Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!
Szerencsémre éppen parkolás közben történt, egy csattanás és a kuplung pedál beesett.
Szerintetek lehetséges, hogy csak elszakadt a bowden, vagy ha ekkora hanggal társul akkor ott már nagyobb a baj? Az autó egy B-s Corsa. 
Előre is köszönöm annak aki esetleg járt hasonlóan és megosztja tapasztalatát, vagy bárkinek aki tanácsot tud adni. 

Elküldve
2 perce, Frenkeeeboy írta:

Sziasztok!
Szerencsémre éppen parkolás közben történt, egy csattanás és a kuplung pedál beesett.
Szerintetek lehetséges, hogy csak elszakadt a bowden, vagy ha ekkora hanggal társul akkor ott már nagyobb a baj? Az autó egy B-s Corsa. 
Előre is köszönöm annak aki esetleg járt hasonlóan és megosztja tapasztalatát, vagy bárkinek aki tanácsot tud adni. 

Szia, 

 

Tuti hogy bowden szakadt el. 

Elküldve
1 perc, Frenkeeeboy írta:

Sziasztok!
Szerencsémre éppen parkolás közben történt, egy csattanás és a kuplung pedál beesett.
Szerintetek lehetséges, hogy csak elszakadt a bowden, vagy ha ekkora hanggal társul akkor ott már nagyobb a baj? Az autó egy B-s Corsa. 
Előre is köszönöm annak aki esetleg járt hasonlóan és megosztja tapasztalatát, vagy bárkinek aki tanácsot tud adni. 

Esélyes a bowden, de igazából fél perc kideríteni. Felnyitod a motorház tetőt a váltót tetején csatlakozik a bowden a karhoz ami a kinyomó csapágyat mozgatja, megfogod, megcibálod, érezni fogod ha könnyen jön, de lehet látni is fogod hogy elszakadt. 

Elküldve
On ‎2017‎.‎05‎.‎01‎. at 0:40 PM, Frenkeeeboy said:

Sziasztok!
Szerencsémre éppen parkolás közben történt, egy csattanás és a kuplung pedál beesett.
Szerintetek lehetséges, hogy csak elszakadt a bowden, vagy ha ekkora hanggal társul akkor ott már nagyobb a baj? Az autó egy B-s Corsa. 
Előre is köszönöm annak aki esetleg járt hasonlóan és megosztja tapasztalatát, vagy bárkinek aki tanácsot tud adni. 

Jah, mondjuk mi lenne, ha felnyitnád a motorháztetőt, és megnéznéd? :)

Elküldve

Sziasztok!

A következőre lettem figyelmes pár hónapja. hideg motornál még nem, de kb 10 perce elteltével a motortérből furcsa "csörgő-zörgő" hang hallatszik, de az is csak akkor, ha haladás közben nyomok egy kis gázt, tehát alapjáraton, illetve szimpla haladásnál, siklásánál nem, kizárólag menet közbeni kis gázadásoknál...Van tippetek? Köszi előre is! (Corsa B 96 1.2- C12NZ)

 

Elküldve

Sziasztok

A segítségét szeretném kérni egy hozzáértő személynek/ személyeknek az elábbi problémával kapcsolatban. Már felkerestem néhány szervízt de mindenhol ugyanazt a választ kaptam. A probléma az, hogy van egy 2000-es évjáratú B-s corsám, 1.0i. A töltésjelző (generátor sárga lámpa) menet közben elkezdett villogni. hol csak felvillan, de van , hogy egy percig világít. Erre mindig azt a választ kaptam, hogy valószínűleg kontakthiba valahol. A napokban gyújtás ráadása után már ki sem alszik a lámpa, folyamatosan világít, 50km-t voltam kénytelen hazavezetni így, elvileg töltés van, rámértem multiméterrel az akksira, 13,9; 14v feletti értékeket mértem. Merre kezdjem el keresni a problémát? Generátor probléma vagy valóban kontakt hiba lehet, hol keletkezhet tipikusan ez a hiba?
Válaszokat köszönöm előre is.

Elküldve

Szia!

Nekem is volt ilyen. Nem foglalkoztam vele, de amikor kiégett pár rizsszemizzó a műszerfalban, kicserélésük után többet nem gyulladt ki menet közben a töltésjelző. Kontaktos volt ezek szerint. Kicsit körülményes átmozgatni őket, de érdemes. Ha kimérted a töltést, és jó, akkor valszeg itt a bibi, vagy a szénkefe lehet még a generátorban kopott. 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi lehet az oka, hogy a motor alaphőmérséklete emelkedett 1-1.5 fokot (X12XE, 1998)? A korábbi 91 környéke helyett inkább 92,5 ön áll a mutató, és szerintem gyorsabban is melegszik, mint szokott. A ventilátor ugyanott kapcsol és szépen vissza is hűt egyébként. Az alapjárat is elég ingadozó (magasabb, szerintem) lett.
Csak városi használat esetében kijött 9,4 l/100km fogyasztás, korábban vegyes használatban ez 6,6-5,8 l/100km között volt.
Korábbi üzemhez képesti változtatások:

- Mobil helyett most már mol 10w40-et használ a szerelőm.

- Le lett cserélve pár hónapja a hűtővíz.

- A korábbi főként hosszútávú használat helyett, most már inkább városban használjuk kb. 2 tankonként egy 200-400 km hosszú úttal.

Lehet valami összefüggés a fent leírtak között, vagy a megváltozott használat okozhatja-e ezeket?

Köszi előre is a válaszokat!

Elküldve
5 órája, bazsikem írta:

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi lehet az oka, hogy a motor alaphőmérséklete emelkedett 1-1.5 fokot (X12XE, 1998)? A korábbi 91 környéke helyett inkább 92,5 ön áll a mutató, és szerintem gyorsabban is melegszik, mint szokott. A ventilátor ugyanott kapcsol és szépen vissza is hűt egyébként. Az alapjárat is elég ingadozó (magasabb, szerintem) lett.
Csak városi használat esetében kijött 9,4 l/100km fogyasztás, korábban vegyes használatban ez 6,6-5,8 l/100km között volt.
Korábbi üzemhez képesti változtatások:

- Mobil helyett most már mol 10w40-et használ a szerelőm.

- Le lett cserélve pár hónapja a hűtővíz.

- A korábbi főként hosszútávú használat helyett, most már inkább városban használjuk kb. 2 tankonként egy 200-400 km hosszú úttal.

Lehet valami összefüggés a fent leírtak között, vagy a megváltozott használat okozhatja-e ezeket?

Köszi előre is a válaszokat!

Lassan tavaszodik, a vízhőfok mutató nem precíziós műszer, de megnézheted a jeladónál a sarut is, mozgasd meg, ha be van zöldülve takarítsd meg. De nem tudom pontosan hol van, ha egy nappal korábban kérdezed megnézem a corsán, de most az tőlem 30 kilométerre van. 

Elküldve
20 órája, zotya975 írta:

Lassan tavaszodik, a vízhőfok mutató nem precíziós műszer, de megnézheted a jeladónál a sarut is, mozgasd meg, ha be van zöldülve takarítsd meg. De nem tudom pontosan hol van, ha egy nappal korábban kérdezed megnézem a corsán, de most az tőlem 30 kilométerre van. 

Köszi szépen!

A tavaszodás nem játszi, mert már télen is megfigyeltem a leírt dolgokat, csak most ledöbbentem a fogyasztáson, és gondoltam hátha a tapasztaltabbak látnak valami összefüggést e rendszerben. :)

Elküldve

CORSicA81
Köszi, megmozgattam a kábeleket, de a töltés jó, egy darabig multiméterrel rohangáltam, lehet , hogy kicserélem ezeket a kis "rizsszemizzókat", hátha attól javul de azóta is villog, csak ritkábban.

Elküldve
On 2017. 05. 09. at 8:50 AM, bazsikem said:

városi használat esetében kijött 9,4 l/100km fogyasztás, korábban vegyes használatban ez 6,6-5,8 l/100km között volt.

 

On 2017. 05. 09. at 8:50 AM, bazsikem said:

Sajnos ez ennyit eszik... nekem is 8-9 liter korul fogyaszt 8-9 km-es tavon, gyerek hordasa bolcsibe, oviba es iskolaba.

De en mondjuk taposom is rendesen... Varoson kivul meg nem jartunk vele, mar vagy  3 eve!

 

Elküldve

Nekem is lenne egy kerdesem, hogy lehet megjavitani, szabalyozni, a 3 ajtos corsa B ules eloredontes bovdenjet????

Nem hajlik elore egyik ulesem sem mar! Nagyon bosszant!

Elküldve
22 órája, truebaba írta:

Nekem is lenne egy kerdesem, hogy lehet megjavitani, szabalyozni, a 3 ajtos corsa B ules eloredontes bovdenjet????

Nem hajlik elore egyik ulesem sem mar! Nagyon bosszant!

Hát B Corsában nincs tapasztalatom ilyen téren, de ha úgy működik mint az Astráé, akkor azon nincs mit javítani: cserélni kell a bowdent, ehhez viszont szét kell szedni az egész ülést, lehántva róla a kárpitot.

Elküldve

Megnyult a bowden. Vagy csereled, vagy valahol feszitesz rajta. En pl belehuztam egy huvelybe anno duplan, es osszenyomtam a huvelyt fogoval. Utana mar annyival rovidebb volt osszesen mint az osszenyomott resz, es egybol mukodott ujra.

Elküldve

Sziasztok

 

Vezetőoldali biztonsági övet nem tudom bekapcsolni, a kis rögzítő fül beesett, gondolom eltört benne a rugó.

Szét lehet ezt szedni valahogy vagy újat kellene venni patronnal meg mindennel együtt? Ha igen, akkor hol lehet ilyet rendelni? Azért gáz, mert 1 hónap múlva műszakis.

Most az anyósoldaliban tudom bekapcsolni, hogy menet közben legalább legyen valami

Elküldve
6 órája, Leventikusz írta:

Sziasztok

 

Vezetőoldali biztonsági övet nem tudom bekapcsolni, a kis rögzítő fül beesett, gondolom eltört benne a rugó.

Szét lehet ezt szedni valahogy vagy újat kellene venni patronnal meg mindennel együtt? Ha igen, akkor hol lehet ilyet rendelni? Azért gáz, mert 1 hónap múlva műszakis.

Most az anyósoldaliban tudom bekapcsolni, hogy menet közben legalább legyen valami

Egyszerűbb a csere, nem lehet értelmesen szétszedni.

Elküldve (edited)
On 2017. 05. 29. at 15:21, Davee írta:

Egyszerűbb a csere, nem lehet értelmesen szétszedni.

Oks, köszi, akkor valahonnan rendelek gyorsan

 

Az F astra övfeszítője is jó lehet bele? Ránézésre olyan legalábbis

Módosítva : Leventikusz
Új kérdés
Elküldve
On 2017. 05. 30. at 9:26, Leventikusz írta:

Oks, köszi, akkor valahonnan rendelek gyorsan

 

Az F astra övfeszítője is jó lehet bele? Ránézésre olyan legalábbis

Mérd meg a henger hosszát, hogy a tiédben mekkora van. 

Elküldve

Sziasztok!

95-ös B Corsámban pár napja nem lehet elforgatni a slusszkulcsot, nem tudok gyújtást ráadni. Vettem egy gyújtáskapcsoló zábetétet két kulccsal, de időközben a kormányzár is lezárt amit nem tudok feloldani. Órákon át történő kormánymozgatás és WD40-ezés után sem történt semmi. Valami ötlet esetleg hogyan tudnám feloldani legalább a kormányzárat, hogy a közeli szervízbe be tudjam tolni az autót?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Elküldve
6 órája, Tragg írta:

Sziasztok!

95-ös B Corsámban pár napja nem lehet elforgatni a slusszkulcsot, nem tudok gyújtást ráadni. Vettem egy gyújtáskapcsoló zábetétet két kulccsal, de időközben a kormányzár is lezárt amit nem tudok feloldani. Órákon át történő kormánymozgatás és WD40-ezés után sem történt semmi. Valami ötlet esetleg hogyan tudnám feloldani legalább a kormányzárat, hogy a közeli szervízbe be tudjam tolni az autót?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Hát a kormányzár nyelve a kormányrúdba csúszik be, és általában az egész nem oldható roncsolás nélkül ( nyomatékra letörő fejű csavarokkal van felrakva. Nekem astrán el tudtam fordítani a kormányt ( annyira elfordult a kulcs) majd fúróval-vésővel nyírtam el azokat a csavarokat. Utána volt zárbetét takarítás majd hozzáreszeltem a kopott kulcshoz a lamellákat, és azóta jó.  Itt a már leszerelt szerekezet van új csavarral, és visszahúzott kormányzár nyelvel.

2556700-20170601-vcpT0i.jpg

Hogy hozzáférj el kell távolítani a burkolatot ha máshogy nem megy roncsolással.

Elküldve
2 órája, Leventikusz írta:

35 cm hosszú a patron +-1 cm

Az astránál is. Sajna nincs a  közelben a corsa hogy pontosan meg tudjam nézni annak az övfeszítőjét. 

Elküldve
On 2017. 06. 02. at 8:48, Leventikusz írta:

35 cm hosszú a patron +-1 cm

Szia, nekem van egy felesleges vezető oldali, én vectra-ba rendeltem egy sráctól, de corsa-t küldött, 3 ezer+postáért a tiéd, ha kell, vagy Veszprém megye Ajka személyesen.

Elküldve
On 2017. 05. 30. at 9:26, Leventikusz írta:

Oks, köszi, akkor valahonnan rendelek gyorsan

 

Az F astra övfeszítője is jó lehet bele? Ránézésre olyan legalábbis

A lefogató alu öntvénye más.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.