Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, Directors írta:

Sziasztok!

 

Az probléma ha a bejelölt csatlakozók mozognak az "injektor házba" ? (szerintem igen , hisz ott falsot szívhat ,de biztos ami biztos, megkérdezlek benneteket )

 

Ezen kívül az injektor ház alá lehet valahol venni ilyen tömítést ? 

 

Mozog mert az a rugós lemez nem fogja fixen.szerintem nem sok jut be mellette. Lehet kapni biztos. 

Elküldve

Sziasztok!

Adva vagyon egy 97-es Corsa B 1.0 12V X10XE (valós kmállás 53000km) autó. Az autó tavaly belerohant egy előtte haladó autósba. Csak az eleje sérült meg.
A motor nem sérült meg a balesetben. Ki lett lakatoltatva és az autó azóta is jár.
Olyat produkál, hogy mennek vele 20-30 km-t, kivillan a Checl Engine, egyszer csak berángat, de nem is kicsit. Próbára le lett húzva a katalizátor előtti lambda-szonda, hogy hátha az szórakozik, de nem. Aztán jött az EGR szelep, semmi változás, végül a légtömegmérő, azzal már jó volt. Elmentem vele egy kört, egy ideig jó volt, de aztán megint rángatott, sőt rosszabb lett, mint előtte. !!A hiba nem lett kiolvasva!!
Kérdeztem szerelőket, hogy szerintük mi lehet. Azt mondták. hogy vagy a gyújtótrafó megsérülhetett az ütközésben (megrepedhetett a trafóház) vagy üzemanyag ellátással van a baj.

Valamelyikőtök járt-e így, és ha igen akkor mi volt a baj??

Válaszotokat előre is köszönöm!!!
:icon13::icon13::icon13::icon13:

Elküldve
2 perce, Krovamat írta:

Sziasztok!

Adva vagyon egy 97-es Corsa B 1.0 12V X10XE (valós kmállás 53000km) autó. Az autó tavaly belerohant egy előtte haladó autósba. Csak az eleje sérült meg.
A motor nem sérült meg a balesetben. Ki lett lakatoltatva és az autó azóta is jár.
Olyat produkál, hogy mennek vele 20-30 km-t, kivillan a Checl Engine, egyszer csak berángat, de nem is kicsit. Próbára le lett húzva a katalizátor előtti lambda-szonda, hogy hátha az szórakozik, de nem. Aztán jött az EGR szelep, semmi változás, végül a légtömegmérő, azzal már jó volt. Elmentem vele egy kört, egy ideig jó volt, de aztán megint rángatott, sőt rosszabb lett, mint előtte. !!A hiba nem lett kiolvasva!!
Kérdeztem szerelőket, hogy szerintük mi lehet. Azt mondták. hogy vagy a gyújtótrafó megsérülhetett az ütközésben (megrepedhetett a trafóház) vagy üzemanyag ellátással van a baj.

Valamelyikőtök járt-e így, és ha igen akkor mi volt a baj??

Válaszotokat előre is köszönöm!!!
:icon13::icon13::icon13::icon13:

Hát...ha kivillant a motorkontrol lámpa akkor jó eséllyel van tárolt hibakód ( főleg ha a hiba azóta is fennáll) nem érdemes a fél autót kicserélni vagy találgatni a hibakód kiolvasás előtt. 

Elküldve

Sziasztok!

Alsó motorvédő lemezt /haspajzs/ szeretnék venni a 1.4 Opel Corsa B- re 1996, benzines, után gyártott vagy használt is jó lenne.

Sajnos eddig nem sok sikerrel jártam, találtam disel-hez és D Corsahoz. Tud valaki valami infót? Előre is kösz!

Elküldve
50 perce, nyky írta:

Sziasztok!

Alsó motorvédő lemezt /haspajzs/ szeretnék venni a 1.4 Opel Corsa B- re 1996, benzines, után gyártott vagy használt is jó lenne.

Sajnos eddig nem sok sikerrel jártam, találtam disel-hez és D Corsahoz. Tud valaki valami infót? Előre is kösz!

Kartervédőként keresd..pölö: https://www.google.hu/search?q=b+corsa+kartervédő&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjjtauuzfTSAhXEXiwKHcWvDqAQ_AUIBigB&biw=1366&bih=638#imgrc=sfbxxlDgaph7SM:

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok. Segítségeteket kérem egy olyan ügyben, hogy a mai nap hoztam el a kocsimat a szerelőtől (üzemanyag pumpa, gyújtás elosztó, gyújtás kábel szett) csere után. Majd haza fele elkezdett a vizem  100 fok fele menni ami addig nem volt rá jelemző... majd leugrott 95 korulre. Majd majdnem haza érve már csak 90 fok volt ami évekig jellemző volt rá még a legnagyobb melegben is. Majd delután mentem vele dolgozni es akkor is ismételte a hibát.  Felhívtam a szerelőt aki azt mondta ez teljesen normális mivel 103 fokon kapcsol be a ventillátor. De van rajta egy 95 fokos kapcsolási lehetoség is vigyem le hozzá ha gondolom. EZZEL a tudattal indultam tovább dolgozni es le is ugrott 90fokra. Mit gondoltok róla, hogy egészséges 100fokig való ingadozás?

 

Opel corsa B 1.2 joy 94es

 

Videó a jelenségről... https://drive.google.com/file/d/0By8GuzmXY9h1dFh3dGFoYkN6bDQ/view?usp=drivesdk

Előre is köszönöm a válaszokat

Módosítva : Raymee18
Elküldve

Szia!

Nekem is volt ilyen jelenség, az óra felment 115 fok körülre is, azután visszaesett normálra.

Valójában nem volt köze a víz hőmérsékletéhez. A vízhőfok csatlakozója megrozsdásodott, rossz lett az érintkezés.

Tisztítás után visszaállt minden normálra.....de ez a lehető legjobb hibalehetőség, ez tény...:-)

 

Elküldve
15 órája, Raymee18 írta:

Sziasztok. Segítségeteket kérem egy olyan ügyben, hogy a mai nap hoztam el a kocsimat a szerelőtől (üzemanyag pumpa, gyújtás elosztó, gyújtás kábel szett) csere után. Majd haza fele elkezdett a vizem  100 fok fele menni ami addig nem volt rá jelemző... majd leugrott 95 korulre. Majd majdnem haza érve már csak 90 fok volt ami évekig jellemző volt rá még a legnagyobb melegben is. Majd delután mentem vele dolgozni es akkor is ismételte a hibát.  Felhívtam a szerelőt aki azt mondta ez teljesen normális mivel 103 fokon kapcsol be a ventillátor. De van rajta egy 95 fokos kapcsolási lehetoség is vigyem le hozzá ha gondolom. EZZEL a tudattal indultam tovább dolgozni es le is ugrott 90fokra. Mit gondoltok róla, hogy egészséges 100fokig való ingadozás?

 

Opel corsa B 1.2 joy 94es

 

Videó a jelenségről... https://drive.google.com/file/d/0By8GuzmXY9h1dFh3dGFoYkN6bDQ/view?usp=drivesdk

Előre is köszönöm a válaszokat

Azért azt vedd figyelembe hogy 15-20 fokkal van most melegebb mint pár napja. Ha lehúzod a hűtő oldalába betekert hőgomba xsatiját és összezárod a csatiban a két lábat gyújtáson el kell indulni a ventinek. Mivel állsz menetszél nincs a ventinek kell visszahűtenie.  

Elküldve

Szerintem nem szabadna annak 100 fok köré felmennie, még akkor sem, ha most 20 fok van és nem 0.

Egy X12NZ-ről vagy X12SZ-ről van szó, aminek "alig van" hőtermelése.

Az egy másik dolog, hogy kapcsol-e a ventilátor vagy nem, de nem szabadna annak a kapcsolási hőmérséklet közelébe mennie. Csak dugóban, vagy hosszabb álló helyzetben.

Jól írja, a legnagyobb melegben is 90 fok körül kell lennie annak.

Vagy túlzottan melegszik a kocsi hengerfej probléma miatt (és ez magyarázza a vízhőmérséklet ingadozását), vagy a termosztát nem nyit megfelelően.

  • Like 1
Elküldve
15 órája, Adam1 írta:

Szerintem nem szabadna annak 100 fok köré felmennie, még akkor sem, ha most 20 fok van és nem 0.

Egy X12NZ-ről vagy X12SZ-ről van szó, aminek "alig van" hőtermelése.

Az egy másik dolog, hogy kapcsol-e a ventilátor vagy nem, de nem szabadna annak a kapcsolási hőmérséklet közelébe mennie. Csak dugóban, vagy hosszabb álló helyzetben.

Jól írja, a legnagyobb melegben is 90 fok körül kell lennie annak.

Vagy túlzottan melegszik a kocsi hengerfej probléma miatt (és ez magyarázza a vízhőmérséklet ingadozását), vagy a termosztát nem nyit megfelelően.

Igen én is erre gondoltam h a termosztátom nem megfeleloen működik.  2 eve használom 2 ev alatt sose láttam h felment volna méf csak 95 fok fele se... legnagyobb dugóba se. De a szerelőm állítja h ez a hőfok jó neki. Megnézte a kocsi konyvébe. 

Elküldve
17 órája, Adam1 írta:

Szerintem nem szabadna annak 100 fok köré felmennie, még akkor sem, ha most 20 fok van és nem 0.

Egy X12NZ-ről vagy X12SZ-ről van szó, aminek "alig van" hőtermelése.

Az egy másik dolog, hogy kapcsol-e a ventilátor vagy nem, de nem szabadna annak a kapcsolási hőmérséklet közelébe mennie. Csak dugóban, vagy hosszabb álló helyzetben.

Jól írja, a legnagyobb melegben is 90 fok körül kell lennie annak.

Vagy túlzottan melegszik a kocsi hengerfej probléma miatt (és ez magyarázza a vízhőmérséklet ingadozását), vagy a termosztát nem nyit megfelelően.

Állt az autó a videó alatt.

1 óra, Raymee18 írta:

Igen én is erre gondoltam h a termosztátom nem megfeleloen működik.  2 eve használom 2 ev alatt sose láttam h felment volna méf csak 95 fok fele se... legnagyobb dugóba se. De a szerelőm állítja h ez a hőfok jó neki. Megnézte a kocsi konyvébe. 

Hát te ismered jobban a kocsidat, ha nem volt még sose így, akkor valami változás van. A hűtőt nézd meg rendesen átmelegedik-e ilyenkor. Ha csak úgy látnám a videót valahol én azt mondanám normális, hogy ha álló helyzetben 100fokig melegszik, és kapcsol a venti ami visszahűti. Menet közben is simán felmegy 92-fokban nyáron terhelve. Ha utána megállok, és járatom akkor feljebb megy, nincs menetszél, nincs ami lehűtené.

2504445-20170330-XKnGjR.jpg

De egy termosztát csere nem a világ vége, ha gyanús cseréld-cseréltesd ki. 

 

Elküldve
On 2017. 03. 17. at 11:56, HaPetya írta:

A hőmérséklet szenzor menetirány szerint jobb oldalon, az 1.hengernél a szívócsőbe csavarozva.

köszi megnézem(bár nem tudom mit nézzek rajta) de azt csak látom szakadt-e vagy ilyesmi

kicserélem a termosztátot-vezérlést után lesz még egy teszt

injektor tisztítást láttam a neten többfélét majd kiveszem megnézni

ha kész minden majd tovább kérdezősködöm

 

köszi mindenkinek a segítséget!

Elküldve

üdv!

van egy x12sz motorkódú 96os corsa a háznál

túlesett a vezérlés meg egyéb cseréken és elkezdett fütyülni a generátor csapágy (lehet előtte is fütyült csak nem ennyire vagy épp a feszítő is adott már hangot stb és ennyire nem volt feltűnő) nincs túlfeszítve igazándiból inkább laza is a szíj mint feszes

az a kérdésem mennyire bonyolult kicserélni a csapágyat benne? kell hozzá valami célszerszám vagy egy fél doboz xanax is elég?

van némi alap kézügyességem, ha jól emlékszek zsiguliban csináltam is ilyet még vagy 20 éve... de ha nagyon-nagyon szivatós inkább nem kezdenék hozzá

köszi!

 

Elküldve
1 órával ezelőtt, individor írta:

üdv!

van egy x12sz motorkódú 96os corsa a háznál

túlesett a vezérlés meg egyéb cseréken és elkezdett fütyülni a generátor csapágy (lehet előtte is fütyült csak nem ennyire vagy épp a feszítő is adott már hangot stb és ennyire nem volt feltűnő) nincs túlfeszítve igazándiból inkább laza is a szíj mint feszes

az a kérdésem mennyire bonyolult kicserélni a csapágyat benne? kell hozzá valami célszerszám vagy egy fél doboz xanax is elég?

van némi alap kézügyességem, ha jól emlékszek zsiguliban csináltam is ilyet még vagy 20 éve... de ha nagyon-nagyon szivatós inkább nem kezdenék hozzá

köszi!

 

Általában az első csapágy szorul cserére az kapja a nagyobb terhelést. Én satuval préseltem ki belőle, de talán rendesen feltámasztva ki is lehet ütni. C3-as laza illesztésű mélyhornyú golyóscsapágyat érdemes venni , az egyik feléből kipattintani a porvédőt, és teljesen teletömni zsírral, mert spórolnak vele. Ha nem sikerül visszatenni a porvédőt akkor ez nézzen kifelé, úgyis lezárja az alu ház. Összerakáskor amikor visszatolod a keféket a tartóba a hátsó oldalon található lyukon be lehet tolni egy szeget, hogy ne ugorjanak ki amig összerakod a generátort. Ezt a szeget aztán ki kell húzni, mert különben nem lesz töltésed.

A kipréselés pillanata:

2505334-20170331-uO6RQW.jpg

Régi-új csapágy:

2505336-20170331-D1qGzY.jpg

Az új a helyén ( ezt óvatosan bekocogattam) kicsit peremeztem hogy ott is maradjon:

2505337-20170331-fCJcLW.jpg

A kefék " visszatartva" összerakásig egy szeggel:

2505354-20170331-acbfym.jpg

Ja és még egy, ha nem tudod megindítani a csavart, akkor szét kell szedni és a forgórészt óvatosan megfogatni:

2505355-20170331-OWIUuw.jpg

 

Elküldve (edited)

6203 csapágy van elől-hátul?

szóval akkor nem olyan nagy ördöngősség kicserélni, légkulcsom van az leteker mindent

Módosítva : individor
Elküldve
2 hours ago, zotya975 said:

Ja és még egy, ha nem tudod megindítani a csavart, akkor szét kell szedni és a forgórészt óvatosan megfogatni:

Erre az esetre való a légkulcs :)

Elküldve
1 óra, individor írta:

6203 csapágy van elől-hátul?

szóval akkor nem olyan nagy ördöngősség kicserélni, légkulcsom van az leteker mindent

Nem hátul tűgörgős van azt nem cseréltem. A légkulcs sem lőtte le nincs hol ellentartani ha össze van rakva. Csak pörgette körbe. Ha meg már befogod satuba akkor mindegy mivel tekered le. Ronggyal próbáltam megfogni a ventilátort a légkulcsnak de kiszedte a kezemből.

Elküldve
10 hours ago, zotya975 said:

Nem hátul tűgörgős van azt nem cseréltem. A légkulcs sem lőtte le nincs hol ellentartani ha össze van rakva. Csak pörgette körbe. Ha meg már befogod satuba akkor mindegy mivel tekered le. Ronggyal próbáltam megfogni a ventilátort a légkulcsnak de kiszedte a kezemből.

Akkor nem jó a légkulcsod, nem termel elég levegőt a kompresszorod, vagy nem szállít eleget a kettő közti cső. Nekem simán le szokta szedni úgy, hogy kézzel ellen tartok a szíjtárcsán, vagy a ventillátoron.

De ha kézzel nem is tudsz ellent tartani, a légkulcsnak kb fele harmada akkora nyomatékkal kell ellent tartani, mint a kézi kulcsnak. Azért is veszélyes, amit te csinálsz, mert alapból jól rá van húzva a csavaranya, plusz még ha rá is rohad, még nagyobb nyomatékkal kell megindítani, körbe tekerheted a forgórészt a tengelyen.

Elküldve
14 órája, zotya975 írta:

Nem hátul tűgörgős van azt nem cseréltem. A légkulcs sem lőtte le nincs hol ellentartani ha össze van rakva. Csak pörgette körbe. Ha meg már befogod satuba akkor mindegy mivel tekered le. Ronggyal próbáltam megfogni a ventilátort a légkulcsnak de kiszedte a kezemből.

hát ezen hátul van a 6203, elől meg 6303.....

emiatt most áll pár napot mert csak délig volt a bolt nyitva

ellenben a szíjtárcsa anya úgy lejött hogy kézzel fogtam a szíjtárcsát és egy pillanat alatt leszedte a légkulcs az anyát

Elküldve
4 órája, Adam1 írta:

Akkor nem jó a légkulcsod, nem termel elég levegőt a kompresszorod, vagy nem szállít eleget a kettő közti cső. Nekem simán le szokta szedni úgy, hogy kézzel ellen tartok a szíjtárcsán, vagy a ventillátoron.

De ha kézzel nem is tudsz ellent tartani, a légkulcsnak kb fele harmada akkora nyomatékkal kell ellent tartani, mint a kézi kulcsnak. Azért is veszélyes, amit te csinálsz, mert alapból jól rá van húzva a csavaranya, plusz még ha rá is rohad, még nagyobb nyomatékkal kell megindítani, körbe tekerheted a forgórészt a tengelyen.

Hát a légkulcsom nem elég erős az tuti, de végülis már mindegy nekem satuval lejött gond nélkül, de nagyon meg kellett markolni. 

42 perce, individor írta:

hát ezen hátul van a 6203, elől meg 6303.....

emiatt most áll pár napot mert csak délig volt a bolt nyitva

ellenben a szíjtárcsa anya úgy lejött hogy kézzel fogtam a szíjtárcsát és egy pillanat alatt leszedte a légkulcs az anyát

Nekem Delco Remy generátor, az első csapágy: 6203 2RS C3. A hátsó amit írtam tűgörgős, azt nem cseréltem, így nem is néztem hogy milyen. Teljesen feltöltött akkuval mehetsz vele 30-40 kilométerre simán világítás és egyéb fogyasztók nélkül, ha esetleg szükség lenne a kocsira.

Elküldve

sikeresen elb.....tam az egészet

nem jött le sehogysem a szénkefe felöli csapágy aztán sarokcsiszolóval kellett a belső csészét elvékonyítani hogy le lehessen szedni

sikeresen bele is csiszoltam a réz csúszógyűrűbe...... kár volt ma felkelni.......

kérdés:

mindegy milyen generátort teszek bele? mert láttam többfélét amit corsa b-hez árultak vagy kimondottan az x12sz motorhoz kell nézni? 

van bordás szíjas tárcsával sima ékszíjas tárcsával, többfajta kivitel, bőség zavara

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.