shootman Elküldve Augusztus5, 2015 Elküldve Augusztus5, 2015 Sziasztok! Páromnak van egy 94-es C14SE motoros Sport Corsája. Vezetgetem egy ideje, de nekem gyanúsan magas a fordulatszám (de megy mint a barom :D ). 120-nál már 4000 felett pörög a motor, 95-nél 3000-et. Régen F astrám volt, C14NZ motorral, az nem forgott ennyire. Ez normális vagy váltóhiba? Másik váltóval nem pörögne ennyire? Megnéztem, F15-ös váltó van rászerelve. http://www.opel-infos.de/modelle/corsa_b.html - ez alapján F13CR lenne a gyári, de kitudja. Köszönöm előre is a segítséget.
lombi Elküldve Augusztus5, 2015 Elküldve Augusztus5, 2015 On 2015. 08. 05. at 7:20, ivoviz írta: Az injektorház oldalán. http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas/oldal/4 csak éppen a képek hiányoznak:(
ivoviz Elküldve Augusztus5, 2015 Elküldve Augusztus5, 2015 On 2015. 08. 05. at 8:04, lombi írta: csak éppen a képek hiányoznak:( http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/page-411#entry335512 2 hete még voltak képek amikor takarítottam.
Apuu Elküldve Augusztus5, 2015 Elküldve Augusztus5, 2015 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy B Corsam 1.0 12v 1998-as.Problémám vele,hogy az üzemanyag visszajelző egyáltalán nem működik!Tankolás után is a pirosban áll a mutató!Remélem tud nekem segíteni valaki! Előre is köszönöm mindenkinek! További szép napot kívánok!
Davee Elküldve Augusztus6, 2015 Elküldve Augusztus6, 2015 On 2015. 08. 05. at 11:33, Apuu írta: Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy B Corsam 1.0 12v 1998-as.Problémám vele,hogy az üzemanyag visszajelző egyáltalán nem működik!Tankolás után is a pirosban áll a mutató!Remélem tud nekem segíteni valaki! Előre is köszönöm mindenkinek! További szép napot kívánok! Nyisd fel hátul az ülést, az anyós oldalon van egy fekete műanyag nagy kupak, pattintsd fel, alatta ott lesz egy csatlakozó, nézd meg nem oxidálódott-e el, ha az oké akkor vedd ki a szintjelzőt és gyújtáson mozgasd, hogy jelez-e. 1
Adam1 Elküldve Augusztus6, 2015 Elküldve Augusztus6, 2015 On 2015. 08. 05. at 7:57, shootman írta: Sziasztok! Páromnak van egy 94-es C14SE motoros Sport Corsája. Vezetgetem egy ideje, de nekem gyanúsan magas a fordulatszám (de megy mint a barom :D ). 120-nál már 4000 felett pörög a motor, 95-nél 3000-et. Régen F astrám volt, C14NZ motorral, az nem forgott ennyire. Ez normális vagy váltóhiba? Másik váltóval nem pörögne ennyire? Megnéztem, F15-ös váltó van rászerelve. http://www.opel-infos.de/modelle/corsa_b.html - ez alapján F13CR lenne a gyári, de kitudja. Köszönöm előre is a segítséget. F15-ös váltót az opel infos szerint B Corsán csak X14XE, X16XE motorhoz szereltek. Szóval nem kizárt, hogy váltót cseréltek. De az is igaz, hogy a C14SE egy pörgős motor, szóval az biztos, hogy rövidebb váltót kapott gyárilag, mint pl a C14NZ. Ráadásul egy egy Corsa Sport, ami nektek van, ami szintén indokolja a rövid váltót. Ha azt akarod, hogy kevesebbet pörögjön, akkor egy F13WR-es váltó kell neked, minél kisebb számmal jelzett difi áttétellel (pl 3,55. A mi Corsánk - ami egy alap C12NZ - 110-nél pörög 3000-et, a tiétek kb 3500-at pörög 110-nél, ami tényleg elég magas :)
Apuu Elküldve Augusztus6, 2015 Elküldve Augusztus6, 2015 (edited) On 2015. 08. 06. at 7:17, Davee írta: Nyisd fel hátul az ülést, az anyós oldalon van egy fekete műanyag nagy kupak, pattintsd fel, alatta ott lesz egy csatlakozó, nézd meg nem oxidálódott-e el, ha az oké akkor vedd ki a szintjelzőt és gyújtáson mozgasd, hogy jelez-e. Hello!Nagyon szépen köszönöm a választ a kérdésemre!Megtaláltam a csatlakozót lehúztam megnéztem nem találtam semmit majd visszadugtam!De így sem működik!Kivenni nem mertem sajnos mert nem tudom hogyan kezdjek neki,ha ebben is tudnál segíteni megköszönném, csináltam képet is,hogy lásd hogy jó helyen jártam-e?! Előre is köszönöm! https://drive.google.com/file/d/0B6ytqfcZdzZJSG5WdTd4XzFGMWd0OE1PSzlVYnpKcjJJQ2dR/view?usp=sharing Módosítva Augusztus6, 2015 : Apuu
Davee Elküldve Augusztus7, 2015 Elküldve Augusztus7, 2015 On 2015. 08. 06. at 18:42, Apuu írta: Hello!Nagyon szépen köszönöm a választ a kérdésemre!Megtaláltam a csatlakozót lehúztam megnéztem nem találtam semmit majd visszadugtam!De így sem működik!Kivenni nem mertem sajnos mert nem tudom hogyan kezdjek neki,ha ebben is tudnál segíteni megköszönném, csináltam képet is,hogy lásd hogy jó helyen jártam-e?! Előre is köszönöm! https://drive.google.com/file/d/0B6ytqfcZdzZJSG5WdTd4XzFGMWd0OE1PSzlVYnpKcjJJQ2dR/view?usp=sharing Jó helyen jársz, látod ott körben a gyűrűt, az egy szorítós bajonettzáras gyűrű, le kell tekerni, pontosabban ütni körkörösen, utána ki tudod emelni az egész fedelet. 1
lombi Elküldve Augusztus8, 2015 Elküldve Augusztus8, 2015 sziasztok hiba kódot hol lehet kivillogtatni miket kell összezárni? és mi a hiba kód táblája? corsa b 1.6 gsi
Apuu Elküldve Augusztus8, 2015 Elküldve Augusztus8, 2015 On 2015. 08. 07. at 8:46, Davee írta: Jó helyen jársz, látod ott körben a gyűrűt, az egy szorítós bajonettzáras gyűrű, le kell tekerni, pontosabban ütni körkörösen, utána ki tudod emelni az egész fedelet. Hello!Sikerült kivennem mozgattam de semmi!Nincs ennek valami biztosítékja ami kimehetett?Vagy egyeltalán ki lehet mérni a csatlakozót hogy kap e áramot? A választ előre is köszönöm!
rolandgyorgy Elküldve Augusztus8, 2015 Elküldve Augusztus8, 2015 Sziasztok! Lehet volt már, de B Corsánál mindenkinek olyan a benzin visszajelzője, mint a keljfeljancsi? Egyszer lemegy (nyilván ha állok akkor ez természetes) de néha menet közben is csinálja, aztán meg felugrik kicsit, elég idegesítő..:(
Davee Elküldve Augusztus9, 2015 Elküldve Augusztus9, 2015 On 2015. 08. 08. at 12:41, rolandgyorgy írta: Sziasztok! Lehet volt már, de B Corsánál mindenkinek olyan a benzin visszajelzője, mint a keljfeljancsi? Egyszer lemegy (nyilván ha állok akkor ez természetes) de néha menet közben is csinálja, aztán meg felugrik kicsit, elég idegesítő.. :( Nem hibája, tulajdonsága, ahogy dől a benzin a tankban, a szintjelző is össze vissza hintázik, mivel nem valami sok csillapítás van bent, ezért viszonylag gyorsan reagál a mutató.
Davee Elküldve Augusztus9, 2015 Elküldve Augusztus9, 2015 On 2015. 08. 08. at 12:30, Apuu írta: Hello!Sikerült kivennem mozgattam de semmi!Nincs ennek valami biztosítékja ami kimehetett?Vagy egyeltalán ki lehet mérni a csatlakozót hogy kap e áramot? A választ előre is köszönöm! A csatlakozónál 2 láb a szivattyúé, 2 pedig a szintjelzőé, ha azokra rámérsz ellenállást mérve és mozgatod közben a szintjelzőt, akkor lineárisan kell változnia az értéknek, ha valahol ugrik egyet, vagy leesik 0-ra akkor ott kikopott... 1
Adam1 Elküldve Augusztus9, 2015 Elküldve Augusztus9, 2015 On 2015. 08. 09. at 8:30, Davee írta: Nem hibája, tulajdonsága, ahogy dől a benzin a tankban, a szintjelző is össze vissza hintázik, mivel nem valami sok csillapítás van bent, ezért viszonylag gyorsan reagál a mutató. A mi Corsánkban elég nagy a csillapítása, szóval ugrálni nem ugrál. Üres tank után ha teletankolom, kb fél-1 perc után ér fel nulláról a maximumra, olyan lassú.
ivoviz Elküldve Augusztus11, 2015 Elküldve Augusztus11, 2015 (edited) Sziasztok! Megtaláltam a benzinszűrőt, hátulról nézve a tank jobb oldalán alul. Ki akarom cserélni, mert ismeretlen ideje nem volt, jobb a békesség. Hogyan kell oldani a benzincső kötéseit rajta? Nekem nem sima mezei bilincs van rajta, úgy láttam mintha csavarni kellene a benzincsövet és úgy jön le. Ha a kötéseket oldottam akkor elkezd rám záporozni a tankból a benzin, amíg van benne? Módosítva Augusztus11, 2015 : ivoviz
Davee Elküldve Augusztus11, 2015 Elküldve Augusztus11, 2015 On 2015. 08. 11. at 14:01, ivoviz írta: Sziasztok! Megtaláltam a benzinszűrőt, hátulról nézve a tank jobb oldalán alul. Ki akarom cserélni, mert ismeretlen ideje nem volt, jobb a békesség. Hogyan kell oldani a benzincső kötéseit rajta? Nekem nem sima mezei bilincs van rajta, úgy láttam mintha csavarni kellene a benzincsövet és úgy jön le. Ha a kötéseket oldottam akkor elkezd rám záporozni a tankból a benzin, amíg van benne? Ha sima bilincs van rajta akkor csak kilazítod és lehúzod a csövet, az üzemanyag nem kezd folyni, nem is tudna, mivel a tank magasabb ponton van és előtte van a szivattyú, a másik oldalon pedig a motornél visszacsapó van, csak annyi fog kifolyni ami a csődarabban van a tank felől, illetve a szűrőben lévő benzin, de az minimális.
ivoviz Elküldve Augusztus11, 2015 Elküldve Augusztus11, 2015 On 2015. 08. 11. at 14:30, Davee írta: Ha sima bilincs van rajta akkor csak kilazítod és lehúzod a csövet, az üzemanyag nem kezd folyni, nem is tudna, mivel a tank magasabb ponton van és előtte van a szivattyú, a másik oldalon pedig a motornél visszacsapó van, csak annyi fog kifolyni ami a csődarabban van a tank felől, illetve a szűrőben lévő benzin, de az minimális. Nem sima bilincs van rajta. (Szerintem a gyári lehet, vagy nem tudom, a csövek is kékek, ahogy másnál láttam ott feketék voltak)
Davee Elküldve Augusztus12, 2015 Elküldve Augusztus12, 2015 On 2015. 08. 11. at 21:15, ivoviz írta: Nem sima bilincs van rajta. (Szerintem a gyári lehet, vagy nem tudom, a csövek is kékek, ahogy másnál láttam ott feketék voltak) Kettő fajta van, az egyik a sima bilincs, csavarhúzóval vagy racsnissal nyitható, a másik a patentos csatlakozós, ez a nehezebb, belül be kell nyomni két oldalt a pöcköket, akkor lehet lehúzni, 2 kisebb csavarhúzóval megoldható.
rolandgyorgy Elküldve Augusztus12, 2015 Elküldve Augusztus12, 2015 Üdv mindenkinek! Sajnos, ahogy barátkozunk "piroskámmal" egyre több minden jön elő..:( Azon kívül hogy lakatos munka lesz az alján bőven (bár talán ilyen idős autónál ez még belefér) de mostanában azt tapasztalom, hogy a kuplungot mikor 1-esből engem finoman fel és még, gázt adok, rángat de olyan szinten mint a traktor, ki akarok esni belőle :( Bárhogy próbálom finoman lassan stb, iszonyatosan rángat...Késöbb mikor elindul már nincs gond. És hidegen még nem csinálja ezt. Állítva már volt a kuplungon, de semmi változás..Komplett kuplung csere? :( Köszi!
ivoviz Elküldve Augusztus12, 2015 Elküldve Augusztus12, 2015 On 2015. 08. 12. at 1:58, Davee írta: Kettő fajta van, az egyik a sima bilincs, csavarhúzóval vagy racsnissal nyitható, a másik a patentos csatlakozós, ez a nehezebb, belül be kell nyomni két oldalt a pöcköket, akkor lehet lehúzni, 2 kisebb csavarhúzóval megoldható. Köszi szépen! Nekem az utóbbival van szerelve.
Adam1 Elküldve Augusztus12, 2015 Elküldve Augusztus12, 2015 On 2015. 08. 12. at 7:28, rolandgyorgy írta: Üdv mindenkinek! Sajnos, ahogy barátkozunk "piroskámmal" egyre több minden jön elő.. :( Azon kívül hogy lakatos munka lesz az alján bőven (bár talán ilyen idős autónál ez még belefér) de mostanában azt tapasztalom, hogy a kuplungot mikor 1-esből engem finoman fel és még, gázt adok, rángat de olyan szinten mint a traktor, ki akarok esni belőle :( Bárhogy próbálom finoman lassan stb, iszonyatosan rángat...Késöbb mikor elindul már nincs gond. És hidegen még nem csinálja ezt. Állítva már volt a kuplungon, de semmi változás..Komplett kuplung csere? :( Köszi! Valószínű a kuplungtárcsa van elkopva. A mi Corsánk is rángat kicsit, mikor elindulok, de még nem vészes. Egyébként ahogy láttam az autó alját, nem olyan vészes a kuplungcsere. Lekapják a váltót a helyéről, felmegy az új kuplung, aztán kész. Nincs semmi, ami zavarna, vagy ami miatt le kell bontani a fél motorteret (pl bölcső).
Apuu Elküldve Augusztus14, 2015 Elküldve Augusztus14, 2015 On 2015. 08. 09. at 9:28, Davee írta: A csatlakozónál 2 láb a szivattyúé, 2 pedig a szintjelzőé, ha azokra rámérsz ellenállást mérve és mozgatod közben a szintjelzőt, akkor lineárisan kell változnia az értéknek, ha valahol ugrik egyet, vagy leesik 0-ra akkor ott kikopott... Hello! Komplett csere kellett,köszönöm szépen megoldódott probléma. Felmerült egy újabb hiba vagyis nem tudom,hogy hiba-e, a jelenség: Amikor üzemi hőmérsékleten van már a motor,a jármű lassításakor ,parkolóba álláskor valami furcsa (zümmögő,fütyülő hangot ad ki)de egy idő után megszűnik,leállításkor lehet hallani mintha akkor is csinálná és szépen elhalkul. Remélem tudsz ebben segíteni! Előre is köszönöm!
Davee Elküldve Augusztus14, 2015 Elküldve Augusztus14, 2015 On 2015. 08. 14. at 8:59, Apuu írta: Hello! Komplett csere kellett,köszönöm szépen megoldódott probléma. Felmerült egy újabb hiba vagyis nem tudom,hogy hiba-e, a jelenség: Amikor üzemi hőmérsékleten van már a motor,a jármű lassításakor ,parkolóba álláskor valami furcsa (zümmögő,fütyülő hangot ad ki)de egy idő után megszűnik,leállításkor lehet hallani mintha akkor is csinálná és szépen elhalkul. Remélem tudsz ebben segíteni! Előre is köszönöm! A hanggal kapcsolatban jó kérdés, így látatlanban, próbálj meg hallgatózni, beazonosítani merről is jöhet a hang, akkor talán tudunk többet mondani.
trm Elküldve Augusztus18, 2015 Elküldve Augusztus18, 2015 Sziasztok Kerestem a fórumban, de nem találtam egyértelmű megoldást. Autó: Opel Corsa B 1.2 1995, C12NZ, 3 ajtós, Delphi (GM) ECU (10 lábú obd csatlakozós), 91e km, teljesen gyári, sérülés átalakítás és mókolás mentes, egyetlen extra az immobiliser benne. Probléma: egyik napról a másikra nem indul, kulcs be, gyújtás rá, majd csak villog a sárga lámpa. (Beindul kb 2mp-re majd le is áll a villogó sárga lámpával). Hibakód kiolvasás után: 84 Immobiliser No signal Amikor először előjött a hiba a napon parkolt az autó, és kb 60 fok volt benne, miután kihűlt, hazajött gond nélkül, majd a garázsban álltában megkotlott. Amit eddig tettem: akksi le (ECU reset?), immo gyűrű le, csatlakozók ellenőrzése, ECU-nál csatlakozók ellenőrzése, semmi eredmény, pótkulccsal sem indul. Immo gyűrű elektronikát megnéztem, volt 1-2 gyanús forrasztás - elvégre 20 éves, újraforrasztottam, természetesen csak vajákolás, nem javult semmi tőle. (Gyanús azért, hogy a panelen levő elektrolit kondi 20 év alatt már nem pont ugyanazt tudja, mint eddig.) Természetesen nagyon kellene az autónak mennie, napi használatban - lenne. Van még valami ötlet, amit meg tudok nézni "házi" körülmények között? Ha cseréről lenne szó, mit kell cserélni: csip és immo gyűrű vagy ilyenkor az ECU-t is? Bónusz költői kérdés: a tolvajnak hogy sikerül három perc alatt elkötnie az autót amikor nekem a garázsban be sem indul?? :D
gzozo Elküldve Augusztus18, 2015 Elküldve Augusztus18, 2015 Sziasztok B Corsa-sok! 94-es B Corsa City-m van, C12NZ, 33kW, 1.2-es benzines, megbízható jószág! Sajnos tegnap kb 1 km-en 92-ről 110-re ment a víz majd a termosztáthoz közeli vastag hűtővízcsövet szétnyomta. Egyszerűen eldurrant a cső és a belső hőfokjelző 1 perc alatt kúszott fel forrpontig! Még sosem volt ilyen hűtés jellegű problémám! Úgy láttam csak a cső ment el és elfolyt a víz, felforrt, venti nem indult el egyébként de akkor sem normális ilyen gyors melegedés és óriási nyomás ami szétvitte a csövet! Mi lehet a baj? Miért ment el a cső, hogyan épült fel ekkor nyomás vagy minek a hatására úgy értem mi romolhatott el? Nem próbáltam újra indítani! Hazahúztak! Várom véleményetek! Most az udvaron áll és ázik a BETEG! :( üdv., gzozo
Recommended Posts