Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2015. 06. 29. at 20:27, Tozoka75 írta:

Sziasztok!

Van egy corsa b (x10xe). Mostanában azt vettem észre hogya mondjuk 1-esben vagy 2-ikban odalépek a gázra kb. 2-3 másodpercig nem reagál a gázadásra. Mi lehet szerintetek a baj?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Szia!

Tozoka, ezt szerintem minden x10xe és x12xe tulaj jól ismeri, korábban erről már sok szó volt a fórumon, én ezzel kb 5 évig együtt éltem, aztán elkezdett hibalámpát dobálni, amit egyébként nem jegyzett meg a computer, és ki kellett cserélnem a légtömegmérőt. Szerintem próbáld először azt megtisztítani. De ha jól emlékszem nekem anno azt válaszolták, hogy ez szinte bármelyik üzemanyag-levegő szabályzó hibája lehet. Ha elsősorban padlózás közeli állapotban van ez, óvatos gáznál nem jellemző, akkor a légtömegmérő a legvalószínűbb.

Remélem segítettem.

Üdv

Elküldve

Sziasztok!

A Corsa-mmal ma történt:

Megálltam egy boltban 5 percre, amikor beültem és beindítottam fura hang jött a motortérből, mintha egy elektromos szervómotor ment volna benne (nem szervós Corsa) és a töltés lámpa nem világít csaka fura hang. Itthon kihúztam a gyújtáskapcsolóból a kulcsot és a töltés hiányát jelző lámpa kigyulladt és nem alszik el. Le kellett vennem az akku sarut.

Ja és töltést mértem, az akkun olyan 13.4V-volt de fordulatszám mértékében változott, de nem nagyon ment fel 14-re.

Mi lehet a gond?

Most itt áll az autó leszedett sarukkal.

Elküldve

Sziasztok!

Ha már a légtömegmérő tisztitásrol esett szó, azt mivel lehet biztonságosan tisztítani? Féktisztítót nem igazán fújnék oda.

Valamint van e valakinek eladó KLÍMA HŰTŐJE? 10et hajlandó vagyok érte adni, ha valóban működőképes is, nem akarok teszteletlent venni, ha valaki biztos benne, h nem ereszt az érdekelne! Újat 15ert tudok, de nekem jó lenne egy jó állapotú bontott is, csak valóban működjön. Ha valakinek van ajánlata az kérem írjon valamint a légtömegmérőre tisztítási procedúra.

Üdv

Elküldve

Sziasztok!

Tudtok Opelre specializálódott bontókat? Illetve van rá esély hogy valahol találok gyári ködlámpás első lökhárítót? Már hetek óta keresgélek neten minden eredmény nélkül

Elküldve
  On 2015. 07. 10. at 16:02, Dave08 írta:

Sziasztok!

Tudtok Opelre specializálódott bontókat? Illetve van rá esély hogy valahol találok gyári ködlámpás első lökhárítót? Már hetek óta keresgélek neten minden eredmény nélkül

Bontottan nagyon ritka, szerintem unixon keress illetve ilyen boltokban, ott is lehet már kapni 10-20 között kb utángyártottat...

Elküldve

Sziasztok!

Az autovillamossagi szerelo ismerosom szerint, a muszerfal alatt a kabelkoteg meglehetosen megviselt.

Az lenne a kerdesem, hogy egy kabelkorbacs csere (X12XE, elektromos ablak, klima) nagyjabol milyen koltseggel jarhat.

Elore is koszonom a valaszt!

Elküldve

Sziasztok!

A corsam beindítás után, hideg motorral ha gázfröccsöt adok lassan esik vissza alapjáratra, illetve nagyon magas az alapjárat. Miután megyek vele 1km-t ez megszűnik. Régen nem csinálta ezt. C12NZ motor van benne.

Van ötletetek, hogy mi a gond?

Elküldve
  On 2015. 07. 13. at 11:06, ivoviz írta:

Sziasztok!

A corsam beindítás után, hideg motorral ha gázfröccsöt adok lassan esik vissza alapjáratra, illetve nagyon magas az alapjárat. Miután megyek vele 1km-t ez megszűnik. Régen nem csinálta ezt. C12NZ motor van benne.

Van ötletetek, hogy mi a gond?

Első körben:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas

Utána ha nem javul, át kell nézni a vákuumcsöveket, repedteket cserélni kell.

Illetve le kell húzni egyet ami a tankszellőztetőre megy és ellenőrizni nincs-e bent szénpor.

Tankszellőztető:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/16/tankszellozteto_ellenorzese__tisztitasa

Elküldve

Sziasztok,

Segítsetek légyszi. Párom 3 ajtós corsa b-jébe szerelünk központi zárat. Az ajtók rendben is vannak. Viszont a hátsó ajtó/zár kifogott rajtunk.

Úgy kellene megoldani, hogy kulccsal és központival is lehessen nyitni-zárni. megoldható ez a gyári zárral, vagy nagyobb munka lenne vele? Valaki foglalkozott már ilyennel?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,

lafaty

Elküldve
  On 2015. 07. 13. at 11:26, lafaty80 írta:

Sziasztok,

Segítsetek légyszi. Párom 3 ajtós corsa b-jébe szerelünk központi zárat. Az ajtók rendben is vannak. Viszont a hátsó ajtó/zár kifogott rajtunk.

Úgy kellene megoldani, hogy kulccsal és központival is lehessen nyitni-zárni. megoldható ez a gyári zárral, vagy nagyobb munka lenne vele? Valaki foglalkozott már ilyennel?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv,

lafaty

A gyári zár tudja alapból a csomagtartó ajtót és a tanksapkát is zárni....

Gyárilag a csomagtérzár a bal első ajtó körére van kötve, a tanksapka a jobb első ajtóéra, mivel az elektronikában csak 2 relé van, viszont így kiegyenlített a "terhelés".

Ha van kérdésed ezzel kapcsolatban nyugodtan keress meg, kötöttem már be párat! :)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni b corsa ügyben.

93-as a masnia és a motorja, c12nz, beadta a kulcsot. Ezzel még nem is lenne probléma, mert olcsón sikerült venni egyet. Viszont mikor raktuk volna be, akkor jött a cumi. Az előző f10-es váltó nem jó rá. Hogy lehet ez? Fél év különbség volt köztük. Ugyanaz a motorkód és mégsem passzol? Azt sikerült kinyomoznom, hogy az új motoron jóval nagyobb a lendkerék és más a váltóház kialakítás az önindítónál.

Mit tudok tenni? Keressek egy másik váltót ami jó az új motorhoz? Ha igen, akkor milyen kell, hol és nagyjából mennyi pénzt érdemes adni érte? A féltengelyek, kuplung, váltókulissza az jó lesz a régi vagy az is változott?

Köszönöm szépen a segítséget előre is!

Elküldve
  On 2015. 07. 15. at 10:45, Steve_wonder írta:

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni b corsa ügyben.

93-as a masnia és a motorja, c12nz, beadta a kulcsot. Ezzel még nem is lenne probléma, mert olcsón sikerült venni egyet. Viszont mikor raktuk volna be, akkor jött a cumi. Az előző f10-es váltó nem jó rá. Hogy lehet ez? Fél év különbség volt köztük. Ugyanaz a motorkód és mégsem passzol? Azt sikerült kinyomoznom, hogy az új motoron jóval nagyobb a lendkerék és más a váltóház kialakítás az önindítónál.

Mit tudok tenni? Keressek egy másik váltót ami jó az új motorhoz? Ha igen, akkor milyen kell, hol és nagyjából mennyi pénzt érdemes adni érte? A féltengelyek, kuplung, váltókulissza az jó lesz a régi vagy az is változott?

Köszönöm szépen a segítséget előre is!

B Corsa-t gyártottak C12NZ motor esetében F10-es és F13CR váltóval is, neked a bontott motor az utóbbival van valószínű.

Venni kell hozzá egy váltót is, ahol vetted a motort ott nincs meg a váltó hozzá?

Elküldve
  On 2015. 07. 15. at 11:53, Davee írta:

B Corsa-t gyártottak C12NZ motor esetében F10-es és F13CR váltóval is, neked a bontott motor az utóbbival van valószínű.

Venni kell hozzá egy váltót is, ahol vetted a motort ott nincs meg a váltó hozzá?

Sajnos nincs. Azaz nem is érem el a srácot...

Hol tudnék venni ahol nem is vernek át?

Elküldve
  On 2015. 07. 15. at 12:14, Steve_wonder írta:

Sajnos nincs. Azaz nem is érem el a srácot...

Hol tudnék venni ahol nem is vernek át?

Nekem van egy, X10XE motoros Corsa-ból, elvileg F13CR-es váltó. Helyileg Körmenden

Elküldve
  On 2015. 07. 15. at 15:15, Davee írta:

Nekem van egy, X10XE motoros Corsa-ból, elvileg F13CR-es váltó. Helyileg Körmenden

Lehetnél közelebb is. Posta, futár? Árban mire gondoltál? Esetleg egy telszám?

Elküldve

Azt meg tudnátok nekem mondani, hogy a féltengelyek 1.0, 1.2, 1.4 motorokon ugyanolyanok-e? Találtam x10xe ről f13-as váltót, de félek, hogy a féltengelyek nem fognak passzolni. Valaki azt mondja, hogy az 1.2 és 1.4 ugyanaz, valaki meg azt, hogy az 1.0 és az 1.2 ugyanaz....

Köszi.

Elküldve
  On 2015. 07. 16. at 7:34, Steve_wonder írta:

Azt meg tudnátok nekem mondani, hogy a féltengelyek 1.0, 1.2, 1.4 motorokon ugyanolyanok-e? Találtam x10xe ről f13-as váltót, de félek, hogy a féltengelyek nem fognak passzolni. Valaki azt mondja, hogy az 1.2 és 1.4 ugyanaz, valaki meg azt, hogy az 1.0 és az 1.2 ugyanaz....

Köszi.

Én is úgy tudom, hogy az SGE kategória egyforma, de megmérhetem ha gondolod, csak írd le mire vagy kíváncsi.

Elküldve

Sziasztok

Létezik hogy a szervíz nem tud semmilyen diagnosztikai programmal csatlakozni az autóhoz? X12SZ motorral szerelt 96'os B Corsa 1.2 benzin

Azért lenne érdekes mert lefalaznám az EGR szelepet, de ha nem lehet leprogramozni anélkül nem akarom.

köszi

Elküldve
  On 2015. 07. 17. at 9:00, Leventikusz írta:

Sziasztok

Létezik hogy a szervíz nem tud semmilyen diagnosztikai programmal csatlakozni az autóhoz? X12SZ motorral szerelt 96'os B Corsa 1.2 benzin

Azért lenne érdekes mert lefalaznám az EGR szelepet, de ha nem lehet leprogramozni anélkül nem akarom.

köszi

Meg kell próbálni más motorkóddal, vagy automata felismertetéssel, nekem volt olyan C14NZ-nél (Corsa B) op-com esetében F Astra más évjáratú NZ-vel lett jó, próbálkozni kell... :)

Elküldve

Sziasztok!

Egy x14xe motorkódú 99-es corsa boldog tulajdonosa a feleségem.Mostanában ha gyorsításkor jobban nyomja a gázpedált, akkor elkezd az autó "darabosan,rángatva" gyorsítani. Ha óvatosabban gyogyorsít akkor a rángatás nem annyira jelentkezik. Mi lehet a gond?

Segítségeteket elő re is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Valakinek nincs véletlen egy leírása klíma beszereléshez? Mit, hogy, hogyan, merre ? Mi szükséges hozzá? ( gondolom klímás bontottból hozott alkatrészek jók lennének )

Elküldve

Sziasztok.

Nem rég lettem egy 93as corsa b tulaja tetszik pörgős kis gép de van egy kis bajom, olyan problémám van vele hogy a műszerfalban a vízhőfok mutató semmit se mutat meg se mozdul a hűtő ventilátorra ha adok áramot az kapcsol de akk sem mutat semmit a műszerfalba valaki esetleg meg tudná mondani hogy ez a érzékelő ami a mutatóba megy az a motor térben hol található?

Elküldve
  On 2015. 07. 19. at 15:45, Puffi írta:

Sziasztok.

Nem rég lettem egy 93as corsa b tulaja tetszik pörgős kis gép de van egy kis bajom, olyan problémám van vele hogy a műszerfalban a vízhőfok mutató semmit se mutat meg se mozdul a hűtő ventilátorra ha adok áramot az kapcsol de akk sem mutat semmit a műszerfalba valaki esetleg meg tudná mondani hogy ez a érzékelő ami a mutatóba megy az a motor térben hol található?

93-asból ítélve NZ motoros corsad van, a hőfok jeladót a szívósorban találod balról az első szívócsövön, 1db kábel megy rá egy saruval, nem biztos, hogy tönkrement, mivel szabadon van oxidálódik, emiatt nem érintkezhet, tisztítsd meg először és próba, ha nem jó keress meg privátban, van nekem itthon egy teljesen új, csak már nem tudom mibe felhasználni! :)

  • Like 1
Elküldve (edited)

Lenne még egy kérdésem hátha erre is kapok egy választ :)

Mostanában olyat csinál alig gyorsul gondolkozik de nagyon ha le padlózom akk meg csak hörög gondolkozik és szép lassan fel gyorsul, na most a gyújtó kábelek nem voltam valami jók ezeket ki cseréltem mert sokan mondták az is közbe játszik, vettem akk már bele új gyertyákat is így sincs semmi változás, most viszem csütörtökön szerelőhöz mert hidrótőke cserém lesz mert iszonyatosan kattog már az autó na most a hídrótőkének lehet valami köze a gyorsuláshoz vagy valami más gondja baja van valaki ha tudná a választ meg köszönném és bocsi hogy nem egybe írtam az előző hozzászólással. :)

Benzines 1.4 injectoros

Módosítva : Puffi
Elküldve

Sziasztok.

Kinéztem magamnak 2 autót és az egyik egy 1999-es 3 ajtós opel corsa b 1.0 12v limitált elég jól felszerelt (abs, szervós stb..) lenne, amit leginkább csak városba, ill. havonta 1-2 alkalommal lakott területen kívül használnám. Leginkább mivel gyűlhet meg vele a bajom? Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal? A másik gép egy 2001-es 1.3-as Fiesta(mk5). 330k lenne mind a kettő.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.