Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
17 órája, individor írta:

sikeresen elb.....tam az egészet

nem jött le sehogysem a szénkefe felöli csapágy aztán sarokcsiszolóval kellett a belső csészét elvékonyítani hogy le lehessen szedni

sikeresen bele is csiszoltam a réz csúszógyűrűbe...... kár volt ma felkelni.......

kérdés:

mindegy milyen generátort teszek bele? mert láttam többfélét amit corsa b-hez árultak vagy kimondottan az x12sz motorhoz kell nézni? 

van bordás szíjas tárcsával sima ékszíjas tárcsával, többfajta kivitel, bőség zavara

Ha a felfogatási pontok és ezekhez képest a tárcsa helyzete ugyanaz akkor bármi felrakható, de jól meg kell nézni, mert én is megcopattam magam, ránézésre ugyanaz volt, átraktam a tárcsát mert az a tartalékon nem volt, aztán amikor be akartam szerelni akkor derült ki hogy nem egy sikban fut a tárcsa a főtengelyével. Pakolhattam vissza mindent. Sőt még a felfogatási pont és a feszítő csavar egymáshoz viszonyított helyzetét is meg kell nézni ( hány fokos szöget zárnak be) mert amikor felraktam azon kívül hogy nem passzolt a tárcsák síkja, meg sem tudtam volna feszíteni, csak akkor ha feszítő fület is cserélek. 

2506813-20170402-SBwvPp.jpg

Amúgy a tiéd milyen márkájú generátor, miben van hátul is golyóscsapágy? 

Elküldve
5 órája, Adam1 írta:

Szerintem lehet csúszó gyűrűt is cserélni. Legalábbis generátor felújítók szoktak azt is.

Pl itt van egy (nem típusazonos, csak a példa kedvéért)

https://www.boda.hu/termek/inditomotorgeneratordinamo/generatordinamo/forgoresz/csuszogyuru/csuszogyuru-bosch/292442

 

eléggé hasonlít hozzá de ha elviszem fejítani egy csomó zseton lenne, szegény kicsi corsa meg úgy se sokáig húzza már így 21 évesen

körbereszelgettem(jó szar lett) aztán vagy bekopik vagy nem

rendeltem hozzá szénkefét lesz vagy 400ft aztán ha 5 ezrenként cserélni kell akkor cserélni kell

mondjuk az a gyűrű is elég jól meg van kopva amihez nem ért oda a csiszoló korong szóval csak siettettem egy kicsit a halálát

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Ha a felfogatási pontok és ezekhez képest a tárcsa helyzete ugyanaz akkor bármi felrakható, de jól meg kell nézni, mert én is megcopattam magam, ránézésre ugyanaz volt, átraktam a tárcsát mert az a tartalékon nem volt, aztán amikor be akartam szerelni akkor derült ki hogy nem egy sikban fut a tárcsa a főtengelyével. Pakolhattam vissza mindent. Sőt még a felfogatási pont és a feszítő csavar egymáshoz viszonyított helyzetét is meg kell nézni ( hány fokos szöget zárnak be) mert amikor felraktam azon kívül hogy nem passzolt a tárcsák síkja, meg sem tudtam volna feszíteni, csak akkor ha feszítő fület is cserélek. 

 

Amúgy a tiéd milyen márkájú generátor, miben van hátul is golyóscsapágy? 

bosch a márka ennek házon belól van a ventillátor az elejáben is és a végében is

ilyesmi mint ez: https://www.jofogas.hu/heves/Opel_Corsa_B_generator__Bosch__61435228.htm?first=1

 

  • Like 1
Elküldve
On 3/4/2017 at 6:44 PM, zotya975 said:

A háttámlákat általában a csomagtartó felől lehet bontani, például vannak a hátsó részén stiftek azokat kihúzva el lehet húzni a hátsó részét, onnan már hozzáférhető a szerkezet belső része. A gomb egy rudat mozgat ami egy kallantyút, ami beleakad a fülbe kábé így lehet egyszerűen leírni a működését. Ha látsz rést a gomb mellett, és nem jött fel teljesen drótkampóval megpróbálhatod feljebb húzni. 

A hétvégén volt időm foglalkozni vele, de sajnos a stiftek és a burkolat eltávolítása után egy masszív fémlapba ütköztem. A mehanika a párnázott oldal felől van sajnos, így egyelőre csak a háttámlacsere látszik megvalósítható opciónak. :-(

És persze fotókat nem készítettem...

Elküldve
6 perce, kzsolt írta:

A hétvégén volt időm foglalkozni vele, de sajnos a stiftek és a burkolat eltávolítása után egy masszív fémlapba ütköztem. A mehanika a párnázott oldal felől van sajnos, így egyelőre csak a háttámlacsere látszik megvalósítható opciónak. :-(

És persze fotókat nem készítettem...

Értem..hát régen volt a kezemben. Ez esetben kicsit tovább kell bontani, oldalt kihúzod a kárpitot a nútból, ( összenyomod a szivacsot akkor fellazul)és már hozzáférsz a szivacs felől a mechanikához. A képen ez már nem látszik, mert kiszedtem valakinek javításra.

2507954-20170403-ALAWZv.jpg

Hozzáteszem ez F astra támla, de a képek alapján hasonló a hozzáférés neked is.

Elküldve
On ‎2017‎.‎04‎.‎02‎. at 4:08 PM, individor said:

eléggé hasonlít hozzá de ha elviszem fejítani egy csomó zseton lenne, szegény kicsi corsa meg úgy se sokáig húzza már így 21 évesen

körbereszelgettem(jó szar lett) aztán vagy bekopik vagy nem

rendeltem hozzá szénkefét lesz vagy 400ft aztán ha 5 ezrenként cserélni kell akkor cserélni kell

mondjuk az a gyűrű is elég jól meg van kopva amihez nem ért oda a csiszoló korong szóval csak siettettem egy kicsit a halálát

Kókány megoldás amit most javaslok, de talán tartósabb lesz, mint folyton a szénkeféket cserélni: Forrasztóónnal "pótold ki" azt a részt. ahova beleköszörültél. És csiszold le, hogy sima legyen a felület.

Elküldve

Sziasztok.

B- corsamnak nem fog a kezifeke.

A fekbetetek tok ujak.

A bowdenen lehet valahol allitani? Vagy hogy kene megcsinalni?

Elore is koszi a valaszt.

Elküldve
13 minutes ago, enjoy said:

Sziasztok.

B- corsamnak nem fog a kezifeke.

A fekbetetek tok ujak.

A bowdenen lehet valahol allitani? Vagy hogy kene megcsinalni?

Elore is koszi a valaszt.

Rendbe lett rakva az utánállító, mielőtt az új fékbetétek fel lettek rakva?

Már cseréltem bowdent csak régen, de nem emlékszem hogy azon lehet-e állítani.

Viszont télen cseréltem betéteket, kitisztítottam az automata utánállítót, és be is állítottam, 1-2 kattanás után megfogja az autót.

Elküldve
2 perce, Adam1 írta:

Rendbe lett rakva az utánállító, mielőtt az új fékbetétek fel lettek rakva?

Már cseréltem bowdent csak régen, de nem emlékszem hogy azon lehet-e állítani.

Viszont télen cseréltem betéteket, kitisztítottam az automata utánállítót, és be is állítottam, 1-2 kattanás után megfogja az autót.

Szia.

Amikor kicsereltuk jo volt a kezifek. Egyszer mikor meghuztam erosebben akkor mintha kicsuszott volna valahonnan.

Nem sxakadt el mert minimalisan fog De lehet allitani kene valahol?

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudja esetleg valaki hogy mekkora csapágy való az LG (Bosch) 0 120 488 156-os generátorba ? 

Sajnos a neten én nem találtam leírást de lehet csak rosszul kerestem.

 

 

 

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

95-ös, 1.5 dízel B Corsámban eltört az egyik gumicső ami a hűtővíztartályba vezet (mellékeltem képet, a kisebbik csőbe futó gumicsőről lenne szó: https://cromax.hu/img/P0344901.JPG ). Sajnos ilyen csövet már nem gyártanak/forgalmaznak. Tudtok esetleg bontót/szervízt ahol beszerezhetnék egy ilyet? Köszi a segítséget

Elküldve
1 óra, Tragg írta:

Sziasztok,

95-ös, 1.5 dízel B Corsámban eltört az egyik gumicső ami a hűtővíztartályba vezet (mellékeltem képet, a kisebbik csőbe futó gumicsőről lenne szó: https://cromax.hu/img/P0344901.JPG ). Sajnos ilyen csövet már nem gyártanak/forgalmaznak. Tudtok esetleg bontót/szervízt ahol beszerezhetnék egy ilyet? Köszi a segítséget

Szerintem helyettesítheted olaj és nyomásálló ( vagy meleg vizet tűrő) bármilyen csővel, legfeljebb hosszabbat teszel hogy a visszafordulásnál a motor mellett ne törjön meg. Hidraulika boltban, hasonló helyen lehet érdeklődni. Nem tudom a benzincső mennyire bírja a meleget, azt több helyen tudsz venni, meg kell kérdezni. 

Elküldve

Lehet venni univerzális vízcsöveket is átmérő alapján. Az üzemanyagcső is jó. Én is raktam fel ilyet a motorra, a hűtőkörre.

Elküldve
1 órával ezelőtt, LököttZsiráf írta:

Szegecses téli gumit valaki ingyen, felnivel? Nem tudom elpasszolni senkinek.

 

Csak el kell jönni érte Finnországba :)

Nagyon jól ezek a szöges gumik, apu járt ki velük Ausztriába még a 90-es években, ég és föld a különbség még a télihez képest is, csak sajna most már itthon (sem) használhatók. Amikor kipotyogtak belőle a szögek beállt egy kútra/műhelybe ott felemelték az autót és lőttek levegős akármivel a lyukakba új szegeket. Volt egy matrica a kocsi hátulján hogy aki a fenekedre mászik tudja mire számítson.

Elküldve

Én is nagyon szeretem őket, sokkal jobban fognak a jégen, mint a hagyományosak. Azt én is hallottam, hogy Mo.-n nem használható, némileg meg is lehet érteni. Tél, hideg csak mutatóban van, nem fél évig :) , a szegecsek pedig eléggé koptatják az aszfaltot. Az meg aztán pont nem hiányzik a magyar utaknak.

B Corsát már csak elvétve látni, ezt a négy felnis gumit meg nem tudom itt kinek odaadni, ingyen sem kell senkinek :(   

Szóval még megvannak, várom a jelentkezőket :D ;)

Elküldve
23 perce, LököttZsiráf írta:

Én is nagyon szeretem őket, sokkal jobban fognak a jégen, mint a hagyományosak. Azt én is hallottam, hogy Mo.-n nem használható, némileg meg is lehet érteni. Tél, hideg csak mutatóban van, nem fél évig :) , a szegecsek pedig eléggé koptatják az aszfaltot. Az meg aztán pont nem hiányzik a magyar utaknak.

B Corsát már csak elvétve látni, ezt a négy felnis gumit meg nem tudom itt kinek odaadni, ingyen sem kell senkinek :(   

Szóval még megvannak, várom a jelentkezőket :D ;)

Apu is csak télen használta kijárni,  Schneeberg környékén azért jó volt. 

Elküldve

Sziasztok.

B-s corsamban kicsereltem a lengescsillapitokat.

Azota minimalisan jobbra huz a kocsi, erdemes lengescsillapitok csereje utan futomubeallitast csinalni?

Elküldve
1 órával ezelőtt, enjoy írta:

Sziasztok.

B-s corsamban kicsereltem a lengescsillapitokat.

Azota minimalisan jobbra huz a kocsi, erdemes lengescsillapitok csereje utan futomubeallitast csinalni?

Persze.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.