Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Tapasztaltatok már olyat, hogy levált a kopó réteg a hátsó fékpofákról?

Tegnap két hatalmas csattanás kíséretében levált. Pedig egyáltalán nem volt kopott.

Elküldve
9 órája, Adam1 írta:

Tapasztaltatok már olyat, hogy levált a kopó réteg a hátsó fékpofákról?

Tegnap két hatalmas csattanás kíséretében levált. Pedig egyáltalán nem volt kopott.

Igen, dobféknél akkor amikor be volt húzva a kézifék, és odafagyott a dobhoz.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok.

Olyan problemam volna hogy amikor valtottam volna a levegot hogy meleget fujjon vagy hideget egy hangos kattanas tortent es azota csak meleg levegot fuj be. Ez telen meg nem akkora problema csak nyaron lesz a hogy meg az is fujja majd be a meleget.

Mi tortenhetett?

Elszakadt valami vagy eltort vagy kiakadt?

Megtudom itthon csinalni?

Gondolom megkell bontani ezt az egesz gombos reszt. De pontosan nem vagom hogy kezdjek hozza.

elore is koszi a valaszt :-)

Elküldve
2 órája, enjoy írta:

Sziasztok.

Olyan problemam volna hogy amikor valtottam volna a levegot hogy meleget fujjon vagy hideget egy hangos kattanas tortent es azota csak meleg levegot fuj be. Ez telen meg nem akkora problema csak nyaron lesz a hogy meg az is fujja majd be a meleget.

Mi tortenhetett?

Elszakadt valami vagy eltort vagy kiakadt?

Megtudom itthon csinalni?

Gondolom megkell bontani ezt az egesz gombos reszt. De pontosan nem vagom hogy kezdjek hozza.

elore is koszi a valaszt :-)

Kiakadt a bowden, eltörött a fül a tekerőn, vagy a bowden szakadt el, ki kell szedni megnézni.

Mindenem van hozzá, ha kellene írj rám privátban!

Elküldve

Sziasztok!

Segítségeteket kérem.

Adva a párom corsa B -je.(1994-es 1.2-es) ékszíjat cserélnék rajta mert a drága autó szerelő elb... a két hete történt szervízelést , és most nem hajlandó válaszolni. Azt megoldom magam.

Kérdésem milyen típusú ékszíjat kell venni (generátor meghajtásához)(10x913,925 vagy 9x913,925) méretben , melyik gyártótól?

Köszönöm.

Elküldve
1 órával ezelőtt, Atishun írta:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem.

Adva a párom corsa B -je.(1994-es 1.2-es) ékszíjat cserélnék rajta mert a drága autó szerelő elb... a két hete történt szervízelést , és most nem hajlandó válaszolni. Azt megoldom magam.

Kérdésem milyen típusú ékszíjat kell venni (generátor meghajtásához)(10x913,925 vagy 9x913,925) méretben , melyik gyártótól?

Köszönöm.

Úgy tudom mind 10-es..nem látszik a régin a felirat? Gyártó szerintem ékszíjnál mindegy. Én legutóbb nem is autós hanem csavar-csapágy-ékszíj szaküzletben vettem. Csúszik vagy mi a gond vele? 

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Adott egy Opel Corsa 94-es C12NZ motorral.

Olyan problémája van neki hogyha hideg a motor akkor indításnál az alapjárat közel 2000 körüli van. 3-4 perccel később visszaesik olyan 1000-re és ezt tartja is. 

A másik jelenség hogy mikor megyek a kocsival akkor ha rálépek a kuplungra akkor is visszaesik a fordulat 1300-1400-ra majd 4-5 mp később esik csak vissza 1000 körülire.

A vicc az egészbe hogy ezeket a hibákat nem mindég produkálja.

Gőzöm sincs mi tévő legyen. Alapjárati motor(mgm parts) tavasszal lett cserélve egy újra. A fojtószelep ház ki lett takarítva.Fojtószelep állás érzékelő(ERA) cserélve lett tavasszal.

A tankszellőztető rendben van.A vákuum csöveket én úgy látom rendbe vannak de a fene se tudja.

Tudnátok valami tanácsot adni merre lenne érdemes hibát keresgélni ? 

 

Elküldve
1 órával ezelőtt, Directors írta:

Sziasztok!

Adott egy Opel Corsa 94-es C12NZ motorral.

Olyan problémája van neki hogyha hideg a motor akkor indításnál az alapjárat közel 2000 körüli van. 3-4 perccel később visszaesik olyan 1000-re és ezt tartja is. 

A másik jelenség hogy mikor megyek a kocsival akkor ha rálépek a kuplungra akkor is visszaesik a fordulat 1300-1400-ra majd 4-5 mp később esik csak vissza 1000 körülire.

A vicc az egészbe hogy ezeket a hibákat nem mindég produkálja.

Gőzöm sincs mi tévő legyen. Alapjárati motor(mgm parts) tavasszal lett cserélve egy újra. A fojtószelep ház ki lett takarítva.Fojtószelep állás érzékelő(ERA) cserélve lett tavasszal.

A tankszellőztető rendben van.A vákuum csöveket én úgy látom rendbe vannak de a fene se tudja.

Tudnátok valami tanácsot adni merre lenne érdemes hibát keresgélni ? 

 

A vákum csöveket rendesen át kell nézni, repedést, lecsúszott csövet keresni, a tankszellőztetés vákumcsöveit megnézni nincs-e benne szénpor az akítvszén tartályból. Az injektorház és a szívócsonk között ellenőrizni kell a tömítetlenséget, hideg, járó motornál ha féktisztítót  fújsz a kérdéses helyekre, és ott tömítetlenség van a motor felpörög. Az alapjárati motor alá vissza lett téve az O gyűrű? Alapból a motorvezérlő gurulás közben magasan tartja a fordulatszámot hogy rendesen működjön pölö a fékrásegítő, és csak később ejti vissza. De vezetéstechnikailag sem indokolt kinyomott kuplunggal gurulni, csak addig van kinyomva amig váltok. 

Elküldve (edited)

Sziasztok :D 

Mentem A-ból B-be,és 90 km/h felett kivillant a check làmpa.Folyamatosan vilàgít amíg a motor nem pihen 20-25 percet úgy hogy le van àllítva.Nem dadog,nem ràngat,ugyanúgy gyorsul.Elvittem szerelőhöz,és a hibakód alapjân vezérműtengely holtpont jeladó a ludas.Kérdésem annyi lenne hogy mennyire gàz hogyha így közlekedek vele?Eléggé frusztràl hogy vilàgít holott tudom hogy nem kellene.

Köszi a vàlaszokat :D

Corsa B 98/X10XE/12v

Módosítva : DaW33d
Elküldve
3 órája, DaW33d írta:

Sziasztok :D 

Mentem A-ból B-be,és 90 km/h felett kivillant a check làmpa.Folyamatosan vilàgít amíg a motor nem pihen 20-25 percet úgy hogy le van àllítva.Nem dadog,nem ràngat,ugyanúgy gyorsul.Elvittem szerelőhöz,és a hibakód alapjân vezérműtengely holtpont jeladó a ludas.Kérdésem annyi lenne hogy mennyire gàz hogyha így közlekedek vele?Eléggé frusztràl hogy vilàgít holott tudom hogy nem kellene.

Köszi a vàlaszokat :D

Corsa B 98/X10XE/12v

A holtpont jeladó például a helyes gyújtási időért felel, tehát ha jár a motor akkor valamilyen szinten még működik. A legrosszabb esetben megáll az autó alattad valahol, valamikor.

Elküldve
10 órája, zotya975 írta:

A holtpont jeladó például a helyes gyújtási időért felel, tehát ha jár a motor akkor valamilyen szinten még működik. A legrosszabb esetben megáll az autó alattad valahol, valamikor.

Köszônöm a vàlaszt :) Ez a jeladó merre helyezkedhet el?Gondolom nem kell hozzá nagy ész hogy ki legyen cserélve.Neked volt màr dolgod hasonlóval?Esetleg tudnàl adni valami kiindulàsi pontot?Köszönöm előre is 

Elküldve
1 óra, DaW33d írta:

Köszônöm a vàlaszt :) Ez a jeladó merre helyezkedhet el?Gondolom nem kell hozzá nagy ész hogy ki legyen cserélve.Neked volt màr dolgod hasonlóval?Esetleg tudnàl adni valami kiindulàsi pontot?Köszönöm előre is 

Hát a pontos helye passz, követed a kábelkorbácsokat lent, rá kell hogy akadj nincs ott olyan sok jeladó. Valamelyik végén a motornak a főtengely vagy lendkerék közelében. nekem nincs még ilyen, nálam Hall jeladó van fent a vezérmű tengelynél.

Elküldve
17 órája, DaW33d írta:

Sziasztok :D 

Mentem A-ból B-be,és 90 km/h felett kivillant a check làmpa.Folyamatosan vilàgít amíg a motor nem pihen 20-25 percet úgy hogy le van àllítva.Nem dadog,nem ràngat,ugyanúgy gyorsul.Elvittem szerelőhöz,és a hibakód alapjân vezérműtengely holtpont jeladó a ludas.Kérdésem annyi lenne hogy mennyire gàz hogyha így közlekedek vele?Eléggé frusztràl hogy vilàgít holott tudom hogy nem kellene.

Köszi a vàlaszokat :D

Corsa B 98/X10XE/12v

Szia!

Zotyának igaza van, nekem 2 hónapja lett cserélve, igaz x12xe-n. Ha vége van teljesen, akkor le fog állni a motor, amint eléri az üzemi hőmérsékletet. Mi nagyjából 10 perceket tudtunk vele autózni, majd leállt, kb 5 piroslámpányi pihenő, aztán újra indult. A szerelő cserével együtt 20000-t kért.

Elküldve
2 órája, bazsikem írta:

Szia!

Zotyának igaza van, nekem 2 hónapja lett cserélve, igaz x12xe-n. Ha vége van teljesen, akkor le fog állni a motor, amint eléri az üzemi hőmérsékletet. Mi nagyjából 10 perceket tudtunk vele autózni, majd leállt, kb 5 piroslámpányi pihenő, aztán újra indult. A szerelő cserével együtt 20000-t kért.

Köszönöm a vàlaszt,akkor magyaràn tegyem össze a két kezem hogy még mindig normàlisan megy alattam :) holnap beszélek a szerelővel,20k JMF nem olyan sok hogy ne tudjam rááldozni :) mégegyszer köszönöm :)

Elküldve
On 2016. 12. 31. at 21:17, zotya975 írta:

A vákum csöveket rendesen át kell nézni, repedést, lecsúszott csövet keresni, a tankszellőztetés vákumcsöveit megnézni nincs-e benne szénpor az akítvszén tartályból. Az injektorház és a szívócsonk között ellenőrizni kell a tömítetlenséget, hideg, járó motornál ha féktisztítót  fújsz a kérdéses helyekre, és ott tömítetlenség van a motor felpörög. Az alapjárati motor alá vissza lett téve az O gyűrű? Alapból a motorvezérlő gurulás közben magasan tartja a fordulatszámot hogy rendesen működjön pölö a fékrásegítő, és csak később ejti vissza. De vezetéstechnikailag sem indokolt kinyomott kuplunggal gurulni, csak addig van kinyomva amig váltok. 

Szia!

 

Ha minden igaz meg lett a hiba. Két napja nem jött elő a hiba. Az egyik csőnek a vége el volt repedve. Pont a csatlakozásnál. Azt cseréltem.

 

Köszönöm a segítséget! 

  • Like 1
Elküldve
On ‎2016‎.‎12‎.‎31‎. at 8:01 PM, Directors said:

Sziasztok!

Adott egy Opel Corsa 94-es C12NZ motorral.

Olyan problémája van neki hogyha hideg a motor akkor indításnál az alapjárat közel 2000 körüli van. 3-4 perccel később visszaesik olyan 1000-re és ezt tartja is. 

A másik jelenség hogy mikor megyek a kocsival akkor ha rálépek a kuplungra akkor is visszaesik a fordulat 1300-1400-ra majd 4-5 mp később esik csak vissza 1000 körülire.

 

 

Az aláhúzott, kivastagított részen kívüli dolgok szerintem nem hibák. A mi C12NZ-nk is ugyanezt csinálja.

A kivastagított részben írt 2000 viszont elég magas indítás után, olyan 1500 körül kellene lennie.

Valószínűleg fals levegőt szív valahol. Tényleg minden helyet, vákuumcsövet át kell nézni, próbaképpen le kell dugózni, a fékrásegítőt is. Ott is kaphat falsot. A map ezt érzékeli, az ECU pedig adagol hozzá benzint, ettől emelkedik meg  a fordulat.

Elküldve
19 órája, Adam1 írta:

Az aláhúzott, kivastagított részen kívüli dolgok szerintem nem hibák. A mi C12NZ-nk is ugyanezt csinálja.

A kivastagított részben írt 2000 viszont elég magas indítás után, olyan 1500 körül kellene lennie.

Valószínűleg fals levegőt szív valahol. Tényleg minden helyet, vákuumcsövet át kell nézni, próbaképpen le kell dugózni, a fékrásegítőt is. Ott is kaphat falsot. A map ezt érzékeli, az ECU pedig adagol hozzá benzint, ettől emelkedik meg  a fordulat.

Köszi de meg lett a hiba. Szerintem annál a csőnél volt fals levegő amit a korábbi hozzászólásban írtam. Most már 900 körül van az alapjárat. Hidegen is rendben.

Elküldve

Sziasztok!

Új tag vagyok, köszönöm a lehetőséget! Nemrég került a családhoz egy 97-es 1.0 Corsa. Most kipróbáltam, és első indításkor felgyulladt a check engine lámpa, gázadásra nem reagált, majd szinte le is fulladt. Második indításra látszólag rendben. Azonban az első hiba amit észrevettem, hogy ingadozik az alapjárat, valamint gázelvételre üresben kicsit magasabban is van a normálisnál egy ideig, és utána is kissé ingadozik. Menet közben az autó kb. fél gázállástól kezdve tovább nyomva hirtelen ránt egyet, sebességtől függően nem gyorsul tovább érezhetően, csak ha visszább engedem a gázt. Sajnos nincsen fordulatszámmérő amiről pontosabb adatokat tudnék mondani. Egyébként gázadás nélkül indult tehát szerintem nem az alapjárati motorral van gond, talán légtömegmérő, egr, lambda? Melyik lehet? Előzésnél kihúzatva is "ledadogott" szinte padlógáznál. 5-ből 5-ször érezhető ez a rántás bizonyos gázállástól tovább nyomva.

Dominik

Elküldve
16 órája, dhavady írta:

Sziasztok!

Új tag vagyok, köszönöm a lehetőséget! Nemrég került a családhoz egy 97-es 1.0 Corsa. Most kipróbáltam, és első indításkor felgyulladt a check engine lámpa, gázadásra nem reagált, majd szinte le is fulladt. Második indításra látszólag rendben. Azonban az első hiba amit észrevettem, hogy ingadozik az alapjárat, valamint gázelvételre üresben kicsit magasabban is van a normálisnál egy ideig, és utána is kissé ingadozik. Menet közben az autó kb. fél gázállástól kezdve tovább nyomva hirtelen ránt egyet, sebességtől függően nem gyorsul tovább érezhetően, csak ha visszább engedem a gázt. Sajnos nincsen fordulatszámmérő amiről pontosabb adatokat tudnék mondani. Egyébként gázadás nélkül indult tehát szerintem nem az alapjárati motorral van gond, talán légtömegmérő, egr, lambda? Melyik lehet? Előzésnél kihúzatva is "ledadogott" szinte padlógáznál. 5-ből 5-ször érezhető ez a rántás bizonyos gázállástól tovább nyomva.

Dominik

Milyen motor? A hibatárolót ki lehet olvasni-olvastatni és megmondja mi a baja. 

Elküldve

Sziasztok. Corsa cserén gondolkodom és mindenkép 1.4 es motorral szeretném. Olyan kerdesem lenne hogy inkabb 1.4 si-t keressek vagy keszult nem ecotec motoros 1.4 16v is? Csak mert németbe a kornyeken egy darab si-t sem arulnak.

bocs az ekezetek miatt.

Elküldve
1 óra, kisgyerek7 írta:

Sziasztok. Corsa cserén gondolkodom és mindenkép 1.4 es motorral szeretném. Olyan kerdesem lenne hogy inkabb 1.4 si-t keressek vagy keszult nem ecotec motoros 1.4 16v is? Csak mert németbe a kornyeken egy darab si-t sem arulnak.

bocs az ekezetek miatt.

Ha jól tudom csak egyfajta 16szelepes 1.4-es van ami az X14Xe és az az Eotec. Motortípusok:  https://opeleseknek.hu/opel-corsa-b-ismerteto

Elküldve

Sziasztok!

Most voltam öreg szerelőmnél éves olajcserén, tavaly nem nála voltam, és azt vettük észre, hogy a másik szerviz előző évben tönkre tette a teknő menetét, valami csodaszer tartotta helyén a csavart 1 évig. 

16-os menetet vágtunk bele, és így kapott egy nagyobb csavart, de kicsit szivárog most az olaj, van ötletetek, mi lehetett a csodaszer, vagy esetleg egyéb megoldásotok a problémára? Ha lehet megúsznám a teknő cserét.

 

Köszi

Elküldve
5 hours ago, bazsikem said:

Sziasztok!

Most voltam öreg szerelőmnél éves olajcserén, tavaly nem nála voltam, és azt vettük észre, hogy a másik szerviz előző évben tönkre tette a teknő menetét, valami csodaszer tartotta helyén a csavart 1 évig. 

16-os menetet vágtunk bele, és így kapott egy nagyobb csavart, de kicsit szivárog most az olaj, van ötletetek, mi lehetett a csodaszer, vagy esetleg egyéb megoldásotok a problémára? Ha lehet megúsznám a teknő cserét.

Köszi

Réz vagy alumínium tömítés. Vagy perselyezni kell a teknőt, és vissza az eredeti csavar.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.