Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Adam1 és Davee!

C14NZ-e és C16NZ motornál csak magát a motort és az ECU-t kell cserélni? Mást nem kell cserélni?

Ha C14NZ-re cserélek annak van értelme? Magyarán érezhető a két motor közti 16LE ? Szerintem nem nagyon de ehhez annyira nem értek. Ha csere akkor inkább C16NZ. Ott azért már jelentősebb 31LE.

Másik kérdésem hogy ha nincs rajta a motoron a motorkód és esetleg észre veszik a műszakin vagy az eredetiség vizsgán akkor mi történik? Ha pedig hivatalosan csinálom akkor ez milyen összeggel jár? Mármint a lepapíroztatása?

Ha 1,2 NZ-ről 1,4 NZ-re cserélsz, már az is 25% teljesítmény többlet. Az már jelentős előre lépés. Nekem is 12NZ van, ha motort kéne cserélni, akkor minimum 1,4NZ-re cserélném.

A 16NZ már jelentősen erősebb motor, mint a 12NZ, az már igencsak jól vinné ezt a kis kasztnit. És ott már ésszel kell menni, mert a 12NZ billegős, stabilizátor nélküli futóműve, és alap féke nem feltétlenül támogatja a tempósabb haladást.

A papírozás bonyolult dolog, ha nem típusazonos motorra váltasz. Nemcsak a forgalmit és a törzskönyvet kell fizetned, hanem a plusz teljesítmény miatt is kell perkálni valamennyit. Lemaratott motorszám esetén szinte kizártnak tartom, hogy az 1,2-1,4-es motort felismerjék a műszaki vizsgán, eredetvizsgán. A C16NZ esetén ebben nem vagyok biztos, de szerintem nem lehet lepapírozni, mert nem szereték gyárilag Corsába.

Én azt javaslom, járd körül a dolgokat. Melyik motorhoz mit kell pontosan cserélni, ez mennyibe kerül neked, és mennyi pénzed van az átalakításokra. Szerelők nem biztos, hogy szívesen vállalják a cserét, mert nem szeretik a meglepetéseket. Előfordulhat, hogy a csere után nem működik egyből a dolog úgy ahogy kellene, nem passzol a kábelköteg, nem jó valamelyik jeladó, aminek utánna kell járni, próbálgatni, szükség esetén plusz alkatrészeket cserélni. Ez idő, szívás, amit a szerelők nem szeretnek.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy kis helyzetjelentés:

Hőgombát sikeresen kicseréltük, viszont a hiba ugyanúgy fennt áll, 95-100 fok körül van a hőm. viszonylag kevés használat után. Viszont a ventillátor nem forog...

Kedden vagy szerdán viszem autószerelő ismerőshöz, hátha tud megoldást a bajra :)

Azt próbáltad, hogy gyújtáson lehúzod a gombáról a stekkert és összezárod a két érintkezőt? Egy darab dróttal, gemkapoccsal, ha úgy elindul a ventilátor akkor az jó és mivel a gombád is jó valahol a rendszerben lehet dugulás, ha úgy sem indul el a ventilátor akkor először a biztosítékot kell megnézni, jobb oldalt a nagy 30A-es bizti tartozik hozzá, ha az is ok akkor maga venti döglött meg.!

Nem tök ugyanaz az 1,2, 1,4 1,6 blokk?

Mivel nem szerelték az 1.6-os NZ-t Corsa-ba így a motor felfogatási pontok máshogyan vannak tudtommal, illetve vákuumos EGR szelep is lehet rajta, továbbá az injektorfedél sem ugyan az, tehát a szívóoldalon is vannak változások, maga a blokk ugyan az!

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem szerelték az 1.6-os NZ-t Corsa-ba így a motor felfogatási pontok máshogyan vannak tudtommal, illetve vákuumos EGR szelep is lehet rajta, továbbá az injektorfedél sem ugyan az, tehát a szívóoldalon is vannak változások, maga a blokk ugyan az!

Ha a blokk ugyanaz, akkor a Corsa motortartó konzoljához való rögzítési pontoknak - menetes zsákfuratoknak a blokk oldalán - is meg kell lennie az 1,6 os blokkon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vásároltam egy 1994 - es B COrsát. A kérdésem az lenne, hogy szeretnék a csomagtartó ajtóra egy szárnyat, mert némelyiken van, és nem tudom, hogy van rögzítve. Kell a lemezt bántani, vagy valami patenttel, vagy ragasztóval van feltéve? Mert elég jó állapotú a fényezése, és nem szeretném furkálni. Aki tud kérem segítsen.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét lenne egy két kérdésem. Azt hallottam hogy a C14NZ és a C16NZ motorok nagyon strapabírók, sok km-ert kibírnak, hosszú élettartam jellemzi őket.

Viszont mi a helyzet a C14SE, C16SE, X14XE és a X16XEL motorokkal? Az X-esek már Ecotec motorok ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget!

Van egy olyan gondom is az autóval, hogy mióta megvettem tökéletesen számolta a kilómétereket az órája. Viszont nem volt lenullázva a napi kilóméter számláló. Gondoltam lenullázom, és aztán érdekes dolog történt. A sebességet mutatja az óra, viszont a kilóméterek nem mennek bele, a napi számláló szintén nem számol...

Találkozott már valaki ilyennel?? CORSA B 1994 - es nem elektromos a kilóméter órája.

Vagy szét lehet ezt szedni megcsinálni esetleg??

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

c12nz-c16nz ugyanaz a blokk. Váltóról lerángatod,bakkokról lecsavarod,fordított sorrendben meg a helyére ugrik a c16nz. De ugyanígy van az összes kisblokk is. c12nz-c14nz-c14se-x14xe-x16xe-c16xe-x16xel sőt az újabb x18xe1 és z18xe is felmegy.

Viszont a kábelezés nem ilyen egyszerű,c12nz és c14nz átalakítás oldható csak meg motor és vezérlő cserével. c16nz-nek már más a gyújtása,kábelkötege is.Meg a leömlőről jövő kipufogócső is és a katalizátor is. Tehát ugyanakkora meló c12nz helyére c16nz-t tenni mintha x18xe-t vagy z18xe-t raknál a helyére.

Kérdés: x14xe corsa mennyit eszik ha pályán beállok vele 120-ra? 165ös gumikkal,minden gyári a ledugózott egr kivételével.Lényeg a minél kevesebb fogyasztás.5km a pálya felhajtó,95km a pályán és 3km a meló a lehajtótól. Az a cél,hogy befogom ingázósnak mert értéke 0 és nem igen akad olyan alkatrésze amiért papírpénzzel kell fizetni. :D

Módosítva : hakapeszimaki
Link to comment
Megosztás:

Kérdés: x14xe corsa mennyit eszik ha pályán beállok vele 120-ra? 165ös gumikkal,minden gyári a ledugózott egr kivételével.Lényeg a minél kevesebb fogyasztás.5km a pálya felhajtó,95km a pályán és 3km a meló a lehajtótól. Az a cél,hogy befogom ingázósnak mert értéke 0 és nem igen akad olyan alkatrésze amiért papírpénzzel kell fizetni. :D

Próbáld ki :)

De ha csak 100-al mész a pályán, úgy kevesebb lesz a fogyi, de 9 perccel több a menetidő :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vasárnap történt az eset, hogy lementünk pestről nyíregyházára, majd onnan vissza pestre... legalábbis ez lett volna a terv. Az autó '96-os C14NZ. Lefelé menet dobott hibalámpát, ezt még helyszínen ki is villogtattam, lambda szonda, gondoltam megvesz, kicserél.

Aztán haza felé észre vettem, hogy a víz hőmérséklet nem csökken, még akkor sem, ha csökkentem a sebességet, pedig lefelé nem produkált semmi ilyet, így aztán félre álltam, és próbáltam tesztelni. Mint kiderült a ventilátor nem akart bekapcsolni, aztán néztem, hogy a hűtővízből is igen kevéske maradt, illetve a hűtőn tátongott egy nagyobb lyuk. Na most feltételeztem, hogy azért nem indult be a ventilátor, mert kifolyt a hűtő víz a gomba előtt. Viszont rövid tesztelés után kiderült, hogy egyáltalán a hűtőbe sem megy be a víz, tehát a termosztát lehet a hunyó. Ezzel kapcsolatos kérdés, hogy érkezés után megnéztem a lambda szondát, szét húztam és sikerült letörnöm a külső műanyag borításon egy kis rögzítő pöcköt, ettől függetlenül én nem gondolnám, hogy ez okozhatott problémát a hűtésben. (lyukat a hűtőn nem számítva) Ezzel elronthattam a termosztátot esetleg? Illetve hogyan keletkezhetett 2 ujjnyi luk egyik pillanatról a másikra? Kő felverődés?

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett :)

N

UI: a ventilátor direktbe kötve működött!

Módosítva : SKIFEKETE
Link to comment
Megosztás:

Adott egy 98 -as corsa b olyan gondom lenne vele, hogy balra könnyen tekerhető a kormány, jobbra nehezen, menet közbe húz el balra, elvittem Debrecenbe (Szilágyi Autószerviz Debrecen) ,de ott a tulaj azt mondta le kell beszéljen róla mert többe kerül a javitás mint az egész autó, 150-250 ezer körüli összeg.Igy neki álltam itthon szétbontani, ehhez kérnék egy kis segitséget, hátha javitott valaki már ilyet.A vezérlőegységet szétbontva elsőre azt mondanám annak nincs baja.Vagy nyomatékérzékelő,de az egész müszerfalat le kell bontani, vagy irányváltó relé csak azt sem tudom mi hova van beépitve, ahány széria annyi fajta megoldás.Amugy az egész olyan mintha a motor állandóan balra tekerne, vissza felé meg azért nehéz kormányozni, mert a balra járó motornak ellen kellene tekerni, de az is lehet jobbra nem is mukodik a motor.

P1010505.jpgP1010510.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vasárnap történt az eset, hogy lementünk pestről nyíregyházára, majd onnan vissza pestre... legalábbis ez lett volna a terv. Az autó '96-os C14NZ. Lefelé menet dobott hibalámpát, ezt még helyszínen ki is villogtattam, lambda szonda, gondoltam megvesz, kicserél.

Aztán haza felé észre vettem, hogy a víz hőmérséklet nem csökken, még akkor sem, ha csökkentem a sebességet, pedig lefelé nem produkált semmi ilyet, így aztán félre álltam, és próbáltam tesztelni. Mint kiderült a ventilátor nem akart bekapcsolni, aztán néztem, hogy a hűtővízből is igen kevéske maradt, illetve a hűtőn tátongott egy nagyobb lyuk. Na most feltételeztem, hogy azért nem indult be a ventilátor, mert kifolyt a hűtő víz a gomba előtt. Viszont rövid tesztelés után kiderült, hogy egyáltalán a hűtőbe sem megy be a víz, tehát a termosztát lehet a hunyó. Ezzel kapcsolatos kérdés, hogy érkezés után megnéztem a lambda szondát, szét húztam és sikerült letörnöm a külső műanyag borításon egy kis rögzítő pöcköt, ettől függetlenül én nem gondolnám, hogy ez okozhatott problémát a hűtésben. (lyukat a hűtőn nem számítva) Ezzel elronthattam a termosztátot esetleg? Illetve hogyan keletkezhetett 2 ujjnyi luk egyik pillanatról a másikra? Kő felverődés?

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett :)

N

UI: a ventilátor direktbe kötve működött!

Szerintem az okok keresése helyett kezd el kijavítani a hibákat. Kell egy új utángyártott hűtő, pl Nissens tizenpárezer Ft. Ha már le van engedve a hűtőfolyadék, akkor cseréld a termosztátot is, és töltsd fel új hűtőfolyadékkal a rendszert. A lambda szondának semmi köze a termosztáthoz. A termosztátot nem lehet elrontani. Magától romlik az el, ha elromlik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az okok keresése helyett kezd el kijavítani a hibákat. Kell egy új utángyártott hűtő, pl Nissens tizenpárezer Ft. Ha már le van engedve a hűtőfolyadék, akkor cseréld a termosztátot is, és töltsd fel új hűtőfolyadékkal a rendszert. A lambda szondának semmi köze a termosztáthoz. A termosztátot nem lehet elrontani. Magától romlik az el, ha elromlik.

Már szerelőnél van a drága, csak kíváncsi voltam hogy más is arra ggondol amire én Módosítva : SKIFEKETE
Link to comment
Megosztás:

Adott egy 98 -as corsa b olyan gondom lenne vele, hogy balra könnyen tekerhető a kormány, jobbra nehezen, menet közbe húz el balra, elvittem Debrecenbe (Szilágyi Autószerviz Debrecen) ,de ott a tulaj azt mondta le kell beszéljen róla mert többe kerül a javitás mint az egész autó, 150-250 ezer körüli összeg.Igy neki álltam itthon szétbontani, ehhez kérnék egy kis segitséget, hátha javitott valaki már ilyet.A vezérlőegységet szétbontva elsőre azt mondanám annak nincs baja.Vagy nyomatékérzékelő,de az egész müszerfalat le kell bontani, vagy irányváltó relé csak azt sem tudom mi hova van beépitve, ahány széria annyi fajta megoldás.Amugy az egész olyan mintha a motor állandóan balra tekerne, vissza felé meg azért nehéz kormányozni, mert a balra járó motornak ellen kellene tekerni, de az is lehet jobbra nem is mukodik a motor.

Sikerült megoldani. ezt a szögjeladót 0 pontra állitgatva. :D
P1010524.jpg
Egyébként magát is tudta kormányozni a jeladót állitgatva :D
Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyébként magát is tudta kormányozni a jeladót állitgatva :D

Persze, hiszen úgy működik az elektromos szervó, hogy a szögjeladót forgatod a kormánnyal. Plusz van direkt kapcsolat is, hogy akkor is működjön a kormányzás, ha a rásegítés nem működik.

Ja, és emlékszel még, hogy a szerelőd mennyivel is akart lehúzni? Gondolom cserélte volna az egész hóbelebancot, mert ez a legkönnyebb munka. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.