Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Elküldve
16 órája, Jean Trevor írta:

Gyárilag melyikkel szerelték, azt esetleg tudod e?

Gyárilag Bosch volt, én nem is mernék mást venni. Más típusú Opelekkel van ugyan tapasztalatom, de mindössze egyetlen embert ismerek akinek az utángyártott fél évnél tovább működött...:(

  • Like 1
Elküldve (edited)
41 perce, tgabika76 írta:

Gyárilag Bosch volt, én nem is mernék mást venni. Más típusú Opelekkel van ugyan tapasztalatom, de mindössze egyetlen embert ismerek akinek az utángyártott fél évnél tovább működött...:(

Egy időben vettek páran GM logós-zacsis szondát 7-8 ezerért, linket sajna nem tudok, Daykiller esetleg...

Módosítva : zotya975
  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

A problémám a következő: nemrég lett kuplung szett (tárcsa,szerkezet és kinyomócsapágy is) cserélve (Corsa B 96 C12nz)...A szaki aki csinálta váltóolajat is cserélt, állítólag kellett...Azóta baromi nehéz a váltó, nehezen veszi be a sebességeket, ha egyáltalán beveszi... főleg 1-ből 2-esbe hideg indulásnál, de később is. Idegesít, hogy mindig valósággal be kell erőltetni a fokozatba. Nem ma szereztem a jogsit, nem hinném, hogy én vagyok ennyire béna?! Vagy ez is Corsa betegség, a lötyögős váltó mellett? Mitől lehet ez a jelenség? Köszi előre is mindenkinek.  

 

Elküldve

Szia!

Ez csak az 1-es és 2-es fokozatnál jelentkezik? Nekem akkor volt ilyesmim, amikor váltószerelés után nem lett rendesen beállítva (összehangolva) a váltókulisszából előre futó rúd és az azt fogadó rész. Ott van egy csavar, a kocsi alatt, amit kilazítva lehet állítani a váltóboton és visszaszorítani a megfelelő pozícióba. Ketten könnyebb beállítani ezt, feltéve, ha ez a baj.

  • Like 1
Elküldve

Köszi szépen! Leginkább az 1-2 nél jelentkezik igen, de gyakorlatilag minden fokozatba nehezebb belerakni..(van összehasonlítási alapom: Astra).Én arra gyanakodtam, hogy a kuplung holtjátéka miatt lehet ez, mert nagyon lent fog..

Elküldve

Akkor megpróbálnék a bowdenen állítani elől, a váltó fölött, vagy szakihoz vissza. (Cseréltem már kuolungbowdent, az nagyon tetszett, hogy szerszám nélkül letudtam 5 percen belül.)

Elküldve (edited)
On 2016. 06. 03. at 19:40, rolandgyorgy írta:

Sziasztok!

A problémám a következő: nemrég lett kuplung szett (tárcsa,szerkezet és kinyomócsapágy is) cserélve (Corsa B 96 C12nz)...A szaki aki csinálta váltóolajat is cserélt, állítólag kellett...Azóta baromi nehéz a váltó, nehezen veszi be a sebességeket, ha egyáltalán beveszi... főleg 1-ből 2-esbe hideg indulásnál, de később is. Idegesít, hogy mindig valósággal be kell erőltetni a fokozatba. Nem ma szereztem a jogsit, nem hinném, hogy én vagyok ennyire béna?! Vagy ez is Corsa betegség, a lötyögős váltó mellett? Mitől lehet ez a jelenség? Köszi előre is mindenkinek.  

 

http://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/#comment-871359

Görgess fel....

Módosítva : zotya975
Elküldve
25 perce, Zalán írta:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy az X14SZ motoron hol találom az olajnyomás gombát? 

Előre is köszönöm!

 

Főtengely tárcsa mellett hátul a motor tűzfal felőli oldalán, értelmesen csak aknáról lehet látni/cserélni.

Elküldve

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy 1994 évj. b corsaba lehet-e beépíteni a középkonzolba kijelzőt, nem fontos a rádió kijelzése, csak az óra és hőmérséklet?

Előre is köszönöm.

Elküldve
22 órája, totanyh írta:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy 1994 évj. b corsaba lehet-e beépíteni a középkonzolba kijelzőt, nem fontos a rádió kijelzése, csak az óra és hőmérséklet?

Előre is köszönöm.

Persze, ha mázlid van néha bent a csatlakozó is, begyűrve a rádió mögé valahová, ha nincs akkor be kell kábelezni és mehet be a kijelző.

 

Elküldve

Sziasztok! Van nekem egy 98-as B corsám, 1.4 (x14sz). Úgy vettem, hogy hengerfejes, erről tudtam, így a lomhaságát ráfogtam arra, hogy "kaka" a motor. Na most, meggeneráloztam, (gyűrű, hajtókarcsapágy, hengerfej felújítás) a helyzet 1 fokkal jobb lett, de még mindig kevés. Arra gondoltam, hogy szerzek egy komplett donorautót c14se motorral, és akkor arról raknám át a hengerfejet, kábelkorbácsot, vezérlőt. A belsőség maradna a sajátja. Így motorszám ugye marad saját. Ez esetleg működhet? Mert azt tudom, hogy mondjuk c14nz motornál ez mondjuk így működik, de nem tudom, hogy az én motoromra rá menne-e a hengerfej. Vagy esetleg a belsejét is ki kéne-e cserélni?

Válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve
1 órával ezelőtt, Ádám95 írta:

Sziasztok! Van nekem egy 98-as B corsám, 1.4 (x14sz). Úgy vettem, hogy hengerfejes, erről tudtam, így a lomhaságát ráfogtam arra, hogy "kaka" a motor. Na most, meggeneráloztam, (gyűrű, hajtókarcsapágy, hengerfej felújítás) a helyzet 1 fokkal jobb lett, de még mindig kevés. Arra gondoltam, hogy szerzek egy komplett donorautót c14se motorral, és akkor arról raknám át a hengerfejet, kábelkorbácsot, vezérlőt. A belsőség maradna a sajátja. Így motorszám ugye marad saját. Ez esetleg működhet? Mert azt tudom, hogy mondjuk c14nz motornál ez mondjuk így működik, de nem tudom, hogy az én motoromra rá menne-e a hengerfej. Vagy esetleg a belsejét is ki kéne-e cserélni?

Válaszokat előre is köszönöm.

Szia,

 

A c14se motor méretben azonos, a hengerfeje viszont bizti más, szerintem magasabb kompressziójú motor, valamint hengerenkénti befecsis, aminek lehetséges, hogy plusz szenzorok is kellenek, kábelköteg, ecu.

Tehát az átalakitás megoldható, csak nem két perc alatt.

Üdv,

Péter

Elküldve
4 órája, kadett17dforever írta:

Szia,

 

A c14se motor méretben azonos, a hengerfeje viszont bizti más, szerintem magasabb kompressziójú motor, valamint hengerenkénti befecsis, aminek lehetséges, hogy plusz szenzorok is kellenek, kábelköteg, ecu.

Tehát az átalakitás megoldható, csak nem két perc alatt.

Üdv,

Péter

Köszönöm a választ. Tetmészetesen én se úgy gondoltam, hogy reggel nekifogok és délutánra készvan. De akkor elméletileg a motortömb, dugók, f.tengely maradhat, minden más csere. 

Elküldve
On 2016. 06. 11. at 10:48, Davee írta:

Persze, ha mázlid van néha bent a csatlakozó is, begyűrve a rádió mögé valahová, ha nincs akkor be kell kábelezni és mehet be a kijelző.

 

Köszönöm a segítséget, de nincs bekábelezve, ezért elvetettem az ötletet.

Elküldve
6 órája, Directors írta:

Sziasztok!

 

C12NZ motorhoz hány pólusú és milyen márkájú gyertyát ajánlanátok ? NGK Denso Bosch? 

1 pólusú és gyárit

  • 2 weeks later...
Elküldve
On ‎15‎/‎06‎/‎2016 at 8:14 PM, Ádám95 said:

Köszönöm a választ. Tetmészetesen én se úgy gondoltam, hogy reggel nekifogok és délutánra készvan. De akkor elméletileg a motortömb, dugók, f.tengely maradhat, minden más csere. 

Az Astra F topicban ha visszaolvasol, van aki csinált ilyet, szóval simán megoldható. Talán a legjobb megoldás, ha donorautóból csinálod, mert valóban sokmindent át kell építeni.

Viszont a motortípus váltás költségeit megúszod vele, mert a motorszámod marad a régi.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.