Adam1 Elküldve Április4, 2015 Megoszt Elküldve Április4, 2015 Adam1 és Davee! C14NZ-e és C16NZ motornál csak magát a motort és az ECU-t kell cserélni? Mást nem kell cserélni? Ha C14NZ-re cserélek annak van értelme? Magyarán érezhető a két motor közti 16LE ? Szerintem nem nagyon de ehhez annyira nem értek. Ha csere akkor inkább C16NZ. Ott azért már jelentősebb 31LE. Másik kérdésem hogy ha nincs rajta a motoron a motorkód és esetleg észre veszik a műszakin vagy az eredetiség vizsgán akkor mi történik? Ha pedig hivatalosan csinálom akkor ez milyen összeggel jár? Mármint a lepapíroztatása? Ha 1,2 NZ-ről 1,4 NZ-re cserélsz, már az is 25% teljesítmény többlet. Az már jelentős előre lépés. Nekem is 12NZ van, ha motort kéne cserélni, akkor minimum 1,4NZ-re cserélném. A 16NZ már jelentősen erősebb motor, mint a 12NZ, az már igencsak jól vinné ezt a kis kasztnit. És ott már ésszel kell menni, mert a 12NZ billegős, stabilizátor nélküli futóműve, és alap féke nem feltétlenül támogatja a tempósabb haladást. A papírozás bonyolult dolog, ha nem típusazonos motorra váltasz. Nemcsak a forgalmit és a törzskönyvet kell fizetned, hanem a plusz teljesítmény miatt is kell perkálni valamennyit. Lemaratott motorszám esetén szinte kizártnak tartom, hogy az 1,2-1,4-es motort felismerjék a műszaki vizsgán, eredetvizsgán. A C16NZ esetén ebben nem vagyok biztos, de szerintem nem lehet lepapírozni, mert nem szereték gyárilag Corsába. Én azt javaslom, járd körül a dolgokat. Melyik motorhoz mit kell pontosan cserélni, ez mennyibe kerül neked, és mennyi pénzed van az átalakításokra. Szerelők nem biztos, hogy szívesen vállalják a cserét, mert nem szeretik a meglepetéseket. Előfordulhat, hogy a csere után nem működik egyből a dolog úgy ahogy kellene, nem passzol a kábelköteg, nem jó valamelyik jeladó, aminek utánna kell járni, próbálgatni, szükség esetén plusz alkatrészeket cserélni. Ez idő, szívás, amit a szerelők nem szeretnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április4, 2015 Megoszt Elküldve Április4, 2015 Köszönöm mindkettőtök segítségét (Adam1 és Davee) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április5, 2015 Megoszt Elküldve Április5, 2015 Üdv! Egy kis helyzetjelentés: Hőgombát sikeresen kicseréltük, viszont a hiba ugyanúgy fennt áll, 95-100 fok körül van a hőm. viszonylag kevés használat után. Viszont a ventillátor nem forog... Kedden vagy szerdán viszem autószerelő ismerőshöz, hátha tud megoldást a bajra :) Azt próbáltad, hogy gyújtáson lehúzod a gombáról a stekkert és összezárod a két érintkezőt? Egy darab dróttal, gemkapoccsal, ha úgy elindul a ventilátor akkor az jó és mivel a gombád is jó valahol a rendszerben lehet dugulás, ha úgy sem indul el a ventilátor akkor először a biztosítékot kell megnézni, jobb oldalt a nagy 30A-es bizti tartozik hozzá, ha az is ok akkor maga venti döglött meg.! Nem tök ugyanaz az 1,2, 1,4 1,6 blokk? Mivel nem szerelték az 1.6-os NZ-t Corsa-ba így a motor felfogatási pontok máshogyan vannak tudtommal, illetve vákuumos EGR szelep is lehet rajta, továbbá az injektorfedél sem ugyan az, tehát a szívóoldalon is vannak változások, maga a blokk ugyan az! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április5, 2015 Megoszt Elküldve Április5, 2015 Mivel nem szerelték az 1.6-os NZ-t Corsa-ba így a motor felfogatási pontok máshogyan vannak tudtommal, illetve vákuumos EGR szelep is lehet rajta, továbbá az injektorfedél sem ugyan az, tehát a szívóoldalon is vannak változások, maga a blokk ugyan az! Ha a blokk ugyanaz, akkor a Corsa motortartó konzoljához való rögzítési pontoknak - menetes zsákfuratoknak a blokk oldalán - is meg kell lennie az 1,6 os blokkon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pappy Elküldve Április5, 2015 Megoszt Elküldve Április5, 2015 Sziasztok! Nem rég vásároltam egy 1994 - es B COrsát. A kérdésem az lenne, hogy szeretnék a csomagtartó ajtóra egy szárnyat, mert némelyiken van, és nem tudom, hogy van rögzítve. Kell a lemezt bántani, vagy valami patenttel, vagy ragasztóval van feltéve? Mert elég jó állapotú a fényezése, és nem szeretném furkálni. Aki tud kérem segítsen. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április6, 2015 Megoszt Elküldve Április6, 2015 A gyári az csavarozva+ragasztva van emlékeim szerint, de ettől még nem muszáj neked is megfúrni a kasztnit: én anno az A Corsára szélvédőragasztóval tettem fel az enyémet, pedig gyárilag az is csavarozva volt. Soha még csak meg sem moccant... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április6, 2015 Megoszt Elküldve Április6, 2015 Igen gyárilag csavarozva és ragasztva van . De... Érdemes csak csavarral rögzíteni , mert így legalább letudod szedni és kitudod takarítani alatta . sajna be tud rohadni :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április6, 2015 Megoszt Elküldve Április6, 2015 Sziasztok! Ismét lenne egy két kérdésem. Azt hallottam hogy a C14NZ és a C16NZ motorok nagyon strapabírók, sok km-ert kibírnak, hosszú élettartam jellemzi őket. Viszont mi a helyzet a C14SE, C16SE, X14XE és a X16XEL motorokkal? Az X-esek már Ecotec motorok ha jól tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április6, 2015 Megoszt Elküldve Április6, 2015 Szintén jók a c14se és a c16se Az x16xel és az x14xe se rossz motor Picit nyűgösebbek , de ha ismeri az ember a szeszélyeit akkor azok is hű társad lesz ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április6, 2015 Megoszt Elküldve Április6, 2015 Igen gyárilag csavarozva és ragasztva van .De...Érdemes csak csavarral rögzíteni , mert így legalább letudod szedni és kitudod takarítani alatta .sajna be tud rohadni :(Én úgy felragasztottam az enyémet teljes felületen, hogy oda aztán nem megy be semmi kosz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április6, 2015 Megoszt Elküldve Április6, 2015 :D Én letudom szedni Cserébe zörög :D Szétszedtem a kocsi seggét hogy mi zöröghet .... Bakker amikor ràjöttem .... :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pappy Elküldve Április7, 2015 Megoszt Elküldve Április7, 2015 Köszönöm a segítséget! Van egy olyan gondom is az autóval, hogy mióta megvettem tökéletesen számolta a kilómétereket az órája. Viszont nem volt lenullázva a napi kilóméter számláló. Gondoltam lenullázom, és aztán érdekes dolog történt. A sebességet mutatja az óra, viszont a kilóméterek nem mennek bele, a napi számláló szintén nem számol... Találkozott már valaki ilyennel?? CORSA B 1994 - es nem elektromos a kilóméter órája. Vagy szét lehet ezt szedni megcsinálni esetleg?? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április7, 2015 Megoszt Elküldve Április7, 2015 (edited) c12nz-c16nz ugyanaz a blokk. Váltóról lerángatod,bakkokról lecsavarod,fordított sorrendben meg a helyére ugrik a c16nz. De ugyanígy van az összes kisblokk is. c12nz-c14nz-c14se-x14xe-x16xe-c16xe-x16xel sőt az újabb x18xe1 és z18xe is felmegy. Viszont a kábelezés nem ilyen egyszerű,c12nz és c14nz átalakítás oldható csak meg motor és vezérlő cserével. c16nz-nek már más a gyújtása,kábelkötege is.Meg a leömlőről jövő kipufogócső is és a katalizátor is. Tehát ugyanakkora meló c12nz helyére c16nz-t tenni mintha x18xe-t vagy z18xe-t raknál a helyére. Kérdés: x14xe corsa mennyit eszik ha pályán beállok vele 120-ra? 165ös gumikkal,minden gyári a ledugózott egr kivételével.Lényeg a minél kevesebb fogyasztás.5km a pálya felhajtó,95km a pályán és 3km a meló a lehajtótól. Az a cél,hogy befogom ingázósnak mert értéke 0 és nem igen akad olyan alkatrésze amiért papírpénzzel kell fizetni. :D Módosítva Április7, 2015 : hakapeszimaki Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április7, 2015 Megoszt Elküldve Április7, 2015 Kérdés: x14xe corsa mennyit eszik ha pályán beállok vele 120-ra? 165ös gumikkal,minden gyári a ledugózott egr kivételével.Lényeg a minél kevesebb fogyasztás.5km a pálya felhajtó,95km a pályán és 3km a meló a lehajtótól. Az a cél,hogy befogom ingázósnak mert értéke 0 és nem igen akad olyan alkatrésze amiért papírpénzzel kell fizetni. :D Próbáld ki :) De ha csak 100-al mész a pályán, úgy kevesebb lesz a fogyi, de 9 perccel több a menetidő :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április9, 2015 Megoszt Elküldve Április9, 2015 (edited) Sziasztok! C12NZ motorhoz milyen kuplungtárcsa való? 14 fogszámú? A másik kérdésem pedig hogy melyik márkát kell kerülni, és melyiket keresni? :) "Valeo,Luk,KM,Aisin asco,Sachs,Hans Pries" Módosítva Április9, 2015 : Directors Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április9, 2015 Megoszt Elküldve Április9, 2015 Próbáld ki :) De ha csak 100-al mész a pályán, úgy kevesebb lesz a fogyi, de 9 perccel több a menetidő :) ha tolja akkor még kevesebb :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április9, 2015 Megoszt Elküldve Április9, 2015 Sziasztok! C12NZ motorhoz milyen kuplungtárcsa való? 14 fogszámú? A másik kérdésem pedig hogy melyik márkát kell kerülni, és melyiket keresni? :) "Valeo,Luk,KM,Aisin asco,Sachs,Hans Pries" A legolcsóbbat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SKIFEKETE Elküldve Április15, 2015 Megoszt Elküldve Április15, 2015 (edited) Sziasztok! Vasárnap történt az eset, hogy lementünk pestről nyíregyházára, majd onnan vissza pestre... legalábbis ez lett volna a terv. Az autó '96-os C14NZ. Lefelé menet dobott hibalámpát, ezt még helyszínen ki is villogtattam, lambda szonda, gondoltam megvesz, kicserél. Aztán haza felé észre vettem, hogy a víz hőmérséklet nem csökken, még akkor sem, ha csökkentem a sebességet, pedig lefelé nem produkált semmi ilyet, így aztán félre álltam, és próbáltam tesztelni. Mint kiderült a ventilátor nem akart bekapcsolni, aztán néztem, hogy a hűtővízből is igen kevéske maradt, illetve a hűtőn tátongott egy nagyobb lyuk. Na most feltételeztem, hogy azért nem indult be a ventilátor, mert kifolyt a hűtő víz a gomba előtt. Viszont rövid tesztelés után kiderült, hogy egyáltalán a hűtőbe sem megy be a víz, tehát a termosztát lehet a hunyó. Ezzel kapcsolatos kérdés, hogy érkezés után megnéztem a lambda szondát, szét húztam és sikerült letörnöm a külső műanyag borításon egy kis rögzítő pöcköt, ettől függetlenül én nem gondolnám, hogy ez okozhatott problémát a hűtésben. (lyukat a hűtőn nem számítva) Ezzel elronthattam a termosztátot esetleg? Illetve hogyan keletkezhetett 2 ujjnyi luk egyik pillanatról a másikra? Kő felverődés? Bocsi, hogy ilyen hosszú lett :) N UI: a ventilátor direktbe kötve működött! Módosítva Április15, 2015 : SKIFEKETE Link to comment Megosztás: More sharing options...
joco320d Elküldve Április15, 2015 Megoszt Elküldve Április15, 2015 Adott egy 98 -as corsa b olyan gondom lenne vele, hogy balra könnyen tekerhető a kormány, jobbra nehezen, menet közbe húz el balra, elvittem Debrecenbe (Szilágyi Autószerviz Debrecen) ,de ott a tulaj azt mondta le kell beszéljen róla mert többe kerül a javitás mint az egész autó, 150-250 ezer körüli összeg.Igy neki álltam itthon szétbontani, ehhez kérnék egy kis segitséget, hátha javitott valaki már ilyet.A vezérlőegységet szétbontva elsőre azt mondanám annak nincs baja.Vagy nyomatékérzékelő,de az egész müszerfalat le kell bontani, vagy irányváltó relé csak azt sem tudom mi hova van beépitve, ahány széria annyi fajta megoldás.Amugy az egész olyan mintha a motor állandóan balra tekerne, vissza felé meg azért nehéz kormányozni, mert a balra járó motornak ellen kellene tekerni, de az is lehet jobbra nem is mukodik a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április15, 2015 Megoszt Elküldve Április15, 2015 Sziasztok! Vasárnap történt az eset, hogy lementünk pestről nyíregyházára, majd onnan vissza pestre... legalábbis ez lett volna a terv. Az autó '96-os C14NZ. Lefelé menet dobott hibalámpát, ezt még helyszínen ki is villogtattam, lambda szonda, gondoltam megvesz, kicserél. Aztán haza felé észre vettem, hogy a víz hőmérséklet nem csökken, még akkor sem, ha csökkentem a sebességet, pedig lefelé nem produkált semmi ilyet, így aztán félre álltam, és próbáltam tesztelni. Mint kiderült a ventilátor nem akart bekapcsolni, aztán néztem, hogy a hűtővízből is igen kevéske maradt, illetve a hűtőn tátongott egy nagyobb lyuk. Na most feltételeztem, hogy azért nem indult be a ventilátor, mert kifolyt a hűtő víz a gomba előtt. Viszont rövid tesztelés után kiderült, hogy egyáltalán a hűtőbe sem megy be a víz, tehát a termosztát lehet a hunyó. Ezzel kapcsolatos kérdés, hogy érkezés után megnéztem a lambda szondát, szét húztam és sikerült letörnöm a külső műanyag borításon egy kis rögzítő pöcköt, ettől függetlenül én nem gondolnám, hogy ez okozhatott problémát a hűtésben. (lyukat a hűtőn nem számítva) Ezzel elronthattam a termosztátot esetleg? Illetve hogyan keletkezhetett 2 ujjnyi luk egyik pillanatról a másikra? Kő felverődés? Bocsi, hogy ilyen hosszú lett :) N UI: a ventilátor direktbe kötve működött! Szerintem az okok keresése helyett kezd el kijavítani a hibákat. Kell egy új utángyártott hűtő, pl Nissens tizenpárezer Ft. Ha már le van engedve a hűtőfolyadék, akkor cseréld a termosztátot is, és töltsd fel új hűtőfolyadékkal a rendszert. A lambda szondának semmi köze a termosztáthoz. A termosztátot nem lehet elrontani. Magától romlik az el, ha elromlik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SKIFEKETE Elküldve Április15, 2015 Megoszt Elküldve Április15, 2015 (edited) Szerintem az okok keresése helyett kezd el kijavítani a hibákat. Kell egy új utángyártott hűtő, pl Nissens tizenpárezer Ft. Ha már le van engedve a hűtőfolyadék, akkor cseréld a termosztátot is, és töltsd fel új hűtőfolyadékkal a rendszert. A lambda szondának semmi köze a termosztáthoz. A termosztátot nem lehet elrontani. Magától romlik az el, ha elromlik. Már szerelőnél van a drága, csak kíváncsi voltam hogy más is arra ggondol amire én Módosítva Április15, 2015 : SKIFEKETE Link to comment Megosztás: More sharing options...
joco320d Elküldve Április16, 2015 Megoszt Elküldve Április16, 2015 (edited) Adott egy 98 -as corsa b olyan gondom lenne vele, hogy balra könnyen tekerhető a kormány, jobbra nehezen, menet közbe húz el balra, elvittem Debrecenbe (Szilágyi Autószerviz Debrecen) ,de ott a tulaj azt mondta le kell beszéljen róla mert többe kerül a javitás mint az egész autó, 150-250 ezer körüli összeg.Igy neki álltam itthon szétbontani, ehhez kérnék egy kis segitséget, hátha javitott valaki már ilyet.A vezérlőegységet szétbontva elsőre azt mondanám annak nincs baja.Vagy nyomatékérzékelő,de az egész müszerfalat le kell bontani, vagy irányváltó relé csak azt sem tudom mi hova van beépitve, ahány széria annyi fajta megoldás.Amugy az egész olyan mintha a motor állandóan balra tekerne, vissza felé meg azért nehéz kormányozni, mert a balra járó motornak ellen kellene tekerni, de az is lehet jobbra nem is mukodik a motor. Sikerült megoldani. ezt a szögjeladót 0 pontra állitgatva. :D Egyébként magát is tudta kormányozni a jeladót állitgatva :D https://www.youtube.com/watch?v=DKPTkBe75_E&feature=youtu.be Módosítva Április17, 2015 : hening Képpel idézés. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április16, 2015 Megoszt Elküldve Április16, 2015 Egyébként magát is tudta kormányozni a jeladót állitgatva :D https://www.youtube.com/watch?v=DKPTkBe75_E&feature=youtu.be Persze, hiszen úgy működik az elektromos szervó, hogy a szögjeladót forgatod a kormánnyal. Plusz van direkt kapcsolat is, hogy akkor is működjön a kormányzás, ha a rásegítés nem működik. Ja, és emlékszel még, hogy a szerelőd mennyivel is akart lehúzni? Gondolom cserélte volna az egész hóbelebancot, mert ez a legkönnyebb munka. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Április17, 2015 Megoszt Elküldve Április17, 2015 Sziasztok! X10XE motornál mennyi a vízpumpa csere periódusa? (nem találom a szervízkönyvében) A vezérmű lánc mennyit szokott kibírni? (150e km van a motorban, még eredeti, hangja még nincs) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április18, 2015 Megoszt Elküldve Április18, 2015 Sziasztok! X10XE motornál mennyi a vízpumpa csere periódusa? (nem találom a szervízkönyvében) A vezérmű lánc mennyit szokott kibírni? (150e km van a motorban, még eredeti, hangja még nincs) se a láncra se a vízpumpára nincs csere periódus ;) láncot fogod hallani :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts