

Módosítva : Gabor123
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Gabor123 írta:

tehat lezart vagy ledugozott EGR szeleppel is teljesiti az X12XE a benzines euro 4-es haterertekeket a vizsgan? Ott azert jo ralepnek a gazra. Koszi!

Arra találták ki hogy csökkentse a NO-NO2 mennyiségét a füstgázban, de nem sokat javít rajta csak egy kicsit. Szóval azt nem tudom megmondani hogy még így is átmegy, vagy pont ez a kevés többlet kell hozzá hogy már ne menjen át. Általánosságban ha kiiktatják a szelepet és megoldják hogy ne legyen hibalámpa ( mert az ugye nem lehet műszakin) akkor átmennek az autók, teljesítik a füstgáz értékeket, de 100%-ban nem lehet előre kijelenteni. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Gabor123 írta:

tehat lezart vagy ledugozott EGR szeleppel is teljesiti az X12XE a benzines euro 4-es haterertekeket a vizsgan? Ott azert jo ralepnek a gazra. Koszi!

Az X12XE még új korában se teljesítette az Euro4-et, mert az Euro2-es. :cool: Ami az Euro4-et tudja, az a Z12XE motorkód.

Link to comment
Megosztás:

45 minutes ago, tgabika76 said:

Az X12XE még új korában se teljesítette az Euro4-et, mert az Euro2-es. :cool: Ami az Euro4-et tudja, az a Z12XE motorkód.

ebben egeszen biztos vagy? Amikor meg volt zoldkartya, akkor euro 4-eset olvastam. Aztan kesobb jott a budapesti szmog megszigoritas, es a 2001-es clio 2-es bemehetett, ez a 1999-es opel meg nem.

Módosítva : Gabor123
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Gabor123 írta:

ebben egeszen biztos vagy? Amikor meg volt zoldkartya, akkor euro 4-eset olvastam. Aztan kesobb jott a budapesti szmog megszigoritas, es a 2001-es clio 2-es bemehetett, ez a 1999-es opel meg nem.

A forgalmiban most is ott van a besorolás, ott meg tudod nézni. 

Link to comment
Megosztás:

On 5/26/2020 at 2:51 PM, zotya975 said:

04 van irva oda nekem, azt tudtam, hogy smog helyzetben nem tudok vele mar BP-re autozni... mikozben a karosanyag kevesebb, mint a 2001-es renault2-be volt,

pedig azzal meg lehetett menni... szal, erdekes

azt nem tudom meg, hogy euro hanyas akkor ez az corsa B, de vegulis mind1.

Módosítva : Gabor123
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 05. 27. at 23:24, Gabor123 írta:

azt nem tudom meg, hogy euro hanyas akkor ez az corsa B, de vegulis mind1.

Dehogynem, Euro2-es ahogy mondtam is, meg ahogy ebben a cikkben is olvashatod. Egyébként csak a szmogriadó riasztási fokozatának elrendelésekor nem közlekedhetsz az autóval Budapesten (vidéken lehet), de ez a legsúlyosabb fokozat, előtte van még az egészségügyi határérték, és a tájékoztatási fokozat. A riasztási fokozat meg csak akkor láp érvénybe, ha már legalább 72 órája tart az előző szint, a tájékoztatási fokozat.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Hello!

Corsa B 2000-es evjarat.

Az elso feket probalom szetszedni, fektarcsas. Na de a feknyerget nem tudom lecsavarozni, hex imbusz kulcs kell bele, amibol 8-as es 10-esem van, de a 10-es nem fer bele, a 8-as pedig lotyog benne? Honnan szerezhetnek 9mm-es kulcsot?

 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, fork írta:

Hello!

Corsa B 2000-es evjarat.

Az elso feket probalom szetszedni, fektarcsas. Na de a feknyerget nem tudom lecsavarozni, hex imbusz kulcs kell bele, amibol 8-as es 10-esem van, de a 10-es nem fer bele, a 8-as pedig lotyog benne? Honnan szerezhetnek 9mm-es kulcsot?

 

Úgy tudom ugyanaz a csavar van F-astrában is, és oda a 10-ea imbusz  kellett. https://ftt-shop.franke-turbotechnik.com/ProdukteProdukte-by-FTT/Schrauben---Muttern---Stehbolzen---Zubehoer-by-FTT/Schrauben-by-FTT/M12x40x1-5-10-9-Schraube-DIN912-Sattelhalter.html

De ha biztos hogy 9-es a jó, akkor elvileg kapható: https://tomnerszerszam.hu/IMBUSZ-BITFEJ-3-8-M-9-X-100MM-B4268

Link to comment
Megosztás:

On 8/10/2020 at 8:35 PM, zotya975 said:

Koszonom. Tenyleg a 10-es jo lett bele. Csak a rozsda miatt nem ment bele eloszor :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ismet egy kerdes!

Opel Corsa B 1.2

Hogy/hol szoktatok felemelni az autot hogy alabakoljatok? Mert oke hogy van kijelolt pont, de ha odateszem az emelomet akkor az emelo miatt ott nem tudom alatenni a bakot. Hol mashol tudnam felemelni biztonsagosan? A kocsi eleje erdekel elsosorban, de a hatuljara is kivancsi volnek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.