Shan Co Elküldve Május24, 2019 Megoszt Elküldve Május24, 2019 Sziasztok! Van 1 Olep corsa b 2000-es évjáratú autóm /x12xe/. A story úgy kezdődőt hogy a vízhőfok jelző, random elkezdett felfele kúszni a 100 fok irányába. Ha eléri a 100 fokot, ott megáll és kis idő múlva szépen lassan elkezd vissza felé menni 90 fokig és utánna kezdi előről. Cserélve lett termosztát, a ventilátort kapcsoló hőgomba és hűtő folyadék de a jelenség maradt. Ez volt 3-4 hete. Most már rosszabb a helyzet mert ha elkezd felmenni a vizhőfok jelző akkor néha az üzamanyg jelző is megbolondúl. Szerintetek mi lehet a gond? A válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május25, 2019 Megoszt Elküldve Május25, 2019 Nekem anno Kadettnál volt hasonló. Annál a műszeregység (kilométeróra, avagy óracsoport) hátuljában van egy feszültségstabilizáló, mert a műszerek érzékenyek arra hogy pontosan 12V-al működjenek. Namost ha az tönkrement, akkor csinál ilyet a műszer, mivel a generátortól több mint 12V-ot kap menet közben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pysti25 Elküldve Május28, 2019 Megoszt Elküldve Május28, 2019 (edited) Sziasztok. A segìtsègeteket kèrnèm. Corsa b 1993 swingem van 1.4i. Egy pàr hete elfelejtettem a kiegyenlìtő tartàly tetejèt visszatekerni. Ìgy mentem el vele 100km-t. Màsnap beindìtom az autòt ès azòta nem megy egy hengerem. Okozhatta ez a problèmàt?. Előtte volt egy hèttel olajcsere. (GM olaj)Gyertya ès kàbel csere utàn is dadog, nem megy egy henger. Segìtene ha lecserèlnèm a hűtővizet vagy a gyùjtàs körūl lenne a problèma? Módosítva Május28, 2019 : pysti25 Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Május30, 2019 Megoszt Elküldve Május30, 2019 On 2019. 05. 28. at 18:16, pysti25 írta: Sziasztok. A segìtsègeteket kèrnèm. Corsa b 1993 swingem van 1.4i. Egy pàr hete elfelejtettem a kiegyenlìtő tartàly tetejèt visszatekerni. Ìgy mentem el vele 100km-t. Màsnap beindìtom az autòt ès azòta nem megy egy hengerem. Okozhatta ez a problèmàt?. Előtte volt egy hèttel olajcsere. (GM olaj)Gyertya ès kàbel csere utàn is dadog, nem megy egy henger. Segìtene ha lecserèlnèm a hűtővizet vagy a gyùjtàs körūl lenne a problèma? A lényeget nem írtad: kellett hűtőfolyadékot utántölteni a kiegyenlítőtartályba? Mennyit? Milyen volt a lecserélt gyertya, nem látszott hengerfejtömítés hibájára utaló jel; rozsda, stb.? Ki lehet(ett) találni, melyik henger a rossz (pipa levétel, hangváltozás, stb.)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
fork Elküldve Május30, 2019 Megoszt Elküldve Május30, 2019 Sziasztok! Mit jelent az izzonal amikor a Watt-nal ket szam szerepel? Pl. 21/5 vagy 60/55 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pysti25 Elküldve Május30, 2019 Megoszt Elküldve Május30, 2019 Nem kellett tölteni rà hűtőfolyadèkot Elèggè kormos volt a gyertya. Meg van melyik henger nem megy. Gyujtòkàbel szett ès gyertya csere utàn sem megy egy henger. Olajat sem eszi. Megpròbàlkozok a gyujtòtrafò ès elosztò cserèvel. 1ève van jogsim, ùgy hogy nem sok tapasztalatom van ilyen tèren. Tömìtèsek is okozhatnek ilyen problèmàt? (Szelepfedèl vagy hengerfejtömìtès?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fork Elküldve Május31, 2019 Megoszt Elküldve Május31, 2019 14 hours ago, fork said: Sziasztok! Mit jelent az izzonal amikor a Watt-nal ket szam szerepel? Pl. 21/5 vagy 60/55 Rajottem, Ket izzo szal van benne, ezert van ket watt ertek feltuntetve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Május31, 2019 Megoszt Elküldve Május31, 2019 13 órája, pysti25 írta: Nem kellett tölteni rà hűtőfolyadèkot Elèggè kormos volt a gyertya. Meg van melyik henger nem megy. Gyujtòkàbel szett ès gyertya csere utàn sem megy egy henger. Olajat sem eszi. Megpròbàlkozok a gyujtòtrafò ès elosztò cserèvel. 1ève van jogsim, ùgy hogy nem sok tapasztalatom van ilyen tèren. Tömìtèsek is okozhatnek ilyen problèmàt? (Szelepfedèl vagy hengerfejtömìtès?) Nos, ha a hűtőfolyadékból nem fogyott (a szükséges szint a tartály felénél van), akkor a feltehetően nem nyitva felejtett kupak okozza a hibát. A gyújtáselosztó (mechanikus, nem (fekete) DIS-kocka?) okozhat ilyen hibát. Nézd át jól. Elsősorban patika állípotúra tisztítsd le kívül-belül, aztán jól nézd át: nem lehet rajta repedés sem. Szelepfedél-tömítés nem okoz ilyen gondot, hengerfej-tömítés azonban igen, ha az adott hengerbe engedi az olajat/hűtőfolyadékot. Ez látszik a gyertya elektródáin, ha kitekered. Ezen túl okozhatja még szelephiba, hengerfej-repedés, és még ennél rosszabbak is. Esetleg átugrott egy fogat a vezérműszíj, de nem akarok hülyeséget mondani, mert nem vagyok szerelő, csak egy hobbi-autós, aki már szerelt szét és rakott össze ezt-azt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Május31, 2019 Megoszt Elküldve Május31, 2019 33 perce, fork írta: Rajottem, Ket izzo szal van benne, ezert van ket watt ertek feltuntetve. Így van, a 60 watt a távolsági fényé, az 55 pedig a tompítotté. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dhp00 Elküldve Június12, 2019 Megoszt Elküldve Június12, 2019 sziasztok! valahol elfolyt az ablakmosó folyadék, ezért kiszedtem a tartályt, hogy megnézzem, hol a hiba. lehúztam az elektromos csatlakozót, a két csövet, hogy hozzáférjek leszedtem az ablaktörlőlapátokat, és a levélrácsot... hiba elhárítva, minden ment vissza a helyére, viszont most a középső információs kijelző nem kap áramot, csak akkor, ha bekapcsolom a helyzetjelzőt, és akkor "nulláról" indul. hol lehet az összefüggés? a segítséget előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
truebaba Elküldve Június14, 2019 Megoszt Elküldve Június14, 2019 Sziasztok, Ma ebben a rekkenő hőségben egyszer csak leállt alapjáratról a motor (x12xe). És vagy 10 percig nem volt hajlandó elindulni, már azt hittem trailert kell hivnom. P0335 No Engine RPM signal - Not present hibát kaptam, amit kitörölve motort beinditva többet nem. Cseréljek főtengely helyzet érzékelőt, vagy ez a kód csak azért esett be, mert leállt a motor (esetleg a beninszivattyú gyengélkedik) ? Mit tanácsoltok? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
truebaba Elküldve Június20, 2019 Megoszt Elküldve Június20, 2019 (edited) Kicseréltem a jeladót, egy delphi-re, bosh még 4 ezerrel drágább lett volna. Még lehet 3 hiba ezen kivül, reméljük ez volt az. 182e km-nél jár már a motor. Módosítva Június20, 2019 : truebaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
petyli89 Elküldve Június22, 2019 Megoszt Elküldve Június22, 2019 sziasztok nekünk opel corsa 1997 a kocsink.És olyant csinál nem for a víz csak mikor meg állunk a pirosnál kicsit megy fel a hűtővíz aztán vissza megy 90 fogra.Mikor megint lassan megyünk megint csinálja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Június23, 2019 Megoszt Elküldve Június23, 2019 (edited) Petyli, cseréltess termosztátot, ha pár évre visszamenőleg nem volt cserélve. True, jeladó-csere után beindult? Dhp, szerintem nics összefüggés, feltéve, ha nem ázott be. Nekem a kijelző forrasztásai engedtek el, illetve lettek kontakthibások. Kivettem, átforrasztottam, újra működött. Dióhéjban. Módosítva Június23, 2019 : LököttZsiráf Link to comment Megosztás: More sharing options...
truebaba Elküldve Július3, 2019 Megoszt Elküldve Július3, 2019 Igen, hibátlan azóta az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Gabor_ Elküldve Július20, 2019 Megoszt Elküldve Július20, 2019 (edited) Sziasztok Apósom nemrégiben vett egy B corsat 1.2-es és egy kis elektromos probléma van vele a középső információs kijelző nem kap áramot, csak akkor, ha bekapcsolom a helyzetjelzőt, és akkor mindig nulláról indul. Bontóból szerzett másik kijelzőt amit forrasztani kellett azzal is ezt csinálja. Mi lehet a gond? Módosítva Július20, 2019 : _Gabor_ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július23, 2019 Megoszt Elküldve Július23, 2019 Sziasztok! A beteg egy 99-es B corsa X12XE motorkóddal, de szerintem ez mindegy. Hazafelé jövet ( műszaki vizsgáról) egyszer csak elment egyszerre a két tompított, és nem is "jött" vissza többé. Izzók jók, biztosítékok jók, világítás kapcsolóból 3-at is belepróbáltam igaz astráét, de szerintem csak annyi a különbség hogy abban van műszerek fényerősség potméter. Helyzetjelző van, refi működik, tompított nincs. Azt meg tudtam még nézni hogy a biztosítéknál nem mérhető fesz, de igazából azt nem tudom hogy a bizti az izzó előtt vagy utána van-e így ez nekem nem mondott semmit. Rajzom sajna csak astrához van a szinek nem mindenhol passzolnak. Az volt a terv hogy mivel refi van, a lámpa csatijánál felcserélem a két pint és a refi kapcsolja a tompítottat. Gondoltam mivel a H4-es izzóban nincs a refi-tompított közt számottevő különbség ez nem lesz gond. Csakhogy a csatiban enyhén olvadás van( vagy volt valamikor) a pin nem jött ki a helyéről, és a két szál közt átmérő különbség van, nem mertem őket felcserélni. Azt sem tudtam biztosan hogy melyik szál melyik, annyi eszem meg ott akkor nem volt hogy a működő refit kimérjem melyik szálon kapja a tápot. Mivel idős szüleim használják az autót és csak és kizárólag nappal mennek ( ha nem esik, nem fúj, nincs tél, ésatöbbi) és jobbára lakott területen belül, abban egyeztünk meg, hogy közlekednek helyzetjelzővel, és ha nagyon szükséges ( bár elvileg ilyen sosincs) akkor kapcsolnak refit. A lámpa magasság állító sem működik ( nem tudom van-e összefüggés) de az állító motor házán található tekerővel teljesen letekertem a lámpát. Mivel refinél nincs fényvető, nem biztos hogy ennek van értelme de mivel 99.99% hogy nem fognak éjszaka menni vele, így igazából ez mindegy volt. Van valakinek ötlete? A biztosíték tábla fedelén úgy láttam itt nincs relé, aminek be kellene húznia. Egyszerűen biztosíték-kapcsoló-izzóból áll az egész áramkör. Kösz előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Július28, 2019 Megoszt Elküldve Július28, 2019 _Gabor_ , óvatos öteltem a műszerfal lenne. Ha jól tudom, onnan, vagy onnan is kap tápot, lehet, hogy éppen az hibádzik. Az sem kizárt, hogy a bontott alkatrésznek is pont ugyanaz a hibája. Bontottnál sosem tudni. A forrasztások rendbetétele valóban jó ötlet. Nekem ilyen problémám nem volt, így csak távgyógyítani tudok, konkrét tippem nincs. Zotya975 , mivel egyszerre kapcsolt le a két tompított, ezért valahol a közös részen kell keresni a bajt. Nekem, innen a távolból a tompított kapcsolója tűnik sárosnak. Azt nem tudom, hogy az Astráéval mennyire kompatibilis a Corsa kapcsolója, próbálkozz valamilyen átkötéssel. Természetesen a biztosítékok átvizsgálása után. Az égett csatlakozók semmilyen álmoskönyben sem jelentenek jót, mindenképpen cseréld le a kapcsoló fém részét, az átégett műanyaggal együtt. A rossz fémes kontaktus melegszik, a műanyag a melegtől idővel szenesedik. A szenes műanyag vezeti az áramot, amitől jobban melegszik, a végén pedig kitalálod: szépen leég az egész autó. Sok ilyet láttunk már. Lehet, hogy egyszerűen ez a baj a vezeték másik végénél: leolvadt a csatlakozó, a nagy áram miatt megszakadt, és így tovább. Előfordulnak összeégett, összesült érpárok, folyamatosan újra és újra kiégő biztosítékokkal. Szakember biztosan segít, vagy gyűrd fel az ingujjad, és nosza, menj végig a vezetékeken feszültséget, hibát keresni. Sok sikert 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július28, 2019 Megoszt Elküldve Július28, 2019 5 órája, LököttZsiráf írta: _Gabor_ , óvatos öteltem a műszerfal lenne. Ha jól tudom, onnan, vagy onnan is kap tápot, lehet, hogy éppen az hibádzik. Az sem kizárt, hogy a bontott alkatrésznek is pont ugyanaz a hibája. Bontottnál sosem tudni. A forrasztások rendbetétele valóban jó ötlet. Nekem ilyen problémám nem volt, így csak távgyógyítani tudok, konkrét tippem nincs. Zotya975 , mivel egyszerre kapcsolt le a két tompított, ezért valahol a közös részen kell keresni a bajt. Nekem, innen a távolból a tompított kapcsolója tűnik sárosnak. Azt nem tudom, hogy az Astráéval mennyire kompatibilis a Corsa kapcsolója, próbálkozz valamilyen átkötéssel. Természetesen a biztosítékok átvizsgálása után. Az égett csatlakozók semmilyen álmoskönyben sem jelentenek jót, mindenképpen cseréld le a kapcsoló fém részét, az átégett műanyaggal együtt. A rossz fémes kontaktus melegszik, a műanyag a melegtől idővel szenesedik. A szenes műanyag vezeti az áramot, amitől jobban melegszik, a végén pedig kitalálod: szépen leég az egész autó. Sok ilyet láttunk már. Lehet, hogy egyszerűen ez a baj a vezeték másik végénél: leolvadt a csatlakozó, a nagy áram miatt megszakadt, és így tovább. Előfordulnak összeégett, összesült érpárok, folyamatosan újra és újra kiégő biztosítékokkal. Szakember biztosan segít, vagy gyűrd fel az ingujjad, és nosza, menj végig a vezetékeken feszültséget, hibát keresni. Sok sikert Biztosítékok mind jók ( mind a 4 , 2 a tompítotté 2 a refié)Hát szerintem kompatibilis, mert a helyzetjelzőt kapcsolta, és a belső világítást is amit belepróbáltam ( két darabot) , egyenlőre feladtam, csak nappal használják az autót, aztán majd keresnek egy autó villamossági szerelőt, ami felénk úgy működik, hogy a jó szakemberhez nem hogy a jövő hétre, hanem a jövő hónapba se kerülsz be. Az a baj hogy kapcsolási rajzom csak astrához van, itt mások a színek, és igazából innen kezdve csak tapogatom melyik kábel mi lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Július29, 2019 Megoszt Elküldve Július29, 2019 Akkor lehet, hogy tényleg ugyanaz az Astra kapcsolója. Perpillanat a vezetékmegszakadás a leggyanúsabb. Írj egy privát üzenetet nekem - ha van még ilyen, mert én nem találtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fork Elküldve Augusztus13, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2019 (edited) Sziasztok. Egy opel corsa b 1.2-m van (1999-es) X12XE motorral. Arra lettem figyelmes, hogy amikor leallitom a motort, akkor nem mukodik a fekpedal. (update: mukodik, csak kemeny es nagyon erosen kell nyomni). Ha leallitom maximum 1-szer, talan 1-szer meg be tudom nyomni puhan, de utana kemeny lesz. Nem emlekszem hogy maskor is csinalta volna ezt (3-4 eve van meg ez az auto nekem). Mi mehetett benne tonkre? Fekfolyadek csopogest nem lattam sehol, de meg majd megegyszer atnezem, mert tegnap mar nem a legvilagosabb volt. Koszonom elore. Módosítva Augusztus13, 2019 : fork Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus13, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2019 1 órával ezelőtt, fork írta: Sziasztok. Egy opel corsa b 1.2-m van (1999-es) X12XE motorral. Arra lettem figyelmes, hogy amikor leallitom a motort, akkor nem mukodik a fekpedal. (update: mukodik, csak kemeny es nagyon erosen kell nyomni). Ha leallitom maximum 1-szer, talan 1-szer meg be tudom nyomni puhan, de utana kemeny lesz. Nem emlekszem hogy maskor is csinalta volna ezt (3-4 eve van meg ez az auto nekem). Mi mehetett benne tonkre? Fekfolyadek csopogest nem lattam sehol, de meg majd megegyszer atnezem, mert tegnap mar nem a legvilagosabb volt. Koszonom elore. Ez teljesen normális jelenség, az autókban már elég régóta alkalmaznak vákumos fékrásegítést, hogy kisebb pedálerővel is nagy fékhatást lehessen elérni. A vákumot a motor állítja elő és a főfékhenger mögött elhelyezkedő nagy fekete korong, a vákumdob tárolja. Ha leállítod a motort akkor megszűnik a szívása, nem keletkezik a vákum , amit tárolt az meg egy-két fékpedál lenyomás után megszűnik. Kipróbálhatod milyen amikor elkezdi kiszívni a levegőt a vákumdobból a motor, leállítod, kétszer-háromszor rálépsz a fékpedálra hogy elszökjön a vákum, majd benyomva tartod és elindítod a motort. Azt fogod észrevenni hogy beljebb megy a pedál ahogy a rendszer rásegít az emberi izomerőre. A kiegyenlítő tartály mellett jobbra a főfékhenger a tetején a fékfolyadék tartállyal, mögötte a vákumdob. http:// Itt van jobb magyarázat is: https://www.vezess.hu/techabc/2013/01/01/fekrasegito/ Általában vontatáskor tűnik fel a hiánya. Tulajdonképen a fékhatást nem növeli, hiszen a fékrendszer, betétek, pofák, tárcsák, fékhenger átmérők, a gumi és az út állapota nem változik, csak egy vészfékezéskor teljes erővel kell nyomni a pedált és sokszor ide az emberei izomerő ( 60 kilós nő pölö) kevés. Ki lehet próbálni milyen nélküle fékezni, forgalommentes úton, gyújtást adva ( kormányzár!!!) legurulsz és úgy fékezel rásegítés nélkül. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fork Elküldve Augusztus13, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2019 (edited) De en ugy emlekszem, hogy regen sokkal tobb fekezest tudott motorjaras nelkul is. Vagy 5-6-ot talan (nem tudom pontosan, mert sosem volt annyira szuksegem) de az biztos hogy 1-2 fekezes utan meg nem kemenyedett fel, mert azt eszrevettem volna. Nem lehet hogy ez valaminek az elojele? El fog romlani benne valami? Módosítva Augusztus13, 2019 : fork Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2019 On 2019.08.13. at 18:05, fork írta: De en ugy emlekszem, hogy regen sokkal tobb fekezest tudott motorjaras nelkul is. Vagy 5-6-ot talan (nem tudom pontosan, mert sosem volt annyira szuksegem) de az biztos hogy 1-2 fekezes utan meg nem kemenyedett fel, mert azt eszrevettem volna. Nem lehet hogy ez valaminek az elojele? El fog romlani benne valami? Ha ereszt valahol ( pontosabban nem ereszt hanem a vákumba bejut a levegő) akkor lehet hogy kevesebb fékezést bír ki álló motoral, de amig menet közben működik a rásegítés addig jó, javítani meg úgysem lehet, csak cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fork Elküldve Augusztus17, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2019 Ertem koszi, menetkozben nincs semmi kulonbseg. Figyelek majd ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts