Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Az osztottan dönthtő hátsó üléstámla jobb oldali felének ledöntésekor a nyomógombot véletlenül elengedtem és a támla megakadt.
Most egy kb 5 cm-es rés van a támla teteje és a kalaptartó között, és a támla sem előre, sem hátra nem mozdul.

Tudja valaki, hogy hogyan lehetne ezt megjavítani?

Előre is köszönöm a segítséget!

Zsolt

Elküldve
1 órával ezelőtt, kzsolt írta:

Sziasztok!

Az osztottan dönthtő hátsó üléstámla jobb oldali felének ledöntésekor a nyomógombot véletlenül elengedtem és a támla megakadt.
Most egy kb 5 cm-es rés van a támla teteje és a kalaptartó között, és a támla sem előre, sem hátra nem mozdul.

Tudja valaki, hogy hogyan lehetne ezt megjavítani?

Előre is köszönöm a segítséget!

Zsolt

A háttámlákat általában a csomagtartó felől lehet bontani, például vannak a hátsó részén stiftek azokat kihúzva el lehet húzni a hátsó részét, onnan már hozzáférhető a szerkezet belső része. A gomb egy rudat mozgat ami egy kallantyút, ami beleakad a fülbe kábé így lehet egyszerűen leírni a működését. Ha látsz rést a gomb mellett, és nem jött fel teljesen drótkampóval megpróbálhatod feljebb húzni. 

Elküldve
45 minutes ago, feel2006 said:

Sziasztok, 

96-os, B corsa-ban, 1.2-es C12NZ, vajon van/lehet fékfolyadék szintjelző lámpa? 

Köszönöm

Jeladója van a fékfolyadék tartályon?

Elküldve
On 2017. 03. 07. at 20:41, feel2006 írta:

Sziasztok, 

96-os, B corsa-ban, 1.2-es C12NZ, vajon van/lehet fékfolyadék szintjelző lámpa? 

Köszönöm

Mindegyikben van szenzor és van is visszajelzés, mivel akár az életed is múlhat rajta. Ha alacsony a szint a kézifék visszajelző világít akkor is ha ki van engedve a kéziféked!

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 03. 07. at 21:26, Adam1 írta:

Jeladója van a fékfolyadék tartályon?

 

1 órával ezelőtt, Davee írta:

Mindegyikben van szenzor és van is visszajelzés, mivel akár az életed is múlhat rajta. Ha alacsony a szint a kézifék visszajelző világít akkor is ha ki van engedve a kéziféked!

Elég sok autóban össze van már rohadva és nem működik. Gyújtáson fel kell emelni a kupakot és kiderül. 

Elküldve

Sziasztok!

96-os B Corsan (X14SZ) hol található a beszívott levegő hőmérséklet jeladó?

Én a légszűrőházat a fojtószelepházzal összekötő légcsövön kerestem, de ott nincsen.

Kösz!

Zalán 

 

Elküldve
1 óra, walterz írta:

Sziasztok!

96-os B Corsan (X14SZ) hol található a beszívott levegő hőmérséklet jeladó?

Én a légszűrőházat a fojtószelepházzal összekötő légcsövön kerestem, de ott nincsen.

Kösz!

Zalán 

 

Abban nincs, p-n jellegmezős keverékképzéshez nem kell.

Elküldve

Sziasztok!

C12NZ motornál a ezt a szelepet hogyan lehet külön cserélni ? https://opeleseknek.hu/opel-astra-f-classic-1992-2002-alkatreszek/opel-visszacsaposzelep-fekrasegitonel-3-agu-8mm-belso-atmeroju-csohoz-gm-gyari-0564609

Csak az miatt kérdezem mert ugye ami erre a visszacsapó szelepre rá megy cső, az eléggé merev. Nem egyszerű lehúzni. Van valami technika erre ? 

Erről a csőről beszélek. http://www.ebay.com/itm/BRAKE-VACUUM-HOSE-PIPE-FITS-OPEL-VAUXHALL-VECTRA-B-2-0i-16V-136-HP-90497004-/272573414640?hash=item3f76a43cf0:g:kycAAOSw3v5YtqfS

 

Elküldve
1 óra, Directors írta:

Sziasztok!

C12NZ motornál a ezt a szelepet hogyan lehet külön cserélni ? https://opeleseknek.hu/opel-astra-f-classic-1992-2002-alkatreszek/opel-visszacsaposzelep-fekrasegitonel-3-agu-8mm-belso-atmeroju-csohoz-gm-gyari-0564609

Csak az miatt kérdezem mert ugye ami erre a visszacsapó szelepre rá megy cső, az eléggé merev. Nem egyszerű lehúzni. Van valami technika erre ? 

Erről a csőről beszélek. http://www.ebay.com/itm/BRAKE-VACUUM-HOSE-PIPE-FITS-OPEL-VAUXHALL-VECTRA-B-2-0i-16V-136-HP-90497004-/272573414640?hash=item3f76a43cf0:g:kycAAOSw3v5YtqfS

 

Próbáld meg hőlégfúvóval óvatosan melegíteni, tehát nem elolvasztani. Mondjuk szerintem így sem lesz egyszerű, mert csak pörög körbe nem nagyon akar megindulni lefelé. Elengedi a vákumot? 

Elküldve
18 perce, Directors írta:

Köszönöm a tanácsot. Igen, elengedi. 

Hát a hőlégfúvó nem játszik, legalábbis nekem nem. Előbb nyúlik meg a cső mint hogy lejöjjön a farkasfogas csonkról:

2492552-20170315-WinODd.jpg

De vákum elengedést a lyukas dob is okozhat, fújj bele a csőbe a dob felől, onnan kell a szelepnek zárnia. 

Elküldve

üdv!

asszony örökölt egy 1200ccm-es b corsát, valós 140 ezer van a motorban(rokon adta nem kereskedéses, anno újonnan vette)

olyan kérdésem lenne hogy mitől fogyaszthat 6,8 litert 80-90-es tempóban napi 2x20km távot használva 2 személlyel gyári méretű nyári gumikkal

ez a 6,8 liter mérve volt 450km fullra tankolástól fullra tankolásig ugyanannál a kútnál

nekem a kombi astra eszik kb ennyit a corsától inkább az 5-5,5 liter körüli fogysztást reméltük

 

egyedül a termosztát ami "nem tetszik" mert 90 fok fölé sosem megy a víz(inkább azt mondanám mindig 90 fok a vízhő a bemelegedés után), de nem megy fel annyira lassan a vízhőfok szóval nem lehet teljesen rossz(azért lesz cselérve a vezérléssel együtt) 

esetleg van valami ötlet hogy mi miatt lehet ilyen magas a fogyasztás?

semmi extra fogyasztó nincs, rákötve és tök nyugis tempóban van használva

köszi!

Elküldve
1 órával ezelőtt, individor írta:

üdv!

asszony örökölt egy 1200ccm-es b corsát, valós 140 ezer van a motorban(rokon adta nem kereskedéses, anno újonnan vette)

olyan kérdésem lenne hogy mitől fogyaszthat 6,8 litert 80-90-es tempóban napi 2x20km távot használva 2 személlyel gyári méretű nyári gumikkal

ez a 6,8 liter mérve volt 450km fullra tankolástól fullra tankolásig ugyanannál a kútnál

nekem a kombi astra eszik kb ennyit a corsától inkább az 5-5,5 liter körüli fogysztást reméltük

 

egyedül a termosztát ami "nem tetszik" mert 90 fok fölé sosem megy a víz(inkább azt mondanám mindig 90 fok a vízhő a bemelegedés után), de nem megy fel annyira lassan a vízhőfok szóval nem lehet teljesen rossz(azért lesz cselérve a vezérléssel együtt) 

esetleg van valami ötlet hogy mi miatt lehet ilyen magas a fogyasztás?

semmi extra fogyasztó nincs, rákötve és tök nyugis tempóban van használva

köszi!

Szia,

milyen motor? c12nz esetleg? Lambda szonda, kétvezetékes hőmérséklet szenzor, hibás injektor okozhat túlfogyasztást meg még elég sok minden.

Elküldve
21 perce, HaPetya írta:

Szia,

milyen motor? c12nz esetleg? Lambda szonda, kétvezetékes hőmérséklet szenzor, hibás injektor okozhat túlfogyasztást meg még elég sok minden.

x12sz a kód 1996os, a motorellenőrzés lámpa nem világít

Elküldve
39 perce, HaPetya írta:

Első körben az említett dolgokat érdemes megvizsgálni.

Meg ugye egy 870 Kilos autót ( plusz sofőr) mozgatunk 45 lóval. Azért ez sem mindegy. 

Elküldve
35 perce, zotya975 írta:

Meg ugye egy 870 Kilos autót ( plusz sofőr) mozgatunk 45 lóval. Azért ez sem mindegy. 

ismerős c corsája 5,5-6 litert eszik és neki sokkal több a város benne ha rokonlátogatóba mennek akkor még 5 liter sincs 2 felnőtt+ egy kisgyerek

 

a hőmérséklet szenzor merre van? injektornak elég valami tisztítószert "beadni" ? gondolom a lambda kigyújtaná a szervíz lámpát(nekem az astrán örökké világít benzinen)

 

Elküldve
2 perce, individor írta:

ismerős c corsája 5,5-6 litert eszik és neki sokkal több a város benne ha rokonlátogatóba mennek akkor még 5 liter sincs 2 felnőtt+ egy kisgyerek

 

a hőmérséklet szenzor merre van? injektornak elég valami tisztítószert "beadni" ? gondolom a lambda kigyújtaná a szervíz lámpát(nekem az astrán örökké világít benzinen)

 

A hőmérséklet szenzor menetirány szerint jobb oldalon, az 1.hengernél a szívócsőbe csavarozva.

Elküldve
13 perce, individor írta:

ismerős c corsája 5,5-6 litert eszik és neki sokkal több a város benne ha rokonlátogatóba mennek akkor még 5 liter sincs 2 felnőtt+ egy kisgyerek

 

a hőmérséklet szenzor merre van? injektornak elég valami tisztítószert "beadni" ? gondolom a lambda kigyújtaná a szervíz lámpát(nekem az astrán örökké világít benzinen)

 

Az kissé más motor, gondolom már 16 szelepes, meg lehet kétszer annyi lóerő mozgat hasonló bódét.  A lambda szondára nem biztos hogy azonnal hibalámpát gyújt, csak akkor ha már teljesen kuka vagy pölö szakadás miatt nem látja. 

Elküldve
47 perce, HaPetya írta:

A hőmérséklet szenzor menetirány szerint jobb oldalon, az 1.hengernél a szívócsőbe csavarozva.

köszi megnézem(bár nem tudom mit nézzek rajta) de azt csak látom szakadt-e vagy ilyesmi

kicserélem a termosztátot-vezérlést után lesz még egy teszt

injektor tisztítást láttam a neten többfélét majd kiveszem megnézni

ha kész minden majd tovább kérdezősködöm

 

köszi mindenkinek a segítséget!

Elküldve

C12NZ-s B Corsa nálam 80-90-es tempónál 5,7-5,8 litert fogyaszt. Minimális városi közlekedés mellett, túlnyomórészt 90-es tempóval haladva.

100-110-es tempóval már 6,5-6,8 liter. Városi tötymörgés estén ez felmegy 7,5-8 literre is akár.

Ennél az X12SZ valamivel kevesebbet kell, hogy egyen, de szerintem nem többel, mint 1-2 decivel.

Ez a motor ilyen, egy öreg, elavult konstrukció, egy központi befecskendezővel. A karburátor helyett rárakták a központi injektort anno, aztán kész. A C corsa 16 szelepes motorjaival felesleges összehasonlítani.

  • Like 1
Elküldve (edited)

sziasztok 
a c14se corsanak melyik gsi motor injektorfeje stimmel?

Megegy kerdes mennyit er egy 99-es 1.416v ecotec motoros B Corsa Kombi. 4 elektromos ablak szép állapotban szép belsővel.

 

Módosítva : kisgyerek7
Elküldve

Sziasztok!

 

Az probléma ha a bejelölt csatlakozók mozognak az "injektor házba" ? (szerintem igen , hisz ott falsot szívhat ,de biztos ami biztos, megkérdezlek benneteket )

IMG_20170318_142923.jpg

Ezen kívül az injektor ház alá lehet valahol venni ilyen tömítést ? 

IMG_20170318_142956.jpg

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.